Mulla oli sc59:ssä LEM:n tankinkorkin kaulukseen kiinnitettävä laukku. Erittäin pätevä mielestäni. Takana oli saman valmistajan kankaiset remmikiinnitteiset laukut. Vettä nämä ei pidä, mutta suojat tulee mukaan. Takana sadesuojista ei juurikaan ole apua, mutta pärjää kun suojaa tavarat sisältä päin.
Tyylillisesti kannatan kangasta kyykkypyöriin. Mun mielestä muoviset boxit ei sovi niihin, enkä kyllä ole niitä kotariinkaan pistämässä. Rullalla mennään.
Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
Xt 1200......vfr1200
Iso tankkilaukku takasatulan päällä ja pieni tankin päällä.
Isompi menee paikalleen siten, että avaimella takapenkki irti ja tankkilaukun päälle katolleen. Modailin tankkilaukun remmit sopivan mittaisiksi. Kiristän tiukalle ja napsautan paikalleen. Päälle varmistus tavallisella matkalaukun nailonremmillä, semmoisella, jolla estetään matkalaukun leviäminen lentokentän karusellissa.
Pieni tankkilaukku menee Bags Connectionin pikalukituksella tankin korkin reunukseen kiinni. Pienin mahdollinen on ja sekin kiikun kaakun menee. Ei oikein kunnolla pääse nojaamaan eteenpäin.
Jotain kankaisia sivulaukkuja olen hiplannut, mutta omat reissut on niin pieniä etten ole ostanut.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Mulla käytössä bags connection quick-lock evo sport tankkilaukku ja takana bags connection cargobag. Hyvin on molemmat toimineet, ovat kun tehty kyseiseen pyörään.
http://www.tori.fi/kanta-hame/Honda_....htm?ca=18&w=3
Tossa linkki myytävänä olevaan kovaan takalaukkuun, ihan asiallisen näköinen viritys
Viimeksi muokannut: cebari2004; 09.07.2015 klo 01:40.
Mites pidit kankaiset laukut irti takarenkaasta? Ostin kaverille laukut viimeksi Bangkokista ja kun kokeilin omaani (SC59) ne lurpsahtivat aika vaarallisen lähelle takarengasta![]()
Katselin noita SW motech Blaze laukku sarjaa missä tulee sellaiset raudat estämään laukkujen liiallisen sisäänkääntymisen.. mutta hintaa on 280eur :/
Kayo K6 450 -2018
MV Agusta Brutale 910S - 2008
Aprilia Shiver 750 -2008 SOLD
Kawasaki GPZ900 -1993
Honda CBR1000r -2008 SOLD
CFmoto 650NK -2012 SOLD
Morjentes ihmiset !
Osaattekos sanoa, miten 900 cbr -98 kaasareita kannattaisi roplata, että toimis keskialueella paremmin.
Tilanne tämä, että pyörä muuten vakio mut löytyy slipari. Pyörää sen verran käyty läpi, että venttiilit säädetty, kaasarit putsattu/synkattu, sekä vaihdettu uusi vakio ilmansuodatin. Pyörässä aikamoinen kuoppa tällä hetkellä tuossa n.4500-7000 rpm kohilla ja tämän jälkeen taas vetää ihan kivasti.
Osaattekos sanoa miten tuota kuoppaa saisi korjattua ? Itelle tulee mieleen neulaa nostamalla 1-2 prikalla ja pääsuutinta isontamalla kenties, en vain tiedä minkäkokoista pääsuutinta lähtis hakemaan ?
Katellut myös tuommoista factory pro airbox plus settiä, siitä kellään mitään konkrettista tietoa, että kannatteekos investoida yli 200 satkua tuommoiseen ku pitää tosiaan vähän modata ilmanputsariakin ?
APK_play1.jpg
http://www.factorypro.com/Prod_Pages/prodh2120apk.html
Tässä vielä nykyinen tilanne dynossa:
13851973.t.jpg
http://aijaa.com/ca6GKH
Jee Jee
Nii'i… Kysymys lienee että missä asennossa neulat on tuossa kuopan kohdalla? Luistien/neulojen avautuminen kun luemma riippuu kaasun asennon lisäksi myös kierrosluvusta??? eli onko neulat ylhäällä kun torvi on auki tuossa kuopan alueella, vai…ko…ei… ja sitten se että mitä sitte? Ja että johtuuko kuoppa laihasta seoksesta vai mistä.
Onnea vaan.. Vaan voihan se olla että neuloja nostamalla tapahtuu "hyviä asioita", mutta en mä ainakaan pääsuutinta, minkä koko vaikuttaa täyskaasulla neulat ylhäällä alkais isontaan alkuvaiheessa. Kai.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Pahoittelut pitkäkäksi venähtäneestä vastauksesta. Itselläni LEMin laukuissa oli takiaistarrakiinnitys. Ne vedettiin sieltä takapenkin alta ennakkoon tarpeeksi pänniin, niin painon kanssa ne asettui suoraksi. Kyllä ne pari muutakin mukana tullutta liinaa vaatii tueksi. Ite pistin kontaktimuovia katteisiin suojaksi, missä hankaus oli mahdollista.
Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
Xt 1200......vfr1200
Aika tyypillinen tehokuoppa, kun asennettu virtaavampi änkkäri.
Boksiin en lähtisi tekemään mitään muutoksia. Itse olen asentanut edulliset kreikkalaiset DNA vapaavirtaussuodattimen, jonka hankin ebayn kautta. Hyvin ovat toimineet ja pestävissä.
http://www.dnafilters.com/en.html
Katso mitä suuttimia stormilta löytyy ja vaihda sekä tyhjäkäynti, että pääsuuttimet pari pykälää suuremmiksi.
Korjaamokäsikirjasta löydät varmaan vakio suuttimien koot.
Sitten vaan baanalle ja kolmonen pesään. Kierrokset 4000k/min ja "hana" täysille. Jos edelleen röpöttää 5tk/min kohdalla, niin sitten vaan kaasarisulkeiset ja asentamaan pykälää isompaa suutinta ja uudestaan baanalle.... Jos haluaa hieroa oikein hyvää ilman lamdamittaria, niin pitäis hieman tietää miten se kone röpöttää, saako liian vähän vai liian paljon soppaa...... Neulan nostaminen on sitten jo hienosäätöä pääsuutin alueella.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Kiitän noppeista vastauksista !
Nyt on kyllä ihan täysin uusi merkki tuo DNA, mutta näyttää ihan laatukamppeelta. Tuotahan voisi jo ihan harkita !
Paljon isommat suuttimet kannattaa hankkia? Tyhjäkäynti suuttimet ovat ihan orkis koko eli #40 ja pääsuuttimet myös orkkis kokoa eli #120.
Kanatteeko nyt hankkia 5 vai jopa 10 numeroa isommat suuttimet vai kuinka paljon vaikka 5 numeron isompi suutin vaikuttaa.
Että onko sekin vielä ns. hieno säätöä vai täysin radikaali muutos bensan saannissa ?
Tuli mieleen myös tuosta sytytyksen muuttamista aikaisemmaksi, että onko yhtään kannattava toimenpide? Jos muistan oikein niin kaverin zx-9r -98 oli 4 astetta muutettu sytytystä aikaisemmaksi ja mitä sillä olen ajanut niin se kyllä toimii hemmetin hyvin juurikin tuolla ala/keski alueella verrattuna tähän omaan cbr:n.
Jee Jee
Mitä nyt katsoin Dynojetin sarjaa, niin pääsuuttimeksi tarjottiin#122 ja uutta neulaa ja jousta.
Jos nyt haluaa toteuttaa "low budjet" periaatteen mukaan, niin vaihtaisin pääsuuttimen tuohon #122 ja laittaisin yhden pykälän suuremman tyhjäkäyntisuuttimen. Neulalle ja jousille en tekisi mitään. Suutin kustannukset n. 40-50€. Dynojetin sarja about 150€.
http://www.dynojet.com/jetkits/motorcycle/honda.aspx
Katso .pdf sarjan sisällysluettola.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Nyt se sitten vihdoin tapahtui! Hain maanantaina itselleni oman Bladen. Pyörä on vm06 ja mustan värinen. Yhteiselo Bladen kanssa on alkanut mutkattomasti ja pyörä tuntuu istuvan kivasti kätöseen. Vähintäänkin odotukset täyttävä laitos!
Aloitan nyt sitten heti tämän loputtoman kysymysten tulvan:
Olikos se nyt niin että led-vilkkujen liian tiheä vilkutus korjaantuu motonetin nelinapaisella vilkkureleellä? Ja se on ihan plug&play, suoraan liittimeen sopiva?http://www.motonet.fi/fi/tuote/38307...napainen-Honda
Ja onko ideoita mistä saisi laadukkaan tuplakuplan edullisesti, tai minkä merkkisiä kannattaa yleensäkin katsella?
Kiitos ja anteeksi![]()
Ainakin 929 löyty tuplakupla aliexpress.com paril kympil ja istu paikoille just eikä melkein.
Horo Elää !
Mulla on ollut tuo Cargobag jo vuosia ainut takareppu reissussa. Hyvin istui sekä gikserin että bladen kyydissä, ei ongelmia kiinnipysymisessä eikä sitomisessa. Eikä todellakaan mene lähellekään takarengasta, kun oikein kiinnittää.
zLmDTC_VCZ5SiariV5XG4I4xphDGK4qRO3vtzD8LOH4.jpg
![]()
Nyt on motonetin nelinapainen rele paikallaan ja vilkut rokkaa just niinku pitääkin. Oli tosi helppo asentaa, ei tarvinnut muuta kun vasen sivukate irrottaa. Ja uusi rele napsahti suoraan vanhan tilalle liittimeen.
HondaCebari:lle kiitokset vinkistä. Aliexpress tarjosi kyllä jotain, mutta ei ollut muita vaihtoehtoja kun täysmusta ja kromi. Ajattelin hommata "savu" mallin, Ebaysta näytti ainakin löytyvän.
Kertokaas viisaammat miten saisin 954 bladeen käänteisen vaihdekaavion? Netti on pullollaan ehdotuksia VFR:n polkimen käytöstä, mutta en halua luopua shift linkagesta koska quickshifter on haaveena.
Kiinanpojan tarjoamissa jalkatappisarjoissa näyttäisi olevan jonkinlainen jatkopala, jonka avulla saisi käännettyä mutta en tiedä osan nimeä enkä löydä ketään joka niitä myisi![]()
Ex: Kawasaki ER5 -99
Ex: Honda 954RR -03
Ex: Kawasaki Z900 -20
KTM 890 Adventure R -21
Itse hommasin uudempaan Bladeen Bike Worldin kautta sarjan. Sarjassa on uusi vaihdevipu ja työntötanko![]()
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Osaakohan joku suorilta käsin sanoa, että saako tossa 2008- mallissa tota sähköistä ohjausiskaria säädettyä hieman kireämmälle, ja jos niin miten? Mihin lie olen manuaalin hukannut![]()
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Tuolta voi daunloudaa manuaalit. http://www.hondabikes.fi/jalleenmyynti-ja-huolto
Älä korjaa ehjää....
Olen ymmärtänyt että HRC data kaapelilla ECUn kautta vois säätää...
Tosin voipi olla edullisempaa/helpompaa ostaa joku after market osa. Mulla on toistaiseksi pelannut alkuperäinen ihan ok.
Ootko havainnu jotain vikaa?
Ain't No Fun Waiting Around To Be a Millionaire...
Radalla tietyissä tilateissa saisi vähän enemmän rauhoittaa tankoa. Toimii kuitenkin siis ilmeisesti ihan normaalisti.
Esim. tossa kohtaa: https://youtu.be/A6ndp7d_HqQ?t=32s
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Mulla ei ole kameraa, joten vaikea verrata mutta sanoisin ettei ihan noin ravista kun videossasi. Ei viime syksynä Kemoralla eikä tänä suvena Alastarolla.
Kännystä näytti että olisko avauksessa lievää keulintaa ja ohjaus hivenen sivussa kun rengas tulee asfalttiin....???
Mulla on lievää keulimisongelmaa, mutta sanoisin ettei silti ravista ihan noin paljon kun sulla...ja tiedän ettän on tultu eturengas hivenen vinossa alas....
Ain't No Fun Waiting Around To Be a Millionaire...
En mä oikein osaa sanoa, että roikunko sarvissa vai en, pitää ens kerralla speksata tuota tarkemminMutta se vois toki olla että joku epäbalanssi tulee kaasukäden ja ns. vapaan käden välillä silloin, kun kaasu pohjassa joutuu painoa siirtämään. Missään muussa tilanteessa tuo ei siis tule muistaakseni esiin. Mutta jos ohjausiskaria saisi karvan verran kireämmälle, niin se todennäköisesti tuohon jkv auttaisi :P
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Moi.Onko kukaan ostanut 1000:een firebladeen vm 2008-2011 taylormaden motogp slipon vaimentajaa ja miten se toimii/äänitaso?Mitä käy jos laittaa lamda killerin paikalleen ,meneekö seos rikkaammalle vai laihemmalle.Pyörä nykkii vähän 2000-4000:nen kierroksen välissä.Paikallaan vakio putki ja läppä auki asennossa.Mietin että loppuisiko tuo nykkiminen sillä lamda eliminatorilla?
Tuolla on jotain keskustelua aiheesta lontoon kielellä:
http://cbrforum.com/forum/1000-modif...stments-48680/
Laita kuukleen "HESD adjustment", niin saat jotain höpinöitä luettavaksesi.
Mopoton mies