yoshimura.jpg
Eikös tuo kyseinen putkisto ole yoshimuran trc 3/4 putki? Kun kesällä ostin -07 r1 niin edellinen omistaja sanoi että olisi kokoputkisto, mutta eihän yoshimuralta edes saa kokoputkistoa?
Pystyykö joku mittaamaan rykkösen iskareiden pituutta noin niinku karkeasti rullamitalla putken päästä akselin keskelle? Vm 2004.
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Tuntuu oleva pientä klappia keulassa, niin ajattelin että jos kokeilis kiristää mutteria näin alkuun jos sillä korjaantus. Riittää varmaan kun yläkolmion irrottaa? Millanen homma on vaihtaa koko ohjauslaakeri sarja?
Nii mistä se johtu kun kytkimen pistää pohjaan vaihteen ollessa vapaalla, ni kuuluu semmoi rallatus varsinki kylmällä koneella, lämpimällä koneella ei niin paha...
Mitä ketjua ja rattaita ootte laittanu rytkösiin? Onko kokemuksia Esjot merkkisistä rattaista? Ootteko käyttäny vahvistettua vai jopa Super vahvistettua ketjua? http://geiwiz.de/search_result_revol...aha&ausgabe=OK
Jos haluaa välityksiä vähän lyhentää niin onko se paras vaihtoehto että laittaa -1 eteen ja taakse vakio ratas?
Solifer SM -74 --> Yamaha Dt50R -07 --> Yamaha Dt125-X -07 --> Kawasaki Z750 -04 --> Yamaha Yzf-R1 -07
Miten paljon ajettuja rykkösiä porukalta löytyy? Missä kohtaa alkaa tulla isompia/kalliimpia remontteja? Tietty se on pyörästä/ajosta yms kaikesta kiinni, mut tos olis -03 rykkönen tarjolla, jolla ajettu 58tkm. Onko se paljon??
Nyt on vaan tyydyttävä vanhaan halpaan pyörään, tai oltava kokonaan ilman. Radalle löytyy kyllä pikku ninja, mutta nyt kerkeis vielä hyvin ajelee mutkapätkää, jos on kuivaa syksyä... ja syyshinnat olis ihan kohillaan.
Kawa Z1000SX
Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
Mulla 06/07, ajettu 80 tkm. Eipä siin oo muuta ku öljyjä, suodattimia, renkait, jarrupaloja, tulppia ja ketjuja/rattait vaihdettu. Eli normi kulutusosaa...
Moottoris ei oo mitään muuta avattu, ku venttilinkoppa (venttiilien välyksien tarkistus). Joku siin tänä kesänä alkanu pietää pientä ääntä, epäillen et kytkinpakan jouset
Ja on keulittu, ajettu radalla, revitetty & rääkätty, sekä vierailtu n 20:s eri valtiossa![]()
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Kellään nurkissa lojumassa kilventelinettä 07-08 pyörään? Mahdollisimman yksinkertainen pala metallia olis hakusessa. Oma on jossain turunväylällä.
Ebayn tarjonta on 99% us kilville.
Myös uudet telineet kiinnostaa, jos jollain on urlia tarjota. Vilkulle paikkoja ei tarvita, joskin ne voi siinä olla.
Viimeksi muokannut: juhis_; 04.09.2015 klo 23:24.
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Tarvisi saada -05 rykkösestä kaavio käännettyä ja tuossa mallissa ei taida köyhänmiehen viritykset onnistua, koska vaihdetanko menee rungon läpi. Onko jollakin tietoa laadukkaammista kiinaan jalkatappisarjoista mitä uskaltaisi jopa käyttää![]()
Äkkiseltään katselin, että 07-08 mallin sarja voisi myös sopia? Saattaisi olla enemmän tarjontaa käytetyissä...
Nykyiset:
cbr1000rr -10
vtr sp1 -00
sport 750 -02
er5 -02
Kaatumatapit eli tatit vanhaan Ryxiin miten? Miun 2001 Ryxissä ollu tähän asti sellasilla 6 mm ruuveilla siinä keskikatteessa, eikä niistä ole ollut MITÄÄN hyötyä kaatuillessani, se ruuvi on joko katkennut tai taipunut siinä tilanteessa. Onko AINOA keino ja onko se edes mahdollista SUURENTAA niitä reikiä ja tehdä uudet kierteet paxummille pulteille? En oo vielä tutkinu ite, on vähän rampa olo viimesimmästä highsiderista
Lisäxi: onko rungon maalaamisessa jotain erityisjuttua mikä pitää tehdä että onnistuu? Tuskin voi suoraan spraypullosta mustax maalata?Edit: Jaaha, alumiin pohjamaalia nyt ainakin pitää ensin käyttää.. Bilteman 6,99 € spray lienee riittävän hyvä.
Viimeksi muokannut: JukkaX; 08.09.2015 klo 17:29.
Yamaha #1 we_R1'04
Koneen etukiinnikepulttien tilalle pidemmät pultit ja sinne alle kiinni vaikkapa polymeeritangosta sorvaten sopivat tatit. Lisäksi swingin kiinnityksen jatkeeksi voi rakennella vastaavat.
Toki valmiita sarjojakin löytyy mm. LSL:n valmisteena vaikka tuolta: http://storm-motor.fi/osat/moottorip...-yzf-r1-98-99/
- T -
PS. mulla saattaa olla vielä tallessa LSL:n kiinnikkeet josta kyllä oikea on entinen. Jotain tappejakin on varmaan jäänyt olemaan. Joku vasemman puolen koneenkoppakin saattaa olla, tosin ei priimakuntoista (=ainakin kerran kaaduttu).
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Jees Tumppi, kiitti. Swingin kiinnityxeenkin nuo lie syytä lisätä juu. Kuvia kattelemalla ja katteen alle kurkistamalla selvisi minullekin juuri äsken mihin ne tatit kiinnitetään. 9 mm pultti tiheellä kierteellä näemmä kans käytössä. Edit: Jopa selvisi sekin adapterilevyn idea. Taijan Kiiinasta tilata näyttävii tattiloi![]()
Viimeksi muokannut: JukkaX; 08.09.2015 klo 20:21.
Yamaha #1 we_R1'04
Kawa Z1000SX
Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
http://www.motouutiset.fi/fi/moottor...=Partner-Promo
No onhan todella hieno tuo klassinen King Kenny- väritys pyörässä.
Tuli aivan järkyttävä himo ostaa r1,n.
Oulun emc.llä oli ajamaton 2012 malli. Siinä oli kyllä sitä jotakin.![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Ite testasin ehjää rykkökköstä joka oli -2 eturattaalla ennen ku lähin ostaa omaani -06 r1 oli tosi vaikee lähtee liikkeelle tolla -2 vakiolla itellä pc3,putkisto ja sytkä boxi 173,5 takasesta ja vakio välit, on ihan eri laite ku ratasvaihto vakio. Kiinnostas tietää mitä muut on saanut takasesta irti pc putkisto vireillä
3 keulitaan kaasulla
Ajattelin laittaa +7 niin voi vetää isoa kovaa ja lähtee valoista paremmin liikkelle.
Supermoto
Lainaa härskisti itse itseäni tuolta mp-talli osion penkityskeskustelusta:
10% erot eri penkkien välillä on suhteellisen normaalia. Lisäksi toisiovälitys, käytetty vaihde, ketju, rengas ja sen paine sekä ympäristöolosuhteet vaikuttavat tuloksiin.
Eli taas kerran suomeksi: Penkkitulokset EIVÄT ole vertailukelpoisia keskenään. Ei edes samassa penkissä vedettynä kaksi samanlaista pyörää jos em. asiat muuttuvat.
Ainoastaan silloin tulokset ovat jollain tavalla vertailtavissa kun otetaan pyörästä vertailuveto -> muutetaan yhtä asiaa -> penkitetään uudestaan. Penkkitulos on suhteellinen lukema jota verrataan johonkin referenssiin, jolloin on huomioitava myös mittausepävarmuus joka lienee jotain 2-5% luokkaa.
Millään penkkituloksella ilman selkeää vertailukohtaa ei ole mitään merkitystä. Sillä todennetaan että pyörä toimii ja sopat on kohdallaan.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Joo, kyllähän penkissä saa mitä tahansa lukemia aikaiseksi kun kertoimet on kohdillaan. Esim. jo takasen paineen muutos vaikuttaa tulokseen muutamana hepan. Ja esim. sliksillä penkittäessä saa ymmärtääkseni huonompia lukemia kuin katukumilla. Kittipahvi+kittiECU+täysputkisto+nokkien ajoitus+muuta pientä tietääkseni anto -08 Rytkösestä +180hp takaselta. Täysputkistolla ja muilla perusvireillä tuommonen n. 170hp on ihan kelpo tulos tuon ikäluokan laitteesta.
Superbike #7
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Oman 06' R1:sen moottoreita on "kutiteltu" seuraavasti:
Vanha 5VY moottori:
-kansi modattu (Kansiset)
-imutorvet vaihdettu
-Akran koko putkisto
-Pipercamsin nokat (ajoitus Kansiset)
-PC3 boxi, Ignition module mokkulaa ei saatu toimimaan vaan se oli otettava kokonaan pois
Säätö Bike Doctorilla 10.4.2010, takaselta 160,3 hp ja 107,8 Nm.
Nykyinen 4C8 moottori:
-kansi modattu (Pete Beale)
-ohuempi kannentiiviste (YEC)
-Akran koko putkisto
-vakio nokat ajoitettu uudelleen (Motoville)
-vakio Ecu muutettu YEC-street ecuksi
Säätö DC Finlandilla, kevät 18.4.2013, takaselta 170,5 hp ja 111,2 Nm
Oman käsitykseni mukaan kyseisissä säätöpaikoissa ei "irtohepoja" jaeta.
Vertailuna totean että BikeDoctorilla oli samaan aikaan käynyt penkissä 09' R1:nen johon oli vaihdettu sliparit. Siitä oli irronnut takaselta 154.6 hp ja 102.8 Nm.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Huipputehosta ei ole tietoa, mutta pienellä kutittelulla 4c8 eli rn19 käyttöalue on ihan kiva. 10Hz mokkulalla mitattuna 100-200kmh väli menee aika tasaiseen 3,6-3,7 sek väliin.
-vakio nokat on ajoitettu
-kansipahvi -0,1mm
-putkisto, filtteri, race-ecu, shifteri, rajotin kai vähän ylempänä
Tehoa tulee tosi hyvin jossain 9-13 krpm välillä ja sen saa myös tiehen. Noilla lukemilla mopo on yleensä täysin pystyssä jossain 150kmh jälkeen. Ei sitä eroa vastaaviin bemareihin niin paljoa ole, etteikö imussa pysyis. Muutama hevonen näin perstuntumalta.
Jos pyörällä haluaa kiihdytellä pienissä vauhdeissa, vaikuttaa takaiskari ja jousen jäykkyys ihmeen paljon. Oma ei kisko kolmosella enää ympäri edes 16-46 väleillä.. se menee eteenpäin.
Omassa RN095 2003 mallisessa 151 takasella. Vakiona 130 takasella.
- Modattu airbox
- Yoshimura EMS
- Devil käyrästö ja MIVV GP slipari
Vartilla ajoin ~10.6 216kmh loppunopeudella. Lähdöt kytkintä säästäen ja ongelmaahan tuossa on kakkosen loppuun powerwheelien kanssa. -1 piikki edessä.
1199S Panigale
Terve kaikille! Ensi kaudeksi pitäisi hommata uutta ketju ja rataspakettia pyörään, mikä olikaan R1 2007 vuosimallin vakiovälitykset? Ajattelin hommata yhtä ratasta pienemmän eturattaan mitä on alkuperäisenä, mitä mieltä porukka on? Tänä vuonna puri ratakärpänen ja olisi aika laittaa pyörä teknisesti kuntoon. Renkaiksi ajattelin laittaa alle pirellin supercorsat.
17/45 näyttäs olevan vakiot.
16/46 toimii varmasti riittävän hyvin kaikilla suomen radoilla. Tuon tiuhempaa en ainakaan alkuun laittais. Jos kaikki menee uusiksi, niin 520-ketjulle löytyy helpommin rattaita.
Välityksiä tärkeempänä säätäisin alkuun alustan painaumat suunnilleen kohdilleen. Jos olet jotain 70-80kg väliin, ei tehdasasetukset välttämättä ole kovin kaukana. Ne löytyy googlaamalla.