Onko porukalla oireillu jännitteensäädin kawoissa? Itel hyyty akku ja ei sen iästä tietoa nii uutta tilalle. 3kertaa läx tulille ja tänään pitemmällä lenkillä ei puhunu startti mitää. Lykkimällä käymään ja sit kotia ajaessa hoksasin kokeilla säädintä ja oli kuuma ku puuma 😢 kierroksilla valot yms pelaa mut kaupuki ajossa ku flekti huuti nii virta alko loppuu ajovaloilta ja kerran mittaristostakin mut kotio selvittiin.. Laturi jos sippaa nii se ei lienee latais yhtään mitään vai ?
jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider
zx-10r-04 ex
dr-800s-93
ktm duke 620 -96
zx10-r -08
Hei. mulla kävi lähes samanlainen tilanne. ajelin prätkäreissulla, kunnes yhdellä tauolla kawa ei enää lähtenyt käyntiin. Mäkistartilla käyntiin ja siitä pääsi ajaen noin kymmenen km, kunnes valot rupesi häviämään ja pyörä simahti kokonaan. Hinauksella kawa huoltamon pihaan. Ajattelin, että akku tuli tiensä päähän ja hain uuden, asensin sen sitten seuraavana päivänä. Tämän jälkeen pystyin ajamaan yhden iltalenkin, mutta lopussa huomasin, että taas valot alkoivat häviämään. Syy ei siis ollut akussa. Netistä etsiskelin tietoa, että missä vika voisi olla, ja useat kertoivat kawan polttavan noita staattorin käämejä, ainakin 2006-2007 mallissa. Avasin staattorin kopan ja tarkistin, sielläpä se oli staattori karrelle palaneena. Nyt odotellaan ebay:stä tilattua staattoria saapuvaksi. Kannattaa siis tsekata se staattori ensitöiksesi! Edellisellä sivulla myös keskustelua aiheesta.
Kawasaki ZX-10R 2011
Lämmiittääköhän toi staattorin rikkoutuminen tota jännitteen säädintä ? Mittaan viel mitä virtamittari puhuu latauksen puolesta kuha saan mittarin ja pyörän samaan osoitteeseen
jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider
zx-10r-04 ex
dr-800s-93
ktm duke 620 -96
zx10-r -08
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
10 volttia näytti tyhjäkäynnillä ja pikku kierroksilla just ja just 11 😞 alkas nyppii sivukatteita haitolta
jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider
zx-10r-04 ex
dr-800s-93
ktm duke 620 -96
zx10-r -08
Mitenkä nuo lähivalot saa palaamaan molemmissa umpioissa? Meneekö pelkällä polttimon vaihdolla, vai pitääkö tehdä jotain kytkentöjä?
Kyllä sinne johtojen väliin saa sellasen mötikän että saa valot tuplattua. Tässäki topicissa juttua siitä oli joskus 2009 vuonna. Haku toiminnolla ettimään
jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider
zx-10r-04 ex
dr-800s-93
ktm duke 620 -96
zx10-r -08
TÄSTÄ apua valoihin?
zzr1400
No nyt on taas kummallista. Eli 2007 vuoden malli ja staattori vaihdettiin viime viikolla. Huomasin sitten heti ajoon lähtiessä, että ajovalot eivät toimi, kaikki muut kylläkin, vilkut, parkit jarrut. Tässä ebaystä tilatussa staattorissan liitin oli alkuperäiseen nähden hieman erilainen, eikä näin ollen mennyt kiinni samaan kohtaan kuin alkuperäinen staattori, vaan suoraan tuohon jännitteensäätimeen. Alkuperäinen meni kiinni tuollaiseen sähköjohto polkuun, jossa useita piuhoja, jotka menivät jännitteensäätimelle. Osaako joku sanoa, että miksi ihmeessä valot ei pala ja mitä tuolle asialle voi tehdä??
Kyseessä siis tämä tuote:
http://www.ebay.de/itm/ZX10R-ZX10-06...item233702d359
Kawasaki ZX-10R 2011
Ainakin tässä z1000sx:ssä on joku valoja ohjaava releboksi, mikä sytyttää valot vasta kun kone käy. Oletettavasti sulla tuo boksi ei nyt saa "tietoa" koneen käynnistymisestä tuon staattorin erilaisen kytkennän seurauksena. Ongelman ratkaisun avain on alkuperäisen kytkentäkaavion tutkiminen, jotta selviää mihin pitäisi syöttää virtaa jotta valot heräävät. Jos vain staattorin kytkentä muuttui, niin se viittaa siihen, että älyboksille on mennyt suoraan staattorilta joku piuha jo ennen jännitteensäädintä.
Joo tällaiseen päätelmään päädyttiin myös mekaanikon kanssa...
Kawasaki ZX-10R 2011
Moron pöytään,
ensimmäistä pyörää olen hankkimassa sitten lähemmäs 20v tauon jälkeen kun laitoin kevarin pois. Tätä ennen ajelin huvikseen motocrossia ja mopoilla aina muutenkin lapsena liikuin, 7vuotiaana Honda Monkey alla.
Suzukipuolelta katselin noin 3000-4000 euron luokassa GSX-R 750/1000 vm. 2001-2005, mutta vertailuksi tätä Kawasakia jolle nuoruudesta olisi isommat sympatiat. Naapurin miehellä oli/on nuoruudessani lähemmäs 10kpl Z1 750/900 Kawoja ja muita vastaavia.
Millainen tämä ZX-10 olisi "ekaksi" pyöräksi? Luotettavuus, varaosahinnat (huollot tekisin kaikki itse tallissani), alusta/jarrut? Kulkevuus on varmasti kunnossa, onko vääntö heti alhaalta OK? Vertailua GSX-R 1000 2003-2005? Olen kokoa 177cm/68kg, onko jompikumpi sopivampi pienelle kuskille?
Mopoo hankkimassa
Gixxeri helpompi opetella ajamaan. Rauhallisempi käytökseltään ja moottoriltaan, joka helpottaa opetelua keulimaan, kiihdyttään mutkista yms... Kymppi on taas selvästi terävämpi niin ajettavuudeltaan kuin moottoriltaan. Molemmat erittäin lujia ja luotettavia.
Ensi pyöräksi kadulle laittaisin kilosista gixxerin K5-K8 väliltä. Moottori niissä on parasta mitä kadulle löytyy. Kokeilee kymppiä sitten kun alkaa gixxeri asettumaan käteen...![]()
Supermoto
Huoltojen puolesta ehdottomasti Suzuki. Kawasta saa purkaa puoli pyörää, että pystyy tarkistamaan venat.
Suzukin K1-K4 kiloset on tilavampia ajoasennoltaan. K5 lähtien ne vastaa Kawan Gen1 kymppiä. Näin ainakin omasta mielestä mitä olen ajanut omalla ja kavereiden mopoilla. Noissa vanhemmissa Suzukeissa penkin ja stongan väli on selvästi pidempi kuin uudemmissa.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Nyt pitäisi asennella lambdan eliminaattorit, joita tulee 2 kpl tähän 07 malliin. Sellainen kysymys, että miten tuo johtojen liitos aukeaa, äkkiseltään ei inahtanutkaan. Eli nämä happisensorista lähtevät piuhat, joiden liitoskohta on siinä jäähdytinnesteen vieressä suurin piirtein.
Onko niissä joku niksi vai voimalla vaan? Sellainen juttu vielä, että mahtaako tuo pelittää jos eliminoi vain toisen lambdan, koska ilmeisesti vain toinen rikki..
Kawasaki ZX-10R 2011
Uuden ZX10R:n julkaisutilaisuudesta: https://www.facebook.com/Performance...type=3&theater
1000PS Kawasaki ZX-10R 2016
http://youtu.be/k1AI2jPK0Cg
Ex Kawasaki Z1000 -10
Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
Oliskos täällä kenellekkään jäänyt suoria etupumppuja ekakoppaisesta ZX-10R:stä? Mielellään stefatkin saisi olla kunnossa, mutta ei kynnyskysymys.
Tuo mun pyörä on 2005 mallia mutta lienee samat pumput siinä 2004 mallissa myös.
Jos löytyy tarjoa YV:llä.
-Ziili
Pitäs varmaan päivittää 2005 Kymppii. Moottorin ohjaus sifteri nyt ekaks. Kenen valmistajan olis ok?![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Tulihan sitä aikoinaan puhuttua että ei nämä mitään Powerbcomanderia tarvi, mutta jotenkin vaan tuntus siltä että pitäs kokeilla.![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
http://www.kawasaki.eu/en/racing/roa...VsJWVFaXQ5QCVE
Uskoisin, että Kawasaki jatkaa uudella 10R mallilla vakuuttavaa menoa WSBK:ssa.![]()
Kawasaki ZX-10R 2011
Onko kellään tarvetta zx10R Micron sliparille?
2004 mallissa nyt kiinni. Ostin Yoshimuran itelle, niin Micron jää ylimääräiseksi. Oval normaali rosterivärillä.