Sivu: 55 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 545535455565765 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1621:stä 1650:een 2013:sta
  1. #1621
    Moi. Tuli loppukesästä ostettuu honda cbr 600 fsport 01
    Valkoisena sitä ei löytyny, niin nyt tartteis sit uudet katteet ja tankin. Onko allaolevan katteiden laadusta tietoa ? Aika rimpulaa muovia nuo vakiotkin tuntu olevan kun irroittelin, mutta noista jälkiasennuskatteista tartteis kokemuksia.. jostain pitäis tankkikin saada. Jos sattuu olemaan jollain ylimääräisiä niin yv.



    http://m.ebay.com/itm/Fairing-Bodywo...745?nav=SEARCH
  2. #1622
    Omaa kokemusta ei suoraan ole mutta cbrforum:ilta lukenut lukuisia ja taas lukuisia juttuja että ovat noi kiinakatteet järestään sellasta rimpulamuovia, vaihtelevan kieroja, eikä kiinnityreiät osu likikään aina kohdilleen. On niillä moni saanut ihan hyvän näköisiä lopputuloksia aikaan mutta kannattaa varautua hemmetinmoiseen kiroomiseen asennuksen ja sovituksen kanssa. Kestoikä ympärivuotisessa käytössä tuppaa olemaan parin kolmen vuoden luokkaa, kylmä pahentaa asiaa.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  3. #1623
    Mä olen kahteen pyörään hommannut (vm. 07 Blade ja toi nykyinen Blade) Ja on ollut molemmat tosi hyvälaatuisia ja sopinut hyvin paikalleen. Myös maalauksen jälki ollut hyvää. Eli sanoisin että hyvinkin tuollaisen ~400€:n arvoiset. Hieman kannattaa tutkia eBay -myyjien palautteita.
    1290 Super Duke R
  4. #1624
    Juu kiitän vastauksista. Aika eriävät on mielipiteet ollu keltä olen kysellyt. Varmaan riippuu paljolti mallistakin mihin natsaa mihin ei. Onko juspalla muistissa keltä myyjältä tilasit osuvat osat ? Jos sama olisi vielä kaupittelemassa katteita.. Täytyy alkaa vertailemaan palautteita ebayssä.. onhan tuota valikoimaa.. tarkoitus kuitenkin säilyttää myyntiä varten vakiokatteet ja tankki, niin saa heittää mukaan ilman suurempia epäilyksiä mälläyksestä jne. Pistäkää vaan linkkejä jos on muistissa jostain kertomuksista katteiden sopivuudesta jne.

    Tuossa vois olla sinnepäin katteet.. jos on omakohtaisia kokemuksia, niin saa kertoa. Vielä kun tankin sais ostettua.

    http://m.ebay.com/itm/Fit-for-Honda-...791?nav=SEARCH
    Viimeksi muokannut: mikero; 27.12.2015 klo 21:34.
  5. #1625
    Itsellä 2006 f4i jolla Botnian lyhyt ja kemora meni viime kesänä parhaimillaan 1.20 aikoja pilot road ja power renkailla. Tallissa odottaa eteen 95 jouset vakion 55 tilalle vaihtoa hiihtolomalla, eli viikonpäästä. Aikomus siirtää samalla shimmi puristus puolelta paluuseen koska 2006 ei ole mitään säätöjä vaimennuksille.

    Olisiko vinkkejä jousituksen shimmaukseen ja renkaisiin ensi kesälle? Riittääkö pilot power vielä vauhdin kasvattamiseen?

    Uskon että Cbr on niin yleinen jotta kokemusta löytyy foorumilaisilta, olisin kiitollinen avusta.
    2009 CBR1000RR
    Ex 2006 ZX10R
    Ex 2006 CBR600F
  6. #1626
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JP78 kirjoitti Katso viesti
    Itsellä 2006 f4i jolla Botnian lyhyt ja kemora meni viime kesänä parhaimillaan 1.20 aikoja pilot road ja power renkailla. Tallissa odottaa eteen 95 jouset vakion 55 tilalle vaihtoa hiihtolomalla, eli viikonpäästä. Aikomus siirtää samalla shimmi puristus puolelta paluuseen koska 2006 ei ole mitään säätöjä vaimennuksille.
    Oliko tää jossain jo kokeiltu ja todettu hyväksi ratkaisuksi? Kuulostaa aika hapelilta ratkaisulta näin maallikkona. Shimmejä siellä cartridgessa varmaan on erikokoisia ja paksuuksisia joilla vaimennuskurvi on jotain.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #1627
    Hommaa kunnon renkaat vaan. Power on muuten ihan hyvä, mut sitten kun se kuluu hieman, on käytös vähän (lue: tosi) äkkinäistä.

    Lisäksi kannattaa kans tsekata takapäätä, noin isolla keulan jousivakion muutoksella saat todennäköisesti pyörän balanssia järkytettyä melko lailla. Ja .95 jousella pitää sitte mennä ihan suht ronskilla jarrulla mutkaan, että se kääntyy.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  8. #1628
    Onhan tuo iso muutos 5.5 -> 9.5, mutta racetech.com laskuri ehdotti arvoksi 1.01? Laskurin mukaan vakio takajousi on oikealla tontilla.

    Menovaimennuksessa on 17mm, 16mm ja 15mm shimmilevyt ja paluussa 17, 16 ja 14. En löydä tietoa miten levyjen siirto on vaikuttanut käytökseen, mutta ajattelin koittaa seuraavaa muutosta: menoon 17, 15 ja 14. Paluu 17, 16 ja 16. Meno pienemmäksi ja paluu suuremmaksi kun jäykempi jousi. Täyttä arvailuahan tämä on...
    2009 CBR1000RR
    Ex 2006 ZX10R
    Ex 2006 CBR600F
  9. #1629
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Minkä takia haluat jäykistää paluujousitusta?
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  10. #1630
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Minkä takia haluat jäykistää paluujousitusta?
    uusi jousi on jäykempi -> tarvitaan lisää paluuvaimennusta.
    2009 CBR1000RR
    Ex 2006 ZX10R
    Ex 2006 CBR600F
  11. #1631
    Lainaa JP78 kirjoitti Katso viesti
    Itsellä 2006 f4i
    vakion 55
    Mistä tuo "tieto" 55 on peräisin?

    Äkkiseltään kuvittelisin että keulalla ei ole tuollaisilla jousilla mitään mahdollisuutta toimia edes sen vertaa että se uskallettaisiin laittaa myyntiin....
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  12. #1632
    Lainaa JP78 kirjoitti Katso viesti
    Menovaimennuksessa on 17mm, 16mm ja 15mm shimmilevyt ja paluussa 17, 16 ja 14. En löydä tietoa miten levyjen siirto on vaikuttanut käytökseen, mutta ajattelin koittaa seuraavaa muutosta: menoon 17, 15 ja 14. Paluu 17, 16 ja 16. Meno pienemmäksi ja paluu suuremmaksi kun jäykempi jousi. Täyttä arvailuahan tämä on...
    Veikkaisin että menee väärään suuntaan. Mutta onneksi tuo on niin pieni muutos ettei sillä saa vahinkoa aikaiseksi.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  13. #1633
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Mistä tuo "tieto" 55 on peräisin?

    Äkkiseltään kuvittelisin että keulalla ei ole tuollaisilla jousilla mitään mahdollisuutta toimia edes sen vertaa että se uskallettaisiin laittaa myyntiin....
    En muista mistä tuon 5.5 N/mm arvon olen saanut. Pikainen googlaus antaa arvoksi 6.6, mutta jossain oli tieto että nämä myöhemmät versiot joissa ei ole vaimennuksien säätöjä olisi 5.5 jousella. Joka tapauksessa auttamattomasti liian löysä.

    On totta että jousi oikeasti pohjaa tämän tästä nippuside mittauksen perusteellakin.
    2009 CBR1000RR
    Ex 2006 ZX10R
    Ex 2006 CBR600F
  14. #1634
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Veikkaisin että menee väärään suuntaan. Mutta onneksi tuo on niin pieni muutos ettei sillä saa vahinkoa aikaiseksi.
    Hyvä että keskustelua syntyy, miksi suunta on väärä?

    Ymmärtääkseni liian löysä jousi on osittain kompensoitu liiallisella puristusvaimennuksella ja kun jousen laittaa oikeaksi niin puritusvaimennusta pitää pienentää.
    2009 CBR1000RR
    Ex 2006 ZX10R
    Ex 2006 CBR600F
  15. #1635
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Vaihda ensin jouset painosi mukaan. Jätä shimmit rauhaan tai vaihda ne korkeintaan uusiksi. Kuoleutuneet shimmit eivät toimi ja vaimennus "vuotaa". Tämän jälkeen voit ajaa ja kokeilla ja miettiä riittääkö paluu/puristus säätöalue.

    Alkuperäiset takapumput olen mielestäni saanut toimimaan, kun Scuuban ohjeiden mukaan asensin takaiskariin ylimääräisen takaiskuventtiilin, joka erottaa paluu-, ja puristuspiirin toisistaan. Toimenpiteellä takaiskarin säätäminen nostetaan uudelle tasolle. Varsinkin kiihdytyksissä perä pysyy ryhdissä eikä perä painu kasaan. Samalla paluujousitus pysyy herkkänä ja palauttaa takakumin nopeasti asvalttiin, missä sen kuuluu ollakin.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  16. #1636
    Lainaa JP78 kirjoitti Katso viesti
    En muista mistä tuon 5.5 N/mm arvon olen saanut. Pikainen googlaus antaa arvoksi 6.6, mutta jossain oli tieto että nämä myöhemmät versiot joissa ei ole vaimennuksien säätöjä olisi 5.5 jousella. Joka tapauksessa auttamattomasti liian löysä.

    On totta että jousi oikeasti pohjaa tämän tästä nippuside mittauksen perusteellakin.
    Edelleen erittäin vahvasti epäilisin tiedon 5.5 tai 6.6 paikkansapitävyyttä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #1637
    Lainaa JP78 kirjoitti Katso viesti
    Hyvä että keskustelua syntyy, miksi suunta on väärä?

    Ymmärtääkseni liian löysä jousi on osittain kompensoitu liiallisella puristusvaimennuksella ja kun jousen laittaa oikeaksi niin puritusvaimennusta pitää pienentää.
    Toisenlainen lähestymiskulma:

    Mittaa ko iskarin pituus, ja kiinnitysreikien halkaisija ja leveys. Ja yritä etsiä samoilla spekseillä joku sopiva vakiotakaiskari* esim jostain japsivehkeestä, jossa on jo säätönämiskät molemmissa päissä. Jolloin tyo yritys ja erehdys metodilla tehty simmailu on helpompaa, koska säätöjen avulla voi edes vähän arpoa mihin suuntaan ja kuinka paljon sitä pitäsisi simmata. Lisäksi, jos tuohon vaihdokkiin ostaa esim racetekin mäntäkitin, niin siinä tulee mukana simmikartat (ja suht hyvin "ylimääräisiä" simmilevyjä) joiden perusteella voit suoraan arpoa esim askelta jäykemmän tai löysemmän simmipakan. Lisäksi kannattaa tuohon vaihdokkiin pistää tuo finninkin mainitsema takaiskuventtiili, jolloin takaiskari toimii niin hyvin kuin sen halvalla saa toimimaan.

    *esim ebaystä katselet fyysiseltä muodoltaan samanlaisia takaiskareita/ jotta se sopii sille tarkotettuun paikkaan. Ja sit kysyt josko myyjä viitsis mitata noi mainitut mitat. Ja kun sopiva mätsi löytyy, niin ei muuta ku säätämään.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  18. #1638
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Edelleen erittäin vahvasti epäilisin tiedon 5.5 tai 6.6 paikkansapitävyyttä.
    Tein toissakesänä keulahuollon tuttavan Suzuki SV 650:een. Siinä oli vakiona .80 jouset, jotka olivat sadan kilon painolleni vähän löysät, mutta maantieajoon ihan OK. Storm myi tarvikeosina ainakin .80 ja .90 jousia. Kuvittelisin, että CBR 600 F:ssä ei kovin paljoa voisi keulajouset noista poiketa.

    Voisiko nuo 5.5 tai 6.6 olla jotain muuta yksikköjärjestelmää kuin kilogrammoja tai Newtoneita? Numeeriset arvot muuttuu kovasti, jos siirtytään paunoihin ja tuumiin.

    EDIT: vai oiko tässä kyse takaiskarin jousesta? Sen suuruusluokasta en osaa arvata mitään.
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
  19. #1639
    Racetech.com mukaan vakio jousi edessä on 0,66kg/mm eli 6,6N/mm. liitteenä kuvankaappaus...
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    2009 CBR1000RR
    Ex 2006 ZX10R
    Ex 2006 CBR600F
  20. #1640
    Lainaa JP78 kirjoitti Katso viesti
    Racetech.com mukaan vakio jousi edessä on 0,66kg/mm eli 6,6N/mm. liitteenä kuvankaappaus...
    Pilk viil: 0,66 kg/mm ei ole 6,6 N/mm, vaan 6,5 N/mm.
    Ja Racetekin sivujen tiedot pitävät välillä paikkansa, ja välillä eivät...
    6,5 N/mm kuulostaa siltikin aika köykäsiltä, epäilen, edelleen.

    Kannattaa myöskin aukaista cartridge ja katsoa millainen (kuinka pitkä) top-out jousi siellä on.

    Ja kannattaa varautua lyhentämään esijännitysholkkia, jos näyttää siltä että painauma jää liian pieneksi uusilla jäykemmillä jousilla, jos tuo em tieto pitääkin paikkansa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  21. #1641
    Taas näitä mutta pakko kysyä
    Eli mitä oljyä olette laittaneet f4:siin (1999) ihan hondan omaa vai jotakin muuta (motul 10w40? yms
    cbr 600f4
    Buell XB12Ss
    Honda 954rr
    kawasaki zx-6r
    Cbr 600f
    Kawasaki Z750 2010

  22. #1642
    Lainaa möykky72 kirjoitti Katso viesti
    Taas näitä mutta pakko kysyä
    Eli mitä oljyä olette laittaneet f4:siin (1999) ihan hondan omaa vai jotakin muuta (motul 10w40? yms
    Tällä foorumilla öljyistä ei kannattaisi aloittaa, koska keskustelu lähtee aina lapasesta. Mutta Castrolia oon laittanut sen yhden kesän mitä oon ehtinyt ajaa. 10W-40. Reilu kymppitonni noilla menty.
    Honda CBR 600F4i
  23. #1643
    Hondalta saa taas 10W-40 öljyä.
    GN4 jälkeen oli 10W30 mutta nyt sen lisäksi on 10W40 vaihtoehto.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  24. #1644
    Lainaa möykky72 kirjoitti Katso viesti
    Taas näitä mutta pakko kysyä
    Eli mitä oljyä olette laittaneet f4:siin (1999) ihan hondan omaa vai jotakin muuta (motul 10w40? yms
    Ite olen omassa 2000 f4:ssa käyttänyt Mobil Super Delvac 15W40:stä. Joo tiedän, että ihan väärää öljyä tähän laitteeseen, mutta mulla ei ole moittimista, pyörä pelittänyt hyvin jo vuosia.
  25. #1645
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/59313...L-synteettinen
    tuota kävin sitten hakemassa ja liikkeessä hinta oli 39.90 eikä 49.90?
    cbr 600f4
    Buell XB12Ss
    Honda 954rr
    kawasaki zx-6r
    Cbr 600f
    Kawasaki Z750 2010

  26. #1646
    Tuli myös tilattu uudet katteet ja nyt mietin teippauksia ja jos jollakin tietoa niin onko katteissa eroja F4 ja F4i välillä kun F4i kate teipit olisi vähän omaan silmään siistimmät.
    https://www.moto-sticker.com/honda-d...4-stickers-dp1
    https://www.moto-sticker.com/honda/h...on-sticker-set
    cbr 600f4
    Buell XB12Ss
    Honda 954rr
    kawasaki zx-6r
    Cbr 600f
    Kawasaki Z750 2010

  27. #1647
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa möykky72 kirjoitti Katso viesti
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/59313...L-synteettinen
    tuota kävin sitten hakemassa ja liikkeessä hinta oli 39.90 eikä 49.90?
    Oletko varma että otit 5100 etkä 5000. Tosin kattelin itsekin joskus talvella että olisi hinta laskenut.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  28. #1648
    Kävin oikein tarkastaa ja 5100 on ja kuitissa lukee 39.90
    cbr 600f4
    Buell XB12Ss
    Honda 954rr
    kawasaki zx-6r
    Cbr 600f
    Kawasaki Z750 2010

  29. #1649
    Lainaa JP78 kirjoitti Katso viesti
    Onhan tuo iso muutos 5.5 -> 9.5, mutta racetech.com laskuri ehdotti arvoksi 1.01? Laskurin mukaan vakio takajousi on oikealla tontilla.

    Menovaimennuksessa on 17mm, 16mm ja 15mm shimmilevyt ja paluussa 17, 16 ja 14. En löydä tietoa miten levyjen siirto on vaikuttanut käytökseen, mutta ajattelin koittaa seuraavaa muutosta: menoon 17, 15 ja 14. Paluu 17, 16 ja 16. Meno pienemmäksi ja paluu suuremmaksi kun jäykempi jousi. Täyttä arvailuahan tämä on...
    Sain viimeinkin ajalliseksi jousien avaamisen. Mistä olette ostaneet simmilevyjä? Tarve olisi seuraaville: paksuus 0,1mm, ulkohalkaisija 17mm, sisäreikä 6mm. Jätän puristuksen koskematta mutta lisään paluuseen vähintään yhden levyn.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    2009 CBR1000RR
    Ex 2006 ZX10R
    Ex 2006 CBR600F
  30.  
  31. #1650
    eli kyseessä cbr600f 89 josta katteet poistettu onko kuvassa olevilla metalliputkilla merkitystä vai joutaako heivata pois putsarista ja onko putsarilta rungolle menevät ilmanotto kumiletkut tarpeen vai toimiiko ilmanki?
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    cbr600f -89
Sivu: 55 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 545535455565765 ... ViimeinenViimeinen