Sivu: 15 / 25:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51314151617 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 421:stä 450:een 750:sta
  1. #421
    Säädettävät jalkatapit pitäs saada -12 malliseen vehkeeseen. Löytyskö joltain kokemusta mitkä olis hyvät. Noitahan löytyy gillesiä yms tossa 400€ hintaluokassa, ja sitten ebaysta kaikenlaisia noin 100e hintaluokassa. Tärkeintä olis saada kohtaa taaksepäin, että tällanen 189 keppi mahtus paremmin kyytiin. PP-tuningin sarjassa näyttäs saavan aika kivasti taaksepäin.
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  2. #422
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    Säädettävät jalkatapit pitäs saada -12 malliseen vehkeeseen. Löytyskö joltain kokemusta mitkä olis hyvät. Noitahan löytyy gillesiä yms tossa 400€ hintaluokassa, ja sitten ebaysta kaikenlaisia noin 100e hintaluokassa. Tärkeintä olis saada kohtaa taaksepäin, että tällanen 189 keppi mahtus paremmin kyytiin. PP-tuningin sarjassa näyttäs saavan aika kivasti taaksepäin.
    Ei oo muista oikeen kokemuksia ku pp-tuningista. Kahdessa pyörässä ollut nyt.
    Ainakin yksi etu on, että tuolta kun suoraan tilaa niin itselle tuli varaosat vuorokaudessa.
    Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
    Ex Daytona 675 07
    Ex honda hornet 900 05
    Ex honda cbr 600f
    Ex kawasaki zx6r 98
  3. #423

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    PP-tuning on kestäny hyvin kaatoja ja niihin saa myös varaosia. Uskaltaisin suositella.
  4. #424
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    PP-tuning on kestäny hyvin kaatoja ja niihin saa myös varaosia. Uskaltaisin suositella.
    Ääni tälle. Mitä robustimpi rakenne niin sitä parempi pitkässä juoksussa. Esim. joku Gillesin yhdellä ruuvilla miljoonaan suuntaan säätyvä systeemi on kaadossa ihan totaalisen kökkö kun on aina ihan solmussa.
    Superbike #7
  5. #425
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ääni tälle. Mitä robustimpi rakenne niin sitä parempi pitkässä juoksussa. Esim. joku Gillesin yhdellä ruuvilla miljoonaan suuntaan säätyvä systeemi on kaadossa ihan totaalisen kökkö kun on aina ihan solmussa.
    Pistetään hankintaan. Tänks!
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  6. #426
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    Pistetään hankintaan. Tänks!
    Myös täältä pisteet PP:lle. Vinkkinä kehoitan kurkkaamaan Kallioracingin sivuilta ekana ;)
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  7. #427
    Jos jollakin on tarvetta kaatumatapeille r6r:ään, niin tallin nurkasta löytyisi ylimääräisenä alla olevan mukaiset tapit vaihdettavalla kulutuspalalla..mustat väriltään.
    http://www.dragrace.fi/Crash-Pads-Ka...2013-Woodcraft
    Nykyiset:
    cbr1000rr -10
    vtr sp1 -00
    sport 750 -02
    er5 -02
  8. #428
    PP-tuningin setit tuli asennettua eilen yöllä. En ihan tajua tota pulttiviritystä vasemmalla, kun se on ihan helvetin pitkä se vaihdepolkimen pultti. Mun mielestä oikea kohta tulee, kun laittaa polkimen ja rungon väliin sen leveämmän spacerin. Mutta sit kun ei käytä tota lyhyempää spaceria ollenkaan on pultti sen puol senttiä liian pitkä, ei saa kiristettyä. Ehkäpä ton sentin spacerin vois sit laittaa polkimen vasemmalle puolelle ihan vaan että pultin saa kiinni. Näyttää vaan niin leveeltä etten haluis et toi on eka kohta joka osuu maahan kantatessa.

    Pieni sähkökysymys. Tuli hommattua halvalla bazzazi. Se tarvii jostain 12v jännitteen ja yksi hyvä paikka olisi esim. takavalon piuha. Revin tässä remontin yhteydessä takavalon pois, jolloin ainut mikä tohon johtoon jäisi kiinni on bazzazi. En muista sähkötekniikan kurssilta mitään, mutta jotenkin tuntuu, että virta vois olla isompi nyt ku ainoastaan bazzazi kiinni. Uskallanko tehdä tällasen virityksen?

    Näyttökuva 2016-08-10 kello 13.31.56.png
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  9. #429
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    Pieni sähkökysymys. Tuli hommattua halvalla bazzazi. Se tarvii jostain 12v jännitteen ja yksi hyvä paikka olisi esim. takavalon piuha. Revin tässä remontin yhteydessä takavalon pois, jolloin ainut mikä tohon johtoon jäisi kiinni on bazzazi. En muista sähkötekniikan kurssilta mitään, mutta jotenkin tuntuu, että virta vois olla isompi nyt ku ainoastaan bazzazi kiinni. Uskallanko tehdä tällasen virityksen?

    Näyttökuva 2016-08-10 kello 13.31.56.png
    Ei se ota yhtään enempää virtaa kuin se tarvitsee. Ainoa ongelma voisi tulla että ottaa niin paljon virtaa ettei sulake kestä.
  10. #430
    Sivustovastaava Pekksu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Feb 2012
    Macho Fantastico
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    PP-tuningin setit tuli asennettua eilen yöllä. En ihan tajua tota pulttiviritystä vasemmalla, kun se on ihan helvetin pitkä se vaihdepolkimen pultti. Mun mielestä oikea kohta tulee, kun laittaa polkimen ja rungon väliin sen leveämmän spacerin. Mutta sit kun ei käytä tota lyhyempää spaceria ollenkaan on pultti sen puol senttiä liian pitkä, ei saa kiristettyä. Ehkäpä ton sentin spacerin vois sit laittaa polkimen vasemmalle puolelle ihan vaan että pultin saa kiinni. Näyttää vaan niin leveeltä etten haluis et toi on eka kohta joka osuu maahan kantatessa.
    Kysytään nyt varmuuden vuoks, että mihin sä tarkalleen ruuvaat sitä pulttia kiinni? Siihen samaan kohtaan, jossa orkkis-polkimenkin pultti oli?
    Lahjomaton myyttinen sankarihahmo

    YZF-R6R -06
    &
    FZ6-S -05
  11. #431
    Lainaa Pekksu kirjoitti Katso viesti
    Kysytään nyt varmuuden vuoks, että mihin sä tarkalleen ruuvaat sitä pulttia kiinni? Siihen samaan kohtaan, jossa orkkis-polkimenkin pultti oli?
    Joo samaan kohtaan, vaikka joku ohje ehdottikin laittamaan sen johonki rungon pulttiin. Toisessa ohjeessa oli toi paikka, joka myös vähä toimivamman näkönen.
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  12. #432
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    PP-tuningin setit tuli asennettua eilen yöllä. En ihan tajua tota pulttiviritystä vasemmalla, kun se on ihan helvetin pitkä se vaihdepolkimen pultti. Mun mielestä oikea kohta tulee, kun laittaa polkimen ja rungon väliin sen leveämmän spacerin. Mutta sit kun ei käytä tota lyhyempää spaceria ollenkaan on pultti sen puol senttiä liian pitkä, ei saa kiristettyä. Ehkäpä ton sentin spacerin vois sit laittaa polkimen vasemmalle puolelle ihan vaan että pultin saa kiinni. Näyttää vaan niin leveeltä etten haluis et toi on eka kohta joka osuu maahan kantatessa.
    Näyttökuva 2016-08-10 kello 13.31.56.png
    Pyörä tallilla niin ei osaa ulkomuistista. Pultin ja vaihdepolkimen välissä ei kyllä mielestäni ole ulkoapäin katsottuna kuin prikka. Pultin voi kuitenkin kiristää aika huolella ilman että se alkaa runttaamaan poljinta jumiin. Kuva vois selventää näkisi miten se nyt on. Tuosta näkee vähän miten se omassa, näyttääkö että olis oikeassa paikassa? edit kyllä se mulla ainakin rungon/koneen pultissa on kiinni.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    K8-1000
  13. #433
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Pyörä tallilla niin ei osaa ulkomuistista. Pultin ja vaihdepolkimen välissä ei kyllä mielestäni ole ulkoapäin katsottuna kuin prikka. Pultin voi kuitenkin kiristää aika huolella ilman että se alkaa runttaamaan poljinta jumiin. Kuva vois selventää näkisi miten se nyt on. Tuosta näkee vähän miten se omassa, näyttääkö että olis oikeassa paikassa? edit kyllä se mulla ainakin rungon/koneen pultissa on kiinni.
    Toi sun näyttää olevan siinä runkopultissa, eikä alkuperäsen vivun kohdalla.

    Katoin uudelleen noita ohjeita, ja tosiaan jos on GP vaihdekaavio niin pitää laittaa koneen pulttiin kiinni. Muussa tapauksessa sitten vakiopaikalle. Pitää siirtää. Nyt tosin jää mun just tilaama vaihdetanko liian pitkäks kun tulee shifteri väliin. Säätöä. Ei kellään olis tietoa mistä stadissa saa vaihdetankoja pitäs perjantaiks löytää.

    Onpa säätöä. En oikein tajunnut tota ohjetta kun kahdelta yöllä laitoin paikalle. Nyt tajusin, eli pultti ulos vasemmalta ja tökätäänkin sisään oikealta. Kiitokset avusta.
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  14. #434
    Sivustovastaava Pekksu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Feb 2012
    Macho Fantastico
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    Joo samaan kohtaan, vaikka joku ohje ehdottikin laittamaan sen johonki rungon pulttiin. Toisessa ohjeessa oli toi paikka, joka myös vähä toimivamman näkönen.
    Näin arvelinkin, kun itellä ainakin spacerit istu tyystin ongelmitta paikalleen ja poljin on tosiaan rungossa kiinni, eikä siinä sivujalan palikassa. Aiheutti kyllä aluksi vähän hämmennystä allekirjoittaneellekin noita asentaessa. Mutta hyvä, että selvis.
    Yhdessä R6r:ssä oon nähny orkkis-vaihdepolkimen, vaikka olikin PP-tuningin jalkatappisarja paikallaan.
    Ja sillä orkkis-polkimellakin saa tosiaan vaihdekaavion käännettyä.
    Lahjomaton myyttinen sankarihahmo

    YZF-R6R -06
    &
    FZ6-S -05
  15. #435
    Joo ajelin sillä vakiopolkimella käännetyllä kaaviolla viime viikonlopun botniassa.

    Kysymys kuitukatteista ja scoopeista. Noissa kuitukatteissa ei oo mitään paikkoja noille isoille muovisille ilmanottotunneleille jotka menee tosta edestä alhaalta sivuilta kylkeä pitkin vähän taaemmas. Onko ne turhat vai onko syytä tehdä joku viritys?

    Ei ollut ihan plug n play noi kallio racingiltä ostetut katteet. Takakatteesta puuttuu reiät jotenkin niin että sitä alaliparetta ei saa yläosaan kiinni. Täytynee porata reiät ja kehittää joku tapa miten fiksusti saisi osat kiinni toisiinsa. Olis paras jos siinä olis tollaset katekiinnikkeet valmiina, mutta kun ei.

    edit: pitäneekin hakea tällasia huomenna http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...pl-2000033560/
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  16. #436
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    Joo ajelin sillä vakiopolkimella käännetyllä kaaviolla viime viikonlopun botniassa.

    Kysymys kuitukatteista ja scoopeista. Noissa kuitukatteissa ei oo mitään paikkoja noille isoille muovisille ilmanottotunneleille jotka menee tosta edestä alhaalta sivuilta kylkeä pitkin vähän taaemmas. Onko ne turhat vai onko syytä tehdä joku viritys?

    edit: pitäneekin hakea tällasia huomenna http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...pl-2000033560/

    Mitähän tunneleita tarkoitat? Omassani menee ilmanotto suoraan keulasta aika lailla samalta näyttää tuo uudempi eli siitä osien 30/31 läpi virtaa. Joku ilmanohjaus syylärille?
    Jos nuo katteet on samanlaiset kuin omassani niin se etukatteen kiinnitys vaikuttaa kaikkiin muihin, jos väärässä kohtaa niin alakate nappaa eturenkaaseen tai ainakin erittäin lähelle menee, jos tuossa vaihtoehtoja sen kiinnitykselle. Mulla 3 reikää vierekkäin kummallakin sivulla siinä etuhäkissä 24. Kuitenkin jos ongelmaa niin tiedät mikä luultavasti vialla. Muoks joo nyt tiedän mitä tarkoitat, ei ole tuollaisia enää paikallaan, eikä varmaan sinullakaan tarvita.
    K8-1000
  17. #437
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Mitähän tunneleita tarkoitat? Omassani menee ilmanotto suoraan keulasta aika lailla samalta näyttää tuo uudempi eli siitä osien 30/31 läpi virtaa. Joku ilmanohjaus syylärille?
    Jos nuo katteet on samanlaiset kuin omassani niin se etukatteen kiinnitys vaikuttaa kaikkiin muihin, jos väärässä kohtaa niin alakate nappaa eturenkaaseen tai ainakin erittäin lähelle menee, jos tuossa vaihtoehtoja sen kiinnitykselle. Mulla 3 reikää vierekkäin hyvin lähekkäin kummallakin sivulla siinä etuhäkissä 24. Kuitenkin jos ongelmaa niin tiedät mikä luultavasti vialla. Muoks joo nyt tiedän mitä tarkoitat, ei ole tuollaisia enää paikallaan, eikä varmaan sinullakaan tarvita.
    Suoraan edestä kun kattoo, kuvassa menosuunnassa oikeaa katetta. Vakiokatteessa toi musta tunneli joka vie jäähdytysilmaa sinne koneen keskustaan. Kummallakun puolella tollaset. Eikai ne mitään tarpeellisia.

    Hohhoijaa, vois mennä asentelemaan bazzazia vaihteeks ja pikakaasua.


    IMG_5643.jpg
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  18. #438
    Sivustovastaava Pekksu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Feb 2012
    Macho Fantastico
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    Kysymys kuitukatteista ja scoopeista. Noissa kuitukatteissa ei oo mitään paikkoja noille isoille muovisille ilmanottotunneleille jotka menee tosta edestä alhaalta sivuilta kylkeä pitkin vähän taaemmas. Onko ne turhat vai onko syytä tehdä joku viritys?

    Ei ollut ihan plug n play noi kallio racingiltä ostetut katteet. Takakatteesta puuttuu reiät jotenkin niin että sitä alaliparetta ei saa yläosaan kiinni. Täytynee porata reiät ja kehittää joku tapa miten fiksusti saisi osat kiinni toisiinsa. Olis paras jos siinä olis tollaset katekiinnikkeet valmiina, mutta kun ei.

    edit: pitäneekin hakea tällasia huomenna http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...pl-2000033560/
    Itellä ei oo ollu paikallaan, enkä oo havainnu mitään niiden puutteesta johtuvia ongelmia. Pähkäilin aikanaan samaa itse ja lueskelin silloin ulkomaisilta foorumeilta, että eipä muutkaan niitä ollu kuitukatteisiin ruuvannu.

    Tommoset pikakiinnikkeet on ihan päteviä. Noista Biltema/Motonet-akselin kiinnikkeistä ei tosin kaikilla ole kovin hyvää sanottavaa. Itse tilailin Dzus:it katteiden mukana.

    Saako udella, minkä hintainen oli katesarja? Ja oliko noin muuten plug'n'play, tuota takakatetta lukuunottamatta?
    Lahjomaton myyttinen sankarihahmo

    YZF-R6R -06
    &
    FZ6-S -05
  19. #439
    Lainaa Pekksu kirjoitti Katso viesti
    Itellä ei oo ollu paikallaan, enkä oo havainnu mitään niiden puutteesta johtuvia ongelmia. Pähkäilin aikanaan samaa itse ja lueskelin silloin ulkomaisilta foorumeilta, että eipä muutkaan niitä ollu kuitukatteisiin ruuvannu.

    Tommoset pikakiinnikkeet on ihan päteviä. Noista Biltema/Motonet-akselin kiinnikkeistä ei tosin kaikilla ole kovin hyvää sanottavaa. Itse tilailin Dzus:it katteiden mukana.

    Saako udella, minkä hintainen oli katesarja? Ja oliko noin muuten plug'n'play, tuota takakatetta lukuunottamatta?
    Okei hyvä, jätän laittamatta.

    Joo uskon et noi ei oo ihan parhaita noi motonetin kiinnikkeet, täytyy tilata paremmat netistä. Oli vaan kiire saada pyörä kasaan kun huomenna pitäs päästä alastaroon testailemaan.

    Kyllä noi vaikuttaa katteet olevan ihan plug'n'play, kaikki osat sopii hienosti yhteen. Pleksille joutuu poraamaan reiät vielä. Tuntuupa jotenkin vaan oudolta, kun tossa keulassa kaikki kamat ei oo niin hienosti piilossa ku vakiokatteissa... 700e noilla oli hintaa maalattuna. Ihan ok varmaan ku eikö noin 500 oo maalaamattomien hinta. Eipä noi ihan omaan värimaailmaan nyt sopinu, pitäs varmaan liimata jotain valkosia tähtiä keulaan nii olis ku jenkkilippu.



    Täytyypä seuraavilla ratapäivillä tutkia muiden katteita, että onko yhtä hanurista kun nää.

    Sain motovilleltä ton vaihdetangon ostettua, niin nyt pitäs kaikki tarpeelliset osat löytyä.

    EDIT: Menikin koko päivä noiden katteiden kanssa leikkimiseen. Eipä toi vakioplexi menny kiinni tohon kun siinä on ne korvakkeet yms alla. Piti sit käydä ostamassa dremeli että sai pleksistä alareunan työstettyä irti. Takaa noiden ruuvien asentaminen ei ollu mikään ihan triviaali juttu. Katteiden mukana oli sellanen maalaamaton ns penkki, joka mun käsittääkseni tulis katteiden alle tukemaan tota istuinkohtaa. No sen kun laitto paikalleen, ei sen penkin yläosan pikaklipsejä saa enää mitenkään kiinni. Täytynee ajella huomenna ilman tota tukea. Ei ollu mitään kovin nautinnollista mutta nyt ne katteet on kasassa. En tiedä kuuluisko tuolla takana olla joku tuki vielä, nyt jos ottaa kiinni katteen takaosasta sitä voi heiluttaa ylösalas noin 5-10cm, eihän siellä takana ole ees mitään mikä pitäs sitä kiinni. Ehkä pitää laittaa jotain vaahtomuovia väliin.
    Ohjausiskarin ajattelin vielä keretä asentaa, pitää vaan siihenkin ensiks käydä hakemassa 36mm hylsy motonetistä. Bazzazi ja pikakaasu jää tulevaisuuteen. Ehkä se kittiecukonversio olis sittenki ihan kiva, ei tarttis noin helvetisti asentaa piuhoja.

    katteet.jpg
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  20. #440
    Minkä merkkiset katteet mahtaa olla kyseessä?
    Kuvassa näyttäis tuo istuimen malli olevan semmonen sopivan lättänä, jollainen kelpaisi myös minulle.

    Takakatteen takaosa voi heilua ärkutosessa paljonkin ylös ja alas, jos ei ajossa vatkaa ihan villinä niin ei tarvi välittää. Ja samoiten ratakatteet jättää liki aina vähän enemmän semmosta näkyviin, mitä on vakiokatteissa peitetty muovilevyillä.
    lc4 640 SM -> R1 2005 -> F4 2010 -> R6R 2007
  21. #441
    Sivustovastaava Pekksu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Feb 2012
    Macho Fantastico
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa MikkoS_ kirjoitti Katso viesti
    Minkä merkkiset katteet mahtaa olla kyseessä?
    Jos en väärin muista nii CRC:n katteita taitavat myydä Kallio Racingilla.
    Lahjomaton myyttinen sankarihahmo

    YZF-R6R -06
    &
    FZ6-S -05
  22. #442
    Se 36 hylsy ei passaa olla kovin paksuseinämäinen✌️
  23. #443
    Sorry jääny lukematta tää threadi.

    Noi katteet ei oo CRC:n, niissä on se erilainen istuin. En nyt millään muista mikä noiden katteiden merkki on, mutta tosiaan Kallio Racingiltä ostettu.

    Olisko vinkkejä y-putken asennukseen? Muusta ei oikeastaan oo kysyttävää, kun sen katalysaattorikennoston poistaminen sieltä putkesta. Vaikuttaa vähän v-mäiseltä hommalta. Harkitsin tässä, että jos sittenki ostais pari putkenpätkää motonetistä, ja leikkais putken jo ennen kattia. Jäis katti kiinni muffleriboksiin ja vois tarvittaessa jopa asentaa takasin jos katsastukset tulee joskus hamassa tulevaisuudessa?

    Rakenne siis kuvan mukainen.kuveija.png

    Harvinaisen epäselvä selitys ja kuva. mut ehkäpä tajuutte.
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  24. #444
    Sivustovastaava Pekksu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Feb 2012
    Macho Fantastico
    MotOrg ry jäsen
    Itse jätin kennoston paikalleen, kun eräs konkari kertoi, ettei ollut vaikuttanut penkitystulokseen mitenkään sen poisto. Lisäksi vaikutti sen verran vittumaiselta hommalta, että jätin mieluusti tekemättä.

    Lahjomaton myyttinen sankarihahmo

    YZF-R6R -06
    &
    FZ6-S -05
  25. #445
    Lainaa Pekksu kirjoitti Katso viesti
    Itse jätin kennoston paikalleen, kun eräs konkari kertoi, ettei ollut vaikuttanut penkitystulokseen mitenkään sen poisto. Lisäksi vaikutti sen verran vittumaiselta hommalta, että jätin mieluusti tekemättä.

    Okei!

    Eiks se kennosto just oo katti? Mietin vaan sitä, että kun käytän ton bazzazin autotunea, niin saiskohan paremman kartan tehtyä jos ottas katin veke... Anyone?

    EDIT: piti lueskella ja muistutella mieleen katin toimintaperiaatteita. Käytännössä se vaikuttaa vaan CO, hiilivedyt ja NOx, eikä noista mistään synny O2, jota käsittääkseni toi mapperi sniffailee. Ei siis pitäisi katinpoiston vaikuttaa mitenkään nuuskimistulokseen. Onhan vakkaripelissä lambdakin katin jälkeen.

    EDIT2: ahaa, mut stockmallinen on narrowband ja tää bazzazin on wideband. Jotain eroa ehkä. Täytyy myöntää etten oo tutustunu toimintaperiaatteisiin.

    EDIT3: sensoreiden ero ilmeisesti se, et narrowband sanoo vaan rich tai lean, ja wideband sanoo sen mitatun happipitosuuden tarkasti. Selvä.
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  26. #446
    Sivustovastaava Pekksu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Feb 2012
    Macho Fantastico
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    Eiks se kennosto just oo katti?
    Joo. Tossa vakioputkistossa on kaks kattia, toiset just siinä osassa putkistoa, minkä ajattelit korvata motonet-patentilla ja sitte tossa pöntössä.

    Katin toimintaperiaatteisiin tai bazzaziin en osaa ottaa kantaa, ite teetätin kartat penkissä.
    Lahjomaton myyttinen sankarihahmo

    YZF-R6R -06
    &
    FZ6-S -05
  27. #447
    Lainaa Pekksu kirjoitti Katso viesti
    Joo. Tossa vakioputkistossa on kaks kattia, toiset just siinä osassa putkistoa, minkä ajattelit korvata motonet-patentilla ja sitte tossa pöntössä.

    Katin toimintaperiaatteisiin tai bazzaziin en osaa ottaa kantaa, ite teetätin kartat penkissä.
    Aijaa, just. Eipä taida paljoo päästellä sit.

    Joo ajattelin itekin kyllä talven aikana hoitaa tohon sen ifitecin ecun jne.

    No katotaan mitä teen tolle illalla...
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  28. #448
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    Okei!

    EDIT: piti lueskella ja muistutella mieleen katin toimintaperiaatteita. Käytännössä se vaikuttaa vaan CO, hiilivedyt ja NOx, eikä noista mistään synny O2, jota käsittääkseni toi mapperi sniffailee. Ei siis pitäisi katinpoiston vaikuttaa mitenkään nuuskimistulokseen. Onhan vakkaripelissä lambdakin katin jälkeen.
    Ihan hyvää pohdintaa, mutta jäi pikkuisen puolitiehen. Nimittäin pakokaasujen happipitoisuus ennen ja jälkeennkatalysaattorin ei todellakaan ole sama. Sekä CO:n pelkistäminen CO2:ksi, että HC:n poistaminen (eli palamattoman hiilivedyn polttaminen) kuluttavat pakokaasun jäännöshappea. Ainakin autoissa katin jälkeen oleva kakkoslambda on siellä vain siksi, että sen avulla ecu voi todeta katalysaattorin olevan ehjä ja paikallaan, ja tarvittaessa voidaan sytyttää vikavalo jos mittaus viittaa siihen, ettei katti toimi toivotusti.

    Eli jos olet asentamassa jotain autotune-hommelia, niin noudata valmistajan ohjeita siitä mihin kohtaan putkea anturi pitäisi laittaa, ja että jätetäänkö ne etukatit paikalleen vai ei.
  29. #449
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Jos säädetään moottoria ajossa autotune-ominaisuudella, pitää lambada olla ennen kattia, koska siellä se jäännöshappi kertoo todellisen seoksen. Ratamoposta kaikki katit sit pois, koska ne kuumenee rata-ajossa ihan jumalattomasti.
    Superbike #7
  30.  
  31. #450
    Hoi konkarit ja muutkin!

    Tarviais apuja tuon pyörän eli vm.2000 R6.
    Ongelmana on että röpöttää ajossa alle 4k kierrosilla.
    On koitettu säätää kaikilla tavoin (neula, seos ruuvi, bensan pinnat) ei tunnu olevan vaikutusta. Pyörä todennäköisesti käy aivan liian rikkaalla tyhjäkäyntiä aina 1/4 asti.

    Auttaako tuo tyhjäkäynti suutinten vaihto(pilot jet) ?

    Ja onko muilla samoja oireita? Pyörässä dynojet suutinsatsi.
    Ja lisäksi, luulen että se reikä johon neula menee on jo kulunut ja laskee liikaa bensaa ulos. Sitähän ei ilmeisesti voi vaihtaa??

    Olisin kiitollinen avuista!
Sivu: 15 / 25:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51314151617 ... ViimeinenViimeinen