Aika helppo tarkistaa ! Pyörä keskituelle ja pyörittelet ja katsot hampaat(veikke @ Touko. 19 2008,19:41) kirjoitti
![]()
Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän*Eiku Pappa tunturin
Ja jos homma ei luonnistu näillä ohjeilla, niin täältä(Mopoko @ Touko. 19 2008,20:45) kirjoitti
lisäapua.![]()
GSX-R1000 L0
GSX1300R Hayabusa K9
CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
GSX1300R Hayabusa K8
CBR600F4i 2003
"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
Aika helppo tarkistaa ! Pyörä keskituelle ja pyörittelet ja katsot hampaat[/QUOTE]
joo tosiaan mut mulla on tuo keskituki poistettu edellisen omistaja toimesta...![]()
CBR pc25 91/96
Pistä Emäntä työntään ja konttaat vierellä !![]()
Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän*Eiku Pappa tunturin
Jos ei oo Emäntää, sitte on paha![]()
Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän*Eiku Pappa tunturin
hmm.. katsoppa onko takarenkaan kiinnitykset riittävässä momentissa, ettei vain akseli pääse liikkumaan? Ei tuo keskiseisontatuki vaikuta ketjun kireyteen mitään. Kerropa myös mikä on "useita senttejä"? Ketjua ei kannata myöskään kiristää liian kireälle - sillä voi ketjun ja muita osia pilata aika helposti.(miika_s @ Touko. 19 2008,20:40) kirjoitti
Edit: Jaa niin, tuolta ylempää voit bongata linkin reginan sivuille ja sieltä löytyy ohjeita ketjujen kireyteen yms.
GSX-R1000 L0
GSX1300R Hayabusa K9
CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
GSX1300R Hayabusa K8
CBR600F4i 2003
"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
Kannatta harkita nosturia tai varikkotelinettä, jos meinäät räplätä pyörää ! Tai hommata se keskituki![]()
Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän*Eiku Pappa tunturin
Morjens! tässä tulikin jo aihe luettua läpi mutta pistetääs lisä kysymyksiä sitten kehiin
Elikkä olisin nyt vakavasti hommaamassa Honda CBR 600F Sporttia (02') ~26tkm ajettu..
Mitä tulisi ottaa tarkemmin huomioon kun menee pyörää katsomaan?
ja onko tiettyjä seikkoja mitä kannattaa tehdä / tarkistaa pyörästä ennen kuin lähtee enempi ajelemaan?
Auttakkee pölijää![]()
-TjjR
Suzuki "sukisuki" GSX-R 750 -95 ex.
Suzuki "beast" GSX-R 1000 -04
1. Tutki hintataso ja tarjonta (nettimoto+motopalsta) 2. Jäitä hattuun. 3. Tarkista historia + hanki tietoa 4. Osaava kaveri mukaan. 5. Tsekkaa renkaiden+ketjujen+rattaiden+jarrujen+laakereiden+ yleiskunto 6. Koeaja(ta) 7. (puutteita->arvioi->tingi)(TjjR88 @ Touko. 19 2008,22:31) kirjoitti
Tuolta infoa
Edit: linkki
GSX-R1000 L0
GSX1300R Hayabusa K9
CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
GSX1300R Hayabusa K8
CBR600F4i 2003
"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
kiittää ja kumartaaeiköhän näillä päästä pitkälti alkuun
-TjjR
Suzuki "sukisuki" GSX-R 750 -95 ex.
Suzuki "beast" GSX-R 1000 -04
tähän vielä lisäyksenä, että ketjut ei veny tasaisesti.(Sagitta @ Touko. 19 2008,21:14) kirjoitti
toisessa kohtaa voi ketju tuntua just sopivan kireelta, kun taas toisessa kohtaa taas on aivan liian löysä ja sama toisinpäin...
Itellä oli loppuun ajetut ketjut ku ostin oman mopon, ja näin oli senkin kanssa.
Keskituelle kun oot nostanu, ja sitten laskenu, ni ei välttämättä oo "samassa kohdassa" joten voi selittää ton ihmeellisyyden.
Mikähän osa nuista yleensä menee, jos flekti lakkaa toimimasta? Pyöränä siis Cbr -99 600cc (pc 35).
Flekti itessään kuulemma harvoin menee rikki..
Anturi se yleensä ensin menee mutta katso sulakkeet ensin !![]()
Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän*Eiku Pappa tunturin
Taisin käräyttää sulakkeen vaihtaessani bensapumppua. Kellään tietoa mistä löytyy sulakerasia 98vm. 600f:ssä?
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
Eikös se ole siinä ¨kaasukahvan alla![]()
Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän*Eiku Pappa tunturin
Jos on -99 mallia niin satulan alla![]()
Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän*Eiku Pappa tunturin
Sulakerasia löytyikin, se oli oikeanpuoleisen kahvan alapuolella pienen kateluukun alla. Sulakkeet oli ehjät, tarvitsi yksinkertaisesti riittävän pitkään tahkota että alkoi bensa kulkea läpi...
ja nyt![]()
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
Moro! mä ostin tossa pari viikkoa sitte kyseisen pyörän.. vuosimallia -91 ja mallia pc25. ja nyt siitä sitte meni vesipumppu.. mistäköhän saisin halvalla? vai olisko kellää täällä semmosta myynnissä? ja sitte toinen, mistä saisin kuristuspalat jotta voisin laittaa sen 25kW:n papereihi..? ikää kun on vasta se 18 ni en sais ajella vielä![]()
![]()
![]()
JL
Onko joku mitannu cebaristaan latausjännitteitä? Pyörän ollessa käynnissä ilman valoja tulee ~14.8 - 15V, valot päällä ~13.8-14V.. Mietityttää vaan tuo ilman valoja olevat kovat arvot, onko jo liian suuret? Kannattaako epäillä, että esim. jännitteensäädin olisi menossa.. (valot toimii kuitenkin tasaisesti kun pyörä on käynnissä)?
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
Cebari ei lataa kunnolla tyhjäkäynnillä, ainakaan ohje kirjan mukaan! Ei kannata huolestua, sama homma![]()
Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän*Eiku Pappa tunturin
Kävinpä huvikseni kysäisemässä jotta mitä kustantaa nokkaketjun kiristäjän ja ketjun vaihto. Lupasivat kyseisen urakan tehdä noin 450e. Työlle tulee hintaa se 300e. Kysyin sitten, että jos pelkän kiristäjän vaihtaa niin kuulemma menee 2000km ja alkaa rallatus uudestaan ja jos on tämä itsesäädettävä kiristäjä niin pääsee ehkä toisen mokoman eli vakaasti oli huoltopäällikkö ketjunvaihdon kannalla. Tämä siis Jyväskylän Bikeforumista.
Onhan siinä tietysti pointtia, koska pyörällä on ajettu 52tkm ja ikävähän se on jos vauhdista heittää ketjun poikki, ainakin näin voisin kuvitella.
Mitä mieltä muut hintatasosta ja työstä? Jos joku tietää 50km säteellä jyväskylästä halvan ja suhteellisen hyvän paikan missä teettää niin ehdotuksia otetaan toki vastaan Kallista tämä harrastaminen.![]()
aika kalliilta kyllä kuulostaa
jos taksa on se yleinen n.50€/h niin sais aikaa menemään siihen 6h
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
Jep, kuulemma se ei ihan pikkuhomma ole, mutta veikkaan että tuo taksa on isompi kuin 50e/h. Osienhan ei pitäisi olla ittessään kun ketju noin 80e ja kiristin siinä 50-60e?(make200 @ Touko. 22 2008,12:57) kirjoitti
Orkkis kiristin maksaa ~60e ja ketju oli vissiin pikkasen tyyriimpi. Aika suolaselta vaikuttaa toi hinta.
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
tuttu bw:ssä hommissa, ni tais puhuu jotain alle 200e reissusta kiristäjän vaihto + työ... (näin muistelen)
miks se ketju pitäis ylipäätään vaihtaa, kuluuks se muka pahemmin, oon ymmärtänyt, et kiristintähän sinne normisti vaan vaihdetaan...
joku viisas voi oikasta mun virheluulon.
kyllähän jakoketju venyy ja kuluu siinä missä pyörän ketjutkin(kiivi3 @ Touko. 22 2008,13:41) kirjoitti
jos pyörä on jo 52tkm ajettu eikä ikinä vaihdettu ketjua niin ei se uus kiristin sitä ketjua enää kiristä
eikä se vaihto ole niin kova homma koska liike ei sitä konetta pura
uus ketju vanhaan kiinni ja pyöräytetään koneen läpi
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99