Ei ihmekään että moittivat, sillä onhan se pirun rasittavaa kun joutuu aina aloittamaan nintendon näppäilyllä kun starttaa vespan. Aivan kuten nykypäivän "urheilullisemmat" autotkin.
Tämän tyylin pyörässä on ehdoton juttu saada omat asetukset pysymään valmiina muistissa kun pyörän starttaa, sillä varsinkin katuajossa ei kukaan kaipaa mitään keulimisen/sutimisen estoja.
Ps. Onnittelut hienosti hermonsa säilyttäneille uskovaisille, jotka varmasti pahoittivat mielensä kun löytyi testissä jotain moitittavaakin. Bemari-uskovaiset olisivat jo nousseet takajaloilleen ja haukkuneet tuonkin testin tollot kun eivät osaa edes arvostella oikein.![]()
Supermoto
Harvinaisen ammattitaidotonta toimintaa testiryhmältä. Ei siis osata painella nappeja oikeassa järjestyksessä.
Ultrafast KTM machine .
Eikös tuolla kaukana idässä asu kanssa oranssiin pukeutuvia uskovaisia, sellaisia rauhanomaisia.jaulis kirjoitti
Oiskohan se tuo väri kun rauhoittaa...![]()
Minä tilasin sen ABS donglen sillä ajatuksella, että se antaa jättää muistiin ne asetukset mitkä on päällä. Hinta oli satasen pintaan.
Omaan makuun Tuono on niin ruma etten haluaisi. Ruma saa olla, mutta oikealla tavalla. V4 ja muut asiat on varmasti kunnossa.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Johonkin johtosarjan töpseliin se mollukka laitetaan. Sama osanumero kuin Adveen.
Googlettamalla:
Indispensable PowerPart for frequent offroad use and travelling though countries with unstable fuel quality. The offroad/bad fuel dongle allows use of the "bad fuel" mapping, whereby the engine continues to run perfectly even with poor quality fuel. In addition, the ABS and traction control systems can be switched off permanently (i.e. they remain deactivated even after turning off the ignition and restarting). The hardware is protected from water and impact in a plastic casing and connected to the main wiring harness, ready for use immediately.
Luin tuon testin ja koko ajan jauhoivat elektroniikan asettelusta. Muuten testi vahvisti omia toiveita pyörästä paremmin kuin muut tekstit tähän mennessä. Tehoakin 160 hv renkaalta, sehän on ok. Keskialueen vääntöä tuntui olevan. Jos pyörä ei ole vakaa kovassa vauhdissa niin iskunvaimennus saattaapi olla liian pehmeä. Tuntuikin paikallaan tosi pehmeältä.
Kuume vaan kasvaa, alkaa olla painetta.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Neo @ Superduke.netI am in the fortunate position to ride both bikes as we are RSV4/Tuono specialists.
My opinion for what its worth is they are both fantastic bikes and neither will disappoint.
V4 Aprilia has a sound to die for ( but so will the ktm after we have finished with it),
Brakes are superior on the ktm,
Low end grunt is superior on the ktm
Top end on a naked is pointless after 130mph and both get to that pretty fast.
Riding position is definitely better on the ktm
Ktm without a doubt looks better
Handling is close but possibly slightly better on the Aprilia.
Fuelling is great on both
Tc is better on the Aprilia at least until they release a new map for the ktm that you can turn certain things off and not others.
Abs, great on both and will get you out of trouble.
Grin factor, i love them both but the Ktm is more Hooligan so it wins that 1 for me.
Mcn test many bikes and have there opinion which can sometimes in my opinion be shall we say, weird!!!
When the RSV4 was released they tested it vs the cross plane R1, the R1 was the winner, UH!!!
Within 12 months they back tracked and suddenly the group test of 7 bikes put the same RSV4 top and the R1 7th or there a bouts!!! hmmm what changed???
Read reviews and take them with a pinch of salt, we are friends with all the top UK mag testers and get a great honest opinion from the guys. The above is an indication of the feedback they give us.
The 1290 is a tool and a great bike, we are all out on developing our exhaust for it no expense spared, not often we will hit a bike that hard so it must be good![]()
Näyttäis olevan Austin Racingillä hommissa ja tekevät siihen tosiaan putkea. Kova juttu toi usb-dongle jos siihen saa omat säädöt talteen![]()
Sielukkaassa pyörässä on Rock'n'rollia, patinaa, fuck you -meininkiä, se ei lähde käyntiin kun tekisi mieli ajamaan, ja kun on vikaa etsiessä juonut lavan kaljaa ja polttanut puoli kartonkia röökiä ja päätät taas kokeilla niin laakista tulille.
-JaZZo
1190 adventureen on jo tuo palikka olemassa.
http://www.ktm4u.co.uk/new-products/offroad-dongle
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
hmmm... makuasiahan tuo - toki, mutta toi näyttää ihan hyvän näköiseltä siitä(kin) perspektiivistä katsottuna josta me (lähes) kaikki joudumme sitä ihailemaan...
AC1_4673.jpg
Ps: puhalletaan ny - nuotio jo ihan hiilloksella - vielä kerran, jottei tää lanka sammu ja tukahdu omaan erinomaisuuteensa...![]()
![]()
MAD (mean absolute deviation)
Makuasioita tosiaan ja SDR ei kyllä miellytä yhtään omaa silmää, pitää kuitenkin jossain vaiheessa käydä koeajolla ja nähdä/tuntea millanen mörkömoottori siinä on.
Mahdollisessa ratatestissä Tuono V4 varmaan vie voiton, mutta SDR hieno räyhäpyörä (pl ulkonäkö).
No niinpä niin. Ratkaisut löytyvät. Tuli lisäksi tässä tyynyä pöyhiessä mieleen, että voi tuota MCN:n testiä lukea myös eri tavalla. Nimittäin ei tuo kakkossijalle tiputtaminen elektroniikan takia ole välttämättä asian tekemistä tikusta ja asiantuntijuuden korostamista nostamalla yllättäjä ykköseksi, vaan pieni näpäytys kotarille, joka on tehnyt perustaltaan huikean nakun. Ainoa vain, että testaajia on oikeasti saattanut vituttaa nappien näpräys ja on tullut tunne, että antaaka nyt se huligaanilaite, joka promoissa luvattiin ja mitä se pohjimmiltaan on, eikä mitään vitun Päivi Räsänen editiota.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mielenkiintoista seurata tätä jo aika pitkäksi venynyttä keskustelua
Koska itsellä ns. naku"kuume", niin ehdottomasti pyörä joka pitää koeajaa keväällä, mutta on niitä muitakin testattavia kuten S1000R.
Varmasti SDR on hurja peli, mutta uskon kilpailevista merkeistä löytyvän myös hyviä vaihtoehtoja. En itse usko 1290 SDR:n olevan minkäänlainen thorin vasara kilpailijoihin verrattuna, vaikka etevä peli onkin. Sen näkee sitten keväällä mikä vetää pidemmän korren tilaussopimuksen allekirjoituksessa
J
F 800S -06
^
Jos artikkeleja tiiraa rivien välistä niin tehdasversio on ja ei ole. Riippuu, mistä napista on painanut.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Nuo lehtitestithän on AINA asiallisia kun oma pyörä(merkki) pärjää ja huonoja ja vääriin asioihin keskittyviä kun oma on pärjännyt huonosti
Enivei, niin kuin tuossa aiemmin mainitsin, mielestäni Superduke on vähän eri lähtökohdista ja mahdollisesti erilaiselle asiakaskunnalle suunnattu kuin esimerkiksi TuonoV4 tai S1000R.
Se on sitten omista mieltymyksistä kiinni kumman laisesta tykkää.
Tää pyörähommahan, ja itse asiassa kaikki muukin ei-välttämätön, on fiilishommaa ja epärationaalista.
Jos kaikki hankinnat tehtäis puhtaasti järkiperusteella niin kaikki varmaan ajais Hondalla, vai?
Itsehän nuo pitää käydä ajamassa, koska hyvin pitkälti on täysin mielipidekysymys, mitkä ominaisuudet ovat ne tärkeimmät. Tämä näkyy myös jopa saman lehden samoja pyörämalleja koskevissa testeissä. Olosuhteista ja painotuksista riippuen pyörät ovat testeissä eri järjestyksessä vaikka ominaisuudet säilyvät samoina.
Näinhän tuo on. Tuono ja Bemu ovat kyykystä tuunattuja nakupyöriä, kun taas kotari on alusta asti nakupyöräksi rakennettu.
Heh...tuo pitänee paikkaansa. Täysin järkisyillä seuraavaa mopoa olen hankkimassa ja Honda on näillä näkymin tulossa alle. Sen järkevyydestä sitten voidaan keskustella, että onko viisasta kuluttaa tonnikaupalla rahaa mopoon, jolla voi ajaa vuodessa max. 30 päivää.![]()
Superbike #7
Yleensä MCN on tupannut valitsemaan voittajaksi sen vuoden uutuuden. Crossplane R1, S1000RR jne oli aina ykkösiä kun tulivat tulokkaina sille vuodelle. Ehkä tämän Superduken kannalta asiat voi muuttua jos/kun KTM tekee pikkupäivitykset esim. noihin valikkoihin, ehkä iskunvaimennuksen asetuksia/shimmityksiä muutetaan tms. Itse en mm. tästä syystä ole kovin kiinnostunut hankkimaan uutuutta heti kun se tulee, mielummin odottelen, että korjaavat ne pikkuviat kuntoon ja hienosäätävät seuraavalle vuodelle. Varsinkin KTM on mm. RC8:a päivitellyt ahkerasti, joten voi olettaa että tämäkin saisi pikkupäivityksiä heti ensi vuodelle. Vaikka onhan se hienoa kun ostaa ja omistaa ihan uusista uusimman
Mutta tuosta MCN-videosta voin kyllä allekirjoittaa Aprilian elektroniikan säädön helppouden ja vaivattomuuden kun kesken ajon (pyörän liikkuessa ja moottorin ollessa käynnissä) voi vaihtaa TC:n ja karttojen asetuksia. Antiwheelie ja launch control säädöt vaatii kylläkin pysähdyksen, jotta pääsee oikeaan valikkoon (ei avaudu ennen kuin on pyörä paikallaan). Mutta nuokin arvot jää aina muistiin kun sammuttaa pyörän.
Yamaha FZ1-S -09 / 2013 ->
ex. Kawasaki ER-5 -04 / (2011-2012)
ex. Cagiva Freccia 125 C12R Lucky Explorer -90 (1997-1998)
ex. Suzuki PV50 -94 (1995-1997)
No tulihan se sieltä, MCN:lle tiedoksi: VÄÄRIN vertailtu!
Katutappelijan määritelmä (aika yleinen versio): http://en.wikipedia.org/wiki/Streetfighter
Nakupyöriä taas on aika paljon muitakin, itse asiassa se aito ja alkuperäinen MP genre...
En saivartele tämän enempää - tällä kertaa...![]()
MAD (mean absolute deviation)
Yamaha FZ1-S -09 / 2013 ->
ex. Kawasaki ER-5 -04 / (2011-2012)
ex. Cagiva Freccia 125 C12R Lucky Explorer -90 (1997-1998)
ex. Suzuki PV50 -94 (1995-1997)
Ei Duke, mutta ihan hiano RC8ksi...
![]()
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Mitähän ajatteli hän, joka jätti kyseiseen pyörään nuo peilit.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
On kyllä komian teheny rckasista.
Voi ku sais ittekki ostettua tuallaasen rckasin tai tuan uuren duken![]()
No onneksi on tua ykspyttyynen millä saa peliätellä ihimisiä...ja ittiänsä![]()
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'
Tuo MCN:n vertailu:
Aika moinen hypejuna on tätä MP:tä kuljettanut kun katsoo ketjun kokoa. Itse melkein perustaisin toisen ketjun missä on sitten juttua itse omistajien suusta (sitten kun kokemuksia kertyy) eikä pelkästään tätä spekulointia![]()
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
~30 sivua, >12kk - miten tätä pitää tulkita??!!Kyllähän sieltä on tulossa (Arvuuttajan sanoja lainatakseni) perkelepyörien ykkönen!! Hypetystä tai ei, mutta mielestäni loistava ketju jossa armoa ei ole annettu - eikä pyydetty...
Kyllä tavarassa pitää olla "munaa" - jotta se saa ja ansaitsee tällaisen huomion!
Valitettavasti näitä runoraadin kiinnostuksen kohteita ei ihan joka vuosi tuoda markkinoille, kuluisi tämä kaamosaika edes hippasen hauskemmin - mutta mukavammin...![]()
![]()
MAD (mean absolute deviation)