Sitä ennen päivitetään Aprilian viritysketjuun dynotulokset.
Vittu... kolmatta päivää krapula. En ihan turhaan oo näitä hommia jättämässä tosi vähälle. Ihan hyvin selvisin 14 tunnin dokaamisesta pääosin punkulla ja konulla menettämättä pahemmin muistia tai konttaamatta, mutta ei vain toivu.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Moikka
Uusi motoristi 00390 alueelta. Pitihän se tänne rekisteröityä.
Kortti ja pyörä tuli hommailtua viime elokuussa ja mittarissa 5tkm
Pyöränä toimii R1 -09.![]()
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Tervetuloa joukkoon sekalaiseen !!
Kuten Jonezi tuossa ylhäällä totesi, niin yhdistyksen järjestämä AT II on kurssi, jota omakohtaisen kokemuksen kautta suosittelen kaikille iästä ja sukupuolesta saati moposta riippumatta. Ratapäivämaksun hinnalla saa sellaisen koulutuspaketin, että ajaminen on aivan varmasti turvallisempaa (ja varmempaa) mutkaisillakin teillä.
Ja toinen mitä suosittelen on meidän jäsenyys, jolla saat mm. 40€ lahjakortin Eurobikersiin sekä kaikki muut jäsenedut, joita yhdistys tarjoaa jäsenistölleen tälle vuodelle. Siellä on lisäksi tulossa myyntiin Imatranajoihin hotellimajoitusta erittäin edulliseen hintaan ja huikeassa seurassa, kun lähes koko hotelli on "meikäläisiä" täynnä. Erittäin helppo tapa tutustua muihin jäseniin ympäri Suomen.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Nonnii. Tulipa maksettua tämän vuoden jäsenyys. Emännän kanssa tullaan pyörähteleen mestoilla kun aika koittaa. Ja Opel clubin touhut vie kyl aikaa aika paljon oikealta harrastukselta eli motoilulta.
Mut jospa tää kevät nyt alkais tulemaan. Luvannut tehdä 600km reissun tän kuun loppuun mennessä Kawalla... saattaa olla kylmää kyytiä mut vedonlyönti ni ajetaan räntä/lumisateessa sit.![]()
"I don't like the alcohol but the alcohol like me"
Tuo teidän kutsunne tuolle AT2 kurssille on kyllä hämäävä. Vasta kun tuossa edellä sanoitte että se on tälle vuodelle, niin huomasin että sitä on päivitetty. Se alkuperäinen viestinne kun on jo parin vuoden takaa, niin luulen että muutkin kuin minä kelaa ketjua eteenpäin löytääkseen uudemman ilmoituksen. Ja kun sitä ei löydy, niin hyppää pois koko ketjusta, kuten minä tein. Suosittelen että näistä koulutuksista teette aina uuden ketjun kustakin. Ei se niin vaikeaa voi olla.
Ja näin uutena mopoilijana voisin sanoa että näitä koulutuksia on aivan helvetin vaikea löytää mistään. Selasin ja tein hakuja viime keväänä sen mitä it-immeinen voi (eli ei ole kyse etten osaa) ja en löytänyt oikein mitään. Ne harvatkin pari mitä löytyi, olivat jossain satojen kilometrien päässä ja jotain ratapäiviä. Kaikki puhuu että osallistu osallistu, mutta mistään ei löydy että kuka järjestää ja missä ja millä sisällöllä ja mille kohderyhmälle. Todellinen markkinoinnillinen floppi tämä kun ei löydä etsimälläkään.
Nyt sitten tulee joku viisas sisäryhmäläinen että löytyyhän nämä, niin voi löytyä kun tietää mistä etsiä. Jos on uusi tulokas, niin sitten ei löydy. Ja arvaapa lähteekö joku ekan kesän mopoilija edes katsomaan sellaista tekstiä jonka otsikko on "ratapäivät".![]()
Löytyy kylläkin otsikon MotOrg ry:n ratapäivät ja ajokoulutukset alta.
Ja mikä ilmoitus?
Tämä lukee siellä selkeästi:
Eli suomeksi: Jokaisen rataviikonlopun yhteydessä. Ja milloin on ratapäiviä, sekä koulutuksia?Milloin kursseja järjestetään?
Ajotaito 2 järjestetään jokaisen kotimaisen ratapäivän yhteydessä, mutta vähintään kaksipäiväisten ratatapahtumien yhteydessä vain sen ensimmäisenä päivänä. Mahdollisista poikkeuksista ilmoitetaan kyseisen ratapäivän keskusteluketjussa.
Löytyy täältä
Ja kaikki meidän ratapäivistä on ajoharjoittelu tapahtumia. Toivottavasti tämä selkeytti vähän.
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Kiitokset palautteesta. Käyn muokkaamassa tuota Ajotaito II -kurssin esittelytekstiä niin, että siitä selviää sen tarkoittavan myös tätä vuotta, kunhan vain pääsen koneen ääreen. Yritetään kuitenkin selkeyttää tiedotustamme näistä kursseista.
Ystävällisin terveisin
Koulutusvastaava
MotOrg Ry
Superbike #7
Noniin, nyt olisi tekstiä päivitetty. Mielelläni kuulisin kommentin, että onko tuo noin riittävän selkeä vai pitäisikö jotain asiaa tuoda vielä paremmin esille.
Ja lisäsin tämän vuoden päivämäärät sekä aloitusviestiin että ketjun viimeiseksi viestiksi. Laitetaan noihin päivämääriin linkit tapahtumakohtaisiin topiceihin, kunhan ne ehditään lisäämään foorumille.
Kiitokset vielä hyvästä palautteesta.
Superbike #7
Kiitos, hienoa. Nyt siitä saa selkeän kuvan. Joku sanoi tuolla että osa (vai kaikki?) ovat jonkun ratapäivän tms. ensimmäinen päivä. Sekin ehkä voisi olla tuolla tietona jos vain osa on, ja osa omia erillisiä tapahtumiaan. Itse kun tulisin mieluummin sellaiseen tapahtumaan jossa ei ole kovin suuri väkijoukkoja....![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Meidän tapahtumissa väkijoukkoa ei tarvi pelätä. AT2 ajetaan hitaassa ryhmässä. Ennakko ilmoitusten avulla osataan varautua riittävään määrään kouluttajia. Eikä tarvi pelätä että nopeen ryhmän kuskit notkuisi radan reunalla ja nauraisi hitaalle ryhmälle. Niillä on kiire säätää ja korjata omia laitteitaan.
MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
Valtiovarainministeri
Kuten Bolt totesi, niin ei meidän väkijoukkoa kannata arkailla. Suurin osa ratapäivillä kävijöistä, myös niistä nopeista kuskeista, on joskus ollut elämänsä ensimmäisen kerran radalla. Ja lähes yhtä monta on käynyt tuon AT2:n, joten voin luvata, että meidän päivillä ei koulutukseen osallistujille naureta.
Jokainen on siellä oppimassa hyvin järjestetyillä päivillä ja hyvässä seurassa, eikä sinne tuloa kannata todellakaan empiä. Opit tuntemaan mukavia ihmisiä harrastuksen parista.![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Lisäisin vielä harrastusta aloitteleville (ja miksei muillekin lounliraidereille) pienen listan:
- rohkeasti mukaan harrastajien tapahtumiin/porukoihin
- kannattaa ehdottomasti osallistua ajokoulutuksiin sekä radalla-että mp-käsittelyopetuksiin parkkiksella
- jutella ja kysellä asioista, pitää silmät ja korvat auki
näillä pienillä eväillä oppii/saa enemmän irti harrastuksesta yhdessä kaudessa enemmän kuin yksin kymmenessä (jos silloinkaan)
Tässäkin lajissa pätee; on hiton hyödytöntä treenata jos ei tiedä mitä ja miten treenata
Itse en mikään huippukuski todellakaan ole, mutta näitä Hannulan ja muiden opetuksia saaneena voin todeta tätä kirjoittaessani, että olen ainakin hengissä![]()
T7
Tuosta hinnasta vielä. Eli paljonko tulee kokonaiskustannukset olemaan? opetus? ratamaksu? muuta?
AT II on "ilmainen" mutta täytyy ostaa tuo ratapäivä. Eli jäsenille esim. Alastaro 60€ (ei jäsenet 75€) ja siihen koulutus kaupanpäälle.
Kokonaiskustannukset riippuu siitä innostuuko asiasta, eli radalla harjoittelusta ja jää ajamaan seuraavaksikin päiväksi ilman, että on ostanut lippua, majoitus, oluet, bensat radalle tuloon ja takaisin...
Mutta koulutus ei varsinaisesti maksa mitään muuta kuin tuon ratamaksun ajoharjoittelupäiväksi.
Eli liityt jäseneksi ja maksat 45€. Saat ratapäivän 15€ halvemmalla kuin ei-jäsen, koulutuksen sekä 40€ lahjakortin Eurobikersiin + kaikki muut jäsenedut kaupan päälle. Eli pelkkää voittoa tiedossa.![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Tuolta löytyy kattava infopaketti asiasta:
http://www.moottoripyora.org/keskust...en-infopaketti
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Terves!
26-vuotias tekniikka-addikti ilmoittautuu joukkoon hurjaan, vaikutusalueena Keski-Suomi. Kortti on vielä vaiheessa, jos kohta ZZR 1100 C tallissa jo majaileekin. Isoilla mopoilla ei ole tullut pahemmin ajettua, lähinnä muutamat lentokenttätestaukset yli ja alle litraisilla popottimilla. Nimimerkki voi olla tuttu mopofoorumeilta, muutamissa mopokisoissa tullut käytyä, mopotekniikan kanssa onkin sitten tullut puljattua vähän enemmän. Löytyy mm. dynoa, valuvehkeitä, työstökoneita ja kaikenlaista osanvalmistustaustaa.
AT2 ja jäsenyys kiinostaa jo kovasti vaikkei ole vielä päässyt edes liikenteessä pärräämään..Olen myös vakavasti harkinnut Delvacismiin kääntymistä.
![]()
<p><cite>Tarkoituksena kun ei ole mennä mahdollisimman kovaa jollakin, vaan mahdollisimman kovaa jollakin, jota ei siihen ole suunniteltu.</cite> <strong>-Paatunut mopedisti</strong></p>
Alkaa oleen melko lailla halut ja kiinnostukset kohdillaan!!!
AT2:een ei muuten korttia tarvii kun ajetaan radalla. Ja jäsenyydenhän saa kaupasta... muistaa kirjautua samalla sähköpostilla kuin mitä tännekin on kijautunut.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
kai se taytyy tannekkin ilmottautua. tuli tuossa syksylla tehtya raju elamantapa muutos ja myytya rakas harrasteauto pois, elamaan jaanyt tyhjio piti jollain tayttaa jotenkin, eli nettimoto ja tori auki, ankaran selailun jalkeen sattuis triumph daytona 955i kiikariin ja eikun puhelua myyjalle ja perakarryn kanssa paikalle. hetken jutustelun ja tutkimisen jalkeen kaupan lukkoon ja mopo karrylle, talvi meni tutkiessa ja opetellessa ja huoltaessa uutta lelua
. kevat tuli ja hymyssa suin ja ensimmaisen viikon aikana tuli 1500km lisaa mittariin, mutta sen jalkeen alkoi ongelma, syksylla tuli akku ja jannitteen saadin vaihdettua, mutta nyt ilmeisesti staattori levis. tyhjakaynnilla lataa natisti, mutta kun rupee enemman kuormittaan nii alkaa jannite tippumaan. mista saa edullisesti staattorin ja mahdollisesti muita varaosia hommattua?
.
Miltäs tuolla käydyt turinoinnit sanois sun ongelmaan? 25.3. kirjoitettu juttu ja siitä uudempaa.
http://www.moottoripyora.org/keskust...ona-955i/page3
edit. Nii ja tervetuloa. Itellä kanssa 955-triumphi, mutta Sprint RS mallisena.
Braaaaap
Tervetuloa, hienon mopon olet valinnut! Mulla tosiaan oli sama ongelma, korjaantui abaut kymmenellä eurolla ketjussa näkyvällä tavalla. Kerta sieläpäin jos kattelet niin ota tasasuuntaajasta staattorilta tuleva liitin irti, katso onko se liitin ottanut kuumaa, jos ei ole sulanut (ja vaikka olisikin) niin yleismittari piipperi asentoon ja mittaa vaiheiden välit 1-2, 2-3 ja 3-1 ja vielä kaikki kolme musta piikki maissa, vaiheiden välistä pitäisi tulla sellanen kaks-kolme ohmia eikä mikään vaihe saa ottaa maihin. Jos tästä testistä selviää niin staattori on melkoisella varmuudella vielä ehjä.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Sahko hommista en sillain oikeen mitaan ymmarra, mutta jos nyt oikein ymmarsin niin koittaa vaan kaikki ristiin?, Sais taa flunssa helpottaa nii vois menna tutkiin tarkemmin. ps, talven pimeina tunteinta tuli turbolle pakosarja tehtya ja muuta pienta. tuleeko muuten moottorista oljyt pihalle jos staattorin kopan avaa?, taysin outo laite viela
![]()
Aika pitkälle näin. Jaa riumppiin fööni? Käsittääkseni ei pysty muutoskatsastamaan koska euro4, viisaammat korjatkoot. Muistaakseni öljyt pysyy koneessa, en ainakaan muista tyhjentäneeni ensin kun maalasin sen kopan talvella. Oli sielä hiukan kosteutta mut ei sieltä tainnu mitään norolla valua.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Hoi.
Yksi nuppi lisää porukkaan.
Pk-seudulla pöristelen armeijan vehreän sävyisellä Monsterilla.
A-kortti tuli ajettua vasta 10/2016 hiukan ennen nelikymppisiä niin ei ollu pakko ostaa heti customia 😃.
13.5 tulossa Ahvenistolle imemään oppia AT2:sta.
Tulevaisuudessa aikataulujen ja ihmisvihan salliessa saatan hivuttautua morjestelemaan esim. PK-ajoihin jne.