Kuten joku totesi niin rakkaaseen harrastukseen uppoaa kaikki rahat ja silti hymyilyttää![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Nyt on uudet suuttimet ja kiihdytyssuppilot paikallaan. Säädin tepsinkin sitten samalla, kun mopon oman diagnostiikan mukaan oli ihan hinan kellallaan. Oottelen katteita, että saan sen ihan ajaa vielä kerran rullille. Katotaan ehtiikö ennen vappua.
Ei ihan kommelluksitta sujunut toi suuttimienkaan vaihto, koska kaasuvaijereiden mekanismin kiinnitysruuvit läppärungon kyljessä vittuilivat taas. Kiroilua, poraa, vasaraa, torxia ja kuumaa, joista jälkimäisen seurauksena sulatin vähän muoviosia. Onneksi oli hyllyssä varalla ehjää, niin sain nippuun.
Pitää semmoinen pieni toho ostaa ynnä muuta parempaa työkalua. Ei toi kuumailmapuhallin ole kovin tarkka, vaikka kuinka yrittäis.
On muuten tötteröissä enempi eroa kuin muistinkaan.
Muuten toi suuttimien vaihto on melko simppeli homma, jos sais vain ruuvit auki. En tajuu, kuinka koneruuvi meisselillä ruuvattuna voi leikata noin pahasti kiinni parissa kuukaudessa. Ei kummoisesti ollut lukitteen jämiäkään, tai ehkä juuri siksi sitten oli jumahtanut. Nyt laitoin tervaa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ne käyttökelvottomat hankalasti avattavat koneruuvit on näppärästi merkattu jo tehtaalla. Jos katsot ruuvin kantaa päältäpäin ja näet joko viivan (-) tai ristin (+), on ne tarkoitettu siirrettäväksi suoraan metallinkierrätykseen. Jos taas näet kuusikulmion tai tähden, voit olla melko varma, että ruuvin saa auki.![]()
Superbike #7
Tätä ketjua on ollut pirun mukava seurata ja nyt polttelee nähdä noiden tötteröiden vaikutus, kun oma laite joskus tokeni tuollaisesta ylärekisterin mystisestä rötäyksestä niitä trimmaamalla. Pidetään peukkuja
Edit: Ainiin, ethän pelin tässä vaiheessa enää yhdellä kertaa aio penkistä mennä, vaan ensin pelkät suuttimet ja sit uudet tötteröt et mekin saadaan tietää mikä mitenki vaikutti?
Viimeksi muokannut: rideMARKO; 23.04.2018 klo 15:46.
www.ridenuviz.com
^Niinpä! Mahtavaa että värkätään tämmösiä projekteja julkisesti mssä eniten merkkaa fiilis eikä järkevyys![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Vappuaattona klo 10.00 alkaa seuraava sessio.
Piirrellään käppyröitä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
tuliko käppyrät piirreltyä ja oliko uusilla suuttimilla vaikutusta vai menikö diagnoosit puskaan vai löytyikö vika jostain muualta ja ryhdyit ryyppäämään kun homma menikin vituiksi etkä jaksanut tehdä meille raporttia tapahtuneesta?
vai?
![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Hold your fuckin horses. Teen raporttia, kun selviän ja jaksan. Nyt sattuu päähän.
Jos on kiire, niin nettimotosta RSV ja leivot iltapäivässä oman padan.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Platonin ideaopin mukaan meidän aistimaailmamme on vain epätäydellinen kopio täydellisten ideoiden maailmasta. Tässä teoriassa jossain on olemassa täydellinen viritetyn Rotaxin idea, jota emme pysty koskaan aistimaan, vaan korkeintaan järkeilemään sen olemassaolo mielissämme.
Aistimaailman viritetty Rotax jäin noin, 1,4 hevosvoimaa ideoiden maailman täydellisestä Rotaxista. 138/112 oli tulos. Tehon nousu oli siis 20% kuuden prosentin tilavuuden kasvatuksella.
Laitetaanpa tähän vähän käppyröitä, ja seuraavaan postaukseen muutama huomio. Ero tässä edelliseen oli siis suuttimet ja kiihdytyssuppilot.
Nyt vs. stanu
Nyt vs. edellinen (muutos suuttimet ja suppilot)
Vitosen veto
Kutosen veto
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Edelleenkin rötää, mutta rötäys siirtynyt niin lähelle rajoitinta, ettei siitä enää elvy. Toimi penkissä ikään kuin pehmeänä rajarina.
Koitettiin toista puolaa etupytylle. Ei vaikutusta.
Jännää oli, että kutos- tai nelosvaihteen vedoilla ei tehnyt tuota. Mitä vittua?
Etypyttyä joutui hieromaan suuttimien vaihdoksen myötä jonkin verran, mutta takapyttyä ei juurikaan. Jokin siellä muuttui.
Täytyypä tässä keväällä löytää rauhallinen ja suljettu tieosuus, jolla tuon voi vedättää vitosella rajarille todellisen kuorman kanssa. Kattoo mitä tekee.
Nyt voi alkaa kiinnitellä muoveja. Ajokausi fiiatilla alkakoon.![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Miltä tuntuu ajossa?
Ei katuajelussa pure päätä irti, mutta pienellä provosoinnilla etunen irtoaa maasta töyssystä nelosella ja kolmosella vähän vauhdista (kierroksista) riippuen. Oon vähän huono noissa. Yks lenkki tehtynä. Kevään eka kadulla.
Seitsemän tonnin kohdalla alkaa todella tapahtua. Pitää kokeilla vielä hieman lisää. Ei kunnollisia pitkiä täyskaasukiihdytyksiä vielä takana. Muutamat ohitukset tehtynä maaseudulla. Eipä se vehje hirveästi pohdi, kun tarttee lähteä. Eikä tartte rullaa kokonaan avata.
TSS-kytkin nytkäyttelee alaspäin vaihtaessa kahvaa, mutta tästä oli ennakkotieto. Pakkohan sen korin liike on hydraulikytkimessä tangon kautta välityttävä kahvalle. Vapaa löytyy ihan samalla tavalle kuin ennenkin.
TSS kuistokytkin toimii kuitenkin hienosti.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
^
Kas... viimeinen kommentti oli kytkimestä. Kuinkas sattuikaan.
Kauden vikalla setillä (ja vähän ennen) alkoi kytkin luistamaan nelosella jossain kahdeksan tonnin paikkeilla. Vedot eivät kadonneet ihan kokonaan, mutta lipsui.
Revin tuossa levyt ulos, eivätkä näyttäneet kummoisilta. Mitä vähän teräslevyt paikoin kiillottuneet. Yhdessä teräslevyssä oli sisäpuolen hampaista kaksi hieman taittuneita, mutten nyt muista kumpaan suuntaan. Sen vaihdoin. (taittuneita niin, että jos laittaisi makaamaan pöydälle, niin ei olisi ihan levynä)
Viime talvena arvoin kahden käytetyn pakan väliltä ja koneessa oleva oli ihan hinan paksumpi. Uusi mittaus osoitti samaa. Raavin 120:llä hiekkapaperilla teräslevyt karheiksi ja pienen kylvyn ja öljyämisen jälkeen levyt koneeseen.
Tarkoitus on suorittaa terveystarkastus dynossa ehkä jo syyskuun aikana.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ekaks tulee mieleen että kannattaisko myös sisämäinen hub tai mikä se nyt on vaihtaa jotta jos uudet teräslevyt niin istuu tasan sitten paikoilleen? Ei vissiin ihan jäätävän hintainenkaan osa?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kytkin piti. Vaihdoin kolme jousta kuudesta Barnetin jousiin. Lukema 136 ja vääntö- ja tehohuiput about sadan kierroksen tarkkuudella samassa kohtaa versus kevät. Tässä rullan kalibrointi vaikuttaa. Kuitenkin sillä tarkkuudella, että ajoitus tuskin liikahtanut. Pätkäisy hinan rajumpi. Siellä etupytyssä se on, ja ryövää sen verta, että 140 jää saavuttamatta.
Jos venttiilien välykset eivät ole muuttuneet, niin laite on mekaanisesti sama kuin keväällä. Vedossa sama takanen, sama ketju, mutta piikin isompi eturatas.
Pitää ruveta mietiskelemään, mikä sen etupytyn kuolemisen ~9500-9750 aiheuttaa.
Puolaa on kokeiltu, iridiumtulppaa, imutötteröt vaihdettu, suuttimet vaihdettu.
Tappokytkimen vois availla ja putsailla. Toinen ECU mulla on, vois vielä kysellä uuden lastunkin perään takuuna, jos sellaista epäilystä tekijällä on.
Tulpanjohtoja ja liittimiä voi talvella hämmästellä, kattella latauksen jäljellä oleva liitin jne.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Aina voi koittaa järkeillä, ja tehdä muutoksia, joissa on ylipäänsä järkeä. Varmaan kannattaa poltattaa lastulle pc:n kartta, ja poistaa pc. Lastun vielä asentaa hyllyssä olevaan ecuun. Ei välttämättä paranna oiretta, mutta onpa yksi vikaantuva kohde poissa ja ecu poissuljettu.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Pistäs aprilian bemsapumpun speksi. Ja oliko suuttimet käyny huollossa?
Superbike #7
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Pumpussa oli koodi denso 11 O1D 5140. Pitää selvittää mitä se tarkoittaa.
Edit: Stanupumpun ehjänä ollessaan pitäisi riittää pikaisella haulla. Suuttimet on 403 cc/min. Vakiosuuttimet (GEN1) on 384 cc/min.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Dynotulokset viime perjantailta. Etupytyn yskäisy on paikallaan, mutta rajumpana. Sama takarengas, samat ketjut, piikkiä isompi eturatas.
Mitä tehty tähän asti:
Tulpat vaihdettu iridiumiin
Lyhyet RSV:n kiihdytyssuppilot
Toista puolaa koitettu.
Uudet suuttimet.
Mitä seuraavaksi?
PCIII:n poisto poltattamalla lastu?
Kuumemmat tulpat? Vain etupyttyyn?
Muuta? Muutoksia & tarkistuksia
Tutkin etupytyn tulpan johdotuksia ja liitoksia talven mittaan.
Kartta pienemmällä ennakolla.
Kartta suuremmalla ennakolla.
Vertailu
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Niin joo. Perimmäinen tarkoitus dynolla oli arvioida, että onko nokkien ajoitus pysynyt. Vääntö- ja tehohuippu ovat samassa kohtaa, jotta eiköhän ole. Onhan nokkapyörissä tietty töhryt, jos ihan helvetisti pieleen ovat lipsahtaneet.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Et ole koittanut kytkeä PC:n piuhoja ristiin? Etupytty taakse jne. Alkaako takanen pätkiä.
^
En. Moguli tuossa pohti, että alkaisko lyödä kipinää kanteen?
Onhan kuitenkin niin, että toisen puolan poistuessa on sen johdot kytketty jäljelle jääneeseen (normisettiä. toinen tapa on vastus).
Eli parempaa tulpanjohtoa/ hattua? (Tiedoksi muille, että puolat sijaitsevat erillään rungossa)
Edit: ja kuten aiemmin mainittu, niin komentajan vois poistaa pelistä joka tapauksessa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.