No sitä hengitystä mietin, kun pihisee niin pirusti tankin korkin välistä. Vaikuttanee kanssa aika tavalla. Tossa on hyvä paikallinen liike mistä saa mitä vaan o-rengasta. Eli purkuun ja renkaat kainolossa ihmettelemään. Ne vaan aina muuttavat paikassa vähän kokoaan niin aina niin mielenkiintoista. Paisari pois pelistä. Just just![]()
Sit vielä, että onko tossa bensamittarissa joku vakiovaiva? Ei ole henkeä moisessa.
Mun entinen turbozetori hajos Vesivehmaan kiihdyttelyissä. Vaihteistosta tuli joku osa läpi moottorinlohkosta. Onko kellään alakertaa myytävänä? Tarvittaisiin ainakin ne lohkonpuolikkaat ja vaihteisto.
Onko jollain tarvetta kappa-merkkiselle takalaukun kiinnitustelineelle? Käy vm93 eteenpäin. Olisi joutilaana. Yv:tä voipi nakella, jos tarvetta.
ZZR 1100 -93
ZX10R -05
Oisin kiinnostunut ostaa jos jollain on jääny ylimääräiseksi D-mallin isompaan zetoriin sopivia sivulaukkujen (Givi/Kappa Wingrack2) kiinnitysrautoja
Laukut ja räkit on, mut nykyiset raudat ei vaan istu mun pyörään ja viikon päästä pitäis lähteä reissuun. Enää ei ehdi tilaamaankaan mistään ja muija on kireenäOlis kuulema pitäny hoitaa laukkujen asennus ajoissa, mutta kun ne rumentaa nättiä pyörää, nii ei oo viittiny
Kellään?!
wingrack.JPG
Kawa ZZR1100 D1
Kellään nurkissa ylimääräistä zzr 1100 vm 1992 orkkis putkistoa?
Mitenkäs tuossa zzr:ssä on tuo starttisysteemi toteutettu
Ilmeisesti siellä on jonkinlainen vapaakytkin olemassa, näin ainakin noissa vanhemmissa Kawoissa on, mutta onko siellä vielä jokin ketjusysteemi niinkuin tuolle laturille löytyy?
tuossa ote huoltoohjekirjastahttps://www.manualslib.com/manual/82...age=148#manual
Jep tuo systeemi olikin tiedossa ja ketjunkiristin ja ketju
uusittu,mutta eikös tuo ole laturin ketju eli onko vielä startille oma ketjunsa koneen uumenissa?
Kiitos pikaisesta vastauksessa
Mahtasko keltään löytyä zzr:n
matkamittarin pyöritintä, eli se
osa joka tulee etupyörän napaan
ja siihen matkamittarin vaijeri kiinni
Osa löytyi eli ei enää tarvetta
Viimeksi muokannut: Mane gpz; 28.07.2017 klo 10:33.
Jos nyt näin vähän keväästä myöhässä koittais saada omaa pyörää liikkeelle. Eikö ole bensaa riittäny tonne vikalle kaasarille asti? Paskaa vaan kolmessa.
![]()
Mutta eihän pyörän ollessa sivutuella (ja moottori sammuksissa) bensa tai vesi liiku tankista kaasareille.
Onko paisarin korkista lähtevä letku hukkaputki?
Onko tuo se tankin huohotus?![]()
Juu. Se näyttää olevan. Hienosti meni 180km. Sit alko piiputtamaan ja hyyty tien poskeen. Siitä nilkutin kotijo ryyppyä kaasuna käyttäen. Ei kestny yhtään kahvaa kiertää. Varmaan no kyseiset ruosteet lähti liikkeelle. Pitää toi tankki käsitellä. Muistan lukeneeni sellasesta jostain täältä.
Mites tuo bensa pumppu. Toimiiko se noin sekunnin sykleissä tyhjäkäynnillä? Ja kiihtyy kierrosten noustessa?
Nyt ajettu 2000 km ja hyvin on kulkenut vanhus. Eli tankin putsauksen tein. Ei ollut mitään tukoksia. Bensaa tuli pumpulta. Kaasarit uudelleen käteen ja auki. Kohokammiot täyteen vettä. Ei ollu tulpattu sitä korkissa olevaa reikää ja siitä vuotanut vedet tankkiin, koska se tankin sisällä kulkeva putki ruostunut puhki.
Kiva pyörä ajella. Kumeina Pirellin Diablot. Noista en niin kauheasti tykkää. Ei mikään ihanne ratapyörä, mutta sen kanssa kyllä ens kesänä meinaan ratapäivillä käydä. On vähän tilaa tälläsenä goljattina työskennellä.
Talvella menee varmaan suurimmalta osalta palasiksi ja saa perusteellisemman huollon. Mittarissa on nyt yli 80 tuhatta. Venat mun mielestäni ihan vähän nakuttaa kylmänä. Onko hydrauliset nostajat? Välykset kuitenkin katon, että ovatko kunnossa. Nyt ainakin työmatkailu saa pyörällä olla. Aamusin ollut sen verta sumua, että on todella kökkö ajella.
Palasäätöiset ovat, ja mikäli kylmänä vähän nakuttaa niin kaikki on kunnossa! Jos Kawa alkaa kuulostaa Hondalta, säädä venttiilit heti... 6000 on säätöväli, helpot säätää kun on keinuvivut välissä niin ei tarvi nokka-akseleita irroitella. Toki hieman työläs purkaa/kasata että pääsee käsiksi (tankki, ilmanputsarikotelo, huohotinletkut, kaasuvaijeri jne.). Ei ole huoltoystävällisyys ollut prioritettina suunnittelussa vaan ihan muut asiat...
Itsellä rupesi 135tkm jälkeen pari imuventtiiliä uppoamaan kanteen ja piti lopuksi säädellä 4500 km välein, kunnes oli 1,75mm palat käytössä. 2mm on virallisesti ohuimmat, mutta hyvin toimi, sitten laitettiin vaihtomoottoria tilalle 147tkm kohdalla.
Yksi ZZR olisi tossa neuvottelun alla, D-malli, mutta kone kuulemma "ääntää lujaa kiihdytettäessä". Mikä lie..Jokin mekaaninen ääni ilmeisesti. Sitä kiertokankiongelmaahan sitä pelkää. Tyhjäkäynnillä ja normaalissa ajossa kuulemma käy nätisti. Muuten vaikuttaisi hyvältä yksilöltä, nätti kuin sika pienenä, hyvin pidetty päällisin puolin.
Omassa GPZ1000Räksässä ei ollut muuta ongelmaa, kuin se sai jostain syystä välillä ilmeisesti liikaa bensaa ja puski mustaa savua kiihdyttäessä silloin. Ei ollut kuin reilut kymmenen vuotta vanha pyörä silloin. Kaasareita ropasin mutta ei suurta vaikutusta ollut. Kulki kyllä hyvin. Otti just sen minkä valmistaja lupasi.
Asiasta kolmanteen, myöhemmissä GPZ 900 Ärrissä on 108hv. Vanhimmissa 115hv.
Tietääkö kukaan, miten niissä on tuo seitsemän hevosen kuristus tehty? Netistä en löytänyt mitään.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Mulla oli GPZ900R vm -85. Mielestäni siinä oli 114 hv - käsitys saattaa tosin johtua siitä, että ko. teholukema mainittiin TM:n koeajossa joka löytyy TM:n arkistosta niteestä 4/1984. Itse asiassa tuo juttu oli syynä siihen, että 1991 tuon pyörän hankin.
https://www.dropbox.com/s/z2yr4s0m0e...Z900R.PNG?dl=0