Vakio välitykset vissin 17-42
Itsellä 16-45.Kaasusta hytti pystyyn 3 ensinmäisellä vaihteella,toimii hyvin taajamissa(lyhyt 1 vaihde).Loistava radalle ja mutkapätkille,ei silti taida suorilla kiertää kutosta loppuun.Maantienopeuksissa(100) kierrokset edelleen ok mutta motaria ajellessa kaipaisi pidempiä välityksiä.
Jos lähtisin jotain euroopan reissua tekemään niin piikkiä isompi 17-45 ois varmaan mainio.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Joo, toi on vakio. Itsellä 16-43. Toimii. Jos haluais muuttaa, niin radikaalimmin sitten, jotta kolmonen olis uusi pidempi kakkonen, ja radalla sais käyttää jopa vitosta. Nyt menee nelosella yli 210. Kutosta tarjoan tupaan vasta motarinopeuksilla. Satasta saa hurutella vitosella.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Hmm luulin vakion olevan 16/40?
2006 Kawasaki Z750 -> 2007 Aprilia Tuono
Juu ei, jos muistan oikein voi EU:n ulkopuolelta löytyä 16/42 vakioratastusta, mutta on nämä meidän mopot olleet 17/42 tehtaalta tullessa. Tosin moneen ilmeisesti vaihdettiin jo myyntitilanteessa piikkiä pienempi eturatas.
Edit:
Sori, oot oikeassa. 16/40 on kakkoskopan tuonon vakioratastus. Ilmeisesti hieman erilaiset välitykset askissa noissa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ite ajellut 16-44 välityksillä gen1 Tuonolla. Seuraavaksi mahdollisesti 16-43. Ykkönen kun voisi olla sen hitusen pidempi...![]()
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Löytyiskös täältä joku joka haluaisi lähteä mukaan kimppatilaukseen 1127cc kitin hankkimiseen?
Tältä pajalta oltaisiin tilaamassa:
http://spoonvalleyracing.se/engine-parts.html
Nyt mukana on kaksi ostajaa, jos mukaan löytyy vielä kolmas, niin hinta putoaa sen 20% tuosta 19000SEK:stä (noin 2000€ normaali listahinta siis ja jos löytyisi vielä yksi mukaan lähtijä, niin setille jäisi hintaa reilut 1600€).
Ajankohdallisesti olis tarkoitus pistää tilaus sisään alkusyksystä. 50% pitää maksaa Spoonvalleylle ennakkoon ja sinne pitää lähettää ensin omat sylinterit jotka tulevat sieltä sitten porattuna takaisin isompien mäntien jne. kera.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Sen verran jäitä hattuun, että ota tuolta Apriliafoorumin puolelta Micahilta ja Gabrolta hieman selvää, mitä tuo vaatii lisäksi. Tietty Spoonvalleyn pojat tietää kanssa (ovat vain hieman jäävejä just nyt).
Veikkaan uusia 60 mm läppärunkoja ja kanavien porttausta etc. Voi muuten paukku jäädä vain ala- ja keskikierroksille.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jo vain toki. Itse tässä olen haalimassa nyt ensin rojuja kasaan jotta tuosta yhdestä ylimääräisestä mosasta saisi toimivan kapistuksen. Toinen sylinteri on soirona, joten luontevaa olisi pistää siihen samoin tein isommat hilut tilalle.
Luetun perusteella saa jo pelkästään tuollakin sarjalla (ja syöttöjen huolellisella säädöllä) ihan hyvin vastinetta rahalle.
Toinen vaihtoehto on Aprilia Performancelta 1060 setti, sen tilaan jos ei tuohon arvokkaampaan Spoonvalleyn kittiin löydy ryhmätilaajia.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
OK, Kämnallakin taitaa olla jokin setti.
http://www.ducati-kaemna.de/kataloge...d-1103ccm.html
Eikös se toikin mene.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Joo, kuukauden verran tässä nyt tullut lueskeltua aiheen tiimoilta. Tuttu heitti facebookissa että mikset tee big borea siitä leiponeesta vanhasta koneesta ja siitä se ajatus sitten lähti..
Vois kai sitä kesälomarahat huonomminkin käyttää ja pitäähän talveksi olla nypläämistä
Eli suunnitelma on joku näistä tarjolla olevista kiteistä tilata, kiikuttaa kone ja hilut MJL:ään jossa Matti saa kasailla koneen. Sitten kun kone alkaa olla läjässä, niin kone takas omiin hoiviin ja kiinni runkoon. Lopuksi dynoon toki.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Itsekin olen tota Spoon Valleyn big-borea pohdiskellu. Sylinterien ja mäntien lisäksi avaavammat nokat, 60mm throttlebody, kampiakselin pinnotus ja öljypaineiden nosto 5-6 bar tasolle; siihen työt vielä päälle on tommoset 5 k€. Pyörää jos vaihtaa, niin pitää varautua about 10 k€ budjettiin. Omalla kohdalla tuo tosin on ajankohtaisempaa parin-kolmen kauden kuluttua.
Trying is the first step towards total failure.
Aprilia Tuono Factory '17
Vaihdoin tuossa öljyt ja suodattimen ja näyttää siltä, että suodattimen kansi jäi hiukan vuotamaan. Kysymys kuuluu arvon kokeneemmat remonttimiehet: Oletteko laittaneet suodattimen kannen pultit momenttiin vai käsikireyteen? Vaihdoin uuden o-renkaan ja kiristin käsin normi kuusiokoloavaimella. Tunnostaa, että on aika napakasti eikä varmaa enää kärsi kiristää. Hjelp please
2006 Kawasaki Z750 -> 2007 Aprilia Tuono
Olen tainnut momenttiin laittaa,mutta ei se kiristämällä tiivisty eikä se momenttikaan mikään hurja ole.Tuliko ostettu oikea o-rengas?Muuten varmaan jotain schaibaa tai vaihtoehtoisesti virhe pinnassa.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Juu kyllä rengas on oikeeta kokoa. Räjäytyskuvasta katottu koko ja originelli rengas. Kävin samana iltana vielä ajamassa 20kilsan lenkin eikä enää tihkunut. Jospa se nyt pitää. Melkee räntää sataa niin ei viitsi lähteä testailemaan.
2006 Kawasaki Z750 -> 2007 Aprilia Tuono
Onkos tolle suodattimen kannelle edes momenttia annettu, muistelisin että manuaalissa oli speksattu vaan öljysäiliön ja koneen öljypropuille kun noita joku aika sitten kiristelin? Itelläki öljytippaa löyty sieltä suodattimen huudeilta, mutta syyllinen näytti olevan säiliön propun tiivisteprikka jota oli ilmeisesti riittävän usein jo litistelty.
YZF600R -> RSV1000R
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
...koskaan noita pistänyt momenttiin, turhaa hifistelyä. Käsivaralta vaan kunhan ei hampaat irvessä väännä.
<br />
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Heh, kysyt nyt ukkelilta jolla on erinomainen muisti kyllä, mutta lyhyt...
Kait se oli jotain "varmuuden maksimointia", pitkässä enemmän suodatin pinta-alaa (parempi läpivirtaus?) eikä siinä ole jotain suodattamattoman öljyn ohivirtaus mahdollisuutta
Ja saivat samalla myytyä korkean kannen? Voipi olla hifistelyä koko detalji. Ehkä joku tietävämpi kertoo lisää?
MAD (mean absolute deviation)
^Kyl se just noin oli
Itellä on 'syvä' kansi, mut pidän matalaa, koska noita pitkiä suotimia ei löydy ainakaan niissä varustepuodeissa missä asioin - lue: motonet, eikä näitä jaksa netistä tilata ja varastoida![]()
<br />
AF1 foorumilla joku myös väitti että joillain on ollut pitkän filtterin kanssa öljynpaine-ongelmia tyhjäkäynnillä. Lyhkäsellä filtterillä parempi paine. Tiiä sitten.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Pidempi suodatin löytyy täältä.
2006 Kawasaki Z750 -> 2007 Aprilia Tuono
Huoltopukki eteen olisi hakusessa. Mitä olette käyttäneet?
2006 Kawasaki Z750 -> 2007 Aprilia Tuono