Ostamassa huomenna vm. 2006 R1, 36000 ajettu, vakio kunto. Täydellinen huoltohistoria, 3x avaimet. Mitä kannattaa ottaa huomioon? Onko täällä foorumilla ketään joka osaisi ladata tuohon ecuun kartan / säätää edullisesti tampereen alueella? ps. himottaisi myös ostaa jotkut komeat piiput. Saa ja pitää laittaa vastauksia pikaisesti myös mielellään privaan jos on tietoa/jeesiä R1 vm. 2006. Pyörän ostan hetken mielijohteesta ja kun on törkeä kuume saada uusi pyörä, juuri myin 07 gixerin pois..![]()
Tampere
Tulipa työnnettyä tuo oma vakio R1 2007 penkkiin tänään. Lapulle tuli tälläiset tulokset, 161.94hp- 11871RPM,
108.90NM - 9498RPM, 276KM/H 13347RPM. Tiedä sitten onko tuo ollenkaan edes keskiverto tulos![]()
Onko kokemuksia quickshifter easy:sta ? Laitoin omaan -08:siin ja asetukset vähän hukassa ei meinaa vaihtaa yli 10t kierroksilla![]()
Kyllä se kuntoon parsitaan. Englannista löyty Pete Bealelta kampiakseli, 1kiertokanki ja kaikki laakerit alakertaan. Suomesta löyty purkumoottorista staattorin puolelle osat.
Ainoa ihmetys on miksi nuo engelsmannit ovat niin laiskoja lähettämään osia tänne... itse pitää pyytää kuriiria hakemaan osat. No ilmeisesti sen pitäisi olla aivan helppoa Parcelforcen kautta tilata tuo nouto paketille.
Eihän tuo kuntoon parsiminen ihan ilmaista ole, mutta eipä tuommosella mp:llä paljon mitään tee missä ei ole moottoria.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Mulla on 03 vuoden rykkönen ja ajaessa huomaa koneen äänessä semmosen "ulinan". Joskus mulla oli VFR Honda ja sehän on tunnettu siitä ulinasta (siinä on venttiilikoneisto toteutettu jotenki rattailla, jotka siellä jollottaa).
Kuuluuko näidenkin pitää samantyyppistä ääntä, vai kertooko se jostain viasta?
Kawa Z1000SX
Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
Ei kuulu kuulua. Jakopää on ketjulla kuten normaalisti.
Ensimmäinen veikkaus on toisioketju (kulunut/kireällä), seuraavaksi voi olla mikä hyvänsä laakeri. Pyörän, kytkimen, vetoakselin jne..
Ekana laittasin pyörän takapukille, ajaisin sitä vaihde päällä ja yrittäisin kuulostella mistä ääni kuuluu.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Pikaiseen kerkesin eilen illalla ottaa pukille ja vähän huudattaa. Ääni ei siis kuulu moottorin käydessä, jos ei ole veto päällä. Ääni kovenee vauhdin mukaan, ei kierrosten, kuuluu selkeesti vasemmalta puolelta, jostain eturattaan paikkeilta. Vois hyvinki olla esim vetarin laakeri. Mut pitää vielä vähän paremmin kuulostella ja jos sais kaverin kaasun käyttäjäksi, niin olis helpompi kuulostella...
Kawa Z1000SX
Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
No toi karsii jo aika monta vaihtoehtoa pois. Yks temppu on ruiskuttaa pyörivälle ketjulle reilusti öljyä ja jos ääni hiljenee niin vois olla ketjusta kiinni. Jos on vaihdettu 520:t välitykset niin vois varmistaa että eturatas on oikeinpäin.
Toivottavasti olis siitä ketjusta tai eturattaan kulumisesta kiinni, on pikkuisen isompi talkoo ton vetoakselin laakerin vaihto.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Missähän vika, kyseessä -05 vuotinen peli ja valot ei toimi. Sytytysvirrat kun laittaa päälle niin vilkkujen sekä pitkien merkkivalot palaa koko ajan eikä siis keulassa näy minkäänlaista valoa. Nallit on kunnossa eikä valokatkaisijastakaan löytyny mitään hapettumista tai muuta silmäänpistävää vikaa. Teki saman jo kerran viime viikolla mut rupes sitte itestään toimimaan.
"yrittäminen on ensiaskel kohti epäonnistumista"
-R1-
Bingo! Oikeen katteen takaa ilmanottoputken alta löyty hapettunut liitin, r1 forumin mukaan yleinen vika.
"yrittäminen on ensiaskel kohti epäonnistumista"
-R1-
Kiitos vinkeistä. Otin eturattaan irti (oli muuten aika löyhästi kiinni) ja ketjut pois akselin vierestä ja kone pyörimään, ei kuulunut mitään ylimääräistä. Ja ei muutaku kaikki nippuun ja nyt toimii hyvin.
Joko tuo eturattaan mutteri oli löysällä tai sitten ne tyhjennysletkut yms nippu oli alareunasta jotenkin huonosti sen suojamuovin välissä, että pääsi hankaamaan hieman.
Kawa Z1000SX
Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
Joskushan noita muttereita aukeilee ihan itsekseen ja putoilee matkalle. Eli sen lukkoprikan kanssa kannattaa olla tarkkana eikä liima tai varmistuslankakaan ole huono idea. Itselläkin joskus hävinnyt tuo mutteri enkä missään vaiheessa kuullut mitää poikkeavaa. Eli todennäköisesti siellä on joku sitten vaan päässyt hankaamaan..
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Moro
Äskeinen viestini meni väärään osioon...
Yamaha yzf r1 vm2001 ml53000
Kierroksilla n. 8000rp kakkonen pomppii pois päältä.
Tekee tään vaan lämpimänä.
Oisko tietoa vian laadusta?
Kiitokset jo etukäteen
Jep... Noita vastaavia yksilöitä on/oli nettimoto pulloillaan aikoinaan kun etin pyörää itselleni.
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Itsellä r6:ssa sama vika oli ja loppu talvesta tein remontin. Oireet täysin samat kun sulla eli n.8000rpm:n kohdalla alko pomppimaan kakkonen. En tiedä pomppii sulla kakkonen kokonaan pois päältä? Itsellä toi ylihyppiminen tuntui nykäyksinä vedätettäessä kakkosella. Osat maksoi r6:een jenkeistä vajaa 250e sis rattaat, siirtäjähaarukka ja kolme lukkorengasta. Tohon sitten tiivisteet yms. päälle ne tuli pyörän mukana mulla niin en niitten hinnoista tiedä.
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
Taitaa noi rattaat ja siirtäjä olla jossain kolmensadan nurkilla jos suomesta ostat. Netistä voi löytyä halvemmalla..
Vaihteiston akselien lukkorenkaat ehdottomasti vaihtoon samalla ja vetoakselin stefankin suosittelen vaihtamaan. Toki ton ikäiseen koneeseen kannattaa jo miettiä isompaakin tarkastusta ja remonttia kun sitä kerran rupeaa aukomaan..
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Lähinpä kyselemään että onkohan -06 R1:sissä mitään erityistä jota tulisi pitää silmällä?
Sellanen tuli eilen taloon ja tänään juotettiin hälle uudet öljyt.
-Jari
FZ6-S -> SV1000s -> R1
No starttimoottori lopetti sitten kokonaan toimimasta Mugellon MotoGP-reissun loppupuolella takaisin Suomeen palatessa, jossain Tanskan paikkeilla. Ennen tuota lopullista loppua toimi yhden päivän vielä miltei normaalisti taas. Oon alkanu katella nyt uusia hiiliä siihen; onko 5vy:n hiilet tosiaan käypäset 5jj:n starttimoottoriin kans? Niinkuin tämä saitti http://www.megazip.net/zapchasti-dly...motor-13474861 ja ainakin yxi eBay-myyjä väittää (98-06)?En ole vielä irroittanut/avannut starttia.
Viimeksi muokannut: JukkaX; 01.06.2016 klo 19:07.
Yamaha #1 we_R1'04
Terve!
Mulla on vuosimalli 2005 rytkönen...
Kun kone pyörii tyhjäkäynnillä niin sieltä kuuluu sivuääni, joka sammuu kun kytkimen painaa pohjaan. Muuten mopo toimii hyvin.
Onko jollain kokemuksta... et onko vakavaa?
Sit toinen kysymys et mopossani on kiinni yoshimuran putket ja on otettu pois käytöstä tuo exp systeemi, niin onko sillä läpän asennolla merkitystä..?
Sen huomasin ku mekaanisesti läppää kääntää, niin äänet ihan hivenen verran muuttuvat...
Kiitoksia vastauksista etukäteen![]()
Terve kaikille
Tuli hankittua 01 R1. Kiva mopo ja pelittää hyvin. Sen kanssa kyllä sattui sellainen lapsus, että hävettää kirjoittaa kyllä tänne. Olin lähdössä ajelulle ja normi lämmittely, kunnes alkaa sellainen räpätys, että ei muuta kuin korva ensin koneen vierelle ja sen jälkeen sormituntuma, ja kyllä bensapumppu räpättää. En tajunnut, että moposta oli yksinkertaisesti bensa loppunut. Hommasin uuden pumpun, asensin paikalleen ja sama räpätys jatkui. Noin puolessa nanosekunnissa kaksi harmaata aivosolua löysi toisensa, kääk
. Täysin turha hankinta. Eli jos jollakin on tarvetta bensapumpulle, voi ottaa yhteyttä allekirjoittaneeseen. Onko tuossa mallissa minkäänlaista valoa/anturia, josta saisi vinkin, että aja tankille. Vai miten te olette ratkaisseet ongelman. Ei tuota rippimittaria näköjään muista aina nollata
Terveisin
R niin kuin Reijo
Bensavalo kuuluu mallin varusteisiin. Eli ei ilmeisesti toimi? Anturi on tankin pohjassa ja valo mittaristossa. Lisäksi mittaristoon (olettaen että on vakiomittaristo) tulee valon syttyessä fuel-trip näyttö joka näyttää miten pitkään valon syttymisestä on kulunut matkaa. Jos anturin piuhat nyppää irti, niin muistakseni pitäisi bensavalon alkaa vilkkua.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Tilanne tämä.. Mulla on pyöränä Yamaha MT-01 vuosimallia -05, ja tarvetta takahaarukan jatkolle mutta kyseiseen pyörään ei edes foorumilaiset(ei Saksa, Englanti, Ranska) osaa neuvoa sopivia jatkoja eikä suoraa kyseiseen malliin tiedä jatkoja edes mahtava google.. Olisiko mahdollista tulla esimerkiksi takahaarukan kanssa käymään jollakulla ja tutkimaan menisikö jonkun muun merkin jatkot "heittämällä" paikoilleen? En osaa muuta sanoa noista, mutta jostain ymmärsin, että 04-06 R1:n swingi olisi lähes sama, mutta tämä on vaan spekulaatiota...
Kiitos pikaisista vastauksista.
Kyllä. Bensavalo alkoi vilkkumaan, kun vihreän johdon irroitti. Anturivika, mutta selviääkö tuosta vaihtamalla pelkän tankista tulevan johdonpätkän?