Kollegan tekis tuollaisia mieli, mutta hinta.
Onko noista jotain vastaavaa hyötyä, että kannattaako ruveta tekemään?
https://www.youtube.com/watch?v=ut4NPQyJlm4
"Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Vasta pyörä vaihtunut ja aloin öljyjä vaihtamaan. Miksi vanha öljy ei tule koneesta ulos? Tuossa pyörässä vanha öljy poistetaan öljynsuodatin irroittamalla. N.1dl tuli vanhaa öljyä pois.
Mikä on vialla?
Tarkistuslasista näkee että koneessa on edelleen öljyä.
Pyörä on Honda Varadero 1000 -01
Honda Varadero -01
ex:Suzuki GSX 600F -98
ex:Yamaha TZR 125 -91
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Meinasinkin jo kirjottaa että ois sitten eka mun tietämä hondan kone jossa ei öljyroppua olisi. Eihän se voikaan tulla suodattimen kautta kaikki kun eihän se patruunan kiinnityspinta koskaan ole koneen alimmassa paikassa ja vielä erikoisemmalta kuullostaisi että näin olisi trail-pyörässä...
Edit: katos tate ehti ensin.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Kotarista kun propun ottaa pois niin ei tule kun se pari desiä vaikka imasee sisäänsä 3,8L öljyä.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Tätä vähän ihmettelin ensin itsekkin. Suzukissa oli öljyproppu koneen pohjassa. Hondassa kyljessä....tosin ihan alareunassa. Katselin ohjekirjasta ohjeet ja siellä luki vain että suodattimen kun irroittaa niin valuu vanhat öljyt pois. Näin ei kuitenkaan tapahtunut...tarkistin uudestaan olinhan lukenut oikein ja näin siellä luki.
Mut sitten googlen kautta löytyi video kyseisen pyörän öljyn vaihtoon. Sieltäpä ongelma sitten ratkesi. Öljypohjan alla kun ei proppua näkynyt niinkuin suzukissa![]()
Honda Varadero -01
ex:Suzuki GSX 600F -98
ex:Yamaha TZR 125 -91
Tervehdys! Vanha pyörä vaihtui viime viikolla uuteen,Suzuki Gsxr-1000 K8. Eilen kävin heittämässä vähän pidemmän lenkin ensinmäistä kertaa. Kaikki meni hyvin kunnes keskustassa rupesin kuuntelemaan että nyt kuuluu outo "rohina,räminä"ääni jostain. Aikaisemmin pyörä ei ole kyseistä ääntä pitänyt,joten osaako kukaan sanoa missähän mahtaisi olla vika?Tässä olisi pieni videoklippi millaista ääntä se pitelee.
Lisättäköön että pyörä kyllä toimii ajossa ongelmitta,ainoa mikä vaivaa on tuo outo,rasittava ääni jonka kuulee hiljaisimmissa vauhdeissa.
Kawasaki 6R636 -03
Gpz 550 -84 ei vedä punarajalle asti. 7000rpm asti vetää hyvin ja sitten veto loppuu melko jyrkästi. Vetää vähän pidemmälle jos avaa kaasua maltillisesti. Johtuisiko siitä että pyörässä ilmansuodattimina powerfilterit? Tuo ex fzr600 oli samanlainen ja siinäkin oli virityssuodattimet. Johtuu vissiin siitä ettei alipainetta muodostu eikä saa imettyä tarpeeksi bensaa?
Viimeksi muokannut: Mika91; 18.07.2016 klo 23:55.
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
Varmasti saa "imettyä" tarpeeksi bensaa (paitsi jos tankki on kaasareiden alapuolella ja bensapumppu on rikki). Jos ilmanottoa on säädetty niin toinen juttu on se että tarjoileeko suuttimet tarpeeksi sitä bensaa, saattais olla suuttimien säätöhommia. Se ettei tuppinurin kierrä, viittaa pääsuuttimeen.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tarvii veronpalautuksista ostaa suutinsarja. Tai löytää alkuperäinen suodatinkotelo. Lueskelin että powerfilterit aiheuttaaa myös "turbulenssia" kaasariin että periaatteessa voi tukehtua ilmanpuutteeseen vaikka suodatin periaatteessa virtaakin.
Viimeksi muokannut: Mika91; 19.07.2016 klo 00:43.
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
Uudet nakit laitettin alle ja tietenkin vanhojen liimapunttien tarrat jäi vanteeseen .
Millä porukka on tuon jämäliimapinnan pois saanut vannetta tärvelemättä? Toimisko tuohonkin WD-40 kuten niin moneen muuhunkin ? Liuottimia kyllä löytyy mutta kun niillä lähtee sitten melkein vannekkin paikallisesti.![]()
Ksyleenillä liuotin omastani pois. Ei kantti ylettömästi hinkata ettei maali pehmiä mut jonkin verran kestää.
Istahdin olusen kera pyörän viereen niin osu silmä tuonne pakosarjaan. Ja mitähän helvetin vittua se tuo mahtaa olla?! On sulanu tohon pakariin, muissa pinnoissa tollasta kivikovaa kidettä. Sen verran maistoin sormen päästä et ei oo suolaa, enemmänkin hiukan makeeta mut tod näk liittyy jotenkin asfalttitöihin. Nyt kun tarkemmin kattelen sitä on koko alusta täynnä ja ihan perkeleen kovassa näyttäis olevan.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Mä ostaisin vaan joka kaasarille yhden isomman pääsuuttimen, ei kai montaa kymppiä maksa yhteensä. Noi ilmapuolen säätämiset on vähän tommosta, kuulemma alipaineluisteilla pelaavat kaasarit ei tykkää jos ilmaboksi poistuu. Ilmaboksi itsessään toimii kuin kaiutinkotelo, eli lisää hönkää jollain taajuudella (kierrosluvulla) ja ehkä vähentää toisella.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
Viittaako öljyinen sytytystulppa vialliseen venttiilinohjuriin? Vai männänrengas pettänyt? Eikö venttiilinohjurin vuoto näy kun katsoo imukanavaan ja toteaa että öljyinen on?
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
Minkä kokoinen halkaisija on 530 ketjuille kelpaavalla 50 piikkisellä rattaalla? Ideana pidemmän välityksen saaminen muuntamalla sigussa oleva hihnavetoinen pärrä ketjuvetoiseksi. Ongelmana vain sellainen että takahihnapyörän tilalle tulevan rattaan halkaisija ei saa juuri pienentyä tai ketju ottaa kiinni takahaarukassa olevaan hihna/ketjusuojan kiinnikkeeseen. Alkuperäisen hihnapyörän halkaisija noin 30cm.
Honda CBR 600F4i vm.04 ja Suzuki LS 650 savage bobber
530-ketjun tappien väli on 5/8 tuumaa eli noin 15,9 mm. Jos piikkejä on 50, niin silloin rataskehän pituus tapin kohdalla on 794 mm. Ja koska ympyrän kehä on pii x d niin toisin päin laskettuna halkaisija on noin 252 mm.
FJR -17
Ihan perinteinen tärpätti on aika hyvää tuohon, ei liian tehokasta. Ja ei turmele maalipintaakaan omien kokemusten mukaan.Millä porukka on tuon jämäliimapinnan pois saanut vannetta tärvelemättä? Toimisko tuohonkin WD-40 kuten niin moneen muuhunkin ? Liuottimia kyllä löytyy mutta kun niillä lähtee sitten melkein vannekkin paikallisesti.
En tiedä onko ollut vaan tuuria reittivalinnoissa, mutta Viron tienpinnoista tuntuu puuttuvan teräväreunaiset kuopat ja päällysteistä ei ole irronnut senttien paksuisia paloja?
Muutenkin halkeamien paikkaukset on huomaamattomampia eikä tunnu ajaessa.
Suomessa tuntuu tiet olevan ruvella pinnoitteen iästä riippumatta.
Ei kai luonnonolot voi noin paljon muuttua noin lyhyellä matkalla?
Warriorin vasen takavilkku lähti irti, varmaan joku siihen osunut. Oli polttanut sulakkeen jossain vaiheessa ja mittaristokin oli pimeänä, joten sulake meni vaihtoon ihan ekana. Nyt kun uusi vilkku on paikallaan johdot liitettyinä, se kyllä toimii mutta tikittää liian nopeasti, ja ylläri: vasen etuvilkku ei nyt toimi ollenkaan. Oikea puoli kokonaisuudessaan ok.
Ei ole ledivilkku tuo uusi vaan ihan samanlainen kuin ennenkin, ja vaihdoin etuvilkun polttimonkin varmuuden vuoksi. Auttaako muu kuin purkaa kaikki johdot esiin sekä edestä että takaa sentti sentiltä ja tsekata onko jossain ongelmaa, aaarrggggh?![]()
Tuo koko vilkkuhomma on mulle ihan mysteeriä, kun seurailin takaa tulevia johtoja ja irrotin penkin alta yhden liittimen, luonnollisesti kaikki pimeni takaa, ja irrotuksen jälkeen se oikea etuvilkkukin alkoi tikittää. Mä en ymmärrä tuota vilkkulogiikkaa joten päättelykyky on koetuksella, osaako joku selittää yksinkertaisesti ja hi-taas-ti miten nuo toimivat?
Yamaha Warrior 1700 -04
Onkos sen uuden takavilkun polttimon wattimäärä sama kuin vanhan/etuvilkun?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
On, kaikki ovat 21W.
Täytyy tutkia mistä tuon etuvilkun johdot saisi kivuttomimmin esiin, siellä täytyy olla joku erillinen vika, muuten tässä ei ole mitään järkeä.
Yamaha Warrior 1700 -04
Service Manualin piirikaavion mukaan molemmat vilkut ja vilkun merkkivalo on ihan samaa johtoa (manuaalin mukaan suklaanruskea) eli siellä pitäisi olla galvaaninen yhteys. Vilkkuuko mittariston merkkivalo vasemmalle samaan tahtiin kuin vasen takavilkku? Jos vilkkuu niin kannattaa mitata volttimittarilla tuleeko etuvilkulle sähkö, siellä voi olla kosketushäiriö tai maajohto jotenkin irronnut,
FJR -17
Merkkivalo vilkkuu samaan tahtiin.
Kaivoin koko etuvilkun sisäosan pois ja tarkistin että maajohto on kiinni, ja mittasin - virtaa tulee. Sen jälkeen kun tungin koko höskän polttimoineen takaisin kiinni, alkoikin etuvilkku maagisesti toimia, tosin vähän normaalia himmeämpänä ja edelleen nakuttaa nopsaan. Veikkaan että jotain johto-ongelmaa on, vaatii vain melkoista purkamista että pääsen edes näkemään.
Tarkoitus on tehdä vähän isompi homma ihan kohtapuoliin, joten ajattelin käydä johdot ja tän vilkkujutun samalla läpi.
Nyt se sentään jotenkuten toimii-eitoimi-toimii-eitoimi-toimii-eitoimi.![]()
Yamaha Warrior 1700 -04
Päivänselvää kosketushäiriötä, virta kulkee mutta ei kunnolla. Oliko kontaktipinnat kuinka hapettuneet sielä lampun kannalla? Tod näk joko joku lampunpohja tai sitten joku liitin mikä tökkii. Yks vaihtoehto -joskin epätodennäköinen- on se peukalokytkin mut yleensä jos sielä on häikkää heittää kokonaan toimimasta. Kato releen kannan kunto kanssa. Niitä voi varovasti rapsutella vaikka santapaperin palalla mut ihan hirveesti ei kantti kaivaa, jos sen pintamateriaalin hioo rikki niin että kuparit näkyy alta se hapettuu tuplaten nopsasti uudestaan.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Lampun kanta oli ihan hyvännäköinen ja liitokset ok, siellä ei hapettumaa. En tiedä missä on rele tai minkä näköinen se edes on, etsin eilen pikaisesti johtoviidakosta penkin alta muttei mitään hajua, täytyy hakea internetzin ihmemaasta kuvallista apua.
Yamaha Warrior 1700 -04