Kaasarit synkattu?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kannattaa tsekata se kaasarien synkkaus kunnon mittareilla jos on yhtään epäilystä, että purkkapatenttimittarissa on virheen mahdollisuus. Omien remonttien perusteella juurikin tuollainen empiminen ja toimimattomuus alakierroksilla voi helposti olla synkkauksesta kiinni. Samaten väittäisin, että vakio mopon suuttimia yms. ei tarvitse vaihtaa, ellei ole rikki tms. eikä juuri muutenkaan muutella tehdasasetuksia, kyllä ne yamahan insinöörit on se pyörän suunnitelu silleen että vakiona toimii vakio asetuksilla. Itse vääntäisin tyhjäkäynti seosruuvit tehdasastuksiin, neulat samaten jos ovat säädettävät ja sen jälkeen synkkaus. Jos mopo ei toi niin sitten tutkii imuvuodot ym. Mitkä vaikuttaa pyörän toimintaan. Voin toki olla väärässäkin ja edellä mainitut asiat perustuvat omiin havaintoihin.
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
Itse tehty mittari on kyllä niin tarkka kuin mikään voi olla, ainakin jos lähtee siitä että mikään ei vuoda ja vuotokin näkyy jumalattomana kuplamääränä ja siitä että kaikki on heikunkeikun. Jossain mittareihin perustuvassa mittarissa yksittäinen mittari voi aina olla jonkun prosentin eri arvossa kun toinen. Gravitaatioon perustuva letkuhässäkkämittarissa taas ei ole mitään mahdollisuutta virheisiin niin kauan kun a) suhteellisuusteoria on nykyisen kaltainen b) letkussa oleva neste on tasalaatuista c) ei ole vuotoja.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Lähinnä tarkoitin sitä, että mittari/mittarit on kunnossa ja toimii niinkuin pitääkin. Viestissä kun puhuttiin "mittareista" niin se voi tarkoittaa lähes mitä vaan kyläseppä patenttia siksi omat ohjeet oli vian korjaamiseksi tuo toimiva ja hommaan soveltuvat mittarit kannattaa vaikka hakea lainaan jos ei itse halua investoida, jos on epäilystä, että omilla mittareilla tuntuu ettei synkkia saa kohilleen. Omasta mielestäni halvin ja helpoin tapa aloittaa vian etsintä, mutta jos mittarit on ok niin sitten vika on varmaan jossain muualla kun kaasarien synkissä
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
Uusi R6:n julkaistaan 4.10.2016??
http://www.asphaltandrubber.com/bike...termot-teaser/
![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Harmittavasti ainakin ennakkotietojen perusteellä näyttää pelkältä faceliftiltä. Vakiona on paljon ominaisuuksia mitä on ennen pitänyt hankkia rahalla, muttei mitään uutta tai ihmeellistä.
Tarkemmat speksit on toki vielä hämärän peitossa, muttei moottori- tai voimainjapuolelle näytä olevan mitään uutta tulossa. Vaikea sitä on vanhasta hyvästä enää parantaa jos haluaa hinnan pysyvän edes jollain mittapuulla järkevänä. Käytännössä samana on toikin vehje pysynyt jo 10 vuotta.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Pari kyssäriä sadepäivää piristämään:
1) Pitäs vaihtaa jarrunesteet ja palat, samalla vaihtas kätevästi letkut. Mistäs niitä hyviä teräspunosletkuja sai?
2) Mitkäs oli hyvät (ja halvat) kliparit? Jonkun merkin varotettiin katkeavan helposti tms. Ei siis niitä.
Tänks.
ex R6R -12
ex XSR900 -16
1) mamasan
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Itse ostin accossaton cliparit kuvien perusteella ja paljastuivat nekin prkl sellaisiksi mihin käy vain niiden omat putket kun on kevennystä ja lovea... en suosittele.
Mitkäs muuten on sellassia mihin menee ihan mikä vaan 22mm putki?
Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
Ex Daytona 675 07
Ex honda hornet 900 05
Ex honda cbr 600f
Ex kawasaki zx6r 98
Onhan ne etupamputkin puristusliitoksella.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Vieläkö täällä on foorumi hengissä? Tuli näin ensipyöräksi hankittua musta/valkoinen R6 vm.2007 ja ajettukin vain 14tkm! Alkuperäiset katteet puna/musta/valko tuli mukana ja ilman suurempia naarmuja nekin=) Hintaa oli 4800e pyörällä. Nyt ei muuta ku kevättä odotellessa![]()
Onko antaa mitään vinkkejä/kikkoja/niksejä kyseisen pyörän suhteen? Ainakaan suurempia tyyppivikoja ei näyttäis googlettamalla löytyvän=) Tankkaileeko täälä porukka 98 vai 95?
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73 & Pappatunturi -74
Tervehdys,
Uusi 2003 R6:sen omistaja ilmoittautuu, tuli hommattua vähän ketterämpi peli Suzuki TL1000S:n kaveriksi.
Tänään kävin heittämässä ekat 35km ja heti törmäsin ongelmaan.... Vaihteensiirrossa on jotain häikkää, ykkönen ja kakkonen menee sisään hyvin mutta kolmonen alkoi tökkimään.
Vaihdevipu liikkui vähän muttei koko liikerataa ja muutaman kerran yrityksen jälkeen alkoi toimimaan paremmin. Mutta 4,5 ja 6 vaihteet tökkii, joutuu kaksi tai kolme kertaa yrittämään jotta vaihde menee päälle. Vaihteet pysyy päällä kyllä hyvin.
Mikäköhän mahtaisi olla vikana? Kilsoja mopossa on 60tkm.
Ihan ensimmäisenä tarkastaisin vaihdepolkimen ja sen vivuston esteettömät liikkeet. Eli ettei mikään liitos tai nivel ole jumissa. Helpoiten saat vivuston irti siitä pooriakselista mikä tulee moottorista ulos, sit pääset kokeilemaan miten vivusto liikkuu (osanro 12).
Jos ulkopuolella on kaikki kunnossa, niin seuraavaksi kurkistaisin sen kopan alle onko välitysmekanismin osat ehjiä ja esimerkiksi palutinjouset (osanro 1 ja 7) ja niiden stopparit ehjät. Vaihderummun keskitinjousen stoppareita on näista yamahoista mennyt poikki (osanro 6, noi 90asteen kulman tekevät lirpukat), jolloin vaihteet alkavat takeltelemaan. Vaihteiston saa sitten todella nopeasti tuhottua jos sillä ajelee tuon osan ollessa rikki. Tuossa koneessa on onneksi osat erillisen kopan alla niin ei tarvi puolta moottoria ainakaan heti purkamaan.
http://www.mrcycles.com/oemparts/a/y...9f/shift-shaft
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Muistaakseni toi akseli tulee herkästi kopan mukana ulos, joten pidä akselia vastaan kun vedät koppaa ulos. Se kopan stefa siinä vaan ahdistaa jos ei meinaa tulla. Ainakaan kuvien perusteella siinä ei ole ulkopuolella mitään lukkorengasta tai vastaavaa, taitaa olla pitkälti samanlainen kun vastaavan ikaisessä R1:ssä.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Otin kopan auki ja tarkistin tilanteen, kaikki näytti päällisin puolin olevan kunnossa eikä irto osia tai paloja näkynyt missään..... Jouset näytti ehjältä ja muutenki kaikki näytti liikkuvan ja jouset näytti palauttavan lähtöasentoonsa.
Eli onkohan sitten vika muualla vaihteistossa?
Pyörä on ostettu liikkeestä vuoden vaihteessa joten ehkä on järkevintä olla sinne yhtyedessä eikä etsiä itse vikaa tämän enempää kun mitään selkeätä ei löytynyt.
Jos sieltä ei vikaa löytynyt, niin sittenhän sen on oltava muualla vaihteistossa. Toisaalta jos pyörä on seissyt tolkuttoman kauan käyttämättömänä liikkeen rivissä (likaiset öljyt koneessa) on toki mahdollista että sinne vaihteistoon on sittaantunut jotain epäpuhtauksia mitkä siellä kanittaa joko vaihderumpua/siirtäjiä tai itse rattaita.
Liikkeellähän on vastuu tuon laitteen toimivuudesta, eli sinne vaan kontaktia että mitä tehdään. Ehkä ensimmäinen teko olis selvittää kauanko pyörä on seissyt. Jos on seissyt pitkään, niin öljynvaihto ja uusi yritys voisi olla paikallaan. Liike ei ihan ensimmäisenä ala siitä konetta purkamaan, ehkä todennäköisempi reitti on kaupan purku.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Kumpi etupukki o fiksumpi R6R:sta varten: "piikeillä" oleva joka nostaa haarukan alta vai tommonen sumomoton:
K.2016-04-07-041859.SMI1010.jpg
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Kaikissa on omat puolensa,
-"piikeillä" oleva malli, nopea, helppo, mahdollisuus irroittaa vanne poistamatta satulaa.
-kolmiosta nostava, vähän hankalampi käyttää kun pitää sihdata tappia reikään,antaa mahdollisuuden irroittaa keulaputket,mahdollisuus irroittaa vanne koskematta satulaan (riippuen pukin mallista)
-kuvan mukainen malli, nopein, helpoin, ei tarvii sihtaa niin paljon kun piikillistä, vanteen irroitus vaatii satulan irroituksen.
Nämä on ihan omia näkemyksiä ja mielipiteitä.
Itellä käytössä kaksi jälkinmäistä.
Saat multa halvalla bilteman kolmiosta nostavan (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...nu-2000030177/), jos voit noutaa Helsingistä. Todettu toimivaksi oman R6 kanssa muutaman ratakesän perusteella.