Enköhän minä sen myy jos satut tarvitsemaan. Vaikka tuo Apina ihastuttava katulelu onkin, odottelen lähinnä rahatilanteen paranemista että pääsen taas harrastamaan SE Kotareita. Siihen asti nysvään tuon kanssa. Sen verran optimisti olen että uskon pääseväni sorarallin pariin ennenkuin puuhalista on "hienosäädä F255 PC:llä" kohdassa![]()
Olisikos aprilia tietäjillä tietoa mistä saisi järkevällä hinnalla ohjausakselin muttereiden väliin tulevan lukitusprikan, eli osa numero 4 http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/ap...3/ohjausakseli
Tuo nakkilan hinta (29,30) on ihan naurettava kun jenkeissä näkyy maksavan 1,5 dollaria. Apriliagenuineparts.co.uk:sta irtoaa jo kymmenellä punnalla mutta sitten joutuu pulittaan postista 20 puntaa...
Moto guzzeissa näyttäs olevan sama osa mutta ihan yhtä kiven alla näin about tunnin etsimisen jälkeen. Niin ja varmasti siihen käy jonkun muunkin merkin vastaava kun tietäisi että minkä. Oli sen verran heiveröinen tuo orkkis että noitahan on tiattava sitten useampi kerralla.
Eipä Wendeliltäkään irtoa kuin 14,6 euroon. Sieltä jos tilaat veloittavat 15 euroa postista, ellet erilliskentässä pyydä kirjekuoressa.
Jos pyydät kirjeessä, palauttelevat sitten ylimääräiset parin kolmen päivän viipeellä (11,5 euroa, eli 3,5 euroa kirje).
http://www.wendelmotorraeder.de/gabe...902171006.html
Edit: tuolla AF1:llä on kyllä moni nippeli niin edukas, että pitäisiköhän talvella kyhätä jotain kimppatilausta![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mietinkin jo että taitaa olla viisainta tilata AF1:ltä niitä vaikka 10 kpl kerralla niin kirpasee vaan kerran ne postitikulut. Tein dremelillä SP1:n vanhasta vastaavasta osasta sopivan nyt väliaikaiseen käyttöön. Siitäkin oli yksi klipsu poikki. SP2:sta vois ehkä käydä suoraan kun siinä on akselin halkaisija isompi kuin SP1.ssä ja showan keulathan näissä kaikissa on.
Pappa-Tunturi -7?, Tunturi DX -8?, Honda Monkey -87, Tunturi Tiger Aqua (75cc) -88,
Honda Monkey -90, Vespa 125cc -6?, Yamaha DT 125 -83, Suzuki RG 125 -88,
Kawasaki GPX 500 R -88, Kawasaki ZXR 750 -89, Honda VTR 1000 F -98, Honda VTR 1000 SP1 -01
JMH:n kimppatilaus idea ei huono! Talveks ois hommaa tiedossa tallissa!
Meinaan perssiin kun taunosta nostin laittamalla normi "kolmiot" (mikälie oikea termi noille) niin kävi ilmi että linkun kaikki laakerit ja tapit menee talvella uusiks. Talvihuolto listalla on myös bensafiltterin ja letkujen vaihto mikäli on orkkikset. Ja ketjut + rattaat..ja..ja..ja
Mutta oli mulla muutaki asiaa. Tosiaan kun tossa aikasemmin ihmettelin pyörän hyvin inhottavaa käytöstä alakierroksilla niin ruuvasinpas tänään db-killerin paikalleen. Nyt on kuin eri vekotin alakierroksilla. Siis nyt uskals mennä esim. liikenneympyrään niin että kierrokset on siellä 2k huitteillaaikasemmin ei todellakaan viittiny mennä niin että ois alta 2,5k kierrokset! Tyhjäkäyntikin tuntus olevan jotenki tasasempi. Oiskohan toi nyt sitte säädetty killeri kiinnitettynä? Voiko oikeesti vaikuttaa noin vaiko oliko Tanella vaan hyvä päivä?
![]()
04 Buell xb12s
^
Ite tilasin viime talvena linkun ja swingin laakereiden tykötarpeet.
Tällaista voi katella sitten syssymmällä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kyllä se oikeasti vaikuttaa, ja aika paljonkin itseasiassa. Mulla tuo tuono on ollut vasta kolmisen viikkoa ja paikallaan oli tietysti semmonen mökäpönttö ettei sillä kehdannut ajella. Tykkäsin kyllä moottorin luonteesta ihan älyttömästi. No, tallin perukoilta tuonoon kiinni joku vanha mtc:n pönttö missä oli (liian ahdas) killeri paikallaan. Pari kertaa se lähti käyntiin ja äänet oli ihan sopivat. Ei vaan kestänyt antaa kaasua ja lopulta ei suostunut käyntiin ollenkaan ja kasteli tulpat. Joten uudet villat siihen mikä tuli mukana (ilmeisesti joku arrow kopio) ja sittenhän se hörähti taas iloisesti käyntiin. Sittenpä koeajolle ja heti huomasi miten moottorin luonne oli tasoittunut. Tuntu vähän tylsältä mutta vääntöä oli alhaalla enempi. No, äänet oli vieläkin liian kovat joten ei muuta kun slipari ostoksille. Torilta löytyi sopivasti arrow shotgun tuplavaimennin ja nyt on aika hiton hyvät saundit ja vääntää entistä enemmän entistä matalampaa. Gabrolta pitäisi tilata vielä lastu tuon arrowin lastun tilalle.
Hämmästyin miten paljon vaikutti nuo sliparit moottorin luonteeseen. Ei mulla kyllä ole kokemusta muista kuin hondan v2:sista ja niissä en havainnut moista. Onhan tämä ihan älyttömän laadukkaasti tehty pyörä ja rotaxin kone on aivan mahtava ja helppohuoltoinen. Olisi vaan pitänyt tajuta hommata tuono jo ajat sitten...![]()
Tuosta helpohoitoisuudesta voi olla monta mieltä.Öljynvaihto yms juu mutta tarkistappa tai säädä venttiilejä(onneksi tosi harvoin) on kyllä niin mulkkua puuhaa.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Hei
Voiko joku kertoa , kuinka paljon maksaa gen 1 20000 km huolto ja mitä se sisältää.
Nuke
Katsotan, kauppat tehtu ja pyörä pihassa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Aprilia Rsv 1000 R
Yamaha XTZ 750 Super Tenere
GenII kohdalla 20tkm huolto maksoi 660€ sis. ketju-rataspaketti ja 40tkm huolto 740€ sis. etupään huolto.
Aikalailla sama homma toistui myös 60tkm ja edelleen 80tkm huolloissa valtuutetussa merkkiliikkeessä (kpjm)..
<p>Näinkö meille aina täällä käy käy käy..</p>
GenI hinta sama.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Aprilia Rsv 1000 R
Yamaha XTZ 750 Super Tenere
Tuli Fiudeen eka vika. Kytkimen työsylkkä alkoi vuotaa, taitaa olla tyypillistä.
Otin auki ja putsasin, tiiviste hyvä, sylinteri hyvä, likaa niin paljon että huuli irvistää.
Yksittäistapauksen perusteella yleistäisin ja sanoisin että kannattaa putsailla välillä, eikä heti ostaa uutta kun vuotaa. Oli vielä niin helppo ilmata, että en jaksanut kävellä kolmeakymmentä metriä hakemaan alipaineilmainta.
Ja Inkku, ei ole vastuksia vilkuissa, edessä on vielä hehkulangat niin saa rele tarpeeksi kuormaa.
Hyvä tietää![]()
Sinällänsä väliä ole ittelle mitkä ne vilkut on, jotenki tuntus vaan olemaan nykyään aika ledivoimaista tuo puljujen tarjonta. Varsinkin jos vähänkin "sirompia" halajaa laittaa.
04 Buell xb12s
Kumpi suosittelisitte, Gabro lastu tai PCIII?
2-1 +Mivv slippari + Pipexross vapaavirtaussuodatin.
Aprilia Rsv 1000 R
Yamaha XTZ 750 Super Tenere
Gabron lastu. Commanderilla, et voi vaikuttaa sytytykseen.
Tuolla commanderin hinnalla ostat modatun väliputken nickiltä redratbike AF1-foorumilta, sen Gabron lastun, ja vähän bensaa. Tässä tapauksessa se olisi F255 lastu. Ilman tuota modattua väliputkea tais olla V2/V5 tai jotain....
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kaipa se toimitusaika on jotain viiden-seitsemän arkipäivän luokkaa, jahka saat sen kiinni.
Hinta on jotain huntin nurkilla, muistaakseni.
V2/V5: siinä oli muistaakseni kaksi erilaista sytkäkarttaa. Varmaan oli AFR:ssäkin eroja eri kierrosalueilla.
F255: siinä on kaksi eri bensakarttaa. (tämä ollut mulla käytössä vuodesta 2013 väliputken modin kanssa).
Nää kartat saa PIN16 piuhan taakse. Toinen on piuha kytkettynä ja toinen auki. Jos et tee katkaisinta, niin vissiin V2 kartta on päällä V2/V5 lastulla, ja agressiivisemman saa katkaisemalla piuhan/ laittamalla katkaisijan. Gabro vastailee kyllä.
Toi väliputken modaaminen kannattaa, ja myös sen tukkoisen ilman sisääntuloboksin vaihtaminen siihen kumiseen avarampaan.
Kyseiset osat saattavat olla itsellä pian myynnissä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuollaista tulosta väliputkimodilla ja PC3lla aikanaan..
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Laita hinta yv.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Aprilia Rsv 1000 R
Yamaha XTZ 750 Super Tenere
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Niin siis, onko tässä nyt sellainen juttu että pyrit näyttäytymään julkisesti Aprilia-fanina, mutta oikeasti sinulla on suunnitelmana pikkuhiljaa poistaa kaikki Apinat liikenteestä?
Miten ihmeessä se runko korkkasi? Oliko siellä valmista säröä vai menikö kertapaukulla?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.