Noita eri vuosimalleja en tunne, mutta jos kyseessä on alla olevan kuvan mukainen kapistus (kuva vuosimallin 07 mopon ohjausiskari), niin onnistuu. Kun omani avasin, niin ihan litkua siellä oli sisällä ja vaihdoin ensin vähän paksumpaan ja myöhemmin oikein paksuun moottoriöljyyn (80W-140). Ei haittaa kääntämistä ja on todella vakaa. Tietysti säädettävä laite olisi parempi, mutta itse en ajele kylmällä ilmalla, joten tuo kelpaa.
IMG_3396.jpg
Toisessa kuvassa näkyy kierteen alapuolella kolo sylinteriin. Öljyn pinta täytyy pitää sen yläpuolella täytön aikana kun liikuttaa mäntää. Kuvassa näkyykin pinnalla muutama ilmakupla.
IMG_3383.jpg
Pannonia-56 -> Honda-70 -> Fz-05 -> R1-07 -> R6-11
Onko noissa kaikissa vakio ohjausiskareissa pieni klappi kun kädessä sitä nitkuttaa edes takas? Klappia oli siis joku 5-7mm molempiin suuntiin kolinan kera
Jäi tollanen ylimääräseks WP:n vaihdon yhteydessä ja tuntu kädessä aika kamalalta. Liekö paskana koko laite?
edit: Senki voi joku halukas ostaa ihmeteltäväks edullisesti jos kiinnostaa. Ilmaa sen järjestelmässä ainaki on rutinasta päätellen![]()
Viimeksi muokannut: juhis_; 17.02.2013 klo 21:47. Syy: typot
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
-08 koneen äänet mietityttää. Tuli ns. ostettua sika säkissä ja äsken roklatteluita kuuntelin korva koneessa sydän (ja rahapussi) sykkyrällä.
Kytkinkopasta kuuluu helinää kytkin pohjassa, luistokytkin? Suuttimet kanssa säklättävät, mutta muitakin naputuksia ja kilinöitä koneesta kuuluupi.
Kannanko koko pyörän jorpakkoon ihan suorilta vai onko 07-08 kone kunnossanakin olevana kovaääninen?![]()
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Niin juuri noihin itsekin vertasin. Uusin Blade piti mielestäni koeajolla semmosta Gixxermäistä "raakaa" ääntä, mutta että R1:stäkin pitää epäillä. Mottona ollut että jamaha ei pamaha, jospa näin olisi...
Jos Kuopion lähellä on vastaavan omistaja, niin tervetuloa kuuntelemaan munkkikahveja vastaan![]()
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Yamaha ei pamahada.... EI pidä paikkaansa. Näistä 07-08 vehkeistä on useammasta imuventtiilit ja ohjurit menny paskaksi olemattomilla kilometreillä. Tiedän että tälläkin hetkellä yhdellä pajalla on 20 000 km:ä ajettu rykkönen josta tuo vika löytyy. Itse ropasin kuntoon yhden 08' vuotisen millä oli ajettu 12 000 km:ä. Siihen sai tehtaallta takuuseen osat.
No ei maalailla piruja seinille.Onhan tuo moottori kohta kiinni mun omassakin kikottimessa, mutta kansi on siinä onneksi aivan uusi. Moottori rupee kuulostamaan lähinnä Subarun boxerikoneelta kun tuo venttiilivika rupeaa vaivaamaan.
Kyllä se Yamaha rouskuttaa ehjänäkin aika lailla, mutta omasta mielestä käy kuitenkin vielä suht koht siististi jos vaikka vertaa Kawaan.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Polo:n mallihaku tarjosi jarrupaloja viidellä eurolla per levy, mitkähän lie? http://www.polo-motorrad.de/en/brems...ha-radial.html
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
At last![]()
Koko setti n. 300g alkuperäistä kevyempi.
![]()
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Loman alkajaisiksi tuli laitettua "uusi" moottori kiinni.
Kitti Ecukin on jo paikallaan. Nyt pitäisi sitten tehdä hivenen sähköjuttuja jotta saa kaiken toimimaan. Hivenen kyllä jännitti kun en ollut mitään mittoja ottanut moottorin yläpään korvakkeista, jotta sopiiko moottori vanhempaan runkoon. Olin toki lukenut jutun yhdestä moottorin vaihdosta tuolla amerikan maalla. Mutta sinnehän se sujahti.
Kiitokset Ilulle rahtipalvelusta ja Villelle nokkien ajottamisesta.![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Tuli tänään asennettua Lightechin setti, Galferin levy ja kauan odotettu brembon satula
![]()
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Jaahas näkyy muillakin olevan loppukiriä pyörän kanssa ennen lumien sulamista, hyvältä näyttää!
Mulla on vielä vaiheessa penkkien verhoilu, huggerin maalaus ja tank padien asentelu. Ainiin eturatas lähtee vaihtoon myös ja -1 piikkinen tilalle, kunhan oon tarpeeks pitkän jatkovarren löytänyt jostain. Viimeeksi posautin ratashommissa mamman imurista jatkovarren päreiksi, ei hirveesti tykännyt
Tässä mennään tällä hetkellä, pistelen vaikka vielä ennen-jälkeen fotot talven aikaansaannista kun oon yllämainitutkin saanu hoideltua alta veks. Tuun jatkossakin hommaamaan ensisijaisesti vakiokuntoisia pyöriä, sen verran mukavaa ajanvietettä toi tallissa ropaaminen on.
![]()
ent. Yamaha R1 -08, Honda CB1000RA -11, Honda CR 125R -00, Kawasaki KX 80 -99, Honda XR 80R -00, Honda Monkey eKr.
Vamos MC Helsinki
Ja kallista!Mulla tahtoo mennä nää välillä överiksi, mut mieluummin sitä rahansa mopoon laittaa kun juo kurkusta alas
Minkäs väriseks huggeri tulee? Ilmeisesti valkoseks?
Ja mitä noihin jatkovarsiin tulee niin onnistuin saamaan Bilteman 40cm räikkävarren paskaks ku irrotin takalevyn pultteja. Jumalauta ne oli kovaa kiinniJälkeenpäin luin toiselta foorumilta, että yamahalla on jotain "vähän" jäykkää lukitetta noissa kierteissä ja jengi on onnistunu katkasemaan ne sinne. Se olis syöny miestä... Tästä lähin jossei pultit aukee järkevällä voimalla ni vähän lämpöä ensin perään ja uutta kokeilua.
Siisti pyörä sulla!![]()
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
ent. Yamaha R1 -08, Honda CB1000RA -11, Honda CR 125R -00, Kawasaki KX 80 -99, Honda XR 80R -00, Honda Monkey eKr.
Vamos MC Helsinki
Kokemuksia kaatumissuojista, tapit tai koneenposket yms.? Tapit olisivat halvimmat, mutta lähteekö kaadossa niiden mukana rungosta palasia?
Nämä koneenposket olisivat ilmeisesti aika hyvät: http://www.gbracing.eu/Yamaha.114/YZ...rotection.270/
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Niillä ylemmollä tapeilla on taipumus rikkoa kannesta mootttorinkorva kaadossa,mutta jos laittaa myös alemmat tapit jotka kiinnitetään swingin akseliin,on suoja aika hyvä.http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-YZF...item4ac035f071[QUOTE=tidnab;6145172]
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Jos pelkää, että kaatumatatti repii jotain tärkeää mukanaan esim. kanttarin ylityksessä, voi siihen pulttiin vetää vaikka rautasahalla ihan kevyen uran, josta pultti sitten napsahtaa poikki kun tarraa liikaa kiinni. Tosin mulla kyllä katkes se pultti ilman murtouraakin vaikka en edes kaatunut. Oikealta puolelta nimittäin katosi kaatumatatti viime kesänä. Pultin tynkä oli jäänyt reikäänsä, mutta tatti puuttui. Niin juu ja mulla on tuossa rytkösessä PP-tuningin tatit.
Superbike #7
Hieman meinaa vastustaa, mutta onneksi ongelmiin tuntuu vielä toistaiseksi lääke löytyvän.
Mullahan oli kuvitelma että 06' Akran putkisto käy heittämällä 07/08', mutta ei sinne päinkään. 06:sessa on pakoaukot kannessa kallistettu, kun taas 07/08:ssa nämä on suorassa. Jäi puuttumaan vajaa 10 senttiä putkista kun niitä sovittelin ja jäivät vielä sellaiseen asentoon lähdöstä ettei jäähdytin olisi sopinut paikoilleen.
Onneksi löytyi eräältä rataharrastajalta "ylimääräiset" 07/08 alkukäyrät Akran putkistoon. Josko nyt saisi putkistonkin kasattua paikoilleen alkuviikosta.
Juhis tai joku muu ystävällinen harrastelija voisi ottaa kuvan kuinka anturi numero 17 (ilman lämpötila-anturi) on imuilman ohjaimessa kiinni. Pitkään piti kummastella että mihinkähän tämäkin johtojen pääsä roikkuva anturi pitäisi kyhätä kiinni.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Ei ole selvinnynnä. Mutta ei taida niin millillen olla tuo sijainti. Poraan reiän imukanavan puoleenväliin ja jököttäkööt sitten siinä.
Uudemmat juurikäyrätkin tuli ja nyt saa putkistonkin kasattua, joskin jostakin syystä holkit on niin löysistyneet että vein pajatettavaksi nuo käyrät.
Ens viikonlopun kun tekis tiukasti sähköjutuja niin pääsee sitten pian koettamaan sitä startti nappia.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Pitipäs pitkästä aikaa käydä vilkaisemassa tätäkin lirpaketta. Jaska edelleen rakentelee ilmeisimmin samaa pyörää? Mitäs kaikkea siihen on tarttunut matkan varrella?
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Mihkäs sitä hyvää vaihtamaan. Niin vaikka eihän siinä alkuperäistä enää kovin paljon taida olla.
Vuodesta 2009 tähän hetkeen on vaihtunut seuraavaa.....
-Akrapovicin putkisto
-PVM:n 6-puolaiset vanteet
-ISR:n etujarrupääsylinteri
-ISR:n etujarrusatulat
-Durbahnin tekemä ”piilo” takajarrusatula
-08’ takakate+takavalo
-Öhlinsin keulaputket
-Öhlinsin takaiskari
-08’ moottori, kone avattu ja laakeroinnit uusittu, kitti kansipahvi, modattu kansi (Pete Beale) ja uudelleen ajoitetut nokat (VilleS)
-tieliikenekäyttöön soveltuva KIT Ecu, kaikki säädöt ja shifteri jutut saa hoidettua oman ecun kautta
-08’ mittaristo
-08’ sähköt
-Gilles toolsin jalkatappisarja
-runko ja takahaarukka saaneet uuden mattamustan värin
Vähän hiilikuitosaa taitaa joutua vielä tälle keväälle hommaamaan.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
ent. Yamaha R1 -08, Honda CB1000RA -11, Honda CR 125R -00, Kawasaki KX 80 -99, Honda XR 80R -00, Honda Monkey eKr.
Vamos MC Helsinki
Halusta syventää harrastamista.Ei kai tolle mitään älyllistä syytä ole, muuta kuin hakea omia rajojaan mitä saa värkättyä, vaikka tuo pitkälti nyt vaan onkin osien vaihtamista. Eipä tule heti samanlainen vastaan.
Kai sitä vois välilä aikansa iltaisin muutenkin kuluttaa. On vaan melkoista vastapainoa päivätyölle, jossa saa istua näyttöjen ääressä kaiket päivää.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Jelppiä hieman:
Pitäis 04seen vaihtaa kaatumatapit, mutta toi oikean (kaasunpuoleinen) pultti pyörii vaan ympäri.
Siis mit vit? Eiks ne pitäis olla ihan vaan pultit, vai onko siel takapuolella mutteri??
Oli vähän kiiru tänään niin en ruvennu mopoa purkamaan ton takia (vielä..)
Eipä tuolla yläpäässä ole kuin pultit molemmin puolin jotka ovat kiinni kannessa. Oikealla puolella on lisänä holkit, mutta eivät kyllä tuohon pultin pyörimiseen vaikuta mitään. Voihan olla että sieltä on joku jo aiemmin vääntänyt kierteen rikki ja sinne on laitettu pidempi pultti ja mutteri päähän. Kävin ihan tallissa katsomassa irtomoottorista mahtuuko sinne laittamaan mutterin pultin päähän. Ruiskurungot kun nostaa sivuun niin sinne pääsee ruuvailemaan.
Voihan sen kierteenkin korjata, mutta siinä on kyllä hivenen enempi työtä, kun pitää saadaa moottori kallistettua eteenpäin jotta sinne kierteeseen ylipäätään pääsee käsiksi.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/