No,joo bonelta yleensä se toduuden siemen löytyy....
Tuosta melusta tosin olen eri mieltä....(pois lukien että joskus aikoinaan jossain alikulkutunnelissa ,miltei häkellyin melkoiseen pörinään)....vähän on tainnut kuulo kärsiä...
Mutta täällä maalla kun vankat kuusimetsät ympäröivät näitä pikkuteitä,niin en ole kiinnittänyt huomiota liian korkeisiin ääniin...vaikka pääsääntöisesti yli 7000rmp mennään....,vähintäänkin vitosella...,no joo jollakin on herkkä kuulo ...,ja sitä kannattaa suojella varsinkin jos tietyt työpätevyydet sitä vaativat...
KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
Heitetääs perään "toinen totuuden siemen", ettei lähde viettämään ihan sivuun taas asia.
rampas 80 oli ymmärtääkseni hakemassa SLIPARIA, ei kokoränniä ?
Katin linkoamisesta metsikköön ja korvaamisesta väliputkella ei tainnut olla puhetta????
Eli ihan vaan pari pientä juttua joilla sattuu olemaan aika merkittävä vaikutus äänen tasoon ja sävyyn jo
ennen keskustelua killerin käytön vaikutuksesta.
Jos ei ole tarpeen kaivaa viimeisiä irti putkivirikeinoin, saa sliparilla painonsäästön ja ulkonäköjuttujen
lisäksi "sopivalla" tuotteella äänen aika kohdilleen jättämällä katin paikoilleen ja
vippaamalla killerin pusikkoon. Se katti kun useimmiten pehmentää sen verran soundia, että ääni ei
normiajossa ilman killeriä ole mitenkään riepova..... mutta laite kuulostaa kuitenkin moottoripyörältä.
Torvi auki töräyttäminen on sitten taas hieman eri juttu..... mutta vähemmän sitä ytimessä tai
taajamassa kait pitäisi.....
Makunsa kullakin soundien suhteen, siitä ei juurikaan kannata vääntää.
Pelkissä "pöntöissä" on mopoissa kuitenkin ihan sellaisenaan aika merkittäviä eroja juurikin
äänen sävyn suhteen ja erityisesti osakierroksilla/kuormituksilla. Killerien käyttö/käyttämättömyys
tuo tuohon perään vielä oman mausteensa, puhumattakaan niiden erilaisista modauksista.
"Isommissa" pyörissä, varsinkin isomukisissa, on omasta mielestä usein kohtalainen haaste saada
"voima puhumaan" niin ettei se normiajossa vie yleisöltä heti järkeä.
Surullisin tilanne näiltä osin lienee HD-genressä.
Pitää olla niin pahaa poikaa pahan koneen kanssa.... ja herättää pahennusta.
Kait sitten tästä syystä kaikista kaupankin olevista mölyvärkeistä 95% tuottaa vaan vittumaisen kovaa,
raastavaa ja ärsyttävän terävää ääntä.... vaikka jalostettavana olisi 800-900cc/reikä.
Siinä vanha ihminen oikein liikuttuu välillä, kun joskus harvoin mikä tahansa isomukinen laite lähestyessään
"tuntuu" ensin herkistävästi muualla kuin korvissa raastavan räkäisenä metelinä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Katti siellä eniten ääntä vaimentaa ja painaa. Orkkis vaimennin on siedettävän painoinen. Katin poistamalla lähtee liki 6 kiloa. Lifepo akulla 3 kiloa.
Katin ollessa paikalla se ja sama mikä vaimennin on. Vähän äänensävy muuttuu ei muuta.
Jos katin poistaa sitten on jo vaimentimella tai koko rännillä vaikutusta, sävyyn ja määrään. Seokset vaikuttaa myös äänensävyyn kohtuullisesti. Akran kartta oli laihalla mun mopossa, äänikin oli kohtuu repivä. Lisää soppaa niin pehmeni käynti ja saundi mukavasti.
KL Service kx250x -23
Jep, pelkkä slipari oli haussa. Tilasin sitten Mivv GP sliparin, siinä oli juutuubin mukaan kivat soundit. Sitten vielä erittäin ruma orkkis kilpiteline vaihtoon niin eiköhän näillä muutoksilla pärjää ensimmäisen kesän.
Tosin sieltä powerparteista kyllä löytyy kaikkea pientä kivaa, nestesäiliön korkkeja, vannetarroja jne...
KTM 1290 Superduke -20
KTM 1290 Superduke -16
Kawasaki Z1000 -12
Kawasaki Z750 -07
Kawasaki ZX-6R
Honda NSR 125
Honda Monkey Z50
Onko muilla tullut vastaan 60 tkm kohdalla.
Tuossa minun laitteessa 30 tkm kohdalla jouduttiin säätämään takapytyn yhtä imu venttiiliä. Nyt kun sunnuntaipäivän ratoksi tarkistin venttiilin välykset niin 3 imu venttiiliä kantaa. Tai ainakaan 0,02 ei mahdu väliin ja yksi on alarajalla.
Pakoventtiilin välit taas on ok.
Laitteella ajettu 62000km.
Elämä on onneksi mutkikasta
Varustelu jatkuu, jäähdyttimen suoja löytyi Englannista, karvan yli 50€ postikuluineen. Kaveri ilmeisesti tekee custom kuvalla/tekstillä haluttaessa.
KTM 1290 Superduke -20
KTM 1290 Superduke -16
Kawasaki Z1000 -12
Kawasaki Z750 -07
Kawasaki ZX-6R
Honda NSR 125
Honda Monkey Z50
Superdukeille takaisinkutsu jarruongelmien takia.
KTM is yet another manufacturer involved in the huge Brembo front brake recall, and the Austrian company has recalled 2,361 of certain the following Super Duke models:
• 2015-2016 1290 Super Duke R ABS
• 2016 1290 Super Duke R SE ABS annd 1290 Super Duke GT ABS
• 2017-2018 Super Duke R and 1290 Super Duke GT
KTM reports that The piston within the Brembo front brake master cylinder may fail. The cause of the problem is that the PPS (polyphenylene sulphide) master cylinder piston can crack, causing the front brake to fail.
KTM 1290 Superduke -20
KTM 1290 Superduke -16
Kawasaki Z1000 -12
Kawasaki Z750 -07
Kawasaki ZX-6R
Honda NSR 125
Honda Monkey Z50
Tänään tuli postissa kirje jossa kehotettiin viemään Duke jarruremonttiin![]()
DIAVELV4
kolmas versio jo tulossa
https://www.motorcyclenews.com/news/...-1290-spyshot/
![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Pistää hieman silmään tuo "sporttipyörässä" ihan ilmeisesti ajossakin puhki raapiutuva catti/vaimennin.
Olipa miten "proto" tahansa, tuo kertoo karua kieltään perusasioiden osalta.
Jäähyjärjestelmään liitetty "jälkilämmitys" ei ole ollenkaan niin fataali juttu.
Ei tosin ole helppo ratkaista sinällään yksinkertaisiakaan juttuja kun tilanpuute on huutava.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ensimmäiset kilometrit Superdukella takana, on se vaan hienon hieno laite![]()
KTM 1290 Superduke -20
KTM 1290 Superduke -16
Kawasaki Z1000 -12
Kawasaki Z750 -07
Kawasaki ZX-6R
Honda NSR 125
Honda Monkey Z50
Onko teillä tullut eteen jokin asia mikä kannattaa ehdottomasti tsekata kun menee koeajamaan käytettynä?
KTM 690 SMC-R vm.-19, Dnepr MT-09 vm.-73 sivuvaunulla ja KTM380SX vm.-01
Olisko kellään myydä takapenkin katetta sdr1290?
Aprilia Tuono V4 1100 Factory '20
BMW R45 '82
Vespa LX150 '08
Mistä löytyisi halvin väliputki katalysaattorin korvaamiseen? Jotenkin vaan 300€ tuntuu kalliilta moisesta pikkupätkästä.
KTM 1290 Superduke -20
KTM 1290 Superduke -16
Kawasaki Z1000 -12
Kawasaki Z750 -07
Kawasaki ZX-6R
Honda NSR 125
Honda Monkey Z50
Pitääkös tuossa jotain muuta tehdä, jos katin korvaa tuolla suoralla väliputkella?
Pitääpä miettiä. Alkuun tuskin ainakaan tehojen takia tuolle tulee tarvetta.
Eilen tuli tosiaan haettua talliin -18:nen superduke akran sliparilla varustettuna. Akran shorty ois kyllä aika paljon makeamman näkönen tuossa, eikä hintakaan ois paha, mutta ei kehtais kovin kovaäänisellä pyörällä ajella. Pitää kohtuu mekkalaa jo nyt. Vielä kun selätettäis tämä talvi.
Sirompi kilpiteline ois hakusessa. Kotarin oma on luokkaa 170e, ja aliexpressiltä löytyy tasan vastaavan näkönen ilman valoa reiluun 70e:n. Ei kenelläkään sattuis ylimääräisenä olemaan? Tai vinkkiä mikä ois fiksu?
Viimeksi muokannut: Spin; 20.01.2019 klo 19:39.
Kysyn nyt ihan vilpittömän..... ihan vaikka tyhmänä.....
Mikä tuosta Kotarin systeemistä tekee sellaisen (verrattuna muiden merkkien vastaaviin),
että se "paukuttaa putkessa" jos laite on kulloisessakin (muutetussa) kokoonpanossa
kohdilleen säädetty? (ja ne "joutavat" kilkkeet jätetty paikoilleen)
.....vai pitäisikö tuohon lainattuun kommenttiisi lisätä???: Etkä viitsi/halua säädättää peliä putkimodin jälkeen.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Pakko mutuilla väliin:
ECUa ei saa manipuloitua, joten säätäminen vaatisi hintavan purkin.
Pienemmän tuskan tie on on poistaa osia ja keventää pyörää?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jos ei lähiaikoina homma ole muuttunut niin tuota ei pysty säätämään. Siihen on 3 eri karttaa jonka voi ladata pyörään mutta silti paukkuu jos sassi on paikoillaan.
Ilmeisesti toi 2 mukinen päästää palamatonta bensaa joka kartalla sen verran läpi että paukkuu. Miksi kartat on niin säädetty, en tiedä.
Elämä on onneksi mutkikasta
KTM 1290 Superduke -20
KTM 1290 Superduke -16
Kawasaki Z1000 -12
Kawasaki Z750 -07
Kawasaki ZX-6R
Honda NSR 125
Honda Monkey Z50
Niin.... Paukkuuko se siksi, että käy "paksulla" kun putkistoa kevennetään.... vai laihoilla ?
Toki iso twini on hieman eri verme kuin iso R4, mutta mutta.
OK, pauke loppuu, kun nakkaa "joutavaa osaa" pusikkoon. Ihan jees.... ja painokin putoaa.
Jos tuntuu, että nyt kaikki on kohdillaan, hommahan on sinällään ihan jees, mutta mutta....
Vaan mikä on tilanne ennen pusikon rapinaa? Mikä on syytä, mikä seurausta?
Kolme karttaa saatavilla joo....... mutta ei mitään PC V:tä esim.... joka on ihan mitääntekemätön
paskapurkki???.
Ei sitä tietenkään pidä verrata kokonaisuutena pieteetillä toteutettuun ECU:n editointiin kaikkine mahdollisuuksineen.
Ihmeen monet laitteet ovat kuitenkin kautta aikain "hyötyneet" ihan merkittävästi, varsinkin
modifioituina, noilla "paskapurkeilla" huolella ja ajatuksella säädettynä.
Varsinkin, jos siihen säätämiseen on joku malttanut uhrata hieman ajan ja tupakin lisäksi ajatustakin.
Eihän nyt kannata aloittaa taaskaan mitään elämää suurempaa, eikä kilpalaulua ja
kun tyttökin tekee tavarallaan mitä lystää, miks ei mieskin mopollaan.
Isoissa peleissä riittää kadulle sen verran pauhua, että himppa sinne tänne muuta kuin ehkä tuntumassa
ja äänessä ei paljoa ratkaise. Hieno peli on hieno vaikka ei ihan "pilkussakaan".
Ei silti varmaan ketään-koskaan-missään haittaa, jos eri asioiden syyt/seuraukset pysyy ruodussa/tiedossa.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY