Tää on nyt vähän kun kysys, että paljonko on vähän jos ei tarkkaa tietoa renkaasta ole. Esim. vanha Sportsmart-rengas on muistaakseni NTec-rungolla, eli siinä voi käyttää huomattavasti matalampaa painetta kuin normaalisti. Sportsmart2 ilmeisesti taasen ei ole NTec-rungolla, joten käyttöpaine täytyy olla korkeampi.
Rengaspaineet ratakäytössä pyörivät renkaasta riippuen välillä 1,2-2,6bar, joten tuo renkaan merkki ja malli vaikuttaa ihan oikeasti aika paljon. Joissain renkaissa jopa renkaan paistopäivä määrää paineen kun kesken vuoden renkaan runko muuttui, mutta rengas pysyi ulkoisesti samanlaisena.
Noihin sportsmart2 kumeihin vois olla aika passeli 2,2-2,4bar molempiin päihin lämpimänä, eli suoraan ajosta mitattuna. Kylmäpaine sitten riippuu kelistä, kuskin vauhdista yms. mutta n. 1.9bar vois olla hyvä lähtökohta.
Superbike #7
Supersorsalla kannattaa tähdätä edessä n. 2,4 bar lämminpaineeseen. Rengas kääntyy huomattavasti paremmin kun painetta on karvan enemmän. Takana sitten taas 1,7-1,9bar välimaastossa rengas toimii parhaiten. 2 bar on jo turhan paljon painetta, eli kannattaa laskea seuraavalla kerralla takaa pari kympää painetta pois ja lisätä eteen saman verran.
Edit. SC-seoksilla ajan itse 2,4-2,5 bar lämmipaineille edessä ja n. 1,75bar takana.
Superbike #7
Suositus on Pirellin mukaan 1,7-1,9 näihin uusiin supersorsiin ja vanhempiin muistaakseni 1,6-1,8. Joskus päädyin tuohon 1,75bar lämminpaineeseen, enkä enää rehellisesti edes muista miksi. Vanhasta tottumuksesta sitten vedellyt menemään sillä. Voisihan tuota kokeilla vähän matalampaakin painetta jatkossa. Saiskohan sillä kuluneella renkaalla karvan lisää pitoa? Tosin mitään käryä ei ole siitä näyttääkö mun painemittari just kymmenykselleen oikein vai vähän pieleen, mutta sillä mittarilla tuo 1,75 on ainakin mulla toiminut. Paine voi siis olla jotain 1,7-1,8bar välimaastossa. Pitäs varmaan joskus verrata keskenään, että näyttääkö noi meidän mittarit samaa vai ei.
Superbike #7
Itellä sportsmart 2:saa oli Motoparkissa lämminpaineet edessä 2,2-2,3 ja takana 1,8-1,9. Hyvin piti ja suht siistinä pysyi keskiryhmän keskivauhdeissa. Alastarolla oli takana 2,1 ja lipsui siellä täällä ja sain aikaiseksi pikku highsidenkin. Varikolla joku kokeneempi kehotti tiputtamaan takaa painetta ja nyt tuntui toimivan. Tietty radan pintakin vaikuttaa..![]()
RC8R
Super Duke (Se vanha)
Pirellistä ainakin itselle jäänyt kokemus, että renkaan kuluessa saa pudottaa painetta niin pitoa on paremmin. Suosituspaineet tosiaan 1,7-1,9, mutta viimeistään luistamisen kasvaessa häiritseväksi kannattaa pudottaa 1,6:een jos seos, rata, kuski yhdistelmällä toimii repeämättä. Pääsääntöisesti itse noilla 200 leveillä ajelin 1,6-1,7 paineilla niin kuviorenkailla kuin slickseilläkin.
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
Tuossa kuvaa SM2 renkaasta. Lämminpaine 2.3 takasessa ja 2.35 etusessa. Kierrosaika kemorassa 1.22-1.24 luokkaa.
ImageUploadedByTapatalk1434625033.166982.jpg
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Sportmax Sportsmart 2 on vakio rengastus SuperDukeissa etusessa paisto 4914 takasessa 1215
Onko näissä sitten sama runko vai milloin vaihtunut?
Täytyy näillä käydä harjoittelee ja sit vaihtaa kun rupeaa kuvio häviämään![]()
CB1000R -11, KTM Superduke 1290 R -15
Muutaman kilsan ehdin tiellä/kadulla kurvata 80 cm stongalla. Vähän tuntui leveältä. Tänään sitten suoraan Tallinnanpaatilta rautasaha käteen ja molemmista päistä 15 mm pois. Koeajo toivottavasti ennen Kemoraa. Enempää ei juuri voi LSLstä ottaa pois, kun loppuu etujarrun kiinnikkeltä tila.
6,86 jos tarkoiksi aletaan. Vartilla toistaiseksi paras Porista kylmällä kelillä 10,42. Fillari on täysin vakio, ainoastaan peilit ja kilpi raapastu irti noihin suditteluihin.
Tossa videon vedossa oli nanny päällä enkä tehny burnista (koska nanny tappaa koneen enkä viittiny alkaa sähläämään...) ja kuten näkyy, niin sutii helkutisti, sitte nostaa etutöppösen taivasta kohti ja vasta sitten nanny hokaa että ei helevetti näin pidä mennä ja päättää tappaa vedon jonka seurauksena tassu lujaa tonttiin ja jarrualueella hieman munien pitelyä.![]()
Köyhiä vituttaa ku persaukiset rällää..!
En suoranaista akrapovic ketjua löytänyt, joten laitetaanpa tänne..
Onnistuin hävittämään sen akrapovicin db-killerin ruuvin kumitulpan. Eihän kellään olisi ylimääräistä, jonka voisin ostaa? Tai tietoa mistä voisi hommata jotain vastaavaa? Koitin katsoa nopeasti ebay / aliexpress enkä sieltä ainakaan niitä löytänyt..
Tämän näköinen siis:
https://www.partsworldshop.com/light.../AKPGUV004.jpg
Muuten hyvä, mutta pitäisi asua Saksassa, että suostuu postittamaan. Ehkä hiukan tyyriskin.
Jos parilla kolmella eurolla saisi uuden niin voisin hommata, muuten mennään ilmankin. Eipä tuosta mitää todellista haittaa taida olla, että on reikä auki? Vai onko noilla tapana kerätä paljonkin sontaa sinne? Jonkun viritelmän voisin itse siihen tehdä, jos joku on huomannut että se kannattaa tukkia.
Toiseen asiaan, nyt laitoin bodiksen väliputken kiinni. Eipä nuo äänet kovinkaan kovat ole mielestäni akran pöntöllä. dB-killerin kanssa kuulostaa hiljaisemmalta, kuin mitä oli katalysaattorin kanssa ilman dB-killeriä. Ilman killeriä äänet ovatkin sitten suhteellisen muhkeat. Taitaa killeri pysyä itsellä kiinni.
Alkoiko muilla rottweiler intake settien asentajilla tuo kone "naputtamaan" ? Itsellä kuulostaa aika jännälle, enkä tiedä onko se normaalia. Parhaiten huomaa kylmällä koneella. Pitäisikö huolestua? Ja jos kuuluu asiaan, niin mikä siellä oikein sen äänen tekee?
Palanen gorilla teippiä siihen reijän päälle eikä kukaan huomaa mitään . Vielä kun pyöreän palasen siihen .
Ultrafast KTM machine .
Jos viittaat sellaiseen "sirinä" ääneen, niin esim ainakin 990 Dukessa kun oli putket vaihdettuna, niin tuo sirinä ääni alkoi siinä kun pakoputkien yhdistymiskohdan liitos vuotaa vähän tai pakosarjan alussa, kylmänä. Joku grafiittitiiviste oli vanhassa dukessa.
Veikkailua, mut voisko olla samanlainen vika ?
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Kellään kokemuksia kestääkö tuo teippi miten hyvin lämpöä?
Se ei oikeastaan ihan sirinä ääntäkään ole, enemmänkin sellaista samantyyppistä naputtelua, kuin kahta muovista esinettä hakattaisiin toisiinta. Tai muovia metalliin. Mutta tutkin vähän tuota, ja löysinpäs jenkkiforumilta sen verran tietoa, että pitäisi olla normaalia. Vissiin aina kun yksisylinteriseen / V2 koneeseen laitetaan "vapaa" ilmansuodatin kiinni, tuo ääni tulee esille.
Jos muut ovat kiinnostuneita, niin keskustelu alkaa tästä:
http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?p=35153#p35153
[QUOTE=Mervious;6389809]Kellään kokemuksia kestääkö tuo teippi miten hyvin lämpöä?
Ei se hiilikuituosa siinä niin paljon lämpene että tuo teippi ei kestäisi. Tietysti aina voit käyttää alumiiniteippiä. Tietysti vaikka etolasta saattaisi löytyä jonkinlainen kumitulppakin tohon ongelmaan.
Ultrafast KTM machine .
Puuilosta 13x1.5mm kumitulppa 0,70 eurolla = täydellinen sopivuus
http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.s...206110157-0002
Löytyykö kohtalontovereita?
Kilometrien karttuessa höyhenen kevyt ja silkkisen pehmeä vaihteisto on jäykistynyt ja jäykistynyt. Aluksi vapaan löytyminen kävi hankalaksi. Nyt 6000 kilometrin kohdalla tultiin sitten tilanteeseen jossa ykköstä isompaa ei silmään saanut ilman moottorin käyttämistä sammuksissa. Tämän jälkeen vaihteet menivät päälle "rusahtaen" kun käytti voimaa. Kulkeehan tuo kahdeksaa kymppia ykköselläkin mutta... Valoissa tuntui että veto on päällä vaikka kytkinkahva on pohjassa.
Eihän tuossa, takuu on voimassa ja huolto varattu vaan mielummin sitä ajelisi kun kerran kesässä aurinko paistaa![]()
^ nestekykä? Kuulostaisi että on ilmaa linjassa. Eli euron vika ja ilmauksella korjattavissa.
^jos vaihteet menee reippaassa kiihdytyksessä ilman kytkintä pelkällä kaasun blippaamisella, niin loota lienee ok.
Oireet vois viitata ilmaan/vuotoon kytkinnestenesteessä tai sitten entisiksi menneisiin kytkinlevyihin.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)