Liian hyvältähän tuo kuulostaa kyllä, mutta myyjä oli vakuuttunut että kilometrit pitää paikkansa. Entisen omistajan, joka on myös ensimmäinen omistaja, niin sen pitäisi kuulemma vielä huoltokirjakin lähettää. No. Lähdetään joka tapauksessa parin tunnin päästä ajamaan kauas pyörää katsomaan :-) kiitos vinkeistä. Koeajolla yritän kyllä kokeilla mahdollisimman paljon![]()
Kysele missä säilytetty, onko ollut tallissa vai pihalla. Jos ollut tallissa stefat saattaa olla mennyt kovaksi. Jos seissyt pihalla liittimissa on todennäköisesti hapettumaa. Vehkeen heikoin lenkki taitaa löytyä taka linkustosta. Veikkaan että sieltä menee muutama laakeri vaihtoon.
Pyörät on tehty ajettaviksi.
Elämä on onneksi mutkikasta
Minä ostin viime keväänä 01 vuoden Fazun jolla oli ajettu 20 000. Pyörä oli seisonut jokusen vuoden, kun avioerossa vaimo oli vienyt pyörän mieheltään.
Ainoa ongelma mikä mulla tuli, oli kaasari. Oli päässyt tiivisteet, letkut ja o-renkaat huonoon kuntoon (=tulvi).
Muuten toiminut todella hyvin. Aina on hymy kasvoilla kun hyppää selkään![]()
Yamaha FZS 1000
Suzuki GSX600f
No nytpä se fazeri seisoo pihassaEnsi vaikutelmana ihan ÄLYTTÖMÄN mukava ajettava on tuo pyörä
Mutta. Kuten joku sanoikin niin seisominen on tehnyt tehtävänsä. Etuhaarukan stefat alkoi vuotaa myyntitilanteen aikana. Pummin toki hinnasta pois stefojen verran. Olen tilaamassa uusia stefoja ja motonet ja storm motor tarjoaa eri kokoisia stefoja. Osaako joku kertoa kumpi on oikea vai käykö molemmat?
![]()
43X55X9,5/10,5
43x55x11/14mm
Kiitos![]()
Oletko täältä tutkinut asiaa? http://www.yamaha-motor.eu/fi/servic...gue/index.aspx
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
En nyt kokoja muista mutta stormilta ostin silloin joskus omat, ja hyvin toimi. Kannattaa muuten huoltaa keula ihan kokonaan kun vaihdat stefat.
Sikäli mikäli kiinnostaa niin mulla on kaikkea kivaa lisävarustetta tohon pyörään. 3 laukun sarja, autocomia, radiopuhelinta, huolto manuaalia jne. Lähtee muuten aika edukkaasti.![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Eipä tarviikkaan tutkia enää noita kokoja, kun menin liikkeeseen varaamaan aikaa stefojen vaihtoon ja ukko siellä sano että tilaa kahta kokoa ja laittaa oikeat sisäänpidän mielessä että ois roinaa myynnissä jos jotain nyt tulee tarviimaan
![]()
Semmoinen juttu tuossa pyörässä kyllä nyt häiritsee, että kun erittäin matalilla kierroksilla yrittää lähteä vedättämään niin pyörä alkaa vähän niinkuin röpöttämäänEli kuulostaa vähän niinkuin ei kaikilla kävisi. Oiskohan ihan vaan tulppien vaihdon paikka vai onko jollain ollut samaa ongelmaa jostain syystä? Sitten tosiaan kun kierrokset on vähänkin korkeammalla, niin silloin kyllä vetää enemmän kuin hienosti
Koeajossa en niin kiinnittänyt huomiota kun tuli eri tavalla luistatettua, eikä pyöränhakureissun takaisintulo matkalla tullut muuta kuin matka-ajoa, niin nyt vasta alkoi vaivata kun kylille pääsin pyörimään. Tuohon on laitettu slipari ja suutinsarja, mutta pitäis olla säädetty sen jälkeen. Siitäkin tosin on jo kuulemma aikaa.
No on täällä näköjään toinenkin joka kärsii samoista ongelmista. Itsellä kanssa toimii paremmin kuin hyvin matka-ajossa, mutta liikkeellelähdöt on työläitä, kun ei meinaa millään ottaa kierroksia. Syitä voi olla monia, EXUP-järjestelmä kannattaa varmaan tarkistaa aukeneeko ja sulkeeko kunnolla vai onko vaijerit ruosteessa. Toinen syy, mikä luultavimmin omassa pyörässä on vikana on kaasuttimien tulviminen. Tutkiskelin vanhoja viestejä foorumilla ja mitä ilmeisimmin kohon jumittuminen kaasuttimessa saattaa aiheuttaa vastaavanlaista ongelmaa. Ainakin itsellä huomaa kyllä käyntiäänestä selvästi että käy liian rikkaalla. Hyvällä lykyllähän siitä voi selvitä jos vähän koputtelee kohokammioon kun ovat täynnä, mutta ellei sitten sillä niin taitaa mulla ainakin mennä kohon o-renkaat vaihtoon.
Jeps. On tosiaan vähän hankala juttu. Ajattelin juurikin noita kaasareita, että siellä lienee vika lienee. Pakokaasua kun haistelee niin tuntuu aika bensaiselle haisevanKysäisen asentajalta ongelmasta samalla kun vien keulastefojen vaihtoon pyörän niin jospa se jaksaisi perehtyä
Huippupyörä se kyllä muuten on. Mie oon ihan in lööv tuohon vääntöön
![]()
Jaaha,näitä viestejä kun lukee,niin mulla on varmaan koko pyörä umpiruosteessa.Mittarissa on alle 11K ja pyörä on vm 2004.Ostin uutena ee-speedistä elokuussa 2004.Viime vuonna kilsoja 150km,edellisvuonna 350km,tänä vuonna ei varmaan tule sataa kilsaakaan.Vakuutusmaksu vuodessa alle 270€ osakaskolla(75 bonusta).Alkuperäinen akku(kertooko vuosikymmen sitten akkujen laadusta vai huolenpidosta).Kannattaa katsoa nuo etupyörän levyjen niitit,ne näyttää jumittavan tälläisillä mikroperseajoilla.
Neulojen pudottaminen saattaa auttaa tohon alakierroksien röpöttämiseen. Yleensä mitä kuumempi keli sitä enemmän vaivaa. Jos on paskainen ilmaputsari niin voi olla ettei saa happea tarpeeks. Varmaan sulla on vapaavirtaussuodatin joka on pestävä malli.
rakentaja Rane
Torstaina eräs asentaja laittaa keulaan stefat ja öljyt niin se katsoo samalla että vaatisiko kaasarit synkkausta. Ilmanputsarista ei vielä ole tietoa kun en ole joutanu purkamaan ja katsomaan. Tulpatkin varmaan pitäis vaihdella. Pikkuhiljaa hyvä tuleetuo tulppien vaihtokin näyttäisi jonkinlainen homma olevan
![]()
Tulppien vaihto onnistuu kyllä mitään purkamatta kunhan omaa riittävän pienet kätöset ja käyttää mopon oman työkalusatsin tulppa-avainta.
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
No tuo oli lohduttava tieto :-) pitää tässä joku päivä ruveta sitäki kokeilemaan. Nyt vaan nuo työt häiritsee taas harratuksia![]()
Mitäs öljyjä olette muuten kilosuklaaseen laitellu?Olihan tuolla jossain aiemmin ollu siitä jo puhetta, mutta nyt ovat ajat muuttuneet jo
Pitääkö ihan castrolin power 1 10w-40 ostaa? Vai onko halvempia "hyviä"?
Patin sivuilta löytyy ohjeet tulppienkin vaihtoon + paljon muuta.
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
AIS:n ja kaasarien vesikierron kun poistaa kaikkine letkuineen ja muine härpättimineen käytöstä niin kummasti tulee tilaa lisää
Noihin vanhoihin kaasarijammuihin oon jonkun verran vaihdellut kohokammion uimurin neuloja ja usein se on käyntihäiriöihin auttanut. Eli kaasarit ei varsinaisesti tulvi hulluna, mutta bensanpinnat seilaa. Ei ole kovin paha vaihtaa kunhan saa kaasarit pois sieltä välistä, eikä maksa montaa kymppiä..
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Jees. Pitää ostaa varmaan motorex tai castrollit..tokmannilta näkyis saavan eurolia
tuskin kannattaa ostaa..
Moro,
hakusessa laukut ja telineet fazuun. Jos jollain lojuu ylimääräisi nurkissa niin olisin kovin kiinnostunut.
Laitoin yv:n sulle marko.fzs![]()
Yamaha FZS 1000
Suzuki GSX600f
Onko muilla takalinkissä välystä? Keskituelta kun painaa rengasta maahan niin välyksen huomaa. Myös terävissä kuopissa. Purin tuon systeemin ja kaikissa muissa on välystä mutta mihin iskari tulee siinä vähiten. Laakerit näyttää hyviltä mutta onko nuo puslat kuluneet? Ajettu 63tkm.
Mietinköhän mä nyt asiaa jotenkin nurinpäin? Kun mun mielestä tuossa linkustossa oleva välys pitäisi tuntua rengasta ylöspäin nostaessa eikä alaspäin painaessa, johon renkaan, vanteen ja haarukan paino kohdistaa jo valmiiksi vetoa. Itse tutkisin haarukan ja rungon välisen laakeroinnin tuolla oireella.
Mitä linkuston välykseen tulee, niin jos holkit eivät ole silminnähden kuluneita, niin laakerissa se kuluma todennäköisesti on vaikka hyvältä näyttäisivätkin.
En nyt halua takertua mutta molemmissa tapauksissa rengas "nousee", nosti sitä renkaasta tai painaa perästä rengasta maahan päin. Eli välys löytyy molemmilla tavoilla samalla lailla jos sitä on.![]()
Tai voihan sitä sanoa että takajousitus pyrkisi puristumaan kasaan.![]()
rakentaja Rane