Sivu: 5 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345671555 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 2013:sta
  1. #121
    Lainaa (veikke @ Touko. 19 2008,19:41) kirjoitti
    ketjut ja rattaat näyttäis olevan ok mutta mistä sen tietää ns.varmasti?en tiedä kuvittelenko mutta tietyssä kohtaa on mun mielestä hieman kovempi rallatus/rahina... mistä tuollainen johtuis?voisko olla esim eturattaassa hammas poikki? *
    Aika helppo tarkistaa ! Pyörä keskituelle ja pyörittelet ja katsot hampaat
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  2. #122
    Lainaa (Mopoko @ Touko. 19 2008,20:45) kirjoitti
    Lainaa (veikke @ Touko. 19 2008,19:41) kirjoitti
    ketjut ja rattaat näyttäis olevan ok mutta mistä sen tietää ns.varmasti?en tiedä kuvittelenko mutta tietyssä kohtaa on mun mielestä hieman kovempi rallatus/rahina... mistä tuollainen johtuis?voisko olla esim eturattaassa hammas poikki?
    Aika helppo tarkistaa ! Pyörä keskituelle ja pyörittelet ja katsot hampaat
    Ja jos homma ei luonnistu näillä ohjeilla, niin täältä
    lisäapua.
    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
  3. #123
    Aika helppo tarkistaa ! Pyörä keskituelle ja pyörittelet ja katsot hampaat [/QUOTE]
    joo tosiaan mut mulla on tuo keskituki poistettu edellisen omistaja toimesta...
    CBR pc25 91/96
  4. #124
    Pistä Emäntä työntään ja konttaat vierellä !
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  5. #125
    joo ja kiitoksia sagittalle,tuli kerralla selväks
    CBR pc25 91/96
  6. #126
    Jos ei oo Emäntää, sitte on paha
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  7. #127
    Lainaa (miika_s @ Touko. 19 2008,20:40) kirjoitti
    Ostin otsikon mukaisen -99 vuosimallin prätkän. Koeajon lisäksi en ole heittänyt sillä kuin n. kilometrin pituisen lenkin.

    Ongelmani on tällainen: laitoin pyörän keskiseisontatuelle vähaksi aikaa. kun otin pois tuelta, huomasin että ketju oli silmin nähden löystynyt, "vapaa" liike oli useita senttejä. Ennen tuelle laittamista ketju oli sopivalla kireydellä. Pääsin pyörällä liikkeelle, joten ketju ei ole ainakaan kummaltakaan rattaalta hypännyt pois.

    Mitähän on mahtanut tapahtua? Onko tässä joku juju, jota en tajua? Auttakaa aloittelevaa motoristia
    hmm.. katsoppa onko takarenkaan kiinnitykset riittävässä momentissa, ettei vain akseli pääse liikkumaan? Ei tuo keskiseisontatuki vaikuta ketjun kireyteen mitään. Kerropa myös mikä on "useita senttejä"? Ketjua ei kannata myöskään kiristää liian kireälle - sillä voi ketjun ja muita osia pilata aika helposti.

    Edit: Jaa niin, tuolta ylempää voit bongata linkin reginan sivuille ja sieltä löytyy ohjeita ketjujen kireyteen yms.



    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
  8. #128
    on emäntä mut eipä pahemmin auttele...
    CBR pc25 91/96
  9. #129
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  10. #130
    Kannatta harkita nosturia tai varikkotelinettä, jos meinäät räplätä pyörää ! Tai hommata se keskituki
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  11. #131
    TjjR88:n avatar
    Liittyi May 2008
    Pohojois-Pohojammaa,Nivala
    Morjens! tässä tulikin jo aihe luettua läpi mutta pistetääs lisä kysymyksiä sitten kehiin

    Elikkä olisin nyt vakavasti hommaamassa Honda CBR 600F Sporttia (02') ~26tkm ajettu..
    Mitä tulisi ottaa tarkemmin huomioon kun menee pyörää katsomaan?
    ja onko tiettyjä seikkoja mitä kannattaa tehdä / tarkistaa pyörästä ennen kuin lähtee enempi ajelemaan?

    Auttakkee pölijää
    -TjjR

    Suzuki "sukisuki" GSX-R 750 -95 ex.
    Suzuki "beast" GSX-R 1000 -04
  12. #132
    Lainaa (TjjR88 @ Touko. 19 2008,22:31) kirjoitti
    Morjens! tässä tulikin jo aihe luettua läpi mutta pistetääs lisä kysymyksiä sitten kehiin

    Elikkä olisin nyt vakavasti hommaamassa Honda CBR 600F Sporttia (02') ~26tkm ajettu..
    Mitä tulisi ottaa tarkemmin huomioon kun menee pyörää katsomaan?
    ja onko tiettyjä seikkoja mitä kannattaa tehdä / tarkistaa pyörästä ennen kuin lähtee enempi ajelemaan?

    Auttakkee pölijää
    1. Tutki hintataso ja tarjonta (nettimoto+motopalsta) 2. Jäitä hattuun. 3. Tarkista historia + hanki tietoa 4. Osaava kaveri mukaan. 5. Tsekkaa renkaiden+ketjujen+rattaiden+jarrujen+laakereiden+ yleiskunto 6. Koeaja(ta) 7. (puutteita->arvioi->tingi)

    Tuolta infoa

    Edit: linkki



    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
  13. #133
    TjjR88:n avatar
    Liittyi May 2008
    Pohojois-Pohojammaa,Nivala
    kiittää ja kumartaa eiköhän näillä päästä pitkälti alkuun
    -TjjR

    Suzuki "sukisuki" GSX-R 750 -95 ex.
    Suzuki "beast" GSX-R 1000 -04
  14. #134
    Lainaa (Sagitta @ Touko. 19 2008,21:14) kirjoitti
    Lainaa (miika_s @ Touko. 19 2008,20:40) kirjoitti
    Ostin otsikon mukaisen -99 vuosimallin prätkän. Koeajon lisäksi en ole heittänyt sillä kuin n. kilometrin pituisen lenkin.

    Ongelmani on tällainen: laitoin pyörän keskiseisontatuelle vähaksi aikaa. kun otin pois tuelta, huomasin että ketju oli silmin nähden löystynyt, "vapaa" liike oli useita senttejä. Ennen tuelle laittamista ketju oli sopivalla kireydellä. Pääsin pyörällä liikkeelle, joten ketju ei ole ainakaan kummaltakaan rattaalta hypännyt pois.

    Mitähän on mahtanut tapahtua? Onko tässä joku juju, jota en tajua? Auttakaa aloittelevaa motoristia
    hmm.. katsoppa onko takarenkaan kiinnitykset riittävässä momentissa, ettei vain akseli pääse liikkumaan? Ei tuo keskiseisontatuki vaikuta ketjun kireyteen mitään. Kerropa myös mikä on "useita senttejä"? Ketjua ei kannata myöskään kiristää liian kireälle - sillä voi ketjun ja muita osia pilata aika helposti.

    Edit: Jaa niin, tuolta ylempää voit bongata linkin reginan sivuille ja sieltä löytyy ohjeita ketjujen kireyteen yms.
    tähän vielä lisäyksenä, että ketjut ei veny tasaisesti.
    toisessa kohtaa voi ketju tuntua just sopivan kireelta, kun taas toisessa kohtaa taas on aivan liian löysä ja sama toisinpäin...

    Itellä oli loppuun ajetut ketjut ku ostin oman mopon, ja näin oli senkin kanssa.

    Keskituelle kun oot nostanu, ja sitten laskenu, ni ei välttämättä oo "samassa kohdassa" joten voi selittää ton ihmeellisyyden.
  15. #135
    Mikähän osa nuista yleensä menee, jos flekti lakkaa toimimasta? Pyöränä siis Cbr -99 600cc (pc 35).
    Flekti itessään kuulemma harvoin menee rikki..
  16. #136
    Anturi se yleensä ensin menee mutta katso sulakkeet ensin !
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  17. #137
    Taisin käräyttää sulakkeen vaihtaessani bensapumppua. Kellään tietoa mistä löytyy sulakerasia 98vm. 600f:ssä?
    täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
  18. #138
    Eikös se ole siinä ¨kaasukahvan alla
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  19. #139
    Jos on -99 mallia niin satulan alla
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  20. #140
    Sulakerasia löytyikin, se oli oikeanpuoleisen kahvan alapuolella pienen kateluukun alla. Sulakkeet oli ehjät, tarvitsi yksinkertaisesti riittävän pitkään tahkota että alkoi bensa kulkea läpi...

    ja nyt
    täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
  21. #141
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  22. #142
    Moro! mä ostin tossa pari viikkoa sitte kyseisen pyörän.. vuosimallia -91 ja mallia pc25. ja nyt siitä sitte meni vesipumppu.. mistäköhän saisin halvalla? vai olisko kellää täällä semmosta myynnissä? ja sitte toinen, mistä saisin kuristuspalat jotta voisin laittaa sen 25kW:n papereihi..? ikää kun on vasta se 18 ni en sais ajella vielä
    JL
  23. #143
    Onko joku mitannu cebaristaan latausjännitteitä? Pyörän ollessa käynnissä ilman valoja tulee ~14.8 - 15V, valot päällä ~13.8-14V.. Mietityttää vaan tuo ilman valoja olevat kovat arvot, onko jo liian suuret? Kannattaako epäillä, että esim. jännitteensäädin olisi menossa.. (valot toimii kuitenkin tasaisesti kun pyörä on käynnissä)?
    täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
  24. #144
    Cebari ei lataa kunnolla tyhjäkäynnillä, ainakaan ohje kirjan mukaan! Ei kannata huolestua, sama homma
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  25. #145
    Kävinpä huvikseni kysäisemässä jotta mitä kustantaa nokkaketjun kiristäjän ja ketjun vaihto. Lupasivat kyseisen urakan tehdä noin 450e. Työlle tulee hintaa se 300e. Kysyin sitten, että jos pelkän kiristäjän vaihtaa niin kuulemma menee 2000km ja alkaa rallatus uudestaan ja jos on tämä itsesäädettävä kiristäjä niin pääsee ehkä toisen mokoman eli vakaasti oli huoltopäällikkö ketjunvaihdon kannalla. Tämä siis Jyväskylän Bikeforumista.

    Onhan siinä tietysti pointtia, koska pyörällä on ajettu 52tkm ja ikävähän se on jos vauhdista heittää ketjun poikki, ainakin näin voisin kuvitella.

    Mitä mieltä muut hintatasosta ja työstä? Jos joku tietää 50km säteellä jyväskylästä halvan ja suhteellisen hyvän paikan missä teettää niin ehdotuksia otetaan toki vastaan Kallista tämä harrastaminen.
  26. #146
    aika kalliilta kyllä kuulostaa
    jos taksa on se yleinen n.50€/h niin sais aikaa menemään siihen 6h
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  27. #147
    Lainaa (make200 @ Touko. 22 2008,12:57) kirjoitti
    aika kalliilta kyllä kuulostaa
    jos taksa on se yleinen n.50€/h niin sais aikaa menemään siihen 6h
    Jep, kuulemma se ei ihan pikkuhomma ole, mutta veikkaan että tuo taksa on isompi kuin 50e/h. Osienhan ei pitäisi olla ittessään kun ketju noin 80e ja kiristin siinä 50-60e?
  28. #148
    Orkkis kiristin maksaa ~60e ja ketju oli vissiin pikkasen tyyriimpi. Aika suolaselta vaikuttaa toi hinta.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  29. #149
    tuttu bw:ssä hommissa, ni tais puhuu jotain alle 200e reissusta kiristäjän vaihto + työ... (näin muistelen)

    miks se ketju pitäis ylipäätään vaihtaa, kuluuks se muka pahemmin, oon ymmärtänyt, et kiristintähän sinne normisti vaan vaihdetaan...
    joku viisas voi oikasta mun virheluulon.
  30.  
  31. #150
    Lainaa (kiivi3 @ Touko. 22 2008,13:41) kirjoitti
    tuttu bw:ssä hommissa, ni tais puhuu jotain alle 200e reissusta kiristäjän vaihto + työ... (näin muistelen)

    miks se ketju pitäis ylipäätään vaihtaa, kuluuks se muka pahemmin, oon ymmärtänyt, et kiristintähän sinne normisti vaan vaihdetaan...
    joku viisas voi oikasta mun virheluulon.
    kyllähän jakoketju venyy ja kuluu siinä missä pyörän ketjutkin
    jos pyörä on jo 52tkm ajettu eikä ikinä vaihdettu ketjua niin ei se uus kiristin sitä ketjua enää kiristä

    eikä se vaihto ole niin kova homma koska liike ei sitä konetta pura
    uus ketju vanhaan kiinni ja pyöräytetään koneen läpi
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
Sivu: 5 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345671555 ... ViimeinenViimeinen