Empä äkkiä muista tommoseen törmänneeni vanhassa R6:ssa. Helpottaisi kummasti jos katot mihin noi päät menee. Taitaa olla toisessa suunnassa suuntaisventtiili?
Veikkauksena vois liittyä polttoainejärjestelmän huohotukseen, eli tankilta voi tulla tohon ylivuoto tai tuuletusletku? Jos toi on jostain syystä jenkkimallin (CA) pyörä, niin niissä on noita huohotus- ja pa-keräyssysteemejä enemmän.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Ton letkun pää on tulpattu ja ennen tulppaa on sellainen musta mokkula eli oisko se sit suuntaisventtiili? Mä eilen sitä pähkäilin ja yritin katsoa vähän joka suuntaan mihin tuo letkulähtö vois johtaa. Toi letku missä toi mysteeri sijaitsee on aikamoinen hässäkkä eli siihen kuuluu kaasarien yläosasta lähtevä putki jossa on musta muovinen kotelo josta taas on letku ilmanputsarin etuosasta tulevaan plugiin. Ilmeisesti toi ei mikään tärkeä ole kun pyörä toimii hyvin vaikka tuota ei ole mihinkään liitetty.
Pyörä on tuontitavaraa ja mielestäni Euroopasta uitettu jossain vaiheessa.
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
Joo, jotain huohotus tai tuuletusjuttuja toi sit on. Olisko tosta mennyt sit letku maahan alunperin? Toi tulpattu pää vois olla jenkkimallin kerääjäsäiliötä varten.
Keskimäärin noi on aika turhia hommeleita, tullut paljonkin noita purettua jammuista pois vuosien varrella. Tosin silloin pitää olla hiukan viivalla mitä sieltä repii pois, kun jäähdytysnestekin kiertää sinne kaasareille. Vaikeuttavat vaan helkkaristi huoltohommia noi ylimääräiset letkut.
Kummasti tonninen FZS selkeni kun sieltä tankin alta repi kaasarien lämmitykset, AIS:n ja kaikki noi turhat huohotushimmelit pois. Nyt voi tulpatkin vaihtaa irroittamatta moottoria
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Näin itsekin suunnittelin, että laitan letkun tosta menemään maahan päin ja antaa olla niin kauan jos löytyy joku parempi paikka sille. Huomenna sitten sen pultin kimppuun. Vierustallin kaverin kanssa sovittu, että otetaan kimpassa painierä pultin kanssa, tän jälkeen rutkonen ois valmiina kesän tuleviin kurveihin.
Kiitokset kaikille ketä antoi vinkkejä remontissa.
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
Kellään heittää varaosanumeroo tai tietoa mistä sen löytäis, siihen pulttiin mikä on swingissä, jolla säädetään ketjun kireyttä?
Pyörä vm.2003
Sähköisestä varaosakirjasta pitäis löytyä, runkonumerolla suoraan oikeat osanumerot.
Ilmeisesti tällä osanumerolla olevaa pulttia etsit 90101-08766 ?
http://www.boats.net/parts/detail/ya...-08766-00.html
http://www.yamaha-motor.eu/fi/servic...gue/index.aspx
Viimeksi muokannut: tate66; 25.04.2016 klo 21:19. Syy: Osanumeron lisäystä
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Pultin pitäis olla/on ihan normi 8m pultti eli mistä tahansa pulttikaupasta pitäisi löytyä mallin mukaan sopivan mittainen. Itse laitoin 10.9 kovuuksiset pultit molemmille puolille ja kierteisiin vedin kuparitahnaa, ettei pultti jämähdä alumiini swingiin, niinku omassa tapauksessa oli ilmeisesti toisella puolella käynyt ja homma meni poraamiseksi. Pultti voi olla pidempikin kun alkuperäinen, koska swingissä on tilaa pultille yllin kyllin.
Täältä voit tsekkailla varaosanumeroita tulevaisuudessa yammuun http://www.yamaha-motor.eu/fi/servic...ue/index.aspx#
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
Onhan toi muuten ihan normi,pituus on 55 mm ja normipultissa pituus oli 60 mm ja hiukan isompi pultinpää joten entistä ahtaampaa pyörittäminen avaimen kanssa.
Tallilta löytyy noita normimalleja kun tuli talvella haettua.
Ihan mielenkiinnosta kysyn niin oikean puolen jengat huonossa hapessa eli jarrusatulan puolelta?
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Alkuperäinen pultti on 12mm kannalla ja toi "normipultti" on 13mm eli puolen millin ero säteellä eli ei vaikutusta mielestäni, varsinkin kun ei noita päivittäin kierrellä. Ketjujen puoleinen pultti oli omasta jumissa. Projektista kuvatuksia/tarinaa täällä-->http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6450513
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
Mites näissä vehkeissä menee huollot? Ois yksi -07 malli kiikarissa jossa 37 tkm mittarissa. 40 kohalla tulee ilmeisesti isompi huolto, jossa katotaan ainakin venat (nääkin oli sille tehty 10 tkm sitte). Mitäs muita isompia huoltotoimenpiteitä näillä on? Ketju?
Jotenkin hirvittää 2t crossin omistajana nämä pitkät huoltovälit.
Aika sivistynyt kampe tää R6R näin pikasella kokeilulla, kun ei päässy vielä kunnolla päästelemään ko oli seisonnassa.
Eipä noissa mitään isoa huolto-ohjelman mukaista tekemistä ole, kuus tonnia on huoltoväli. Toi ventiilien välysten tarkastus (42tkm) ei sekään ole mikään kummonen homma, tavaraa vaan joutuu purkamaan edestä reilusti pois joten aikaa menee. Jos välykset eivät ole toleransseissa niin sit tulee talkoota kun nokat pitää irroittaa. Nokkaketjun venymisen voi tarkastaa tossa samalla, jos ei meinaa ajoitusmerkit oikein sattua kohdalleen niin kyllähän asiantunteva mekaanikko alkaa silloin ehdottelemaan ketjun vaihtoa. Tuossa välysten säädön yhteydessä sen vaihto menee ihan samalla vaivalla..
Huolto-ohjelman mukaan jäähytysnesteet pitää vaihtaa kahden vuoden välein ja jarruletkut neljän vuoden välein. Swingin laakerit pitäis takastaa ja rasvata 24tkm huollossa, siinäkin on oma talkoonsa. Ilmansuodatin, ohjauslaakerin rasvaus, tulppien vaihto jne. kuuluu huolto-ohjelmaan.
Kaikkea tuommoista pientä, mutta kyllähän tuokin maksaa jos meinaa kaiken teettää korjaamolla.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Eikö se Suomessa voimassa oleva maahantuojan suosituksen mukanen huoltoväli oo kuitenki 10 tkm, ellei sitä sitte oo tässä ihan viimevuosina lyhennetty uudestaan? Jenkkimanuaaleissa (ainaki vanhemmissa) kyllä jostain syystä on huoltovälinä toi 6 tkm.
No kappas, katoin sekä vanhemman että uudemman R6R:n service manuaalista noita huoltovälejä. Itsellä ei ole ollut niitä tapana noudattaaPiti oikein kaivaa mitä maahantuoja käyttää, on näköjään kasattu nuo kaikki isot remontit tuohon 40tkm huoltoon..
Maahantuojan viralliset huoltovälit tuohon vanhempaan on 10tkm väli (öljyt ja suodin), tulpat ja ilmansuodin 20tkm, venttiilinvälysten tarkastus, takahaarukan voitelu ja ohjauslaakerin voitelu 40tkm. Jarrujärjestelmän huolto kahden, jäähdytysneste kolmen ja jarruletkut neljän vuoden välein.
Että kyllähän siitä kakkua tulee jos kaikki osuu tuohon 40tkm huoltoon..
Itse noudatan seuraavaa huolto-ohjelmaa:
Öljyt ja suodatin pari-kolme kertaa vuodessa, jarru- ja jäähdytysnesteet sekä ilmanputsarin ja ohjauslaakerin huolto vuosittain. Tulppien vaihto silloin kun muistaa. Venttiilinvälysten tarkastus ja nokkien ajoitus moottorin irroituksen yhteydessä (eli vuosittain).
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Kausi avattu rutkosella ja mittariin tuli 163km. Pyörä toimi niinkuin pitääkin ja oli nasta vetää Box, Spjutsund, Emäsalo akselilla mutkia. Laatikko remppa oli menestys, en tosin vielä vedättänyt kakkosella kunnolla kun ajattelin uusille rattaille pikkasen "sisäänajon" antaa. Ens sunnuntaina sit ehkä Ahvenistolle kokeilemaan jos jonkun peruutuspaikan saisin.
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
Jatketaan täällä tätä http://www.moottoripyora.org/keskust...pari-yamaha-r6 juttua ettei Rompe topicci täyty offtopicista.
Eli ongelma on r6 yammu ja sen desibelit (ahvenistolla raja 95db). Mitattu eilen 96.8db n.6250rpm=50% huipputehon kierroksista puolen metrin päästä putkesta n.45 asteen kulmasta putken pään korkeudelta. Avuksi tarjottiin villojen vaihtoa ja ne vaihdoin tänään ja mökä senkun kovenee tänään mitattu samalla metodilla 97,1db. Onko tossa mitään tehtävissä enää muuta kuin toisenlainen slipari? Sliparina mivv sportline ja putkikin taitaa olla joku viri=rosteria?
Varmennetaan vielä etten tehnyt amatööri mokausta mittauksessa eli vaikuttaako kuinka paljon kun mittasin mökät tallin oviaukon kohdalla pariovet auki eli muuttuisiko tulos jos olisi jollain aukeella paikalla? Nyt joka suuntaan vähintään pari metriä tyhjää.
Laitan vielä rataporukalle kyselyä asiasta.
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
Juuri noin. Toi 750 rpm muuttaa tulosta radikaalisti. Ympäristön melun/heijastusten vaikutus on yllättävän suuri mittauksen lopputulokseen. Vanha Ducatin omistajien kikka on pistää vaihde päälle ja kytkin tuntumalle mittauksen aikana niin tulokset pienenee mukavasti.
Muistaakseni mittausstandardin mukaan äänenpainemittuksesta (kalibroidulla mittalaitteella) tuloksesta pitää vähentää aina 2dB pelkästään mittausepävarmuutena. Itseltä on mitattu viikon välein (välissä en ajanut) ahveniston melupäivillä tulokset 99 ja 107 dB, eli melkoista epätieteellistä hakuammuntaahan tuo on.
Eli jos mittaat kotona jollain mittarilla (epämääräisissä olosuhteissa jotain) ja uskot että tulos on sama ahvenistolla eri mittarilla mitattuna olet väärässä.
Putken villoituksen jälkeen tulee mittauksissa isompi lukema kun seuraavan ratapäivän jälkeen. Villat nimittäin asettuvat ja "pöyhistyvät" jolloin vaimennus paranee. Myös eri villoissa on eroja ja siinä miten villat sinne vaimentimeen laitetaan. Jossain kohtaa vaimennus sitten alkaa heikkenemään ja muuta keinoa ei ole kuin villoittaa pönttö uudestaan.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Jeps eli toi mittaus metodi on ollu mulla väärä. Jostain olin lukevinani, että mitataan 50% kierroksilla huipputehon kierroksista. Ahvenistolla siis tuo alle 750cc 5500rpm. Huomenna sit duunin jälkeen tallille, pyörä keskelle pihaa ja mittaamaan. Fingers cross...
Tällasta tavaraa meni vaimentimeen https://www.motonet.fi/fi/tuote/1363...itu-4-tahtiset
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
Tänään mittailtu uudestaan ja 91,9db oli mittaus tulos eli pitäisi hieman olla marginaaliakin. 6000rpm:llä jäi vielä alle 95db:n. Mopo on lähtökuopissa tallilla ja kävi vielä hyvä säkä kun sain liputusvuoronkin eli sekin homma tulee tutuksi huomenna. kiitos kaikille vinkkejä antaneille.![]()
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
Näissä tais tulla tuo pieni tikittävä ääni ihan ominaisuutena? Jonkin verran rupes ihmetyttämään, mutta ainakin googlen mukaan on ominaisuus.
Minkänlaista pientä matkalaukkua näissä ootte käyttänyt? En ole miitään lapin reissua suunnittelemassa, mutta toisinaan ois asiallista, jos sais vähän repun lisäksi kulkemaan tavaraa. Onko tankkilaukku vai takalaukku fiksumpi? Onko noissa magneeteissa mitään luottoa, vai suosiolla niillä remmeillä?
Yamaha yzf-R6R -07
Tuosta tikityksestä en osaa sanoa sen enempää, mutta oma r6:sta kuuluu sellainen vihellys ajaessa. Pidän asiaa normaalina, koska 3 vuotta sitten omistuksessa ollut yammu xj900 divari piti samanlaista vihellystä. r6:ssa en ole vielä tankkilaukkua pitänyt, mutta divarissa sellanen oli tuolloin 3-vuotta sitten reilu 1300km Suomi turneella tankissa kiinni magneeteilla ja pysyi kiinni hyvin. Tankkilaukun edellinen omistaja oli kokeillut laukun kiinnipysymistä 600 cbr:ssä ja kuulemma 160kmh oli mennyt no problems eli jos magneetit on kunnossa niin kiinni pysyy ku tauti.
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
Onko kokemuksia kaatumatappien asentamisesta 2006-2007 malliseen R6 Yamahaan? Kiinnitys toisella puolella taitaa olla sen verran katteen takana, ettei suoraa tappia saa katteita muokkaamatta paikalleen? Stormilla on myynnissä:
Kiinniksarja jolla saisi tapit katteita muokkaamatta paikalleen https://www.storm-motor.fi/osat/moot...rja-yzf-r6-06/
Ja tähän kinnikkeeseen sitten ne varsinaiset tapit http://www.storm-motor.fi/tagit/LSL_suojakiekot/
Onko näistä kokemuksia tai onko suositella jotain muuta varteenotettavaa vaihtoehtoa?
Pyörällä yritän jonkin verran käydä rataa kiertämässä, eli lähinnä turvaksi sinne jos turvalleen menee...
Yamaha R6R 2007
Noi on ihan pätevät, niinkuin LSL:n kaatumatuotteet noin yleisesti.
Eri tarvikevalmistajia on noin miljoona ja ebayssä valikoima on melkoinen.
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_od...ctors&_sacat=0
Tossa olis GB-Racingin setti (erittäin pätevää tavaraa ja saa ostettua myös erikseen):
http://www.gbracing.eu/YZF-R6-STOCK-...-2016.375.html
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Moro! Tuli hommattua tollanen vm.2000 R6.
Kyseisessä vehkeessä on kaasuttimina nuo keihinin cvrd:t, pystyykö niihin vaihtaa neulaputket??
Ja jos voi niin mistähän kannattais ehtiä.. Oon selannu varmasti koko netin enkä ole löytänyt.
Uudet dynojetin neulat tilasin mutta olis hyvä vaihtaa noi neulaputketkin kun ovat varmasti kuluneet!
Kiitos jo etukäteen!
Mikähän mahtaa olla kun - 00vm r6 kilvenvalo välkkyy ja vaan harvoin palaa tasaisesti.
![]()