Sivu: 16 / 25:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 61415161718 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 451:stä 480:een 750:sta
  1. #451
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kaasarit synkattu?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  2. #452
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kaasarit synkattu?
    On synkattu, tietty omatekoisella "mittarilla".
    Voikos venojen välykset vaikuttaa noihin. Venat säädetty/tarkastettu 10tkm sitten.
  3. #453
    Kannattaa tsekata se kaasarien synkkaus kunnon mittareilla jos on yhtään epäilystä, että purkkapatenttimittarissa on virheen mahdollisuus. Omien remonttien perusteella juurikin tuollainen empiminen ja toimimattomuus alakierroksilla voi helposti olla synkkauksesta kiinni. Samaten väittäisin, että vakio mopon suuttimia yms. ei tarvitse vaihtaa, ellei ole rikki tms. eikä juuri muutenkaan muutella tehdasasetuksia, kyllä ne yamahan insinöörit on se pyörän suunnitelu silleen että vakiona toimii vakio asetuksilla. Itse vääntäisin tyhjäkäynti seosruuvit tehdasastuksiin, neulat samaten jos ovat säädettävät ja sen jälkeen synkkaus. Jos mopo ei toi niin sitten tutkii imuvuodot ym. Mitkä vaikuttaa pyörän toimintaan. Voin toki olla väärässäkin ja edellä mainitut asiat perustuvat omiin havaintoihin.
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  4. #454
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Itse tehty mittari on kyllä niin tarkka kuin mikään voi olla, ainakin jos lähtee siitä että mikään ei vuoda ja vuotokin näkyy jumalattomana kuplamääränä ja siitä että kaikki on heikunkeikun. Jossain mittareihin perustuvassa mittarissa yksittäinen mittari voi aina olla jonkun prosentin eri arvossa kun toinen. Gravitaatioon perustuva letkuhässäkkämittarissa taas ei ole mitään mahdollisuutta virheisiin niin kauan kun a) suhteellisuusteoria on nykyisen kaltainen b) letkussa oleva neste on tasalaatuista c) ei ole vuotoja.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  5. #455
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa rodder kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa tsekata se kaasarien synkkaus kunnon mittareilla jos on yhtään epäilystä, että purkkapatenttimittarissa on virheen mahdollisuus.
    Synkkamittari on niin yksinkertainen laite, että se joko toimii tai sitten ei. Ja jos jotain on pielessä niin ei sillä kyllä mitään saa säädettyä.
    Superbike #7
  6. #456
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Synkkamittari on niin yksinkertainen laite, että se joko toimii tai sitten ei. Ja jos jotain on pielessä niin ei sillä kyllä mitään saa säädettyä.
    Niin vähän arvelinkin. Tietty kunnon mittareilla vois vielä tarkistaa.
    Täytyy yrittää vielä laskea pykälä neulaa ja avata seosruuvia..
  7. #457
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Synkkamittari on niin yksinkertainen laite, että se joko toimii tai sitten ei. Ja jos jotain on pielessä niin ei sillä kyllä mitään saa säädettyä.

    Lähinnä tarkoitin sitä, että mittari/mittarit on kunnossa ja toimii niinkuin pitääkin. Viestissä kun puhuttiin "mittareista" niin se voi tarkoittaa lähes mitä vaan kyläseppä patenttia siksi omat ohjeet oli vian korjaamiseksi tuo toimiva ja hommaan soveltuvat mittarit kannattaa vaikka hakea lainaan jos ei itse halua investoida, jos on epäilystä, että omilla mittareilla tuntuu ettei synkkia saa kohilleen. Omasta mielestäni halvin ja helpoin tapa aloittaa vian etsintä, mutta jos mittarit on ok niin sitten vika on varmaan jossain muualla kun kaasarien synkissä
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  8. #458
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Uusi R6:n julkaistaan 4.10.2016??

    http://www.asphaltandrubber.com/bike...termot-teaser/

    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  9. #459
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  10. #460
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Harmittavasti ainakin ennakkotietojen perusteellä näyttää pelkältä faceliftiltä. Vakiona on paljon ominaisuuksia mitä on ennen pitänyt hankkia rahalla, muttei mitään uutta tai ihmeellistä.

    Tarkemmat speksit on toki vielä hämärän peitossa, muttei moottori- tai voimainjapuolelle näytä olevan mitään uutta tulossa. Vaikea sitä on vanhasta hyvästä enää parantaa jos haluaa hinnan pysyvän edes jollain mittapuulla järkevänä. Käytännössä samana on toikin vehje pysynyt jo 10 vuotta.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  11. #461
    Pari kyssäriä sadepäivää piristämään:
    1) Pitäs vaihtaa jarrunesteet ja palat, samalla vaihtas kätevästi letkut. Mistäs niitä hyviä teräspunosletkuja sai?

    2) Mitkäs oli hyvät (ja halvat) kliparit? Jonkun merkin varotettiin katkeavan helposti tms. Ei siis niitä.

    Tänks.
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  12. #462
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    1) mamasan
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  13. #463
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    Pari kyssäriä sadepäivää piristämään:
    1) Pitäs vaihtaa jarrunesteet ja palat, samalla vaihtas kätevästi letkut. Mistäs niitä hyviä teräspunosletkuja sai?

    2) Mitkäs oli hyvät (ja halvat) kliparit? Jonkun merkin varotettiin katkeavan helposti tms. Ei siis niitä.

    Tänks.
    1) pk-seudulla mamasan

    2) En tiiä onko hyviä ja halpoja. Itellä on ollu PP-tuningia ja LSL:ää, molemmat toimii. Mut eikös noita vakiotakin saa avattua kun sahaa sen kohdistustapin irti?
    Superbike #7
  14. #464
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    1) pk-seudulla mamasan

    2) En tiiä onko hyviä ja halpoja. Itellä on ollu PP-tuningia ja LSL:ää, molemmat toimii. Mut eikös noita vakiotakin saa avattua kun sahaa sen kohdistustapin irti?
    2) Onkohan niissä tarpeeks hyvä kiinnitys sitten, että pysyvät asennossa jos ottaa tapin pois? Ts. eroaako kiinnitys muista klipareista muilta osin?
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  15. #465
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    2) Onkohan niissä tarpeeks hyvä kiinnitys sitten, että pysyvät asennossa jos ottaa tapin pois? Ts. eroaako kiinnitys muista klipareista muilta osin?
    Se tappi on enemmänkin kohdistin. Klipari pysyy tolppaan puristettuna kiinni, jos tuo liitos aukeaa pyörii se kliparikin kädessä aivan varmasti. "Kisaklipareissa" on kohdistinviivat.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #466
    Itse ostin accossaton cliparit kuvien perusteella ja paljastuivat nekin prkl sellaisiksi mihin käy vain niiden omat putket kun on kevennystä ja lovea... en suosittele.
    Mitkäs muuten on sellassia mihin menee ihan mikä vaan 22mm putki?
    Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
    Ex Daytona 675 07
    Ex honda hornet 900 05
    Ex honda cbr 600f
    Ex kawasaki zx6r 98
  17. #467
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    2) Onkohan niissä tarpeeks hyvä kiinnitys sitten, että pysyvät asennossa jos ottaa tapin pois? Ts. eroaako kiinnitys muista klipareista muilta osin?
    Samalla tapaa ne aftermarket kilkkeet kiinnittyy. Joissain vakioklipareissa tosin on vain yksi kiristysruuvi kun useimmissa aftermarket osissa on kaksi. Eli jos on vaan yksi ruuvi niin kiristys momenttiin momenttiavaimella ja pehmee kierrelukite kierteeseen.
    Superbike #7
  18. #468
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Onhan ne etupamputkin puristusliitoksella.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  19. #469
    Vieläkö täällä on foorumi hengissä? Tuli näin ensipyöräksi hankittua musta/valkoinen R6 vm.2007 ja ajettukin vain 14tkm! Alkuperäiset katteet puna/musta/valko tuli mukana ja ilman suurempia naarmuja nekin=) Hintaa oli 4800e pyörällä. Nyt ei muuta ku kevättä odotellessa
    Onko antaa mitään vinkkejä/kikkoja/niksejä kyseisen pyörän suhteen? Ainakaan suurempia tyyppivikoja ei näyttäis googlettamalla löytyvän=) Tankkaileeko täälä porukka 98 vai 95?
  20. #470
    Lainaa Debukka kirjoitti Katso viesti
    Onko antaa mitään vinkkejä/kikkoja/niksejä kyseisen pyörän suhteen? Ainakaan suurempia tyyppivikoja ei näyttäis googlettamalla löytyvän=) Tankkaileeko täälä porukka 98 vai 95?
    R6 tykkää kovasti rata-ajosta ja se kortti kannattaa tsekata. Asiallisesti huollettuna ja pyöreillä mustilla renkailla hitaaseen ryhmään, pienillä parannuksilla (mm. renkaat) keskiryhmään ja isommilla tuunauksilla lompsan ja omien halujen mukaan vaikka kisaamaan.
    Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73 & Pappatunturi -74
  21. #471
    Tervehdys,

    Uusi 2003 R6:sen omistaja ilmoittautuu, tuli hommattua vähän ketterämpi peli Suzuki TL1000S:n kaveriksi.

    Tänään kävin heittämässä ekat 35km ja heti törmäsin ongelmaan.... Vaihteensiirrossa on jotain häikkää, ykkönen ja kakkonen menee sisään hyvin mutta kolmonen alkoi tökkimään.
    Vaihdevipu liikkui vähän muttei koko liikerataa ja muutaman kerran yrityksen jälkeen alkoi toimimaan paremmin. Mutta 4,5 ja 6 vaihteet tökkii, joutuu kaksi tai kolme kertaa yrittämään jotta vaihde menee päälle. Vaihteet pysyy päällä kyllä hyvin.

    Mikäköhän mahtaisi olla vikana? Kilsoja mopossa on 60tkm.
  22. #472
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Ihan ensimmäisenä tarkastaisin vaihdepolkimen ja sen vivuston esteettömät liikkeet. Eli ettei mikään liitos tai nivel ole jumissa. Helpoiten saat vivuston irti siitä pooriakselista mikä tulee moottorista ulos, sit pääset kokeilemaan miten vivusto liikkuu (osanro 12).

    Jos ulkopuolella on kaikki kunnossa, niin seuraavaksi kurkistaisin sen kopan alle onko välitysmekanismin osat ehjiä ja esimerkiksi palutinjouset (osanro 1 ja 7) ja niiden stopparit ehjät. Vaihderummun keskitinjousen stoppareita on näista yamahoista mennyt poikki (osanro 6, noi 90asteen kulman tekevät lirpukat), jolloin vaihteet alkavat takeltelemaan. Vaihteiston saa sitten todella nopeasti tuhottua jos sillä ajelee tuon osan ollessa rikki. Tuossa koneessa on onneksi osat erillisen kopan alla niin ei tarvi puolta moottoria ainakaan heti purkamaan.

    http://www.mrcycles.com/oemparts/a/y...9f/shift-shaft


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  23. #473
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Ihan ensimmäisenä tarkastaisin vaihdepolkimen ja sen vivuston esteettömät liikkeet. Eli ettei mikään liitos tai nivel ole jumissa. Helpoiten saat vivuston irti siitä pooriakselista mikä tulee moottorista ulos, sit pääset kokeilemaan miten vivusto liikkuu (osanro 12).

    Jos ulkopuolella on kaikki kunnossa, niin seuraavaksi kurkistaisin sen kopan alle onko välitysmekanismin osat ehjiä ja esimerkiksi palutinjouset (osanro 1 ja 7) ja niiden stopparit ehjät. Vaihderummun keskitinjousen stoppareita on näista yamahoista mennyt poikki (osanro 6, noi 90asteen kulman tekevät lirpukat), jolloin vaihteet alkavat takeltelemaan. Vaihteiston saa sitten todella nopeasti tuhottua jos sillä ajelee tuon osan ollessa rikki. Tuossa koneessa on onneksi osat erillisen kopan alla niin ei tarvi puolta moottoria ainakaan heti purkamaan.

    http://www.mrcycles.com/oemparts/a/y...9f/shift-shaft


    - T -
    Kiitti vinkistä! Vivustot liikkuu ok, vaihdevipua lähinnä olevassa nivelessä on ihan pieni välys mutta se tuskin vikaa selittää. Mutta täytyy huomenna kopan alle.
  24. #474
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Muistaakseni toi akseli tulee herkästi kopan mukana ulos, joten pidä akselia vastaan kun vedät koppaa ulos. Se kopan stefa siinä vaan ahdistaa jos ei meinaa tulla. Ainakaan kuvien perusteella siinä ei ole ulkopuolella mitään lukkorengasta tai vastaavaa, taitaa olla pitkälti samanlainen kun vastaavan ikaisessä R1:ssä.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  25. #475
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Muistaakseni toi akseli tulee herkästi kopan mukana ulos, joten pidä akselia vastaan kun vedät koppaa ulos. Se kopan stefa siinä vaan ahdistaa jos ei meinaa tulla. Ainakaan kuvien perusteella siinä ei ole ulkopuolella mitään lukkorengasta tai vastaavaa, taitaa olla pitkälti samanlainen kun vastaavan ikaisessä R1:ssä.


    - T -
    Otin kopan auki ja tarkistin tilanteen, kaikki näytti päällisin puolin olevan kunnossa eikä irto osia tai paloja näkynyt missään..... Jouset näytti ehjältä ja muutenki kaikki näytti liikkuvan ja jouset näytti palauttavan lähtöasentoonsa.
    Eli onkohan sitten vika muualla vaihteistossa?

    Pyörä on ostettu liikkeestä vuoden vaihteessa joten ehkä on järkevintä olla sinne yhtyedessä eikä etsiä itse vikaa tämän enempää kun mitään selkeätä ei löytynyt.
  26. #476
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa TomppaR6 kirjoitti Katso viesti
    Otin kopan auki ja tarkistin tilanteen, kaikki näytti päällisin puolin olevan kunnossa eikä irto osia tai paloja näkynyt missään..... Jouset näytti ehjältä ja muutenki kaikki näytti liikkuvan ja jouset näytti palauttavan lähtöasentoonsa.
    Eli onkohan sitten vika muualla vaihteistossa?

    Pyörä on ostettu liikkeestä vuoden vaihteessa joten ehkä on järkevintä olla sinne yhtyedessä eikä etsiä itse vikaa tämän enempää kun mitään selkeätä ei löytynyt.

    Jos sieltä ei vikaa löytynyt, niin sittenhän sen on oltava muualla vaihteistossa. Toisaalta jos pyörä on seissyt tolkuttoman kauan käyttämättömänä liikkeen rivissä (likaiset öljyt koneessa) on toki mahdollista että sinne vaihteistoon on sittaantunut jotain epäpuhtauksia mitkä siellä kanittaa joko vaihderumpua/siirtäjiä tai itse rattaita.

    Liikkeellähän on vastuu tuon laitteen toimivuudesta, eli sinne vaan kontaktia että mitä tehdään. Ehkä ensimmäinen teko olis selvittää kauanko pyörä on seissyt. Jos on seissyt pitkään, niin öljynvaihto ja uusi yritys voisi olla paikallaan. Liike ei ihan ensimmäisenä ala siitä konetta purkamaan, ehkä todennäköisempi reitti on kaupan purku.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  27. #477
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Kumpi etupukki o fiksumpi R6R:sta varten: "piikeillä" oleva joka nostaa haarukan alta vai tommonen sumomoton:
    K.2016-04-07-041859.SMI1010.jpg
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  28. #478
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Kumpi etupukki o fiksumpi R6R:sta varten: "piikeillä" oleva joka nostaa haarukan alta vai tommonen sumomoton:
    K.2016-04-07-041859.SMI1010.jpg
    Kaikissa on omat puolensa,
    -"piikeillä" oleva malli, nopea, helppo, mahdollisuus irroittaa vanne poistamatta satulaa.
    -kolmiosta nostava, vähän hankalampi käyttää kun pitää sihdata tappia reikään ,antaa mahdollisuuden irroittaa keulaputket,mahdollisuus irroittaa vanne koskematta satulaan (riippuen pukin mallista)
    -kuvan mukainen malli, nopein, helpoin, ei tarvii sihtaa niin paljon kun piikillistä, vanteen irroitus vaatii satulan irroituksen.

    Nämä on ihan omia näkemyksiä ja mielipiteitä.
    Itellä käytössä kaksi jälkinmäistä.
  29. #479
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa HenryT kirjoitti Katso viesti
    Nämä on ihan omia näkemyksiä ja mielipiteitä.
    Itellä käytössä kaksi jälkinmäistä.
    Tulisi siis lähinnä lämppäreitä varten käyttöön. No pitää miettiä.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  30.  
  31. #480
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Tulisi siis lähinnä lämppäreitä varten käyttöön. No pitää miettiä.
    Saat multa halvalla bilteman kolmiosta nostavan (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...nu-2000030177/), jos voit noutaa Helsingistä. Todettu toimivaksi oman R6 kanssa muutaman ratakesän perusteella.
Sivu: 16 / 25:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 61415161718 ... ViimeinenViimeinen