Kannattaa tuohon tökkivään kaasuun tehdä throttle cam modi.
http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?f=13&t=3067
Itse ajattelin Dukeen tuon laittaa, pienentää siis pienellä kaasun avauksella vaijerin liikettä. Ei vaikuta mitään kaasun aukeamiseen täysin ym. Eli mitään haittaa tuosta ei tule.
Mulla 990 adven käytös parani kun tein ilmanputsarikoteloon likaiselle puolelle ylimääräisiä reikiä. Taisi olla 8mm terällä 4-5 kpl kummallekin puolelle.
Jos katti on poistettu ja rikkaammat kartat käytössä niin käryä tulee. Laita katit ja orkkiskartta takaisin tai laita alaputket.
SF 1098S
MTS V4S Sport
jos täällä pieni mainostus sallitaan niin myyntipalstalta kannattaa katsella 950 SMR:ää, jos sellainen on hakusessa.
Suzuki GSX-1300RA Hayabusa 2015
Ex: KTM 950 SMR vm.2008, Ducati Monster S2R 1000 vm.2006, Kawasaki ZX-12R vm.2003, Ducati S 900 HF vm.2004
Onkos muilla ollut ongelmia öljysäiliön propun kanssa? Itselläni vetivät viime kesänä Vantaan BW:n huollossa propun niin kireälle, että tänä keväänä eivät saaneet toisessa huoltoliikkeessä proppua auki, vaan tuli kierteet mukana. Tekivät sitten helicoilillla uudet kierteet, mutta muutaman päivän päästä huomasin, että pyörä on alkanut merkkaamaan reviiriä. Propun pää on märkä ja tippa sieltä tulee aina silloin tällöin. Kireämmälle ei uskalla vetää ja kupariprikka siellä on niinkuin kuuluu. Mitäpäs sitten kokeiltaisiin? Uuden öljysäiliön vaihtamistakin jo väläyteltiin![]()
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Juu käytin näytillä ja totesivat huollossa saman eli sieltä tihkuu läpi, mutta ei näe tuleeko helicoilin välistä. Ens viikolla on aika varattuna. Kuulostaa vaan kummalliselta, että eikö tuollaiseen saa uusia kierteitä tehtyä mitenkään/helicoilia pitämään, vaan pitää uutta säiliötä alkaa vaihtamaan. Erilaista prikkaakin mietitiin, että pitäiskö leveempi kuparinen paremmin tai sitten sinkkinen kumitiivisteellä.
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Eihän helicoilin olekaan tarkoitus olla tiivis mutta jos helicoil on väännetty vinoon ei tiivisteprikka tiivistä proppua.
Helicoil on kyllä mielestäni huono systeemi korjata kierteitä paikasta josta pulttia joudutaan ottamaan toistuvasti auki. Ei ne kierteet siellä oikein paikallaan pysy...
Sellanen tiiviste mikä tulee sen helicoilin yli puhtaalle pinnalle. Eli reilusti isompi.
Ookoo, pitääpä ehdottaa tuollaista.
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Ja samalla tietysti on hyvä kattoo, että se pinta Helicoilin ulkoreunan yli on koneistettu* ja että se pultin kaulus painaa sitä tiivistetta riittävän isolta alalta. Voipi vaatia paksun prikan kaveriksi, että painaa tiivistetta tasasesti koko alalta.
*(mulla oli tuo tiivistepinta koneistettu huonolla terällä tehtaalla ja siksi hikoili, huollossa vesihiomapaperilla silottelivat terän jäljet, että sai tiiviiksi.)
Superbike #7
Voisko tohon ehdottaa vaihdettavaks sellasta pulttia, jossa on kunnon kaulus? Alkuperäinen näytti aika murjotulta sen availun jäljiltä. Ja sitten tuo tiivistepinnan hionta, niin luulis alkavan pitämään.
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Itse olen tiivistänyt helicoililla vinoon tehtyä korjausta siten että olen laittanut öljypropun juureen pari kierrosta alumiiniteippiä n 5-7 mm leveästi. Pysyy pienemmällä momentilla ja tiivistää paremmin. Käytössä tuossa perheen pikkucebarissa, poisotettaessa menee teippi aina rikki mutta pysyy ja pitää eikä näy ulospäin
Kikka Vehon asentajalta![]()
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Vetäkäähä pyöränne kunnolla kiinni yöksi..itteltä varastettii taas viime yönä pyörä helsingistä...porkkana o haluttua kamaa näköjäää..pyörä löyty tosin noin 500m metrin päästä kummallakin kyljellä käytettynä ja johtosarjat katkottuna...summaisin että ketjulla kiinni...
Oliko mahdollisesti Alppikylässä?
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Jaahas, hyvin alkoi ajokausi eilen.
Reilu puol tuntia ajoa ja pyörä hyytyi vauhdista aika terävästi.
Heti sammumisen jälkeen ei suostunut edes starttaamaan, ainoastaan relettä nakutti.
Veikkasin heti että sähköissä vikaa, vaikka juuri laitettu uusi Exide AGM - akku.
Kävin kaikki mahdolliset sulakkeet ja liitokset läpi heilutellen, mutta ei vaikutusta.
AL-miehen saavuttua paikalle, mitattiin akun jännite, joka oli alle 10V.
Kokeiltiin sitten apuvirralla ja lähti laakista käyntiin. Käynnissä näytti akun jännite muistaakseni ~12,5V ja kierroksilla ~13,8V
Sain vielä ajettua pyörän kotiin ilman ongelmia (reilu 20km).
Mitäs seuraavaksi? Akku takas liikkeeseen testikuormitettavaksi. Jännitteensäätimen tsekkaus + vialliset johdot + liitokset?![]()
KTM 950SM -07
Otan osaa, avokki löysi sun prätkän kun oli 5 aikaan kusettamassa koiraa ja tuli tohinalla herättämään mua. Kävin itse tsekkaamassa tilanteen noin 8 aikaan ja soitin häkeen. Kukaan ei ilmeisesti ollut vielä ilmoittanut havainnosta, joten ottivat tiedot ylös ja laittoivat partion paikalle. Duunissa yritin etsiä sun yhteystietoja, mutta en onnistunut löytämään sopivaa.
Itse en uskalla pitää SD:tä kadun varressa ilman hälyä, sen verran helposti nää oranssit katoaa.
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Joo itteltä katosi tosta heikinlaaksosta toissa kesä yks smc...sitä ei löytyny..:/...kiitti hei teille ku soititte ni ei keretty hajottaa enempää...vaikka oliha tuo jo kummallaki kylellä käytetty...mut joo pyörän vein pajalle, eiköhä se sieltä vielä ajoo saada..kyl tuli mietittyy jo edellis kerral merkin vaihtoo mut kyl porkkana o vaa nii jees
...
Kiitti teille et olitte aktiivisii..jos törmäillää pihalla ni tarjoon kahvit...
Ensimmäisen kerran kun meni jännitteensäädin omastani niin sen jälkeen aloin käyttää sellaisia jännitteenilmaisin vilkkujuttuja. Ilmaisee siis vilkkumalla esimerkiksi ylilatauksen. Oma jännitteensäätimeni näytti ok mitatessa kotona, mutta sitten tien päällä jonkin aikaa temppuili satunnaisesti ennen kun levisi kokonaan.
Olisikohan ollut tällainen se viimeisin:
http://www.sparkbright.co.uk/sparkri...ge-monitor.php
Buell XB12S -08
Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
Johan nyt on ajankohtainen aihe kun omakin 950 SMR hyytyi eilen täydestä laukasta keskelle perähikiää
Viime viikolla vaihdoin uuden akun kun vanha nikotteli, nyt se uusi sitten kiehui itsensä solmuun sinne penkin alle.
Tilailin äsken Motokeitaasta uuden jännitteensäätimen, siinä on ainakin osanumero vaihtunut jossain kohtaa joten ehkä jotain parannusta on tullut matkan varrella.
Minne olette noita siirtäneet alkuperäiseltä paikalta, jos olette? Toinen vaihtoehtohan olisi kääriä takimmainen putki lämpöeristenauhaan ja vetää joku siro jäähdytysputki tuota jännitteensäädintä kohti niin se saisi paremmin raitista ilmaa poteroonsa.
Suzuki GSX-1300RA Hayabusa 2015
Ex: KTM 950 SMR vm.2008, Ducati Monster S2R 1000 vm.2006, Kawasaki ZX-12R vm.2003, Ducati S 900 HF vm.2004
KTM 950SM -07
Osaisko joku kertoa mistä Super Duke 990:ssä (08) voi varastaa virran kahvalämppäreille / usb johdoille sekä rekisterikilven valoille? Joku joskus räpeltäny tota takapäätä niin paljon että en ole ite enää varma mikä olis hyvä paikka laittaa rosvoliitintä. Mielellään kuvallinen vinkki oikeasta johdosta jos mahdollista. Kiitos.
Buell XB12S -08
Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
Lampun/maskin takaa acc1 tai acc2 johdoista?
Eikös nuo sdukestakin löydy?