Jos kirkasta letkua tuohon halajaa, niin Tygon 2375 on oivaa kamaa. Ebaystä löytyy eri paksuuksia ja pituuksia
1835
Tulipa tänään käytyä mopofoorumeilla selailemassa, joissa itsekkin pyörin muutama vuosi sitten. Huomaa hyvin mitä nämä ajokorttiuudistukset ovat saaneet aikaan. Vai ovatko nassikat kadonneet? Esimerkiksi motot.net:tiä tuli plärättyä paljon, sieltä sai apuja mopojen teknisiin vaivoihin ja virityksiin. Nykyään keskustelu hyvin hiljaista. Olisi kiinnostavaa nähdä käyrä mopokortin suorittaneiden määrästä viimevuosiin verrattuna. 20v mennään eteenpäin, onko nuoria motoristeja ollenkaan? Kuitenkin mopoilusta se 2-pyörästen mutkainen tie alkaa. Oliko tämä kaiken tarkoitus?
Jep motot.net on lähes kuollut paikka ja jos siellä jotain kysyy niin vastaukset mitä tulee on käytännössä pelkästään vittuilua. Sellainen ei oikein houkuttele ja tappaa loputkin joukosta pois.
Uusien mopokuskien määrä on varmasti vähentynyt aivan järkyttävästi etenkin kun moni nuori on siirtynyt mopoautoa ajelemaan.
Veikkauksena väittäisin mopokorttien määrän puolittuneen jos laskee mopoautot tuosta tilastosta pois.
2016: Honda CBF125 -09
2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
Ja kadulla kalusto on muuttunut. Ei enää vaihdeta isompaa pyttyä suzukiin kun nappulat tuntuu ajelevan suuremmissa määrin skoottereilla. Tyttöjen määrä näyttää myös lisääntyneen
...
Joskus aiemminkin tainnut asian tiimoilta ajatuksiani ilmaista... Se vaan on niin, että mp-harrastus on päätetty tappaa. 70-luvulla epätoivoinen yritys verotuksella - nyt ovelammin, sillain hiljaa hiipien. Lopputulos on kuitenkin taattu
Äänestäkää vasemmistovihreitä, niin mopoilulle tulee loppu ennen kuin huomaammekaan - sorry, mutta niin se vaan menee..
Viimeksi muokannut: J@ck; 30.03.2017 klo 00:42.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Foliohatut päässä täällä taasmä juttelin parin vasemmistoedustajan kanssa ja heillä eikä puolueella mitään vastaan motskareita. Kokevat sen toiminnan niin vähäiseksi,ettei saastehommatkaan haittaa. En tiiä sitte. Persujen juttuja ny on kaikki seurannu ja mitään luottoa ainkaan sinneppäin
You make me sick i make music
Kai tiesitte, että eduskunnalla on myös mp-kerho?
En nyt löytänyt nopealla googlauksella nykyistä jäsenmäärää, mutta 10v sitten se eli ainakin vahvaa aikaa.
http://www.mpmaailma.fi/uutinen/uusi...dia-esittaytyy
Muistan jutun useamman vuoden takaa. Oli joku tärkeä päätös tehtävänä ja "väärä" valinta voitti. Ihmeteltiin, että missä ovat tärkeät painikkeiden painelijat? No nehän oli tietysti vuosittaisella moottoripyöräreissulla, eikä ehtineet täten osallistumaan äänestykseen. Minä hymyilin ja media kirosi![]()
![]()
Braaaaap
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
2016: Honda CBF125 -09
2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
Munamankeli kaurapuuromoottorilla
Ex. Suzuki GSF650SA -07
Kuvapeli 2019 seurantaexcel
Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
Taas kysymys tuosta K1200S:stä. Perässä on avaimenkolo, jolla saa satulan irti. Miten sen lukkopesän pitäisi olla kiinni siellä perässä ja mitä pitää purkaa, että sen saa näkyviin... Onko joku sokka kiinni pesässä vai millai? Tuli vaan koko pesä avaimen mukana sieltä pois.Kele.
Näyttää siis tältä (ja ihan konkreettisesti näytti tänään paitsi että oli vain yksi avain ja pesä...):
http://i.ebayimg.com/images/g/25wAAO...i5/s-l1600.jpg
Viimeksi muokannut: TwinTenox; 30.03.2017 klo 23:53.
Retired
Hitto, kun muistaisin.... K 16 GT:n sivulaukun avainpesä jäi käteen ihan samoin. Jotenkin järkeilemällä (vai onnella) onnistuin saamaan sen takaisin paikoilleen. Tapahtui tietysti reissussa ja aika kaukana kotoa..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
No tuossa päässä on tuo reikä, että josko siihen joku sokka kuuluu?
Ja kysytääs nyt sitten vielä yksi kysymys K1200S:ään liittyen.
Eli pyörän mukana tuli DWA5 hälyttimen ohjekirja. Sen mukaan pitäisi olla sellainen "luottokortti" mukana, jossa koodi, jolla saa pyörän hälyn ohitettua jos kaukosäädin lakkaa toimimasta. No ei sellaista korttia tullut mukana. Kysyin asiaa R.M. Heinolta ja sain vastauksen, että näissä CAN väyläisissä on aina DWA6 hälytin, joka ei enää tarvitse noita koodeja. Eli kun avaimen laittaa virtalukkoon, niin häly menee pois päältä.
Olen tässä tunnin pari googlannut, että mitä sanoo netti, että kumpi hälytin tuossa on, mutta selvää vastausta en ole löytänyt. Toisaalta kun katsoo näitä:
http://www.bmwmcchattanooga.com/prod...757678934.html
http://www.bmwmcchattanooga.com/show...chString=alarm
Niin jäljempi löytyy omasta pyörästä. Siinä vain ei enää sanota mallinumeroa, mutta käsitän, että ylempi on DWA5 ja alempi DWA6 eli koodikorttia ei siis tosiaan pitäisikään olla? Vai millai... Hohhoijaa mitä säätämistä taas kerran.![]()
Viimeksi muokannut: TwinTenox; 31.03.2017 klo 06:34.
Retired
Kun oot tollanen DIY-mies niin sun kannattaa tutustua siihen Bemun WebEPC:iin, sieltä löydät pyörän valmistenumerolla (VIN) oikeat (alkuperäis-) osat ja tiedot. Löytyy huolto-osion alta, vasemman reunan valikosta Electronic Parts Catalogue:
http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/index.html
Helppoa kuin heinänteko...
MAD (mean absolute deviation)
Kiitos!
Edit: Tosin pikaisella etsinnällä en osaa katsoa tuolta mitä pyörässäni on oikeasti vrt. mitä siihen on saanut ja hämäävästi tuollakaan ei puhuta DWA6:sta vaan ainoastaan DWA:sta.
Viimeksi muokannut: TwinTenox; 31.03.2017 klo 15:28.
Retired
Mistäköhän löytyis rengasmallisia pakoputken kiristysklemmareita? Sellaisia jotka puristuu 56mm:stä pienempään,motonetin 54mm ei suostu aukeamaan tarpeeksi et sais paikalleen. Olis tässä tilanteessa(1000f CBR:n vakio äänenvaimentajat) parempia kun U-malliset(oletan).
Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
Minä laitoin tuommoset...
Parikiristin Etra 1R20 055-060 HPK
löytyy myös 2-ruuvisena versiona.
kale
Onkos kenelläkään ratkaisua tällaiseen ongelmaan. Abus detecto rs 3 levyjarrulukon hälytys ominaisuuden päälle kytkeytymiseen lukon kaaren ja vastaosan paristo kotelon kannen pitäisi ottaa sähköä johtava kontakti jarrulevystä. Jarrulevy on kuitenkin sen verran ohkainen, että normaalisti kiinni laitettaessa tuo paristo kotelon kansi ei osu jarrulevyyn. Pitäisikö tuo laittaa paikalleen jotenkin erikoisesti vai onko jotain muuta kikkaa miten tuo hälytys kytkeytyisi päälle?
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Mitäs luokkaa uudesta pyörästä saa käteisalennusta? Mietin vaan saamani välirahatarjousta...
Uuden pyörän ohjeellinen hinta reilut 12 k€
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Näyttäisi googlen mukaan samalta mitä omani.
Eli siinä toimii nappina se sivu, missä se puolipallo kohouma. Eli voit käyttää vain lukkona kun laitat paikalleen ja häly päälle kun hennosti painat nappia levyä vasten niin se napsahtaa päälle. Antoi muistaakseen merkkiäänenkin.
Omassa ainakin avaimenreikä on vähän hankala ja muutamat vahinkohälyt sai aikaseksi avatessa
Edit olikin jo aiemmin selostettu. Silmä käteen![]()
Triumph Bonneville Bobber Black
Noh, ehkä muotoilin väärin. Mietin siis nimenomaan "todellista" hyvistystä, eli paljonko saisin käteisalennusta, jos ostaisin suoraan käteisellä.
Toisaalta, samahan se on mistä päästä sitä laskee, väiraha tietysti ratkaisee. Ja onhan se käytetyn itse myyminen aina vähän tuurin kauppaa, sattuuko olemaan juuri samanlaisia ruuhkaksi asti myynnistä jne. Ja niitä kyselijöitä ja "melko varmoja" ostajia (en pääsekään käymään, kun vaimo joutui sairaalaan...) ei jaksa. Onhan se liikkeelle vaihdossa antaminen aina helppoa eikä tarvitse pelätä kahden mopon loukkua![]()
Luulen, että sen käytetyn myyminen on helpompaa kun lasket sille pyörällesi just arvon minkä sait liikkeeltä tarjouksena ja käteisalennuksen vaikutus. Yleensä tulee pettymys silmäkulmaan, mutta todennäköisesti suoraan sillä hinnalla menee kyllä nettimotossa kaupaksi ja mitä todennäköisemmin saa ainakin satasen pari enemmän.
Kannattaa yleensä kysyä ekana se käteishinta ennen ku vaihdokkia tyrkyttää niin tietääpähän just siihen pyörään soveltuvat laskenta-arvot.
Itse olen saanut kyllä ajoneuvot hukattua suht nopeastikin netin kautta. Katsoo vaan vastaavanlaisten hinnan ja pyytää vähän vähemmän kun muut. Mä tosin oon aina halunnut nopeat kaupat kun yleensä jo toinen ajoneuvo on pihassa odottamassa niin täytyy laskee vakuutuksien ja verojen huomiot jos se seisoo kolme-kuusi kuukautta pihassa myynnissä niin äkkiä siitäkin se muutama satku tulee.
s1000rr 2011
Joo, kyllä tosta eroon pääsisi ja varmaan suoraan myymällä voisi hieman päästä edullisempaan lopputulokseen. Sain kuitenkin niin hyvän tarjouksen liikkeestä, että taidan tarttua siihen. Varsinkin, kun omassa olisi juuri pitänyt teettää vähän isompi huolto ja ilman sitä pitäisi hintaa todnä laskea - ainakaan itse en maksaisi ns. täyttä hintaa vehkeestä, joka pitäis ensimmäisenä kiikuttaa huoltoon. Liikkeellä taas on oma huolto ja nettohinta huollolle ei päätä huimaa.
Laiskan miehen valinta juu, mutta eipähän tarvitse säätää. Ei muuta ku parempi kelejä ja uutta kikotinta odottelemaan![]()
Sepä saattaa ohuesti haitata tuota bittivirran kulkua tuo... Olihan muuten kokovittumainen tinattava, periaatteessa ihan näkösällä mut semmosessa montussa että joko joutuu työskentelemään yhdellä kädellä tai sitten sokkona. Aikani yritin saada tota töpseliä irti mutteihän se sieltä mihkään liikkunu, ajattelin että yks lipsahdus niin katkee vielä toi toinenkin nirunaru eikä se sieltä juuri tulis paremmin framille irtonaisenakaan niin piti sitten korjata paikallaan. Ei muuten ollu eka poikkinainen johto tossa vehkeessä ja ikää jo kokonaista seitsemän vuotta... melko mustia oli karvat sisällä vaikka pätkää nappasin välistä.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91