Enskamiehile tiedoksi. Laitoin IF:iin valkokilpisen ktm 250 excf ja kas..nyt saikin myös osa tai etukaskon kohtuuhinnalla.
Bonarit tuli samaan kun toisen pyörän eli 80 liikenne/osakaskossa ei bonusta. Hintaa tuli 370€/a (ympärivuotinen osakaskolla), joka mun mielestä on hyvin kohtuullinen hinta.
T7
Joo POP ei anna kaskoa ollenkaan eikä laskurilla hintaa kyseiselle pyörälle. Tuo Aktia hinta (liikennne+palo+ varkaus) sisälsi -30% ekasta vuodesta (jonka jälkeen n.270€..ei paha). Mutta tuo lause "hinnassa huomioitu, ettei moottoripyörää käytetä talvella" hämäsi, enkä sitä selvittänyt. Enska on käytössä ympäri vuoden.
T7
Juttelin tovin Aktian naisoletetun kanssa aiheesta rätkävakuutus ja talvimoottoripyöräily.
Kysyin useamman kerran, että jos otan "ympärivuotisen vakuutuksen ja ajoneuvo on poistettu liikenteestä huhti-lokakuun välisen ajan, niin paljon on liikennevakuutuksen vuosimaksu.
Se on kuulemma 13,50€ (minimimaksu tai jotain).
Joten talvella ajaminen onnistuu oikein mainiosti, eikä vakuutushinta kukkaroa rasita.
Sama täällä, en ollut uskoa tätä todeksi, mutta Turvassa sama juttu. Honda pois käytöstä mulla huhti-syyskuu ja ajan sillä sitten loka-maaliskuun (about 7000 km) ja vakuutusmaksu pari kymppiä. Maksut kun painottuu kesälle ja jos mopo seisomassa yli 30pv saa hyvityksen.
Kaikissa yhtiöissä ei näin ole, esim IFissä tämä ei onnistu.
Yamaha T700
Hyvältä kuulostaa. Käytäntö tuntuu olevan kovin kirjavaa. Kottaraisessa piti oleman seisonta-ajallinen vakuutus ja kun satuin olemaan yhteyksissä vak.yhtiöön, sain kuulla ettei liikenteestä poisto vaikuta hintaan. Laitoin sen takas käyttöön ja kohta tuli uusi lasku täysimääräisenä, eli liikennekäytöstä poisto vaikutti sittenkin. Eikun seisomaan takaisin. Pitää vielä tarkistaa että saako hyvityksen myös alle 30pv seisotukselta.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Ilimasesta en ole kuullut, mutta todella edullisesta (n. 10€-20€ / talvi).
Jokaisella vakuutusyhtiöllä tuntuu olevan joku "aloitusmaksu". Esim. Aktialla 13,50€, jos rätkä on poistettu liikenneköytästä koko maksukauden (huhti-loka) ajan.
Turvalla on myös joku nimelliskorvaus siitä, että rätkä on heillä vakuutettu, vaikka se rätkä olisi maksukauden (huhti-loka) ajan poistettu liikennekäytästä.
Se miten Kasko talveen reagoi, niin en tiedä, koska en ole vielä niin kallista talvella ajanut (omistanut) , missä olisi kasko pitänyt hommata
Ketjun viesti 1650
http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6554383
^^^^^^
"Joo POP ei anna kaskoa ollenkaan eikä laskurilla hintaa kyseiselle pyörälle. Tuo Aktia hinta (liikennne+palo+ varkaus) sisälsi -30% ekasta vuodesta (jonka jälkeen n.270€..ei paha). Mutta tuo lause "hinnassa huomioitu, ettei moottoripyörää käytetä talvella" hämäsi, enkä sitä selvittänyt. Enska on käytössä ympäri vuoden.
"
edelleen kyse siis pyörästä jolla ajetaan vuoden jokaisena päivänä ilman liikenteestäpoistoja eli pyörän tulee olla liikennevakuutettuna vuoden jokaisena päivänä. Maksaa siis vain 13,50€?![]()
T7
ei nyt täytyy tunnustaa et oon tyhmä....mä otan aikalisän
Noh täytyy laittaa vfr1200 tommoseen vakuutukseen niin voin ajella koko vuoden ilmaseksi..kesän Italianreissun vakuutuksetkaan ei maksa mitään. Ihmettelen vaan et miksei kaikilla ole tommosta vakuutusta että voi ajella samalla pyörällä ympäri vuoden maksamatta mitään ja vakuutukset on voimassa....ihan turhaan olen maksanut 800-1200€ vuodessa ..voi rähmä.
T7
Liikenne 55% - 421,56
Täyskasko 70% - 487,63
=909,19
Mies 32v, Helsinki
Kohta kuulema Pohjolassa uudistuu vakuutukset, kehottivat soittamaan sillon uudestaan ja kyselemään uusia hintoja.
Hypermotard 1100 -10 | 2014 ->
CBR 1000RR -08 | 2010 - 2014
Jos liikennevakuutuksen vuosimaksu on 100€
Niin se koko summa maksetaan huhti-lokakuun väliseltä ajalta.
Jos harjoitetaan liikennekäytöstäpoistoa huhti-lokakuun aikana, niin kuukausilla on eri painoitukset hyvityksessä.
Esim. Heinäkuun painotus on 20%, joten jos rätkä on koko vuoden liikennekäytössä poislukien Heinäkuu, niin vuosimaksu on 80€
Jos rätkä on pois tieliikennekäytöstä huhti-lokakuun välisen ajan, niin silloin vuosimaksu on 13,50€
Näin Aktiassa ja luulen, että Turva ei hirveästi eroa.
Siis ennen vakuutuslakiuudistusta. Enhänmä nykyään maksa Hondasta kuin n. 550€/a etukaskon(törmäysturva mukana siis) kera...
Toi mitä Lario selitti on ollut voimassa jo maailmansivu ja toki sen ymmärrän. Ymmärrän myös jotta jos ajaa joka päivä vuodessa samalla pyörällä niin eikö ole vähän paha tehdä siihen liikenekäytöstäpoisto välillä? Tai voihan sitä ajaa ilman vakuutuksia, mutta en nyt ihan niin tyhmä ole.
T7
Onnistuu IF:ssäkin, mutta ympärivuotisessa laskutus jakautuu tasan pitkin vuotta eli laskua tulee talvellakin ja ne toki palautetaan jos ei aja huhti-lokakuu ajalla. Tosin hankalaksi tekee kun liikenteestä poistolla ei saa maksun palautuksia ympärivuotisesta. Kesäksi on katkaistava vakuutukset kokonaan tai siirrettävä toiseen yhtiöön tai seisonta-ajalliselle eli menee säätämiseksi. OP:ssa ei talviajalta tule kuin talviajan laskua ja sama monessa muussakin yhtiössä.Joten talvella ajaminen onnistuu oikein mainiosti, eikä vakuutushinta kukkaroa rasita.
Sama täällä, en ollut uskoa tätä todeksi, mutta Turvassa sama juttu. Honda pois käytöstä mulla huhti-syyskuu ja ajan sillä sitten loka-maaliskuun (about 7000 km) ja vakuutusmaksu pari kymppiä. Maksut kun painottuu kesälle ja jos mopo seisomassa yli 30pv saa hyvityksen.
Kaikissa yhtiöissä ei näin ole, esim IFissä tämä ei onnistu.
Honda CBR 954RR -02
Kannattaa laskettaa vakuutukset uudelleen jos on ollut laiska tuon lakimuutoksen jälkeen.
Eli pitkän asuntoremontin jälkeen sain sitten vihdoin ja viimein sen verran virtaa että tarkistin myös kaikki vakuutukset uudelleen. Siinä sitten laskettiin myös pyörien vakuutukset.
Pelkästään sillä että pyörien vakuutukset laskettiin uudelleen, putosi emännän pyörästä vakuutukset puoleen, mulla lähes puoleen. Hulluinta tässä on että mitään vakuutusturvaa ei muutettu yhtään mihinkään. Tätä uudelleen laskemista ei voi tehdä ilman että asiakas siihen suostuu, se pitää erikseen älytä kysyä.
Vakuutukset ovat if:ssä ja sieltä ei voinut tietenkään olla asiakkaaseen yhteydessä sen vertaa että olisi mainittu että kannattaa soittaa ja laskettaa uudelleen. Pistin kyllä palauteta että tunnen itseni kusetetuksi tässä tapauksessa. Yhtiö tietää että hinnat laskee, mutta siitä ei kerrota asiakkaille jos eivät älyä kysyä.
Asia on kunnossa mutta jos ette ole vielä tuota tehneet, kannattaa se ehdottomasti tehdä.
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
Minullakin IFissä vakuutukset. Silloin kun tein kotivakuutusta niin tarjosivat samalla pyörän ja auton, molempiin tulikin täydet bonarit ja hinnat laski melko paljon. Nyt pyörässä osakaskolla espoossa ympärivuotinen maksoi noin 360e. (Mies, 31v)
Nykyinen
-11 Kawasaki Versys 650
Vanhat
-04 Kawasaki Z750
-07 Qingqi Zoner 125
-95 Yamaha XJ600 Diversion
-07 Qingqi Zoner 125
-88 Kawasaki GPZ500S
800 Mara, maanantaina otettu osakasko ja liikenne POP:ista, koko vuodelle, 188€
(ed. nyt myyty 600 divari oli samoilla 183€ vuosi)
Äijä 59v, postinumerolla 00390
BMW S1000XR, kilvitetty 5/2016. Poika 38v ja pk-seudun kehyskunta. Bonarit tais olla 70/70, yhtiönä Turva ja liikenne + kasko about 700e. OP olis ollu noin 950e ja If joku piirun yli tonni. Yllätyin positiivisesti tuosta Turvan hinnasta, olin asennoitunut "+tonniin".
FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
OP-Pohjola heitti oman tarjouksensa vakuutussoppaan nyt kun heillä hinnoittelua uudistettiin...
Herra, 47, 80% bonuksilla -93 CBR1000F ympärivuotinen liikennevakuutus 137,44€ + osakasko (sisältäen ilkivaltaturvan ja autopalvelun) 81,83€ eli yhteensä 219,27. Mielenkiinnon vuoksi kävin OP:n laskurilla ja siellä lukema noin vitosen enemmän. Vakuutukseen sisältyy mahdollisuus seisottaa ainakin ajokauden aikana.
Näytti olevan OP:n tuoteselosteessa autopalvelu kattavampi kuin IF:llä sisältäen vahinkopaikalla tapahtuvat korjaukset ja koska vakuutusten kokonaissumma OP:ssa 17,75 euroa edullisempi, niin taas vaihtuu yhtiö. Ifin vastaavat lukemat liikenne 175,88 ja osakasko 61,14.
Edelleen POPista siirsin aiemmin pois, vaikkakin hinta oli samaa luokkaa kuin nyt OP:n tarjous, koska heillä autopalvelu kattaa vain alle 20 vuotta vanhat ajoneuvot.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Näköjään parin kuukauden takaiseen verrattuna Pohjolan liikennevakuutus on laskenut 339->295€, mutta osakaskon hinta noussut 146->307€. Kokonaisuudessaan siis kallistunut aika reilusti.
Pyörä siis GSX-R1000 L1
Superbike #7
jotenkin vaikea ymmärtää. Edellinen vakuutus If:ssä, uusi If:ssä. Bonus nousi 65% -> 80%. Edellinen maksimibonus 75%. Vakuutusturva abouttiarallaa sama.
Ja vuosimaksu tippui 153€. Noh, odottelen kuitenkin seuraava laskua niin näen oliko kaikki sittenkään totta.
Transalp->Varadero->GSA
Allekirjoituksen SV1000, mies 32v. En jäänyt odottelemaan OP:n uudistunutta hinnoittelua ja tarjouksia vaan siirsin pyörän IF:iin. 80/80 bonukset, 320€ per vuosi osakaskollisena. Alkaa olla jo kohtuullista.
SV1000 -03
Mikäs on tän hetken tilanne koskien radalla korvaava kaskoa kilvellisessä pyörässä?
If korvaa ainakin, mutta mites muut?
Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
Suzuki GSXR 600 L1