Mistä ulkomailta porukka on tilannu osia pyörään? ite tarttisin vielä jotain pientä niin ei viittis kaikkia tilailla erikseen ebaystä. tietääkö joku esim englannista moottoripyörien osia myyviä liikkeitä?
Ducktailin tilasin RN12:seen aliexpressistä, 26e kotiovelle.
"yrittäminen on ensiaskel kohti epäonnistumista"
-R1-
Itse tilasin yammu r6:een laatikkoon osat partzillasta. Osat tilasin 2.3 ja 4.3 tuli viesti, että osat on lähetetty. Toimitusajaksi arvioitu 4-8 pvä. Toistaiseksi ole tyytyväinen partzillan toimintaan vaikka checkout ei onnistunutkaan paypalin kautta. Partzillan sivut on mielestäni selkeät ja online chat on kätevä jos on jotain kysyttävää.
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
Joo osat tuli tilattua ja tullitki maksettua.. kävin hakeen tänään rykkösen talvisäilöstä ja tyhmyyksissään kun siirsin kärryyn sitä niin kolautin paisarin sitte paskaksi.. ei kelthän sattuis löytyyn ylimäärästä? Perttana että harmittaa.. ja siis 2003 vuojen rykkönen kyseessä.. totta tuohon r6 paisariki käypi?
Hätätapauksessa paisariksi kelpaa vaikkapa pakastepullo. Korkkiin vaan letkunmentävä reikä ja letku sinne pönikän pohjalle asti, että imee jäähdytysnestettä myös takaspäin kun kone jäähtyy. Tolla tavalla nuo on ratamopoissa monesti tehty. Ja halpa korjata jos menee rikki kun tommonen 2,5dl pakastepullo maksaa alta euron. Toki kiinnityksen pullolle joutuu askaretelemaan.
Superbike #7
Jos koneen lämmöt on korkeella (>110 asteessa) ja sammutat pyörän niin on ihan mahdollista, että kannessa oleva vesi alkaa kiehumaan hetken kuluttua. Jos lämmöt on korkeella kun sammuttaa pyörän, kannattaa hetken aikaa odotella pyörän vierellä ja katella miten lämmöt lähtee nousemaan. Jon kovin nopeesti nostaa yli 115 asteen, kannattaa konetta pyöräyttää tyhjäkäynnillä muutaman sekunnin, että syylärissä oleva viileempi vesi pääsee kanteen. Ja tällä rutiinilla siihen asti, että lämmöt ei enää kovasti nouse sammuttamisen jälkeen. Toki sitten jos paisari on ylitäynnä niin herkästi ruikkaa ylivuodosta nestettä ulos kun kone ekan kerran käy kunnolla kuumana.
Rata-ajossa nostaa setin jälkeen lämmöt herkästi tuonne yli 110 asteen vaikka radalla lämmöt pysyy 80 asteen tuntumassa. Kuumalla kelillä joutuu pahimmillaan puolenkymmentä kertaa käyttämään pyörän käynnissä, että lämmöt tasaantuu vaikka flekti puhaltaa koko ajan.
Superbike #7
Morjensta vaan kaikille! Nyt tarvis pikkusen jeesiä.
Pitäis hommata -08 R1:seen pidemmät kaasu, ja kytkinvaijerit, vaan ei meinaa mistään löytyä?
Miten, onko kellään tietoa käykö FZ1 vaijerit suoraan R1:seen?
Meinaa tulla kohta kiire saada pyörä kuosiin, kun täälä Lapissakin tiet sulavat kovaa vauhtia.
Veikkaus on että kytkinvaijeri käy, mutta kaasuvaijeri ei. FZ1:sessähän on vanhemman R1:sen moottori ja ainakin 5VY ja 4C8 ruiskulle menevät vaijerit on erilaisia.
Yhteen 04 R1:seen jatkoin kuoret ja laitoin uudet vaijerit irtonipoilla ja hyvin on pelittänyt. Kutistesukkaa laitoin vaijerin jatkoskohtaan. Saahan noita tilattua maailmalta valmiiksikin tehtyinä.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Mikähän siinä kun kiinalaiset myy eBaylla uusia etuvalosettejä, niin vm. 02 - 03 maxaa vaan n. 50 € ja 00 - 01 on sitten n. 150 €.. Törkeetä!
Ei kellään myytävänä uudenveroisia nollaykkösen katteita (kaikki..) tosi halvalla?![]()
Yamaha #1 we_R1'04
Onko sulla tolle valolle tarvetta? Mulla olis tommonen 98-99 etuvalo. Se ei vissiin eroa tosta uudemmasta kuin valojen välisen kiinnikkeen osalta.. Jotain projektietuhäkkejäkin löytyy ja kuitukatteita on yksi vintillinen, jotain muovisiakin on. Näitä kaasaripelien katteita ja häkkejä pystyy aika hyvin laittelemaan vuosimallista toiseen. Ei uudenveroisia, mutta jos haluaa halvalla askarreltavaa niin pistä YV:tä
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Kohta kun saa pyörän talvisäilöstä niin pitäisi vähän keulaa kiristää kun tuntuu olevan klappia. Niin ajattelin samalla putsata ja rasvata laakerit, niin mitä kaikkea pitää purkaa että saa keulan irti? Räjäytys kuvat kyllä löytyy, mutta vinkit on tervetulleita. Onko kellään kokemuksia kyseisestä operaatiosta? Pyörä -07.
Solifer SM -74 --> Yamaha Dt50R -07 --> Yamaha Dt125-X -07 --> Kawasaki Z750 -04 --> Yamaha Yzf-R1 -07
2012 R1 jousituksen painumia tuli mittailtua päivällä. Takapää tuntuu asiallisesta ja myös mittaustulokset olivat järkeviä. Takapään painuma kuskin kanssa vakiosäädöillä oli 25 mm ja ilman kuskia 5 mm. Keula on tuntunut vakiosäädöillä koko ajan kumman lullalta. Keulan mittaus näytti painumaksi 45 mm kuskin kanssa ja 25 mm ilman kuskia. Mittaukset tehtiin pystysuorasta linjasta ja sisältävät varmasti epätarkkuutta.
Keulalle monesti ohjeistetaan 30-35 mm painumaa, mutta joissakin jenkkilehtien testeissä ja ohjeissa mainitaan R1 poikkeuksena suunniteltuna suuremmalla painumalla. Onko tuossa jotain ajatusta taustalla vai pitäisikö koittaa kiristää esijännitystä tai vaihtaa tarvittaessa jäykemmät vieterit, että painuma jäisi pienemmäksi?
Viimeksi muokannut: ruoste; 02.04.2016 klo 22:14.
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Riippuu ihan käytöstä. Mittaa esim likuputken alapäästä tiivisteeseen siten, että keula on ihan kunnolla vedettynä alaspäin ja tuenta kolmion alta. Sitten kuskin kanssa laitat painaumaa johonkin 40 ja 45mm väliin. Aika lähelle sen saa esijännitystä säätämällä. Jos iskarit on vakiot, on jouset varmaan ihan ok jollekin 65-70kg kuskille rata-ajoon.
Tossa ohje millä ei mene metsään ainakaan kovin paljoa:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=1328
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Mitä öljyä -06 keulaan?
(Pirkka-centterist kysyin jo, mut myivät vain jotain kultaa kallimppa...)
Ja paljon?
Ja millä tasolla pinta? (mistä/miten mitataan?)
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Itse käyttänyt normikeuloissa Belrayn öljyä. Ovat hyvin osanneet öljymäärän laittaa niin että on pakko ostaa kaksi litran purkkia.
Huoltomanuaalin "oil 01" on viskositeetiltään 5w.
Öljyn taso mitataan uloimman putken yläreunasta. Tähän on olemassa oma työkalunsakin millä sen saa tehtyä. Saahan sitä tietty itsekin viriteltyä metalliputkesta ja lääkeruutasta sopivan työkalun.
R1-06_etuiskarit.jpg
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Tossa kun aloin tota keulaa purkamaan ohjaus laakerin kiristystä varten niin huomasin kun teleskoopin alaosasta ottaa kiinni renkaan akselin kohdalta ja heiluttaa niin on väljää ja kuluu ääntä. Pitääkö teleskoopissa olla tuollaista väljyyttä? Ja kun ylempää ravisteli siitä ala t-palan alapuolelta niin ei tuntunu mitää väljyyttä, eli ohj. laakeri ja mutteri ilmeisesti kireellä ja kunnossa?? Pyörä -07
Solifer SM -74 --> Yamaha Dt50R -07 --> Yamaha Dt125-X -07 --> Kawasaki Z750 -04 --> Yamaha Yzf-R1 -07
Joo siltä vaikuttaa. Jokatapauksessa rasvaan ton ohjauslaakerin samalla kun se jo melkeen purettu on. Mites toi ohjaslaakerien kiristysmutterien tiukkaaminen pitäis tehdä oikea oppisesti? Ainaki service manuaalissa puhutaan 52nm ja 18nm tiukkuuksista. Englanniks noi ohjeet ni ei oikee jaksais alkaa kääntää. Pyörä -07.
Solifer SM -74 --> Yamaha Dt50R -07 --> Yamaha Dt125-X -07 --> Kawasaki Z750 -04 --> Yamaha Yzf-R1 -07
Onko sulla älypuhelinta? Googlella on kääntäjäsivusto osoitteessa translate.google.com, ja mitä tulee älypuhelimeen, niin Googlen Translate app'lla voi kääntää tekstejä valokuvaamalla ko. käännettävä teksti. Tai sitten puhumalla se käännettävä teksti, pitää tietenkin silloin osata lausua suht hyvin.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ymmärsin niin että ensin kiristetään 52nm ja sen jälkeen löysätään 18nm. Sitten toinen mutteri päälle lukoksi mutta sen momentista ei puhuta mitään. Mutta kiristin ton jo haka avaimella, niin täytyy kattoo miltä se sitte tuntuu ajaessa.
Solifer SM -74 --> Yamaha Dt50R -07 --> Yamaha Dt125-X -07 --> Kawasaki Z750 -04 --> Yamaha Yzf-R1 -07
Ja jälkimmäinen mutteri kiristetään sormin ja kohdistetaan alemman mutterin kanssa, jotta tuo prikka "1" menee paikalleen.
Vaan sanokaapas viisaammat tuosta kuvan momenttiavaimesta. Onkohan suurikin ero, jos tuon kiristääkin tuollaisen 90 asteen kulman sijaan kruunuhylsyllä suoraan akselin yläpuolelta? Eli pitäisikö asia ottaa huomioon kiristysmomentissa jotenkin?![]()
Lahjomaton myyttinen sankarihahmo
YZF-R6R -06
&
FZ6-S -05