02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Emäputkesta nostava vaatii sen että ensin laittaa takapukilla ilmaan että pyörä on suorassa. Sekä ainakin tuo Bilteman malli että takapukin pyörät estetään pyörimästä jollain pönkällä, etupään nostoliike on sellainen että pyörä yrittää rullata takapukin varassa helposti taaksepäin karkuun.
Ihmettelin itekin samaa niin piti alkaa googlettamaan. Eli ilmeisesti näin: https://youtu.be/HXhG4RfxEwE
KTM EXC-F 250 Six Days -15
No niin, vähän tilanteen päivitystä.
Tänään kävin ajamassa pikku lenkin ennen kuin sovin pyörän noudon liikkeeseen tutkittavaksi. Vaihteet toimi kuten pitääkin.
Voi olla että vaihdevivuston nivelet olivat vähän kankeat tai jotain ja nyt herkistelyn jälkeen alkoivat pelaamaan paremmin. Mutta hyvä niin, nyt vaan odotellaan lämpöisempiä ajokelejä.
Onkos kukaan kokeillut delvacia R6:ssa?
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Eiks Pp-Tuningil oo ne yhet mitkä tulee päästä kiinni tai jotain. Ite ostaisin ehkä Renthalit ku niissä on kivat aste merkit![]()
Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
Ex Daytona 675 07
Ex honda hornet 900 05
Ex honda cbr 600f
Ex kawasaki zx6r 98
PP-tuning rakenne on sellanen, että kliparin putki on kiinni päästä yhdellä M8:lla. Toimii, mutta virhemarginaali kiristäessä on aika pieni. LSL:t on todella lujaa tekoa. Jos niistä muuttaisin jotain, niin itse tangot vaihtaisin vähän ohuempi seinämäiseen, jotta ne luovuttaisi isoissa kaadoissa helpommin. Nyt omasta pyörästä sai taas painella keulaputkesta pientä soikeutta siltä kohdin pois kaadon jäljiltä. Halvat jos ostaa, niin vaihtaa ainakin pultit varmasti kunnollisiin ja lukitteen kansaa oikeaan momenttiin.. yhdet tuollaiset kiinan kliparit oli katupyörässä joskus ja kyllä ne paikoillaan pysyi edellä mainituin muutoksin. Renthalit vaikutti kans nopealla hypistelyllä ok tavaralta, niillä en tosin ole vielä ajanut.
---
Kiitos tipseistä, täytyy laittaa jotain tilaukseen että sais vähän avattua tota ajoasentoa.
Toinen kysymys:
- Kävin tuossa tekemässä vähän "starttitreeniä" tänään, ja samalla kun otin yhden lähdön videolle huomasin, että jotenkin pakoputki röpöttää kiihdytyksissä. Eikö tota AISista johtuvaa putputusta tule yleensä vaan moottorijarrutuksessa?
- Saattaa toki johtua siitä, että Y-putken liitos voi falskata vähän ja ainakin sliparin kiinnitys falskaa kun siinä ei ole kiristintä kiinni ollenkaan.
Jos joku haluaa diagnosoida äänestä mistä on kyse, voin laittaa privassa youtubelinkin.
ex R6R -12
ex XSR900 -16
Uutena Yamaha-kuskina en ole tottunut kuuntelemaan R6:sia. Äänet olivat vakioputkistolla tosi hiljaiset. Nyt pakoputkiston avartamisen jälkeen jotenkin myös kone kuulostaa ihan Kawasakilta. Onko kylmän koneen osalta normaalit äänet? Modauksina katin poisto, Akran Megaphone ja AIS tulpattu (vain levyt ei tulpattu venakopan sisällä).
https://youtu.be/r1JfcpCz49A
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Juu kylmässä koneessa ihan normi äänet, alkaa kiihdytyksessä korkeilla kierroksilla vähän putputtaa. Ei varmaan mitään vakavaa, mutta ärsyttävää kun ei tiedä mistä tulee. En muista kuulleeni tota ääntä ennen katin poistoa.
Täytynee tilata AIS block platet ja kiristellä toi putki kunnolla paikalleen.
Ajattelin muuten lähettää ECUn kohta ifitecille, saavat laittaa blipperin samalla.
ex R6R -12
ex XSR900 -16
Aika normaalilta kuulostaa. Katteet kun on pois niin noi mekaaniset äänet kuuluu paremmin ja jakopään puolelta kuuluu selvästi voimakkaampana. Putkistomuutokset saa helposti myös venttiilikoneiston kuulostamaan äänekkäämmältä. Eli mekaaniset äänet johtuu tai kaikuu putkea pitkin paremmin korviin.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Myydään R-6 2008-2015 malliin sopiva apukuskin penkin tilalle tuleva suojakoppa, eli fairing cover.
Käyttämätön ja väri on candy red, mutta maali päälle jos ei ole oman pyörän värinen.
Hinta 10 €
p.045 1164959/ Marko
Tai kajosma@gmail.com
Osa on Helsingissä, mutta posti kulkee.
ER-5
ZR-7S
SV 1000S
FZ-1S
Millähän kierrosalueella R6:n oma ecu säätää seoksia vakiolamdan arvojen perusteella?
Käytin R6:n dynossa. Yläpää oli seosten suhteen tontilla, mutta alempana (alle 9500 rpm, mutta lähinnä 5000-6500 rpm) seokset kävivät laihalla. Pyörän oma lamda oli irrotettuna dynossa, joten ecu ei voinut säätää itse alapäätä, vaan heitti seosarvot jostain mistä lie.
Pyörän muutokset AIS:n poisto, katinpoisto ja slipari.
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Tässä vielä käyrät...
https://www.dropbox.com/s/mscj9zwka0...42017.jpg?dl=0
Menneekö säätöhommiksi?
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Komppaan Esaa, aika hankala on tommosella koneella ainakaan kovaa ajella. Siinä on esim. herkullisimmalla alueella 12,5-14krpm ihan kuollut kohta ja lambda mitä sattuu.
Onko toi muuten RJ11 vai RJ15? Tosta näyttäis puuttuvan se säätyvien imutorvien tekemä kuoppa..
Tuosta alimmasta käyrästä näät minkälaisen tuosta saa säätämällä: https://www.facebook.com/21605055173...type=3&theater
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Oma (tuo edellinen käppyrä) on siis RJ11, tuossa on RJ15 vakiokoneen esimerkkikäyrä https://www.facebook.com/21605055173...type=3&theater
Muutenkin noissa käppyröissä on jonkun verran eroa kun on kyse eri moottoriversiosta..
- T -
Edit: luulin että kyse oli RJ11 koneesta kun käyrä näytti siltä, eikä kone juurikaan veny imutorvien vuoksi lähellä rajoitinta. Onhan tuossa se kuoppa 13,5k kohdalla, tosin ei niin selvästi kuin yleensä.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Kun ny säädöistä puhutaan.
Mitään tietoa millanen kartta tossa ifitecin ecumodissa tulee vakiona? Mitenköhän hyvin pelaa ton kattipoiston saaneen vakioputken kanssa.
ex R6R -12
ex XSR900 -16
Moi,
Tuli ostettua elämänsä ensimmäinen moottoripyörä, Yamaha R6 vm.04
Löytyykö mistään suomenkielistä manuaalia? Lontoota ei jaksaisi alkaa vääntämään...