Sivu: 1 / 34:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 995:sta
  1. #1
    Eli juu, kuumetta pukkaa ja huomasin muutaman ihmisen allekirjoituksesta että tuollaisia pelejä joillakin on !

    Eli kiinnostuksen kohteina lähinnä joko 990Superduke joka lienee lähinnä rähinäpyörä, mut prkl et se on vaan helvetin *asiallinen.
    EskimoRR:llä huomasin tuollaisen olevan ja oliskin hienoa jos jaksaisit laittaa hieman kommenttia miltä jälkikäteen vaihto tuntu, kaduttaako, onko ihan OK ? Vai tekeekö tehoja mieli taas ?

    Toinen mahdollisuus olisi 950 Supermoto.
    Saako tähän enskavanteita sovitettua esim tuosta adventure mallista ?
    Sillä olis hiton mukavaa joskus pistää reppu selkään ja painella tuonne päällystämättömille teille kun nuo asfaltit alkaa tuntua tasasen harmaalta, minneen spooriin tai montulle/suohon en ole kiinnostunut lähtemään mutta pieni virne voisi jossakin hiekkatiellä pilkahdella sladitellessa.
    Toki valtaosa ajosta on asfaltilla mutta mahdollisuus lähtä ajelee teitä minne tavallisella muovikikottimella ei pääse himottaa.


    Viimevuonna harkitsin vielä mahdollista 640 SM:ää mutta ehkä se on jo liian rimpula minun käyttöön. lähellä kaupat toki oli mutta ei ihan vielä....nyt taas syyhyttää...
    KTM jotenkin vain tuntuu vetoavan minun makuuni ja kun kerran pää on niin tyhmä ja ajokortti pakollinen niin olis ehkä aihetta vaihtaa "tehot" "fiilikseen" ??!?
    Ei sen puoleen helvetin hauska tuo RR:kin on ja kyllä hymy on huulilla, mutta se kun tuppaa vaatimaan soppaa sinne sylinteriin reilusti jotta se hymy sieltä tulis ja ykkösellä pääsee jo kovempaa kun rajoitukset antaa periksi niin mitä helvettiä sitä itseään kiduttaa.



    Laiittakaa mielellään myös kokemuksia koeajoista ym tähän topikkiin.

    Tyhmälle päälle en voi mitään mutta pyörän voi aina vaihtaa *

    *typoedit*



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  2. #2
    Bikeworldin koeajoilla toissa viikon perjantaina ajettua tuli superduke, dukeII mutta harmikseni en päässyt tuota 950:stä ajan puutteen takia ajamaan. Mutta tuo superduke oli näppärä laite kaupunki rieuhumiseen ja hiton hienohan se on myös. Ajoasento meikäläiselle (183) tosi rento ja muutenkin hyvä. Jarrut oli loistavat(brembot) ja alusta hyvä, tosin onko tuossa säädettävä keula, ei tullut katsottua? DukeII oli taas aivan järkyttävä laite omasta mielestäni, 100:sen vauhdissa en voinut pitää jalkoja tapeilla ku täris ja kutitti nii paljo. Tosin ei se mikään matkapyörä ole. Kyllä se 2 pyttyä on parempi juu ..Mutta meneppä koittamaan johonkin jos pääset..



    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  3. #3
    Lainaa (Jake82 @ Touko. 14 2006,21:04) kirjoitti
    Mutta meneppä koittamaan johonkin jos pääset..
    Lähin mesta taitaa olla Vantaalla, harvemmin sinne tulee eksyttyä!
    Tosin ens TO olen menossa käymään siellä niin vois vaikka piipahtaa ja kysyy saako koeajaa.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  4. #4
    Lainaa (terä1krr @ Touko. 14 2006,21:12) kirjoitti
    Lainaa (Jake82 @ Touko. 14 2006,21:04) kirjoitti
    Mutta meneppä koittamaan johonkin jos pääset..
    Lähin mesta taitaa olla Vantaalla, harvemmin sinne tulee eksyttyä!
    Tosin ens TO olen menossa käymään siellä niin vois vaikka piipahtaa ja kysyy saako koeajaa.
    No ei muuta ku nielämään sitä asvalttia ja sen jälkeen koeajolle, luulis että siellä se superduke on ja kaiken järjen mukaan sitä saisi vielä testailla..sitte se on mennyttä miestä
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  5. #5
    Lainaa (terä1krr @ Touko. 14 2006,20:56) kirjoitti
    KTM jotenkin vain tuntuu jotenkin vetoavan minun makuuni ja kun kerran pää on niin tyhmä ja ajokortti pakollinen niin olis ehkä aihetta vaihtaa "tehot" "fiilikseen" ??!?
    Ei sen puoleen helvetin hauska tuo RR:kin on ja kyllä hymy on huulilla, mutta se kun tuppaa vaatimaan soppaa sinne sylinteriin reilusti jotta se hymy sieltä tulis ja ykkösellä pääsee jo kovempaa kun rajoitukset antaa periksi niin mitä helvettiä sitä itseään kiduttaa.
    No itse vaihdoin kevyesti piristetyn XJR:n Sdukeen, joten tuosta tehopuolesta en niin osaa sanoa, suunnilleen samoissa pysyttiin. Tosin kotari taitaa painaa joku 60 kg vähemmän... Kyllähän se Sduke tarjoaa rutkasti hupia eikä tosiaan tarvitse ylittää sitä rikesakkorajaa niin usein sitä saadakseen. Eikä nakulla oikein jaksakaan pitää yli 140-150 nopeuksia pitkiä aikoja jos ei ole pakko, joten kai se kortti paremmin pysyy taskussa tuon puolesta. Muu ajotyyli on sitten asia erikseen tuolla vehkeellä. Kesällä aion ajaa sillä Suomeen, joten tuleepa sitten koettua minkälainen se on matkapyöränä. Siitä lisää sitten aikanaan.

    Supermotossa on kaasarikone ja parikymmentä hepoa vähemmän kuin Sdukessa. Joustot on selvästi pidemmät ja maavara isompi joten jos siihen saa enskavanteet niin sehän olisi varsinainen all-rounder. Jos asfaltilla pysytään niin kai ne aika samantyyppisiä mopoja silti on. En ole vieläkään päässyt Smotoa kyllä ajamaan.



  6. #6
    Lainaa (Jake82 @ Touko. 14 2006,21:04) kirjoitti
    meikäläiselle (183) tosi rento ja muutenkin hyvä. Jarrut oli loistavat(brembot) ja alusta hyvä, tosin onko tuossa säädettävä keula, ei tullut katsottua?
    On täysin säädettävä keula ja perä. Ohjausiskaria ei ole vakiona, ilmankin on pärjätty toistaiseksi.
  7. #7
    Superduke oli kyllä kiva ajaa, tykkäsin. Hyvä ajoasento, kevyt ja näppärä käsitellä ja yllättävän hyvä "pikkasen" yli rajoituksenkin mentäessä -ainakin vähän aikaa. Moottori oli kyllä vähän pettymys. Tehoa ei kauheesti ollut ja v2:n vääntöäkään en oikein löytänyt, kutosella ei alle 4000 kierroksen pystynyt ajamaan, kun ravisti niin hitosti. Smoton ajoasento ei mielestäni ollut niin hyvä ja moottorikin oli vielä tehottomampi. Kiekkamittarikin puuttui. Muuten ihan jees sekin. Kyllä niitä kokeilla kannattaa.



    http://pakkouskonto.fi
  8. #8
    Enpä ole vaihtoa katunut!

    Tehoa Superissa on tietty paljon vähemmän kuin RR:ssä, mutta esim. nollasta sataseen ei eroa kyllä paljon synny. Ja mitäpä väliä, kyllä jööttiä ihan riittämiin tuntuu olevan. Orkkisputkilla ei tullut edes kokeiltua, Akrat ja siihen sopivat (?) säädöt on olleet paikallaan alusta asti. Nyt edessä on vielä piikkiä pienempi eturatas ja hauska lisääntyi kummasti. Ei täristä enää kutosellakaan alle neljän tonnin kierroksilla. Kaupungissakin voi nyt käyttää jo kakkosta... orkkiksena välitykset olivat pitkät. Muuten Sduke on kaupungissa oikein hyvä. Selkä suorana näkee hyvin ja kauas, ja leveästä stongasta on helppo hallita liikkeitä.

    Jarrut, alusta ja ajoasento ovat todella kohdallaan. Tosi etupainoinen Sduke kyllä on. Kaasua runttaamalla piirtää viivaa helpommin kuin keulii.
    Penkkikään ei ole niin kova kuin pelkäsin ja on mainostettu - tankkausvälillä ei ehdi arse puutumaan.
    Kulutusta oon katsellut sen verran, että mummoillessa vie semmoista 7l/100km ja kun vähän päästelee niin kympin ja yhdentoista väliin.

    Kokeilin pitkästä aikaa kyykkyä viime viikolla ja täytyy sanoa, että kyllä ahdisti sen ajoasento ihan helvetisti! Tietty tottumiskysymys sekin lie!?


    Sitten 950:sta vähän. Kävin pariinkin otteeseen testaamassa ja ihan mukava peli sekin. Hämminkiä aiheutti ryypyn käyttö pitkästä aikaa. Tuntui, ettei mopo lämminnyt lainkaan ja sammahtelikin ihan ihmeellisesti.
    Jotenkin 950 tuntui vaatimattomalta ja nuhaiselta verrattuna Sdukeen. Varmaan asennetta tulisi lisää uusilla putkilla.
    Todella helppo ajaa 950:kin on. Penkki ei ole mielestäni ihan niin hyvä kuin Sdukessa, mutta kai siinä on mietitty käyttöä enemmän kuin mukavuutta.

    Sen verran vielä Superdukesta, että juttelin yhden omistajan kanssa pari viikkoa sitten. Mies on ajanut viime kesänä ostamallaan jo reilusti yli 10tkm, myös radalla ja pitkää matkaa. Ei ollut hänelläkään mitään valittamista. Kertoi olevansa lähiaikoina lähdössä Lappiinkin reissulle.

    Vaikea tässä mitään erityistä on listata. Kysymyksiä tulemaan, niin koitan vastata!

    edit: tulipa sekava sepustus näin aamusta...



  9. #9
    Juuri vaihdoin itselleni supermoton joten ei voi paljoa kokemuksilla kehuskella, mutta laitetaan mitä on vastaan tullut 1tkm aikana.

    sdukea en edes kokeillut koska vaihdon syynä oli vauhdin hdastaminen ja mitä myyjän kanssa juttelin niin sanoi että kyllä sduke on nopeampaan menoon tarkoitettu kuin smoto.

    itseäkin tuo ryyppy ruiskun jälkeen hämää ja muutaman kerran on peli sammahtanut ihmeellisesti, liekö ollut vielä hieman kylmä...

    keulan saan ylös pelkällä kaasulla ja se riittää minulle, muuhun ei taidotkaan riitä eikä aina siihenkään

    Vaimon kanssa heitettiin kaks päällä kylpylä reissu 280 km ja 6 tuntia meno matkaa, oli todella mukavaa tosin viimeisen tunnin aikana alkoi alaselästä jomottaan.
    Takaisin sitten 240 km ja 3 tuntia ei niin mukavaa :/ matkalla meinasi jo hetkittäin vaihto kaduttaa kun tuntui että tuuli heittelee aika rajusti mutta kyllä se taukojen aikana ja viimeistään kotona pihalla pällistellessä todettua että vikaa oli enemmänki huomattavan kovassa tuulessa kuin pyörässä.

    kiekka mittarin puute häiritsee myös ja se tosi asia etten oikein tiedä tulisiko ajaa väännöllä vai kierroksilla vai molemmilla :P

    Värinää en tunne tapeissa tai penkissä, mutta kun tankkia puristat ni johan on tärinä kohdallaan

    Ja yleisesti voisin sanoa että siinä missä Bladella ei tahtonut pätkä tuntua hyvältä 110km/h ni smotolla hymyilyttää jo 80km/h, joten siltä osin päästy tavoitteeseen.

    ps. huomasin juuri että esim smoton saa valmistajan geelipenkin mielestäni suht edullisesti. 132 eur ;) tilasinpa sellaisen sitten ni voin laittaa kokemuksia kun tulee testattua.
  10. #10
    Lainaa (Ytsför @ Touko. 14 2006,23:25) kirjoitti
    mentäessä -ainakin vähän aikaa. Moottori oli kyllä vähän pettymys. Tehoa ei kauheesti ollut ja v2:n vääntöäkään en oikein löytänyt, kutosella ei alle 4000 kierroksen pystynyt ajamaan, kun ravisti niin
    Sehän on iso(hko) twini, ihan normaalia käytöstä tuommoisille käsittääkseni. Tavallaan ehkä kaipaan sitä XJR:n ison nelarin alavääntöä, mutta kyllä kaikki muut ominaisuudet tuossa superissa on niin kohdallaan, että annettakoon nuo twinin 'ominaisuudet' anteeksi.
  11. #11
    Lainaa (Jori @ Touko. 15 2006,11:21) kirjoitti
    Lainaa (Ytsför @ Touko. 14 2006,23:25) kirjoitti
    mentäessä -ainakin vähän aikaa. Moottori oli kyllä vähän pettymys. Tehoa ei kauheesti ollut ja v2:n vääntöäkään en oikein löytänyt, kutosella ei alle 4000 kierroksen pystynyt ajamaan, kun ravisti niin
    Sehän on iso(hko) twini, ihan normaalia käytöstä tuommoisille käsittääkseni. Tavallaan ehkä kaipaan sitä XJR:n ison nelarin alavääntöä, mutta kyllä kaikki muut ominaisuudet tuossa superissa on niin kohdallaan, että annettakoon nuo twinin 'ominaisuudet' anteeksi.
    Niin kai, mutta tuntui vähän oudolta, kun aina puhutaan siitä mahtavasta veekakkosen väännöstä. Omalla 750:lläkin pystyy mainiosti ajamaan 2000 kierroksen kieppeillä kutosella.
    Mutta kuten sanottu, hauska se Sduke ajaa on.
    http://pakkouskonto.fi
  12. #12
    Lainaa (Ytsför @ Touko. 15 2006,11:59) kirjoitti
    Niin kai, mutta tuntui vähän oudolta, kun aina puhutaan siitä mahtavasta veekakkosen väännöstä.
    No se nyt on ilmeisesti jonkinlainen urbaani legenda.. Ihmeen sitkeä sellainen.
  13. #13
    Lainaa (terä1krr @ Touko. 14 2006,20:56) kirjoitti
    Toinen mahdollisuus olisi 950 Supermoto.
    Saako tähän enskavanteita sovitettua esim tuosta adventure mallista ?
    Sillä olis hiton mukavaa joskus pistää reppu selkään ja painella tuonne päällystämättömille teille kun nuo asfaltit alkaa tuntua tasasen harmaalta, minneen spooriin tai montulle/suohon en ole kiinnostunut lähtemään mutta pieni virne voisi jossakin hiekkatiellä pilkahdella sladitellessa.
    Toki valtaosa ajosta on asfaltilla mutta mahdollisuus lähtä ajelee teitä minne tavallisella muovikikottimella ei pääse himottaa.
    SM:ssä on eri keula kuin ADV:ssa ja varsinkin etuvanteen/jarrujen sovittelussa on varmasti askaretta moneksi illaksi.

    Kyllä Supermotolla pärjää hiekkateillä ihan hyvin vakiorenkaillakin. Pitoa on yllättävän hyvin ja voi ajaa pikku sladissa kaikkia karttaan merkittyjä teitä pitkin.

    Ei muuta kuin Supermoto alle, reppu selkään ja menoksi. Ei tarvitse kääntyä ympäri kun päällyste päättyy.
  14. #14
    Dynoveto*990 SupaDuke



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  15. #15
    Huomenna koeajolle !!
    Saas nähdä saako Honda lähtöpassit vai todetaanko 950SM ihan paskaksi! hehe *



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  16. #16
    990 vs 950 video

    Tollanen löyty
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  17. #17
    ei toi auta .... oli kaverilla se sduke kokoajan jaloissa pyörimässä et olis päässy ajaan kunnolla

    ei vaan ... en ole edes kokeillut sdukea, koska kaikki kommentit antoivat ymmärtää että sillä mennään niin paljon lujempaa.
    jos lujaa haluisin mennä ni en todellakaan olisi bladea vaihtanut pois ;)



  18. #18
    Lainaa (terä1krr @ Touko. 17 2006,23:41) kirjoitti
    990 vs 950 video

    Tollanen löyty
    Lepattava armymallin rasvakangastrenchcoat, uusinta uutta ajovarusterintamalta?
  19. #19
    Lainaa (Talttapää @ Touko. 18 2006,11:24) kirjoitti
    Lainaa (terä1krr @ Touko. 17 2006,23:41) kirjoitti
    990 vs 950 video

    Tollanen löyty
    Lepattava armymallin rasvakangastrenchcoat, uusinta uutta ajovarusterintamalta?
    Samaan eilen illalla kiinnitin huomioni
  20. #20
    Kävin nyt sitten hieman testailemassa noita kotareita.

    Eli testattavana oli KTM990 Superduke ja KTM 950 Supermotard

    Aloitetaan nyt vaikka tosta 990:stä.
    Ulkonäkö on todella asiallinen ja herättää omituisuudessaan varmasti mielenkiintoa.
    Äänet olivat ehkä hieman vaatimattomat vakioputkilla mutta missä nyt ei olis.
    990:n ajoasento on ihan *OK tollasen kyykyn jälkeen.
    Etupään keveys vaati hieman totuttelua kun tuo RR:n keula on huomattavasti jämäkämpi ja reilummin kun otti SuperDukella mutkia niin pienetkin liikkeet vaikutti hyvin paljon, joten se ei ihan vakuuttanut.
    Myös bensavalon toiminta aiheutti ihmetystä kun Bikeworldin jätkät laitto gasoa tankkiin ja silti valo paloi.

    Kaupunkikruisailussa Vantaan ympäristössä vehje on omiaaan ja wheeliehappy taitaa olla oikea termi tollaselle vehkeelle, mukavasti tehoja ja lyhyt akseliväli *+ Tvin kone niin lopputuloksenhan tietää.
    Moottori oli ehkä hieman pettymys, toisaalta tottuminen sellaiseen RR:n jälkeen varmasti vaatii aikaa, mutta ilo loppu jo ennen kun se kunnolla alkoikaan.
    Pyörä soveltuu näin nopeasti testattuna ihan hyvin valtatienopeuksille kuin mutkapätkillekin jossa se on varmasti omassa elementissään.
    Mikä tämä superduke sit oikein on ?
    Se on 118hv naku joka KTM muista malleista poiketen omaa ruiskun, konsepti on suunnattu mutkapätkille ja jos et vielä *osannut keulia niin nyt sitten osaat.
    Toimintasäde noin 200km eli ihan riittävästi ellet sitten ole joku rautapersiö.
    Soratielle ei 990:llä ole asiaa sen enempää kuin RR:lläkään joten se siitä.
    Jarrut ovat tehokkaat *ja tuntuma on sama ellei parempi kuin monessa kyykyssä.

    Yhteenvetona sanoisin että muuten ihan OK (ei siis mitään tajunnanräjäyttävää) mutta moottori oli pettymys.



    Speksit!!
    Moottorin tyyppi 2-sylinterinen, nelitahtinen *V 75° 88Kw 100 Nm
    Tilavuus 999 cc
    Poraus/isku 101 / 62,4 mm *
    Puristussuhde 11,5:1
    Käynnistys/Akku Sähköstartti *
    Vaihteisto 6 vaihteinen
    Ruisku Keihin elektroninen polttoaineen ruiskutus
    Venttiilikoneisto DOHC
    Voitelu Painejärjestelmä
    Moottoriöljy Synteettinen 10W50
    Ensiövälitys 67:35
    Toisiovälitys 17:38
    Jäähdytys *Nestejäähdytteinen
    Kytkin Märkä monilevy, hydraulinen

    Runko Kromi-Molybeeni pulverimaalattu
    Takarunko Alumiini *
    Ohjaustanko Renthal Alumiininen Ø 28/22mm
    Etujousitus WP USD Ø 48 mm
    Takajousi WP Mono *
    Jousitusmatka etu/taka 135/160 mm
    Etujarru 2x levyjarru Ø 320mm Brembon *4-mäntäpuristimilla
    Takajarru levyjarru Ø 240 mm Brembon 1-mäntäpuristimella
    Etu/takavanne 3,50-17" 4,5-17"
    Etu/takarengas 120/70-17", 180/55-17"
    Ketju 525 X-rengas
    Äänenvaimennin Ttuplavaimentimet ruostumatonta terästä katalysaattoreilla.
    Ohjauskulma 66,5°
    Akseliväli 1438±10 mm
    Maavara *165 mm
    Istumarkorkeus 855 mm
    Polttoainetankki Noin 15 L
    Paino (Ready to race, ilman polttoainetta) Noin 184 kg
    Hinta 16 800 €



    950!


    Ei helv!
    Tämä aiheutti itselläni nyt sen että yöunet menee miettiessä vaihtaisko RR:n pois.
    Ajoasento on hyvin pysty ja pyörä on mahtava kaupunkipyörityksessä.
    Ei pahemmin vibraa vaikka KTM:stä sitä hieman odotin ja mutkiihin se menee aika hurjaa haipakkaa ilman että pienet töyssyt aiheuttais mitään ylimääräistä tykytystä.
    Ok myös tässä moottori on minulle hieman outo ja meinaa mäiskiä rajottimelle jatkuvasti kun toivoisi vielä sitä ruutia olevan mutta pakko se on uskoa ja vaihtaa pykälää.
    Ensiasennuskumit oli Pirelli Scorpionit jotka ovat hieman reilummin aukileikatut kun Corsat joten se soratie ei pahemmin pelota, ja kuulin sellaisen vinkin että tässä pyörässä käypi loistavasti vanhat Supercorsat joltakin ratahepulta niin säästää ison kasan rahaa ja rengas toimii ihan hienosti kadulla.
    Miinuksiakin löyty. eli kierroslukumittarin puuttuminen voi olla asia joka häiritsee valitessa tätä laitetta.
    Koeajopyörä nyki hieman tasakaasulla ajettaessa ja tuntu kun olis käynny laihalla, mutta luulen että tiukat EU päästöarvot ovat syynä siihen ja pienellä säädöllä saa senkin pois, putket tollaseen kuuluu jo vaihtaa ennen luovutushuoltoa
    Juu keula on LÖYSÄ!!! Jos meinaa enemmän ajaa kadulla niin suosittelen jäykempiä öljyjä keulille mutta jos ajo on enemmän maastoa niin ok ei tarvitse vaihtaa.


    No mikä tää 950 sitten on ?
    Supermoto jossa järkyttävän iso motti SM laitteeksi 943cc 100hv motti jota riittää meidän oloissa ihan mihin ympäristään tahansa.
    Huiput siinä 200 km/h joten ihan riittävästi.
    Kiihtyvyys ei ehkä tunnu oikein miltään superkyykkyjen lekalla selkään tapaiseen *kiihtyvyyteen tottuneille.

    Kaiken kaikkiaan en itselleni parempaa pyörää osaisi kuvitella, kaunishan se ei ole mutta kyllä se kyrväkkyys korvaa sen ulkonäön, ja eipähän tässä pyörässä tarvi *olla jatkuvasti hinkkaamassa vahaa pintaan sillä elementtiin kuuluukin hieman kurainen olemus *





    Speksit
    Moottorin tyyppi 2-sylinterinen, nelitahtinen *V 75° 72Kw 94 Nm
    Tilavuus 942 cc
    Poraus/isku 100 / 60 mm *
    Puristussuhde 11,5:1
    Käynnistys/Akku Sähköstartti *
    Vaihteisto 6 vaihteinen
    Kaasutin Keihin CVRD43 2 kpl
    Venttiilikoneisto DOHC
    Voitelu Painejärjestelmä
    Moottoriöljy Synteettinen 10W50
    Ensiövälitys 67:35
    Toisiovälitys 17:41
    Jäähdytys *Nestejäähdytteinen
    Kytkin Märkä monilevy, hydraulinen
    Sytytys Denso
    *
    RUNKO * * * * * * * * *

    Runko Kromi-Molybeeni pulverimaalattu
    Takarunko Alumiini *
    Ohjaustanko Alumiininen Ø 28/22mm
    Etujousitus WP USD Ø 48 mm
    Takajousi WP Mono
    Jousitusmatka etu/taka 200/210 mm
    Etujarru 2x levyjarru Ø 305mm Brembon 4-mäntäpuristimet radiaalisesti kiinnitettynä.
    Takajarru levyjarru Ø 240 mm Brembon 2-mäntäpuristimella
    Etu/takavanne 3,50-17" 5,5-17"
    Etu/takarengas 120/70-17", 180/55-17"
    Ketju 525 X-rengas
    Äänenvaimennin Ttuplavaimentimet ruostumatonta terästä varustettuna katalysaattoreilla
    Ohjauskulma 64,6°
    Akseliväli 1510±10 mm
    Maavara *190 mm
    Istumarkorkeus 865 mm
    Polttoainetankki Noin 17,5 L
    Paino (Ready to race, ilman polttoainetta) Noin 191 kg
    Hinta 15 700 €



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  21. #21
    Aika kattava raportti, samansuuntaisia tuntemuksia omasta sdukesta. Keula on vakiosäädöissä ja toistaiseksi ilman ohjausiskaria, luulisin että se paranee säätämällä tai tolla iskarilla. Tosin norminopeuksissa ei mitään ongelmia. Bensavalosta: bensatripin voi nollata saman tien tankkauksen jälkeen, mutta valo sammuu hetken odottelun jälkeen, olettaisin että siinä on hieman hitautta ettei vilkkuisi rajalla ollessaan.
  22. #22
    Lainaa (Jori @ Touko. 15 2006,12:29) kirjoitti
    Lainaa (Ytsför @ Touko. 15 2006,11:59) kirjoitti
    Niin kai, mutta tuntui vähän oudolta, kun aina puhutaan siitä mahtavasta veekakkosen väännöstä.
    No se nyt on ilmeisesti jonkinlainen urbaani legenda.. Ihmeen sitkeä sellainen.
    Se väännön tunne syntyy siitä, että korvakuulolta V2 -moottori kuulostaa käyvän pienempiä kierroksia kuin esim. neloskone. Tämä siitä yksinkertaisesta syystä, että sytytyksiä tulee puolikas määrä.

    Summa summarum: korvakuulolta samanlaiset (matalahkot) kierrokset koneessa, V2 -moottorissa on puhtia enemmän. Kierroslukumittari paljastaa kuitenkin totuuden.
    @, AT, RD07A
  23. #23
    Lainaa (terä1krr @ Touko. 20 2006,11:07) kirjoitti
    Kävin nyt sitten hieman testailemassa noita kotareita.

    Eli testattavana oli KTM990 Superduke ja KTM 950 Supermotard
    ...
    Yhteenvetona sanoisin että muuten ihan OK (ei siis mitään tajunnanräjäyttävää) mutta moottori oli pettymys.
    Sama testipaikka, eri testaaja, täysin päinvastainen tulos.

    Eli en ihan ymmärrä miten voit pettyä SDuken koneen vetopuoleen, mutta sitten ihastuit 950n laiskanlöysään kamelimaiseen olemukseen?


    Meikäläiselle SDuke sopi paljon paremmin jämäkähköllä meiningillään. Supermoto vaikutti uudelleenpaketoidulta wanhalta Adventurelta (uusi on vissiin jo aikapäivää sitten saanut 990 myllyn?) ja en ihan tajunnut laitteen käyttötarkoitusta. Liian laiska nakupyöräksi. Liian painava supermotoksi. Liian löysä asfaltille. Väärä rengastus hiekkatielle. Mihin tätä on meinattu?



  24. #24
    Lainaa (terä1krr @ Touko. 20 2006,11:07) kirjoitti
    Se on 118hv naku joka KTM muista malleista poiketen omaa ruiskun,
    Oikeastaan ihmettelin samaa ristiriitaa kuin Talttapää tuossa, mutta nämähän on fiiliskysymyksiä.
    Saivarrellaan nyt vähän kuitenkin, vaikkakin kirjoituksesi oli yleisesti ansiokas. Kyllähän tosiaan uudessa Adventuressa on 990 kone ruiskulla (100 hp), saatavilla ainakin täällä jo viime vuoden puolella. Sdukessa käsittääkseni 120 hp.
  25. #25
    Lainaa (Talttapää @ Touko. 20 2006,12:16) kirjoitti
    Lainaa (terä1krr @ Touko. 20 2006,11:07) kirjoitti
    Kävin nyt sitten hieman testailemassa noita kotareita.

    Eli testattavana oli KTM990 Superduke ja KTM 950 Supermotard
    ...
    Yhteenvetona sanoisin että muuten ihan OK (ei siis mitään tajunnanräjäyttävää) mutta moottori oli pettymys.
    Sama testipaikka, eri testaaja, täysin päinvastainen tulos.

    Eli en ihan ymmärrä miten voit pettyä SDuken koneen vetopuoleen, mutta sitten ihastuit 950n laiskanlöysään kamelimaiseen olemukseen?


    Meikäläiselle SDuke sopi paljon paremmin jämäkähköllä meiningillään. Supermoto vaikutti uudelleenpaketoidulta wanhalta Adventurelta (uusi on vissiin jo aikapäivää sitten saanut 990 myllyn?) ja en ihan tajunnut laitteen käyttötarkoitusta. Liian laiska nakupyöräksi. Liian painava supermotoksi. Liian löysä asfaltille. Väärä rengastus hiekkatielle. Mihin tätä on meinattu?
    En missään vaiheessa kehunut kummankaan moottoria

    "Lainattu tekstista: Ok myös tässä moottori on minulle hieman outo ja meinaa mäiskiä rajottimelle jatkuvasti kun toivoisi vielä sitä ruutia olevan mutta pakko se on uskoa ja vaihtaa pykälää."

    Ja toisaaltaa sinun ei varmaan tarvitsekkaan YMMÄRTÄÄ toisen mieltymyksiä!

    Ja sen käyttötarkoitus on juuri se että sillä voi tehdä vähän kaikkea, eli huonokuntoisilla teillä voi myös suhailla joita onneksi tässä maassa riittää, voi ajella tarpeen tullessa asfaltilla jota on nyt 11v kierretty ja saa töiden puolesta kiertää lisää tosin eri vempeleellä.

    SMotoksi sitä ei ole edes tarkoitettu jos meinaat pärjätä kohtuullisesti, mutta kyllä sillä mutkapätkillä ajaa lositavasti.

    Pyörä on meinattu vähän joka puolelle olematta missään kuitenkaan helvetin hyvä.

    Jos katupeliä meinaat niin SDuke ei nyt varmasti ole ainakaan SE vaihtoehto joka minulle tulisi mieleen, mielummin säilytän RR:n
    Jos taas haluaisin pelkästään metsään tai monttuun niin ostaisin crossin.
    Ja jos haluaisin kiertää eurooppaa *tai heittää pitkiä lenkkejä niin ostaisin matkapyörän.

    Niin ja jos 100hv on liian laiska nakupyöräksi niin aika helvetin moni naku *on sit TODELLA laiska!

    P.S : meitä ole muuten kaksi ja kummatkin päädyttiin samaan johtopäätökseen testattuamme laitteet



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  26. #26
    Lainaa (Jori @ Touko. 20 2006,12:23) kirjoitti
    Lainaa (terä1krr @ Touko. 20 2006,11:07) kirjoitti
    Se on 118hv naku joka KTM muista malleista poiketen omaa ruiskun,
    Oikeastaan ihmettelin samaa ristiriitaa kuin Talttapää tuossa, mutta nämähän on fiiliskysymyksiä.
    Saivarrellaan nyt vähän kuitenkin, vaikkakin kirjoituksesi oli yleisesti ansiokas. Kyllähän tosiaan uudessa Adventuressa on 990 kone ruiskulla (100 hp), saatavilla ainakin täällä jo viime vuoden puolella. Sdukessa käsittääkseni 120 hp.
    Taitaa silti valtaosa Kotarin mallistosta omaa kaasuttimet.
    Ja se nyt ei ole edes tässä tapauksessa ydinasia.
    Veikaan kuitenkin että ensi kaudelle toi SM päivitetään ruiskukoneeksi.
    Jos vaihto tulee niin odotan tämän kauden loppuun ja katsotaan mitä syksyn messut tuo tullessaan.
    Niin tuota minun kirjoitusta nyt ei tarvitse lukea kuin se olisi joku absoluuttinen totuus, se on vain mielipide jonka sain testattuani kummatkin vempeleet.

    Tosiaan voihan muissakin KTM pyörissä olla ruisku, en ole ihan varma.
    Pahoittelen asiavirhettä



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  27. #27
    Lainaa (terä1krr @ Touko. 20 2006,12:53) kirjoitti
    Lainaa (Jori @ Touko. 20 2006,12:23) kirjoitti
    Lainaa (terä1krr @ Touko. 20 2006,11:07) kirjoitti
    Se on 118hv naku joka KTM muista malleista poiketen omaa ruiskun,
    Oikeastaan ihmettelin samaa ristiriitaa kuin Talttapää tuossa, mutta nämähän on fiiliskysymyksiä.
    Saivarrellaan nyt vähän kuitenkin, vaikkakin kirjoituksesi oli yleisesti ansiokas. Kyllähän tosiaan uudessa Adventuressa on 990 kone ruiskulla (100 hp), saatavilla ainakin täällä jo viime vuoden puolella. Sdukessa käsittääkseni 120 hp.
    Taitaa silti valtaosa Kotarin mallistosta omaa kaasuttimet.
    Ja se nyt ei ole edes tässä tapauksessa ydinasia.
    Veikaan kuitenkin että ensi kaudelle toi SM päivitetään ruiskukoneeksi.
    Jos vaihto tulee niin odotan tämän kauden loppuun ja katsotaan mitä syksyn messut tuo tullessaan.
    Niin tuota minun kirjoitusta nyt ei tarvitse lukea kuin se olisi joku absoluuttinen totuus, se on vain mielipide jonka sain testattuani kummatkin vempeleet.

    Tosiaan voihan muissakin KTM pyörissä olla ruisku, en ole ihan varma.
    Pahoittelen asiavirhettä
    Veikkaan että 2 Keihin Gleichdruckvergaser CVRD 43 vaihtamalla Keihin FCR 41mm+ ilo paranee huomattavasti.........

    625 Motossa kun veti alipainepaskan helvettiin ja iski kiinni suorasyöttöä jossa kiihdytyspumppu niin laitteen luonne muuttui täysin.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  28. #28
    hyvin pitkälti samaa mieltä kanssasi terä1krr noista smoton ominaisuuksista.

    Niin hyvistä kuin huonoista puolista. Ja se tasakaasu homma ainakin omassa pieneni ikkuhiljaa, mutta on vieläkin havaittavissa.
  29. #29
    Vielä yksi variaatio LC8 -aiheesta:
    http://www.ktm950superenduror.com/

    Nuo kotarin saitit on kyllä aika mahtavia. Tekisi mieli omistaa nuo kaikki.
  30.  
  31. #30
    Superenduro kaksilla vanteilla olisi kaikkea mitä meikäläinen voisi todennäköisesti mopedilta toivoa! Smotovanteilla olisi tuolla mellevää pyöriä mutkapätkillä, radalla ja kylillä. Enskavanteilla voisi sitten pyyhkäistä megasladissa sorateitä pitkin käymään vaikka pitsalla Levillä...

    Täytynee jatkaa lottokuponkien täyttelyä myös tällä ja ensi viikolla...
    SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
Sivu: 1 / 34:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen