Sivu: 96 / 135:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 46869495969798106 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2851:stä 2880:een 4024:sta
  1. #2851
    Ostamassa huomenna vm. 2006 R1, 36000 ajettu, vakio kunto. Täydellinen huoltohistoria, 3x avaimet. Mitä kannattaa ottaa huomioon? Onko täällä foorumilla ketään joka osaisi ladata tuohon ecuun kartan / säätää edullisesti tampereen alueella? ps. himottaisi myös ostaa jotkut komeat piiput. Saa ja pitää laittaa vastauksia pikaisesti myös mielellään privaan jos on tietoa/jeesiä R1 vm. 2006. Pyörän ostan hetken mielijohteesta ja kun on törkeä kuume saada uusi pyörä, juuri myin 07 gixerin pois..
    Tampere
  2. #2852
    Tulipa työnnettyä tuo oma vakio R1 2007 penkkiin tänään. Lapulle tuli tälläiset tulokset, 161.94hp- 11871RPM,
    108.90NM - 9498RPM, 276KM/H 13347RPM. Tiedä sitten onko tuo ollenkaan edes keskiverto tulos
  3. #2853
    Onko kokemuksia quickshifter easy:sta ? Laitoin omaan -08:siin ja asetukset vähän hukassa ei meinaa vaihtaa yli 10t kierroksilla
  4. #2854
    Lainaa jaska_73 kirjoitti Katso viesti
    Olihan siellä sitten hieman rikkoutuneita osia...
    Joko olette päättäneet mitä teette tuolle koneelle eli saako tuon vielä pelastettua järkevällä rahasummalla vai meneekö hylkyyn?
  5. #2855
    Lainaa timjoo kirjoitti Katso viesti
    Joko olette päättäneet mitä teette tuolle koneelle eli saako tuon vielä pelastettua järkevällä rahasummalla vai meneekö hylkyyn?
    Kyllä se kuntoon parsitaan. Englannista löyty Pete Bealelta kampiakseli, 1kiertokanki ja kaikki laakerit alakertaan. Suomesta löyty purkumoottorista staattorin puolelle osat.

    Ainoa ihmetys on miksi nuo engelsmannit ovat niin laiskoja lähettämään osia tänne... itse pitää pyytää kuriiria hakemaan osat. No ilmeisesti sen pitäisi olla aivan helppoa Parcelforcen kautta tilata tuo nouto paketille.

    Eihän tuo kuntoon parsiminen ihan ilmaista ole, mutta eipä tuommosella mp:llä paljon mitään tee missä ei ole moottoria.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  6. #2856
    Mulla on 03 vuoden rykkönen ja ajaessa huomaa koneen äänessä semmosen "ulinan". Joskus mulla oli VFR Honda ja sehän on tunnettu siitä ulinasta (siinä on venttiilikoneisto toteutettu jotenki rattailla, jotka siellä jollottaa).
    Kuuluuko näidenkin pitää samantyyppistä ääntä, vai kertooko se jostain viasta?
    Kawa Z1000SX
    Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
  7. #2857
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JuSu1978 kirjoitti Katso viesti
    Mulla on 03 vuoden rykkönen ja ajaessa huomaa koneen äänessä semmosen "ulinan". Joskus mulla oli VFR Honda ja sehän on tunnettu siitä ulinasta (siinä on venttiilikoneisto toteutettu jotenki rattailla, jotka siellä jollottaa).
    Kuuluuko näidenkin pitää samantyyppistä ääntä, vai kertooko se jostain viasta?
    Ei kuulu kuulua. Jakopää on ketjulla kuten normaalisti.

    Ensimmäinen veikkaus on toisioketju (kulunut/kireällä), seuraavaksi voi olla mikä hyvänsä laakeri. Pyörän, kytkimen, vetoakselin jne..

    Ekana laittasin pyörän takapukille, ajaisin sitä vaihde päällä ja yrittäisin kuulostella mistä ääni kuuluu.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  8. #2858
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Ei kuulu kuulua. Jakopää on ketjulla kuten normaalisti.

    Ensimmäinen veikkaus on toisioketju (kulunut/kireällä), seuraavaksi voi olla mikä hyvänsä laakeri. Pyörän, kytkimen, vetoakselin jne..

    Ekana laittasin pyörän takapukille, ajaisin sitä vaihde päällä ja yrittäisin kuulostella mistä ääni kuuluu.


    - T -
    Pikaiseen kerkesin eilen illalla ottaa pukille ja vähän huudattaa. Ääni ei siis kuulu moottorin käydessä, jos ei ole veto päällä. Ääni kovenee vauhdin mukaan, ei kierrosten, kuuluu selkeesti vasemmalta puolelta, jostain eturattaan paikkeilta. Vois hyvinki olla esim vetarin laakeri. Mut pitää vielä vähän paremmin kuulostella ja jos sais kaverin kaasun käyttäjäksi, niin olis helpompi kuulostella...
    Kawa Z1000SX
    Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
  9. #2859
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JuSu1978 kirjoitti Katso viesti
    Ääni ei siis kuulu moottorin käydessä, jos ei ole veto päällä. Ääni kovenee vauhdin mukaan, ei kierrosten, kuuluu selkeesti vasemmalta puolelta, jostain eturattaan paikkeilta. Vois hyvinki olla esim vetarin laakeri.
    No toi karsii jo aika monta vaihtoehtoa pois. Yks temppu on ruiskuttaa pyörivälle ketjulle reilusti öljyä ja jos ääni hiljenee niin vois olla ketjusta kiinni. Jos on vaihdettu 520:t välitykset niin vois varmistaa että eturatas on oikeinpäin.

    Toivottavasti olis siitä ketjusta tai eturattaan kulumisesta kiinni, on pikkuisen isompi talkoo ton vetoakselin laakerin vaihto.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  10. #2860
    Missähän vika, kyseessä -05 vuotinen peli ja valot ei toimi. Sytytysvirrat kun laittaa päälle niin vilkkujen sekä pitkien merkkivalot palaa koko ajan eikä siis keulassa näy minkäänlaista valoa. Nallit on kunnossa eikä valokatkaisijastakaan löytyny mitään hapettumista tai muuta silmäänpistävää vikaa. Teki saman jo kerran viime viikolla mut rupes sitte itestään toimimaan.
    "yrittäminen on ensiaskel kohti epäonnistumista"
    -R1-
  11. #2861
    Bingo! Oikeen katteen takaa ilmanottoputken alta löyty hapettunut liitin, r1 forumin mukaan yleinen vika.
    "yrittäminen on ensiaskel kohti epäonnistumista"
    -R1-
  12. #2862
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    No toi karsii jo aika monta vaihtoehtoa pois. Yks temppu on ruiskuttaa pyörivälle ketjulle reilusti öljyä ja jos ääni hiljenee niin vois olla ketjusta kiinni. Jos on vaihdettu 520:t välitykset niin vois varmistaa että eturatas on oikeinpäin.

    Toivottavasti olis siitä ketjusta tai eturattaan kulumisesta kiinni, on pikkuisen isompi talkoo ton vetoakselin laakerin vaihto.


    - T -
    Kiitos vinkeistä. Otin eturattaan irti (oli muuten aika löyhästi kiinni) ja ketjut pois akselin vierestä ja kone pyörimään, ei kuulunut mitään ylimääräistä. Ja ei muutaku kaikki nippuun ja nyt toimii hyvin.
    Joko tuo eturattaan mutteri oli löysällä tai sitten ne tyhjennysletkut yms nippu oli alareunasta jotenkin huonosti sen suojamuovin välissä, että pääsi hankaamaan hieman.
    Kawa Z1000SX
    Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
  13. #2863
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JuSu1978 kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vinkeistä. Otin eturattaan irti (oli muuten aika löyhästi kiinni) ja ketjut pois akselin vierestä ja kone pyörimään, ei kuulunut mitään ylimääräistä. Ja ei muutaku kaikki nippuun ja nyt toimii hyvin.
    Joko tuo eturattaan mutteri oli löysällä tai sitten ne tyhjennysletkut yms nippu oli alareunasta jotenkin huonosti sen suojamuovin välissä, että pääsi hankaamaan hieman.

    Joskushan noita muttereita aukeilee ihan itsekseen ja putoilee matkalle. Eli sen lukkoprikan kanssa kannattaa olla tarkkana eikä liima tai varmistuslankakaan ole huono idea. Itselläkin joskus hävinnyt tuo mutteri enkä missään vaiheessa kuullut mitää poikkeavaa. Eli todennäköisesti siellä on joku sitten vaan päässyt hankaamaan..


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  14. #2864
    Moro
    Äskeinen viestini meni väärään osioon...
    Yamaha yzf r1 vm2001 ml53000
    Kierroksilla n. 8000rp kakkonen pomppii pois päältä.
    Tekee tään vaan lämpimänä.
    Oisko tietoa vian laadusta?
    Kiitokset jo etukäteen
  15. #2865
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Murde kirjoitti Katso viesti
    Yamaha yzf r1 vm2001 ml53000
    Kierroksilla n. 8000rp kakkonen pomppii pois päältä.
    Oisko tietoa vian laadusta?
    Kakkosen kytkentähampaat ja/tai kakkosen siirtäjä kulunut loppuun. Tyypillinen vika tuo ikäisessa jammussa. Eli laatikkoremonttia on tiedossa..


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  16. #2866
    Jep... Noita vastaavia yksilöitä on/oli nettimoto pulloillaan aikoinaan kun etin pyörää itselleni.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  17. #2867
    Lainaa Murde kirjoitti Katso viesti
    Moro
    Äskeinen viestini meni väärään osioon...
    Yamaha yzf r1 vm2001 ml53000
    Kierroksilla n. 8000rp kakkonen pomppii pois päältä.
    Tekee tään vaan lämpimänä.
    Oisko tietoa vian laadusta?
    Kiitokset jo etukäteen

    Itsellä r6:ssa sama vika oli ja loppu talvesta tein remontin. Oireet täysin samat kun sulla eli n.8000rpm:n kohdalla alko pomppimaan kakkonen. En tiedä pomppii sulla kakkonen kokonaan pois päältä? Itsellä toi ylihyppiminen tuntui nykäyksinä vedätettäessä kakkosella. Osat maksoi r6:een jenkeistä vajaa 250e sis rattaat, siirtäjähaarukka ja kolme lukkorengasta. Tohon sitten tiivisteet yms. päälle ne tuli pyörän mukana mulla niin en niitten hinnoista tiedä.
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  18. #2868
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Kakkosen kytkentähampaat ja/tai kakkosen siirtäjä kulunut loppuun. Tyypillinen vika tuo ikäisessa jammussa. Eli laatikkoremonttia on tiedossa..


    - T -
    Kiitos vastauksista. Oisko mitään hintaarviota antaa varaosien hinnoista? Osaa varautua talvella sitten remonttiin. Kai siihen joku satanen uppoaa.
  19. #2869
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Murde kirjoitti Katso viesti
    Oisko mitään hintaarviota antaa varaosien hinnoista?
    Taitaa noi rattaat ja siirtäjä olla jossain kolmensadan nurkilla jos suomesta ostat. Netistä voi löytyä halvemmalla..

    Vaihteiston akselien lukkorenkaat ehdottomasti vaihtoon samalla ja vetoakselin stefankin suosittelen vaihtamaan. Toki ton ikäiseen koneeseen kannattaa jo miettiä isompaakin tarkastusta ja remonttia kun sitä kerran rupeaa aukomaan..


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  20. #2870
    Lähinpä kyselemään että onkohan -06 R1:sissä mitään erityistä jota tulisi pitää silmällä?
    Sellanen tuli eilen taloon ja tänään juotettiin hälle uudet öljyt.

    -Jari
    FZ6-S -> SV1000s -> R1
  21. #2871
    No starttimoottori lopetti sitten kokonaan toimimasta Mugellon MotoGP-reissun loppupuolella takaisin Suomeen palatessa, jossain Tanskan paikkeilla. Ennen tuota lopullista loppua toimi yhden päivän vielä miltei normaalisti taas. Oon alkanu katella nyt uusia hiiliä siihen; onko 5vy:n hiilet tosiaan käypäset 5jj:n starttimoottoriin kans? Niinkuin tämä saitti http://www.megazip.net/zapchasti-dly...motor-13474861 ja ainakin yxi eBay-myyjä väittää (98-06)? En ole vielä irroittanut/avannut starttia.
    Viimeksi muokannut: JukkaX; 01.06.2016 klo 19:07.
    Yamaha #1 we_R1'04
  22. #2872
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JukkaX kirjoitti Katso viesti
    No starttimoottori lopett sitteni kokonaan toimimasta Mugellon MotoGP-reissun loppupuolella takaisin Suomeen palatessa, jossain Tanskan paikkeilla. Ennen tuota lopullista loppua toimi yhden päivän vielä miltei normaalisti taas. Oon alkanu katella nyt uusia hiiliä siihen; onko 5vy:n hiilet tosiaan käypäset 5jj:n starttimoottoriin kans? Niinkuin tämä saitti http://www.megazip.net/zapchasti-dly...motor-13474861 ja ainakin yxi eBay-myyjä väittää (98-06)? En ole vielä irroittanut/avannut starttia.

    Kysymykseen en osaa sanoa vastausta, mutta multa saat koko startin viidellä kympillä (+pk) jos ei kiinnosta alkaa ropaamaan.



    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  23. #2873
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Kysymykseen en osaa sanoa vastausta, mutta multa saat koko startin viidellä kympillä (+pk) jos ei kiinnosta alkaa ropaamaan.



    - T -
    Jos hyvin toimiva niin tehdään kaupat! Laitan peeämmää.

    Edit: kyllä oli toimiva ja tehokas, pari numeroa isompi kuin entinen
    Viimeksi muokannut: JukkaX; 08.06.2016 klo 13:01.
    Yamaha #1 we_R1'04
  24. #2874
    Terve!

    Mulla on vuosimalli 2005 rytkönen...
    Kun kone pyörii tyhjäkäynnillä niin sieltä kuuluu sivuääni, joka sammuu kun kytkimen painaa pohjaan. Muuten mopo toimii hyvin.
    Onko jollain kokemuksta... et onko vakavaa?

    Sit toinen kysymys et mopossani on kiinni yoshimuran putket ja on otettu pois käytöstä tuo exp systeemi, niin onko sillä läpän asennolla merkitystä..?
    Sen huomasin ku mekaanisesti läppää kääntää, niin äänet ihan hivenen verran muuttuvat...

    Kiitoksia vastauksista etukäteen
  25. #2875
    Terve kaikille

    Tuli hankittua 01 R1. Kiva mopo ja pelittää hyvin. Sen kanssa kyllä sattui sellainen lapsus, että hävettää kirjoittaa kyllä tänne. Olin lähdössä ajelulle ja normi lämmittely, kunnes alkaa sellainen räpätys, että ei muuta kuin korva ensin koneen vierelle ja sen jälkeen sormituntuma, ja kyllä bensapumppu räpättää. En tajunnut, että moposta oli yksinkertaisesti bensa loppunut. Hommasin uuden pumpun, asensin paikalleen ja sama räpätys jatkui. Noin puolessa nanosekunnissa kaksi harmaata aivosolua löysi toisensa, kääk . Täysin turha hankinta. Eli jos jollakin on tarvetta bensapumpulle, voi ottaa yhteyttä allekirjoittaneeseen. Onko tuossa mallissa minkäänlaista valoa/anturia, josta saisi vinkin, että aja tankille. Vai miten te olette ratkaisseet ongelman. Ei tuota rippimittaria näköjään muista aina nollata

    Terveisin
    R niin kuin Reijo
  26. #2876
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Skelektor kirjoitti Katso viesti
    Terve!
    Sit toinen kysymys et mopossani on kiinni yoshimuran putket ja on otettu pois käytöstä tuo exp systeemi, niin onko sillä läpän asennolla merkitystä..?
    Sen huomasin ku mekaanisesti läppää kääntää, niin äänet ihan hivenen verran muuttuvat...
    Jos exup-servo on poistettu käytöstä pitäisi läppä lukita täysin auki asentoon.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  27. #2877
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa R1 kirjoitti Katso viesti
    Terve kaikille
    Onko tuossa mallissa minkäänlaista valoa/anturia, josta saisi vinkin, että aja tankille. Vai miten te olette ratkaisseet ongelman. Ei tuota rippimittaria näköjään muista aina nollata
    Bensavalo kuuluu mallin varusteisiin. Eli ei ilmeisesti toimi? Anturi on tankin pohjassa ja valo mittaristossa. Lisäksi mittaristoon (olettaen että on vakiomittaristo) tulee valon syttyessä fuel-trip näyttö joka näyttää miten pitkään valon syttymisestä on kulunut matkaa. Jos anturin piuhat nyppää irti, niin muistakseni pitäisi bensavalon alkaa vilkkua.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  28. #2878
    Tilanne tämä.. Mulla on pyöränä Yamaha MT-01 vuosimallia -05, ja tarvetta takahaarukan jatkolle mutta kyseiseen pyörään ei edes foorumilaiset(ei Saksa, Englanti, Ranska) osaa neuvoa sopivia jatkoja eikä suoraa kyseiseen malliin tiedä jatkoja edes mahtava google.. Olisiko mahdollista tulla esimerkiksi takahaarukan kanssa käymään jollakulla ja tutkimaan menisikö jonkun muun merkin jatkot "heittämällä" paikoilleen? En osaa muuta sanoa noista, mutta jostain ymmärsin, että 04-06 R1:n swingi olisi lähes sama, mutta tämä on vaan spekulaatiota...
  29. #2879
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Bensavalo kuuluu mallin varusteisiin. Eli ei ilmeisesti toimi? Anturi on tankin pohjassa ja valo mittaristossa. Lisäksi mittaristoon (olettaen että on vakiomittaristo) tulee valon syttyessä fuel-trip näyttö joka näyttää miten pitkään valon syttymisestä on kulunut matkaa. Jos anturin piuhat nyppää irti, niin muistakseni pitäisi bensavalon alkaa vilkkua.


    - T -
    Joo, kyllä vilkkui keltainen bensavalo kun oli eilen tankki ja samalla se vihreä sähkö-liitin irroitettuna.
    Yamaha #1 we_R1'04
  30.  
  31. #2880
    Kiitos pikaisista vastauksista.

    Kyllä. Bensavalo alkoi vilkkumaan, kun vihreän johdon irroitti. Anturivika, mutta selviääkö tuosta vaihtamalla pelkän tankista tulevan johdonpätkän?
Sivu: 96 / 135:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 46869495969798106 ... ViimeinenViimeinen