Sivu: 94 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44849293949596104 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2791:stä 2820:een 4014:sta
  1. #2791
    Lainaa jaska_73 kirjoitti Katso viesti
    On poistettu eikä ole ongelmia tullut. Päästötouhujen vuoksihan näitä kierrätyssysteemejä rakennellaan. Voi olla helpointa poistaa syyläri niin pääsee etukautta ruuvaamaan. Tankin alta joutuu kuitenkin poistamaan suodatinkotelon ja ruiskurungon jotta sieltä kautta pääsee käsiksi.

    Itse tein nuo 4mm alumiinilatasta rälläkän ja viilan avulla ja laitoin pultin ilmanputsarin koteloon menevään letkuun.

    Okei hyvä tietää. Pitää kahtoa jos saisi itekkin värkättyä..
  2. #2792
    Mistä ulkomailta porukka on tilannu osia pyörään? ite tarttisin vielä jotain pientä niin ei viittis kaikkia tilailla erikseen ebaystä. tietääkö joku esim englannista moottoripyörien osia myyviä liikkeitä?
  3. #2793
    Ducktailin tilasin RN12:seen aliexpressistä, 26e kotiovelle.
    "yrittäminen on ensiaskel kohti epäonnistumista"
    -R1-
  4. #2794
    Lainaa H4lkku kirjoitti Katso viesti
    Mistä ulkomailta porukka on tilannu osia pyörään? ite tarttisin vielä jotain pientä niin ei viittis kaikkia tilailla erikseen ebaystä. tietääkö joku esim englannista moottoripyörien osia myyviä liikkeitä?
    Itse tilasin yammu r6:een laatikkoon osat partzillasta. Osat tilasin 2.3 ja 4.3 tuli viesti, että osat on lähetetty. Toimitusajaksi arvioitu 4-8 pvä. Toistaiseksi ole tyytyväinen partzillan toimintaan vaikka checkout ei onnistunutkaan paypalin kautta. Partzillan sivut on mielestäni selkeät ja online chat on kätevä jos on jotain kysyttävää.
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  5. #2795
    Joo osat tuli tilattua ja tullitki maksettua.. kävin hakeen tänään rykkösen talvisäilöstä ja tyhmyyksissään kun siirsin kärryyn sitä niin kolautin paisarin sitte paskaksi.. ei kelthän sattuis löytyyn ylimäärästä? Perttana että harmittaa.. ja siis 2003 vuojen rykkönen kyseessä.. totta tuohon r6 paisariki käypi?
  6. #2796
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa H4lkku kirjoitti Katso viesti
    Joo osat tuli tilattua ja tullitki maksettua.. kävin hakeen tänään rykkösen talvisäilöstä ja tyhmyyksissään kun siirsin kärryyn sitä niin kolautin paisarin sitte paskaksi.. ei kelthän sattuis löytyyn ylimäärästä? Perttana että harmittaa.. ja siis 2003 vuojen rykkönen kyseessä.. totta tuohon r6 paisariki käypi?
    Hätätapauksessa paisariksi kelpaa vaikkapa pakastepullo. Korkkiin vaan letkunmentävä reikä ja letku sinne pönikän pohjalle asti, että imee jäähdytysnestettä myös takaspäin kun kone jäähtyy. Tolla tavalla nuo on ratamopoissa monesti tehty. Ja halpa korjata jos menee rikki kun tommonen 2,5dl pakastepullo maksaa alta euron. Toki kiinnityksen pullolle joutuu askaretelemaan.
    Superbike #7
  7. #2797
    Lainaa Peltsii kirjoitti Katso viesti
    Siellä ne on hitaassa ajossa kelillä kun kelillä. Flekti käynnistyy reilussa sadassa ja jos ne ei tuosta 105 paljoa nouse, homma on ok.
    Kuseeko muilla jäähytysnestettä pyörän alle lämpimällä kelillä jos pyörän sammuttaa "sopivasti" eli lämmöt nousee ja tuulettimet lähtee pyöriin ja siitä pyörä sammuksiin? Myös paisarissa poreilee. Liekkö termostaatti oireilee? -07.
  8. #2798
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bardo kirjoitti Katso viesti
    Kuseeko muilla jäähytysnestettä pyörän alle lämpimällä kelillä jos pyörän sammuttaa "sopivasti" eli lämmöt nousee ja tuulettimet lähtee pyöriin ja siitä pyörä sammuksiin? Myös paisarissa poreilee. Liekkö termostaatti oireilee? -07.
    Jos koneen lämmöt on korkeella (>110 asteessa) ja sammutat pyörän niin on ihan mahdollista, että kannessa oleva vesi alkaa kiehumaan hetken kuluttua. Jos lämmöt on korkeella kun sammuttaa pyörän, kannattaa hetken aikaa odotella pyörän vierellä ja katella miten lämmöt lähtee nousemaan. Jon kovin nopeesti nostaa yli 115 asteen, kannattaa konetta pyöräyttää tyhjäkäynnillä muutaman sekunnin, että syylärissä oleva viileempi vesi pääsee kanteen. Ja tällä rutiinilla siihen asti, että lämmöt ei enää kovasti nouse sammuttamisen jälkeen. Toki sitten jos paisari on ylitäynnä niin herkästi ruikkaa ylivuodosta nestettä ulos kun kone ekan kerran käy kunnolla kuumana.

    Rata-ajossa nostaa setin jälkeen lämmöt herkästi tuonne yli 110 asteen vaikka radalla lämmöt pysyy 80 asteen tuntumassa. Kuumalla kelillä joutuu pahimmillaan puolenkymmentä kertaa käyttämään pyörän käynnissä, että lämmöt tasaantuu vaikka flekti puhaltaa koko ajan.
    Superbike #7
  9. #2799
    Morjensta vaan kaikille! Nyt tarvis pikkusen jeesiä.
    Pitäis hommata -08 R1:seen pidemmät kaasu, ja kytkinvaijerit, vaan ei meinaa mistään löytyä?
    Miten, onko kellään tietoa käykö FZ1 vaijerit suoraan R1:seen?
    Meinaa tulla kohta kiire saada pyörä kuosiin, kun täälä Lapissakin tiet sulavat kovaa vauhtia.
  10. #2800
    Lainaa Bardo kirjoitti Katso viesti
    Kuseeko muilla jäähytysnestettä pyörän alle lämpimällä kelillä jos pyörän sammuttaa "sopivasti" eli lämmöt nousee ja tuulettimet lähtee pyöriin ja siitä pyörä sammuksiin? Myös paisarissa poreilee. Liekkö termostaatti oireilee? -07.
    Kohtuuyleinen vika pyörämallista riippumatta on että syylarin korkki ei pidä painetta jolloin alkaa keittää jo sadassa asteessa ja työntää muutenkin lämmetessään liikaa nestettä paisarin puolelle.
  11. #2801
    Lainaa NRajis kirjoitti Katso viesti
    Terve,

    Uusi foorumilla ja itsellä ollut nyt 7vuotta tuollainen 03vm rykkönen ja viime kesänä etuvalot sanoi itsensä irti. Pyörä on fighteri tyyliin hiukan rakennettu aikoja sitten eli pienellä purkamisella alkoi johtoja löytymään, mutta äkkiseltään ei mitään vikaa näkynyt ja luin ulkomaisia foorumeita ja joku liitin siellä on on kuulemma tyyppivikana. Osaako täältä joku kertoa mikä? Koska englanti ei taivu enkä ole sähkömieskään, mutta jotain pientä osaan tehdä itsekin. Sulakkeen oli ehjät.
    Noniin tähän näyttää löytyneen vastaus. Molemmat releet vaihdoin joista toinen oli rikki, mutta vika ei ollut siinä vaan yhdessä johdossa mikä menee eculle asti. Se oli maa johto ja mykkänä ecun sisältä joten vedin maadoituksen eri paikkaan.
  12. #2802
    Lainaa JariSeveri kirjoitti Katso viesti
    Morjensta vaan kaikille! Nyt tarvis pikkusen jeesiä.
    Pitäis hommata -08 R1:seen pidemmät kaasu, ja kytkinvaijerit, vaan ei meinaa mistään löytyä?
    Miten, onko kellään tietoa käykö FZ1 vaijerit suoraan R1:seen?
    Meinaa tulla kohta kiire saada pyörä kuosiin, kun täälä Lapissakin tiet sulavat kovaa vauhtia.
    Veikkaus on että kytkinvaijeri käy, mutta kaasuvaijeri ei. FZ1:sessähän on vanhemman R1:sen moottori ja ainakin 5VY ja 4C8 ruiskulle menevät vaijerit on erilaisia.

    Yhteen 04 R1:seen jatkoin kuoret ja laitoin uudet vaijerit irtonipoilla ja hyvin on pelittänyt. Kutistesukkaa laitoin vaijerin jatkoskohtaan. Saahan noita tilattua maailmalta valmiiksikin tehtyinä.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  13. #2803
    Lainaa JariSeveri kirjoitti Katso viesti
    Morjensta vaan kaikille! Nyt tarvis pikkusen jeesiä.
    Pitäis hommata -08 R1:seen pidemmät kaasu, ja kytkinvaijerit, vaan ei meinaa mistään löytyä?
    Miten, onko kellään tietoa käykö FZ1 vaijerit suoraan R1:seen?
    Meinaa tulla kohta kiire saada pyörä kuosiin, kun täälä Lapissakin tiet sulavat kovaa vauhtia.
    Itse laitoin omaan FZ1 vaijerit ja ei muuten mee ihan heittämällä eli kannattaa kattella jostain pidemmät mitkä on tarkotetttu r1:seen
  14. #2804
    Mikähän siinä kun kiinalaiset myy eBaylla uusia etuvalosettejä, niin vm. 02 - 03 maxaa vaan n. 50 € ja 00 - 01 on sitten n. 150 €.. Törkeetä!

    Ei kellään myytävänä uudenveroisia nollaykkösen katteita (kaikki..) tosi halvalla?
    Yamaha #1 we_R1'04
  15. #2805
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JukkaX kirjoitti Katso viesti
    Ei kellään myytävänä uudenveroisia nollaykkösen katteita (kaikki..) tosi halvalla?
    Onko sulla tolle valolle tarvetta? Mulla olis tommonen 98-99 etuvalo. Se ei vissiin eroa tosta uudemmasta kuin valojen välisen kiinnikkeen osalta.. Jotain projektietuhäkkejäkin löytyy ja kuitukatteita on yksi vintillinen, jotain muovisiakin on. Näitä kaasaripelien katteita ja häkkejä pystyy aika hyvin laittelemaan vuosimallista toiseen. Ei uudenveroisia, mutta jos haluaa halvalla askarreltavaa niin pistä YV:tä


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  16. #2806
    Kohta kun saa pyörän talvisäilöstä niin pitäisi vähän keulaa kiristää kun tuntuu olevan klappia. Niin ajattelin samalla putsata ja rasvata laakerit, niin mitä kaikkea pitää purkaa että saa keulan irti? Räjäytys kuvat kyllä löytyy, mutta vinkit on tervetulleita. Onko kellään kokemuksia kyseisestä operaatiosta? Pyörä -07.
    Solifer SM -74 --> Yamaha Dt50R -07 --> Yamaha Dt125-X -07 --> Kawasaki Z750 -04 --> Yamaha Yzf-R1 -07
  17. #2807
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa MIKES_ kirjoitti Katso viesti
    Kohta kun saa pyörän talvisäilöstä niin pitäisi vähän keulaa kiristää kun tuntuu olevan klappia. Niin ajattelin samalla putsata ja rasvata laakerit, niin mitä kaikkea pitää purkaa että saa keulan irti? Räjäytys kuvat kyllä löytyy, mutta vinkit on tervetulleita. Onko kellään kokemuksia kyseisestä operaatiosta? Pyörä -07.
    Katteet pois edestä, eturengas veks, keulaputket pois, yläkolmio irti ja sitten ei tarvikkaan kuin avata se ohjausakselin kiristysmutteri niin osat tippuu irti.
    Superbike #7
  18. #2808
    2012 R1 jousituksen painumia tuli mittailtua päivällä. Takapää tuntuu asiallisesta ja myös mittaustulokset olivat järkeviä. Takapään painuma kuskin kanssa vakiosäädöillä oli 25 mm ja ilman kuskia 5 mm. Keula on tuntunut vakiosäädöillä koko ajan kumman lullalta. Keulan mittaus näytti painumaksi 45 mm kuskin kanssa ja 25 mm ilman kuskia. Mittaukset tehtiin pystysuorasta linjasta ja sisältävät varmasti epätarkkuutta.

    Keulalle monesti ohjeistetaan 30-35 mm painumaa, mutta joissakin jenkkilehtien testeissä ja ohjeissa mainitaan R1 poikkeuksena suunniteltuna suuremmalla painumalla. Onko tuossa jotain ajatusta taustalla vai pitäisikö koittaa kiristää esijännitystä tai vaihtaa tarvittaessa jäykemmät vieterit, että painuma jäisi pienemmäksi?
    Viimeksi muokannut: ruoste; 02.04.2016 klo 22:14.
    Blackbird 1998 (2004-2008)
    Fireblade 2006 (2008-2011)
    KX450F 2011 (2011-2012)
    RC8 2008 (2012-2013)
    Adventure R 2011 (2013-2015)
    R1 2012 (2016-2017)
    EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
    MG1000 Cafe racer
  19. #2809

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ruoste kirjoitti Katso viesti
    2012 R1 jousituksen painumia tuli mittailtua päivällä. Takapää tuntuu asiallisesta ja myös mittaustulokset olivat järkeviä. Takapään painuma kuskin kanssa vakiosäädöillä oli 25 mm ja ilman kuskia 5 mm. Keula on tuntunut vakiosäädöillä koko ajan kumman lullalta. Keulan mittaus näytti painumaksi 45 mm kuskin kanssa ja 25 mm ilman kuskia. Mittaukset tehtiin pystysuorasta linjasta ja sisältävät varmasti epätarkkuutta.

    Keulalle monesti ohjeistetaan 30-35 mm painumaa, mutta joissakin jenkkilehtien testeissä ja ohjeissa mainitaan R1 poikkeuksena suunniteltuna suuremmalla painumalla. Onko tuossa jotain ajatusta taustalla vai pitäisikö koittaa kiristää esijännitystä tai vaihtaa tarvittaessa jäykemmät vieterit, että painuma jäisi pienemmäksi?
    Riippuu ihan käytöstä. Mittaa esim likuputken alapäästä tiivisteeseen siten, että keula on ihan kunnolla vedettynä alaspäin ja tuenta kolmion alta. Sitten kuskin kanssa laitat painaumaa johonkin 40 ja 45mm väliin. Aika lähelle sen saa esijännitystä säätämällä. Jos iskarit on vakiot, on jouset varmaan ihan ok jollekin 65-70kg kuskille rata-ajoon.
  20. #2810
    Lainaa ruoste kirjoitti Katso viesti
    2012 R1 jousituksen painumia tuli mittailtua päivällä.
    Tossa ohje millä ei mene metsään ainakaan kovin paljoa:
    http://www.mprata.fi/index.php?topic=1328
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  21. #2811
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Mitä öljyä -06 keulaan?
    (Pirkka-centterist kysyin jo, mut myivät vain jotain kultaa kallimppa...)

    Ja paljon?
    Ja millä tasolla pinta? (mistä/miten mitataan?)
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  22. #2812
    Itse käyttänyt normikeuloissa Belrayn öljyä. Ovat hyvin osanneet öljymäärän laittaa niin että on pakko ostaa kaksi litran purkkia.

    Huoltomanuaalin "oil 01" on viskositeetiltään 5w.

    Öljyn taso mitataan uloimman putken yläreunasta. Tähän on olemassa oma työkalunsakin millä sen saa tehtyä. Saahan sitä tietty itsekin viriteltyä metalliputkesta ja lääkeruutasta sopivan työkalun.

    R1-06_etuiskarit.jpg
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  23. #2813
    Tossa kun aloin tota keulaa purkamaan ohjaus laakerin kiristystä varten niin huomasin kun teleskoopin alaosasta ottaa kiinni renkaan akselin kohdalta ja heiluttaa niin on väljää ja kuluu ääntä. Pitääkö teleskoopissa olla tuollaista väljyyttä? Ja kun ylempää ravisteli siitä ala t-palan alapuolelta niin ei tuntunu mitää väljyyttä, eli ohj. laakeri ja mutteri ilmeisesti kireellä ja kunnossa?? Pyörä -07
    Solifer SM -74 --> Yamaha Dt50R -07 --> Yamaha Dt125-X -07 --> Kawasaki Z750 -04 --> Yamaha Yzf-R1 -07
  24. #2814
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa MIKES_ kirjoitti Katso viesti
    Tossa kun aloin tota keulaa purkamaan ohjaus laakerin kiristystä varten niin huomasin kun teleskoopin alaosasta ottaa kiinni renkaan akselin kohdalta ja heiluttaa niin on väljää ja kuluu ääntä. Pitääkö teleskoopissa olla tuollaista väljyyttä? Ja kun ylempää ravisteli siitä ala t-palan alapuolelta niin ei tuntunu mitää väljyyttä, eli ohj. laakeri ja mutteri ilmeisesti kireellä ja kunnossa?? Pyörä -07
    Kuulosta siltä, että liukuholkit on soikeet. Ei pitäs olla mainittavaa välystä. Keula huoltoon.
    Superbike #7
  25. #2815
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kuulosta siltä, että liukuholkit on soikeet. Ei pitäs olla mainittavaa välystä. Keula huoltoon.
    Joo siltä vaikuttaa. Jokatapauksessa rasvaan ton ohjauslaakerin samalla kun se jo melkeen purettu on. Mites toi ohjaslaakerien kiristysmutterien tiukkaaminen pitäis tehdä oikea oppisesti? Ainaki service manuaalissa puhutaan 52nm ja 18nm tiukkuuksista. Englanniks noi ohjeet ni ei oikee jaksais alkaa kääntää. Pyörä -07.
    Solifer SM -74 --> Yamaha Dt50R -07 --> Yamaha Dt125-X -07 --> Kawasaki Z750 -04 --> Yamaha Yzf-R1 -07
  26. #2816
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa MIKES_ kirjoitti Katso viesti
    Englanniks noi ohjeet ni ei oikee jaksais alkaa kääntää. Pyörä -07.
    Onko sulla älypuhelinta? Googlella on kääntäjäsivusto osoitteessa translate.google.com, ja mitä tulee älypuhelimeen, niin Googlen Translate app'lla voi kääntää tekstejä valokuvaamalla ko. käännettävä teksti. Tai sitten puhumalla se käännettävä teksti, pitää tietenkin silloin osata lausua suht hyvin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  27. #2817
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Onko sulla älypuhelinta? Googlella on kääntäjäsivusto osoitteessa translate.google.com, ja mitä tulee älypuhelimeen, niin Googlen Translate app'lla voi kääntää tekstejä valokuvaamalla ko. käännettävä teksti. Tai sitten puhumalla se käännettävä teksti, pitää tietenkin silloin osata lausua suht hyvin.
    Tai sit linkittää sen tekstin tänne niin käännetään.
    Superbike #7
  28. #2818

    Ymmärsin niin että ensin kiristetään 52nm ja sen jälkeen löysätään 18nm. Sitten toinen mutteri päälle lukoksi mutta sen momentista ei puhuta mitään. Mutta kiristin ton jo haka avaimella, niin täytyy kattoo miltä se sitte tuntuu ajaessa.
    Solifer SM -74 --> Yamaha Dt50R -07 --> Yamaha Dt125-X -07 --> Kawasaki Z750 -04 --> Yamaha Yzf-R1 -07
  29. #2819
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa MIKES_ kirjoitti Katso viesti
    [IMG]http://uppaa.fi/images/2016/04/09/nimeton161125.jpg
    Ymmärsin niin että ensin kiristetään 52nm ja sen jälkeen löysätään 18nm. Sitten toinen mutteri päälle lukoksi mutta sen momentista ei puhuta mitään. Mutta kiristin ton jo haka avaimella, niin täytyy kattoo miltä se sitte tuntuu ajaessa.
    Ihan oikein ymmärretty. Eka isommalla momentilla varmistetaan, että kaikki istuu kunnolla paikoilleen ja tuo lopullinen momentti on tuo 18Nm.
    Superbike #7
  30.  
  31. #2820
    Sivustovastaava Pekksu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Feb 2012
    Macho Fantastico
    MotOrg ry jäsen
    Ja jälkimmäinen mutteri kiristetään sormin ja kohdistetaan alemman mutterin kanssa, jotta tuo prikka "1" menee paikalleen.

    Vaan sanokaapas viisaammat tuosta kuvan momenttiavaimesta. Onkohan suurikin ero, jos tuon kiristääkin tuollaisen 90 asteen kulman sijaan kruunuhylsyllä suoraan akselin yläpuolelta? Eli pitäisikö asia ottaa huomioon kiristysmomentissa jotenkin?
    Lahjomaton myyttinen sankarihahmo

    YZF-R6R -06
    &
    FZ6-S -05
Sivu: 94 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44849293949596104 ... ViimeinenViimeinen