Sivu: 57 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 747555657585967 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1681:stä 1710:een 2013:sta
  1. #1681
    http://cbrforum.com/forum/f4i-main-f...e-high-132039/

    Vähän tongin kun oli joku muistikuva aiheesta. On kuulemma normaalia f4i:lle. Mut ei kannata antaa sen kiljua paikallaan kunnes kierrokset laskee vaan lähtee hetken päästä liikkeelle niin se automaattiryyppy hetken päästä sulkee itsensä.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  2. #1682
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    http://cbrforum.com/forum/f4i-main-f...e-high-132039/

    Vähän tongin kun oli joku muistikuva aiheesta. On kuulemma normaalia f4i:lle. Mut ei kannata antaa sen kiljua paikallaan kunnes kierrokset laskee vaan lähtee hetken päästä liikkeelle niin se automaattiryyppy hetken päästä sulkee itsensä.
    Jep, meikäläisellä ainakin sama homma. Kierrokset laskee kun lämpiää. Mitä kylmempi keli, sen enempi huutaa. Näillä lämpimillä mitä oli, ei noussut niinkään korkealle, eikä pitkäksi aikaa. 2004 malli tuo meikäläisen. Ei tuo ole juuri haitannut, naapureita kenties aamusella.
    Honda CBR 600F4i
  3. #1683
    Lainaa Hoppana kirjoitti Katso viesti
    Kauppoja hieromassa, ja pyörä on 500km päässä.

    Soittelin pyörän edelliselle omistajalle ja hän meinasi että pyörä on tosiaan kunnossa, mutta tuota on miettinyt että onko joku ominaisuus vai vika sitten kun nostaa reilusti kierroksia kylmänä. Kun kone lämpiää niin kierrokset tippuvat(ei tullut kysyttä kauan kestää kierroksen lasku). Lähtee kuulemma hyvin käyntiin oli sitten kylmä tai lämmin moottori.

    Voisin huomenna soitella myyjälle että kokeilee tuon kylmäkäynnistyksen, että muistaako edellinen omistaja nuo kierrokset väärin..

    Koitan selvittää tuon ennen kuin ajan 500km paikan päälle..

    Tänään käskin kaverin kokeilla omalla pyörällä (cbr 1000) niin hänellä oli kylmäkäynnistyskierrokset 2000..
    Oma vakio kilonen karju kyllä kolmeekin tonnia sopivalla kelillä, pitkä ykönen vielä niin kytkintä sai luistattaa kotikadulla ihan huolella.
    KTM 690SM
  4. #1684
    Lainaa Hoppana kirjoitti Katso viesti
    Kauppoja hieromassa, ja pyörä on 500km päässä. ...
    F4i lämpömittari alkaa näyttämään lukemia 35 asteesta ja lämmettyä yli 40 alkaa automaattiryyppy poistua. Normaalilämmöt on ajossa yli 80. Hitaassa ajossa kuumalla nousee 90 ja paikallaan asfvalttiviidakossa kökkiessä nousee 109 asti, jolloin alkaa pyörittää flektiä. 110 lämpöisenä ajon lopettamisen jälkeen anna käydä paikallaan jonniiiiin aikaa (vaikka yksi flektin pyörityssykli), niin ei ruiki nesteitä pihalle.

    Itse annan useimmiten lämmetä ennen ajoon lähtemistä sen verran, että automaattiryyppy hellittää. Ei tartte hakata väkivaltaisen kuuloisesti ykköstä sisään koneen huutaessa 3000rpm. Kesähelteillä auringosta lähtiessä lämpö nousee nopsaan, mutta kevään ekoilla nollakeleillä ehti pukea kypärät ja hanskat ja kaikki ja vielä joutui odottelemaan lämpenemistä.

    2001-2003 mallit ovat parempia kuin uudemmat, sillä niissä on säädettävä jousitus.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  5. #1685
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    F4i lämpömittari alkaa näyttämään lukemia 35 asteesta ja lämmettyä yli 40 alkaa automaattiryyppy poistua. Normaalilämmöt on ajossa yli 80. Hitaassa ajossa kuumalla nousee 90 ja paikallaan asfvalttiviidakossa kökkiessä nousee 109 asti, jolloin alkaa pyörittää flektiä. 110 lämpöisenä ajon lopettamisen jälkeen anna käydä paikallaan jonniiiiin aikaa (vaikka yksi flektin pyörityssykli), niin ei ruiki nesteitä pihalle.

    Itse annan useimmiten lämmetä ennen ajoon lähtemistä sen verran, että automaattiryyppy hellittää. Ei tartte hakata väkivaltaisen kuuloisesti ykköstä sisään koneen huutaessa 3000rpm. Kesähelteillä auringosta lähtiessä lämpö nousee nopsaan, mutta kevään ekoilla nollakeleillä ehti pukea kypärät ja hanskat ja kaikki ja vielä joutui odottelemaan lämpenemistä.

    2001-2003 mallit ovat parempia kuin uudemmat, sillä niissä on säädettävä jousitus.
    Itse viritin napin pyörään millä saa flektin päälle milloin lystää, ei tarvitse odotella tuota 109c rajaa mikä tuntuu ihan liian korkealta, vaikka normaalia olisikin.

    2004 on viimeinen vuosi säädettävillä iskareilla. Itsellä 7/2004 rekisteröity ja säädöt löytyy, kuten myös kaikissa nettimoton 2004 vuotisissa f4i pyörissä.
    Viimeksi muokannut: Betoniporsas; 13.06.2016 klo 17:44.
  6. #1686
    Tuli käytyä pyörä hakemassa. Pyörä ei ole nostanut itsellä kun 2500 kierrokset korkeimmillaan. Juuri kun saavuttaa tuon huipun niin alkaakin tasaisesti laskea, eli kuuluu tehdäkkin noin. Tais muistaa edellinen omistaja väärin että nostaisi 3500..

    Todella tyytyväinen pyörään, akkua piti vähän herätellä ylläpitolaturilla, kun meinasi olla käynnistysongelmia. Nyt käynnissä jännite 14, kun ennen herättelyjä oli joku 11-12.. Pyörässä oli uudet ketjut, hammasrattaat , etupyörä ja muutenkin aivan timanttisessa kunnossa!

    Nyt vaan kilometrejä taittamaan niin alkaa taitokin nousta, kun korttikaan ei ole kauaa vielä ollut!

    edit: tosiaan kun kierrokset on korkealla niin ei kyllä hirviä laittaa ykköstä silmään.. Täytyy varmaan aamuisin alkaa starttaa valmiiksi ykkönen päällä niin säästynee laatikko..
  7. #1687
    Ryyppyä pystyy säätämään siitä tangosta, muutamasta olen säätänyt kierrokset kylmänä sinne 2000rpm kohdille, ja laskee myös nopeammin alas.
    Ja vielä on hienosti lähtenyt käyntiin pakkasen rajamaillakin.

    Ennen säätöä huuti siellä ~3000rpm nurkilla.
    sliparilla ei ole kiva käynnistää rivitalon pihassa aamuisin kun koko piha raikaa ja naapurit tykkää
    Drz
  8. #1688
    Lainaa Betoniporsas kirjoitti Katso viesti
    2004 on viimeinen vuosi säädettävillä iskareilla. Itsellä 7/2004 rekisteröity ja säädöt löytyy, kuten myös kaikissa nettimoton 2004 vuotisissa f4i pyörissä.
    Ok. Muistan aina väärin tuon.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  9. #1689
    Lainaa Deeptone kirjoitti Katso viesti
    Ryyppyä pystyy säätämään siitä tangosta, muutamasta olen säätänyt kierrokset kylmänä sinne 2000rpm kohdille, ja laskee myös nopeammin alas.
    Ja vielä on hienosti lähtenyt käyntiin pakkasen rajamaillakin.

    Ennen säätöä huuti siellä ~3000rpm nurkilla.
    sliparilla ei ole kiva käynnistää rivitalon pihassa aamuisin kun koko piha raikaa ja naapurit tykkää
    Tangosta? Itse en ole löytänyt kun ruuvin tankin alapuolella, josta säätää perus tyhjäkäyntiä. Vai tarkoititko tuota ruuvia? Aivan hirveästi en ole vielä penkonutkaan..
  10. #1690
    Tankki ylös, ilmanputsarikoppa pois. Sitten näkyy ryyppyä käyttävä tanko. Siitä tangon mutterista säätämällä saa ryyppyä säädettyä. Tanko liikkuu jäähdytysnesteen lämpötilan mukaan ja säätää ryypyn voimakkuutta.
    Drz
  11. #1691
    Pahoittelut jos jostain kohti ketjua löytyy vastaukset, mutta en äkkiseltään löytänyt..

    Muutama kysymys omasta pyörästä, kun nyt kilometrejä on hieman tullut niin kiinnittää pyörän toimintaan enemmän huomiota.

    - Pyörästä kuuluu ns. laahaus ääni, joka häviää kun painan kytkintä. Tämä ilmeisesti ominaisuus?
    - Väliin kuuluu hieman resonoiva ääni, liekkö nokketju siellä rallattelee?

    Entä tämä:
    - Ajan tasan 40km/h (3. vaihde, kierrokset n. 2500rpm) niin pyörä hieman ns. nykkii. Ei mene tasaisesti. Mutta jos teen kiihityksiä niin kiihtyy kyllä hyvin ja tasaisesti. Kun ajan 2 vaihteella tuon 40kmh ja kierrokset on n. 3000rpm niin mielestäni ei nyki, ainakaan niin paljoa.
  12. #1692
    Lainaa Hoppana kirjoitti Katso viesti
    Pahoittelut jos jostain kohti ketjua löytyy vastaukset, mutta en äkkiseltään löytänyt..

    Muutama kysymys omasta pyörästä, kun nyt kilometrejä on hieman tullut niin kiinnittää pyörän toimintaan enemmän huomiota.

    - Pyörästä kuuluu ns. laahaus ääni, joka häviää kun painan kytkintä. Tämä ilmeisesti ominaisuus?
    - Väliin kuuluu hieman resonoiva ääni, liekkö nokketju siellä rallattelee?

    Entä tämä:
    - Ajan tasan 40km/h (3. vaihde, kierrokset n. 2500rpm) niin pyörä hieman ns. nykkii. Ei mene tasaisesti. Mutta jos teen kiihityksiä niin kiihtyy kyllä hyvin ja tasaisesti. Kun ajan 2 vaihteella tuon 40kmh ja kierrokset on n. 3000rpm niin mielestäni ei nyki, ainakaan niin paljoa.
    Nokkaketju tai sitten joku muu osa resonoi moottorin värinän takia. Missä kierroksilla tämä esiintyy?

    Itsellä nykii pienillä kierroksilla (alle 3000rpm) tasakaasulla kaikilla vaihteilla, mutta pienikin kaasun lisäys niin että alkaa kiihtymään tasoittaa vedon.
  13. #1693
    Lainaa Hoppana kirjoitti Katso viesti
    Pahoittelut jos jostain kohti ketjua löytyy vastaukset, mutta en äkkiseltään löytänyt..

    Muutama kysymys omasta pyörästä, kun nyt kilometrejä on hieman tullut niin kiinnittää pyörän toimintaan enemmän huomiota.

    Entä tämä:
    - Ajan tasan 40km/h (3. vaihde, kierrokset n. 2500rpm) niin pyörä hieman ns. nykkii. Ei mene tasaisesti. Mutta jos teen kiihityksiä niin kiihtyy kyllä hyvin ja tasaisesti. Kun ajan 2 vaihteella tuon 40kmh ja kierrokset on n. 3000rpm niin mielestäni ei nyki, ainakaan niin paljoa.
    Mahtaneeko olla ihan vetoalueella noilla 2500rpm kierroksilla, melkein sama kuin autolla ajaisi hiukan yli tyhjäkäynnin kierroksilla..
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  14. #1694
    Eipä nämä pikkukoneet taida olla tarkoitettu noin pienille kierroksille, itse huomannut saman.
    Mattamustarastas ja cb sevenfifty.
  15. #1695
    Ei se tonninen isovelikään noin matalilla toimi, saati sitten toi nykyinen thumpperi
    KTM 690SM
  16. #1696
    Lainaa Hoppana kirjoitti Katso viesti
    Pahoittelut jos jostain kohti ketjua löytyy vastaukset, mutta en äkkiseltään löytänyt..

    Muutama kysymys omasta pyörästä, kun nyt kilometrejä on hieman tullut niin kiinnittää pyörän toimintaan enemmän huomiota.

    - Pyörästä kuuluu ns. laahaus ääni, joka häviää kun painan kytkintä. Tämä ilmeisesti ominaisuus?
    - Väliin kuuluu hieman resonoiva ääni, liekkö nokketju siellä rallattelee?

    Entä tämä:
    - Ajan tasan 40km/h (3. vaihde, kierrokset n. 2500rpm) niin pyörä hieman ns. nykkii. Ei mene tasaisesti. Mutta jos teen kiihityksiä niin kiihtyy kyllä hyvin ja tasaisesti. Kun ajan 2 vaihteella tuon 40kmh ja kierrokset on n. 3000rpm niin mielestäni ei nyki, ainakaan niin paljoa.

    Niin paikallaan vapaalla kytkin juttelee? Cbr:n ominaisuus riippumatta sukupolvesta. Ne kaikki rallattaa enemmän tai vähemmän.

    Japanialainen pienehkökuutioinen twin cam nelonen = kierroskone, ei alavääntöä. Anna vaan runtua, polkase ainakin kerran alaspäin ja kovaa ajoa.

    Nokkaketju pitää sellasta melko kovaa selkeästi erottuvaa raklatusta. Sen kyllä tunnistaa kun sen kuulee.

    Kanttii muuten laittaa joko allekirjoitukseen tai edes mainita mikä sukupolvi/vuosimalli kyseessä kun tämä ketju kattaa kaikki äffäkusiaiset joissa on hyvinkin suuria eroavaisuuksia kun puhutaan kuitenkin kolmenkymmenen vuoden aikaerosta F1: ja F4i:n välillä...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  17. #1697
    Copy that. Polkaisee saman tien pari pykälää pienempää niin alkaa jo tapahtumaankin ehkä jotain.
    Mattamustarastas ja cb sevenfifty.
  18. #1698
    F4i -02 lämmöt ajon aikana 78 astetta. Paljonko kuuluisi olla, oisko syytä vaihtaa termari?
  19. #1699
    Lainaa osmomn kirjoitti Katso viesti
    F4i -02 lämmöt ajon aikana 78 astetta. Paljonko kuuluisi olla, oisko syytä vaihtaa termari?
    Sama täällä, -05 malli. Termari taitaa olla nimenomaan 78 asteinen eli toimii ihan oikein. Hyvin tuo on toiminut kymmenen vuotta noin.
    Honda CBR 600 F -05
  20. #1700
    Miten tarkistaa että onko takapyörä suorassa?

    Tiukkasin ketjut, niin kiinnitin huomiota että takapyörän merkit vasemmalla ja oikealla ei täsmännyt takana toisiinsa? Ajattelin vain että epähuomiossa edellinen omitaja kiristänyt. Oli melkein viivan ero..

    Kiristin ketjut ja laiton merkit täsmäämään vasemmalta ja oikealta puolelta. Nyt sitten hoksasin ottaa mitan käteen ja mittailla takavanteen reunasta takahaarukan reunaan niin melkein sentin ero??

    Onko tuo oikea paikka mitata?

    Voiko olla että rengas on silti vinossa, vaikka merkit ovat kohdakkain molemmilta puolin? Mistä tuo kannattaisi mitata ja varmistaa?

    cbr 600f vm. 2007
    Honda CBR 600 F vm. 2006
  21. #1701
    Valmistaja on laittanut ne merkit takahaarukkaan,noudata niitä,pitäisi tarkkuus riittää.
    Drz
  22. #1702
    Lainaa Hoppana kirjoitti Katso viesti
    Voiko olla että rengas on silti vinossa, vaikka merkit ovat kohdakkain molemmilta puolin? Mistä tuo kannattaisi mitata ja varmistaa?
    Ei ole tavatonta, että haarukan merkit on vähän miten sattuu. Takaapäin ketjusta katsomalla näkee hyvin, onko ratas suorassa ketjuun nähden. Jos mittaa, se kannattaa tehdä taka-akselista swingin akseliin.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  23. #1703
    Arvaan,että vääntö alkaa tästä(kin) asiasta
    Seuraavaksi sanotaan,että pitää olla laser, ei saa muuten suoraan
    Mutta joo... Älä ainakaan mittaa vanteesta haarukkaan.
    Drz
  24. #1704
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ei ole tavatonta, että haarukan merkit on vähän miten sattuu. Takaapäin ketjusta katsomalla näkee hyvin, onko ratas suorassa ketjuun nähden. Jos mittaa, se kannattaa tehdä taka-akselista swingin akseliin.
    Kysyvä ei tieltä eksy, vaikka tyhmiä kysyykin.. Eli mikäs on on swingin akseli?
    Honda CBR 600 F vm. 2006
  25. #1705
    Lainaa Hoppana kirjoitti Katso viesti
    Kysyvä ei tieltä eksy, vaikka tyhmiä kysyykin.. Eli mikäs on on swingin akseli?
    Mittaa takahaarukan päästä pyöränakselin väli molemmilta puolilta niin pitäisi tulla oikea linja.
    Edittiä: PoS kertoi tarkimman tavan mittaukseen ja tosiaan swingin akseli on takahaarukan ja rungon välinen akseli.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  26. #1706
    Lainaa Hoppana kirjoitti Katso viesti
    Kysyvä ei tieltä eksy, vaikka tyhmiä kysyykin.. Eli mikäs on on swingin akseli?
    Akseli joka liittää takahaarukan runkoon.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  27. #1707
    No niin, nyt tarttis hiukan apuja. Mulla on 2000 vuoden CBR F4 PC 35 kaasari koneella siis. Erinäisistä syistä pyörä on ollut ajamatta noin 2 vuotta. Ajosta suoraan säilöön jätetty (lämmin kuiva tila) Nyt olen yrittänyt masiinaa uudelleen ajoon, mutta sepä ei suostu käymään kuin max 800 kierroksella tyhjäkäyntiä ryyppy täysin päällä. Heti kun pikkaisenkin päästää ryyppyä pois maksimista kone sammuu, sama jos hiukankin yrittää avata kaasua. Polttoaine pumpun uusin ei vaikutusta. Polttoaine suodatin on myös uusi. Bensa on kanssa uutta. Kaasarit olen irroittanut 4 kertaa ja joka kerta avannut, purkanut ja putsannut kaasarin puhdistusaineella, asetonilla ja paineilmalla, rassannut kaikki löytämäni kanavat varmuuden vuoksi ohuella teräslangalla. Uimurikammioiden pohja oli värjäytynyt vihertäväksi johtuen tästä nyky bensasta, mutta mitään isompaa ei löytynyt. Mitään viallisia osia en kaasarien sisältä myöskään ole löytänyt, mikään suutin, kanava ei näyttäisi olevan tukossa. Luistit, neulat, kalvot ovat ok. Tulpat/ sytytyspuoli on varmistettu että toimii. Nyt loppuu äly asian suhteen, en enää keksi mistä pitäisi vikaa etsiä. Olisiko minkäänlaisia ideoita mitä vielä pitäisi tutkia.
  28. #1708
    Oisko joku alipaineletku irti jostain? kaasarin kurkku murtunu?

    Mites akun kunto? Eiks nää ollu aika kranttuja virransaannin kanssa?
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  29. #1709
    Kyllä se vika melkeinpä väkisin siellä kaasareissa on, kun kerran maksimiryypyllä kone jotenkin käy. Jos tukosta ei muuten löydy, niin yksi vaihtoehto voisi olla kaasareiden ultraäänipesu. Tai jotkut kai ovat vaan keittäneetkin kaasareita jonkin sortin pesuliuoksessa, jos ei ultraäänipesuun ole mahdollisuutta.
  30.  
  31. #1710
    No ne alipainevuodot on melko nopsaan tarkastettu, suihkii lyhyitä suhauksia starttispraytä sinne kaasareiden suuntaan, jos kierrokset hyökkää on jossain alipainevuoto. Melkeen kans kaasareita veikkaisin mut en sulkis sitä virtapuolta pois laskuista.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
Sivu: 57 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 747555657585967 ... ViimeinenViimeinen