Sivu: 76 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2666747576777886 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2251:stä 2280:een 2696:sta
  1. #2251
    Lainaa Handu kirjoitti Katso viesti
    Millä tahansa sporttipyörällä suosittelisin koeajolla ihan kunnolla vedättään/humpaan yläreservillä ja tarkkaile samalla nyhtääkö/hyppiikö vaihteet, etenki kakkonen. Vaihteistoremontit kun on kohtuu työläitä... Hämmästyttävän vähän kilometrejä tuossa kyllä on. Merkki ja malli on oikea. Varsinaisia tyyppivikoja ei taida näissä edes olla?! Onnea!
    Mittaria ruuvattu tai sitten öljyt vaihdettu jopa liian harvoin. Tuohan on alle 2k vuositasolla. Voisi kuvitella jo liiallisesta seisomisesta olevan ruostejumeja siellä sun täällä.
    Vae victis
  2. #2252
    Liian hyvältähän tuo kuulostaa kyllä, mutta myyjä oli vakuuttunut että kilometrit pitää paikkansa. Entisen omistajan, joka on myös ensimmäinen omistaja, niin sen pitäisi kuulemma vielä huoltokirjakin lähettää. No. Lähdetään joka tapauksessa parin tunnin päästä ajamaan kauas pyörää katsomaan :-) kiitos vinkeistä. Koeajolla yritän kyllä kokeilla mahdollisimman paljon
  3. #2253
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nhtmf kirjoitti Katso viesti
    Noniin pitäis lähteä huomenna tosi tosi kauas pyörää mahdollisesti vaihtamaan Kyseessä Yamaha fzs 1000 vm.2003 ja ajettu vain pikkuisen vajaat 19000tkm Viime hetken vinkkejä otetaan vastaan mitä pitäis älytä kuunnella ja katsoa. Myyjän mukaan pyörä ei uutta häpeä.. Pyörä muuten täysin orkkiskunnossa mutta mivvin slipari löytyy.
    Kysele missä säilytetty, onko ollut tallissa vai pihalla. Jos ollut tallissa stefat saattaa olla mennyt kovaksi. Jos seissyt pihalla liittimissa on todennäköisesti hapettumaa. Vehkeen heikoin lenkki taitaa löytyä taka linkustosta. Veikkaan että sieltä menee muutama laakeri vaihtoon.

    Pyörät on tehty ajettaviksi.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  4. #2254
    Lainaa Nhtmf kirjoitti Katso viesti
    Liian hyvältähän tuo kuulostaa kyllä, mutta myyjä oli vakuuttunut että kilometrit pitää paikkansa. Entisen omistajan, joka on myös ensimmäinen omistaja, niin sen pitäisi kuulemma vielä huoltokirjakin lähettää. No. Lähdetään joka tapauksessa parin tunnin päästä ajamaan kauas pyörää katsomaan :-) kiitos vinkeistä. Koeajolla yritän kyllä kokeilla mahdollisimman paljon

    Minä ostin viime keväänä 01 vuoden Fazun jolla oli ajettu 20 000. Pyörä oli seisonut jokusen vuoden, kun avioerossa vaimo oli vienyt pyörän mieheltään.
    Ainoa ongelma mikä mulla tuli, oli kaasari. Oli päässyt tiivisteet, letkut ja o-renkaat huonoon kuntoon (=tulvi).
    Muuten toiminut todella hyvin. Aina on hymy kasvoilla kun hyppää selkään
    Yamaha FZS 1000
    Suzuki GSX600f
  5. #2255
    No nytpä se fazeri seisoo pihassa Ensi vaikutelmana ihan ÄLYTTÖMÄN mukava ajettava on tuo pyörä Mutta. Kuten joku sanoikin niin seisominen on tehnyt tehtävänsä. Etuhaarukan stefat alkoi vuotaa myyntitilanteen aikana. Pummin toki hinnasta pois stefojen verran. Olen tilaamassa uusia stefoja ja motonet ja storm motor tarjoaa eri kokoisia stefoja. Osaako joku kertoa kumpi on oikea vai käykö molemmat?

    43X55X9,5/10,5
    43x55x11/14mm

    Kiitos
  6. #2256
    Lainaa Nhtmf kirjoitti Katso viesti
    No nytpä se fazeri seisoo pihassa Ensi vaikutelmana ihan ÄLYTTÖMÄN mukava ajettava on tuo pyörä Mutta. Kuten joku sanoikin niin seisominen on tehnyt tehtävänsä. Etuhaarukan stefat alkoi vuotaa myyntitilanteen aikana. Pummin toki hinnasta pois stefojen verran. Olen tilaamassa uusia stefoja ja motonet ja storm motor tarjoaa eri kokoisia stefoja. Osaako joku kertoa kumpi on oikea vai käykö molemmat?

    43X55X9,5/10,5
    43x55x11/14mm

    Kiitos
    Oletko täältä tutkinut asiaa? http://www.yamaha-motor.eu/fi/servic...gue/index.aspx
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  7. #2257
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nhtmf kirjoitti Katso viesti
    No nytpä se fazeri seisoo pihassa Ensi vaikutelmana ihan ÄLYTTÖMÄN mukava ajettava on tuo pyörä Mutta. Kuten joku sanoikin niin seisominen on tehnyt tehtävänsä. Etuhaarukan stefat alkoi vuotaa myyntitilanteen aikana. Pummin toki hinnasta pois stefojen verran. Olen tilaamassa uusia stefoja ja motonet ja storm motor tarjoaa eri kokoisia stefoja. Osaako joku kertoa kumpi on oikea vai käykö molemmat?

    43X55X9,5/10,5
    43x55x11/14mm

    Kiitos
    En nyt kokoja muista mutta stormilta ostin silloin joskus omat, ja hyvin toimi. Kannattaa muuten huoltaa keula ihan kokonaan kun vaihdat stefat.
    Sikäli mikäli kiinnostaa niin mulla on kaikkea kivaa lisävarustetta tohon pyörään. 3 laukun sarja, autocomia, radiopuhelinta, huolto manuaalia jne. Lähtee muuten aika edukkaasti.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  8. #2258
    Eipä tarviikkaan tutkia enää noita kokoja, kun menin liikkeeseen varaamaan aikaa stefojen vaihtoon ja ukko siellä sano että tilaa kahta kokoa ja laittaa oikeat sisään pidän mielessä että ois roinaa myynnissä jos jotain nyt tulee tarviimaan
  9. #2259
    Semmoinen juttu tuossa pyörässä kyllä nyt häiritsee, että kun erittäin matalilla kierroksilla yrittää lähteä vedättämään niin pyörä alkaa vähän niinkuin röpöttämään Eli kuulostaa vähän niinkuin ei kaikilla kävisi. Oiskohan ihan vaan tulppien vaihdon paikka vai onko jollain ollut samaa ongelmaa jostain syystä? Sitten tosiaan kun kierrokset on vähänkin korkeammalla, niin silloin kyllä vetää enemmän kuin hienosti Koeajossa en niin kiinnittänyt huomiota kun tuli eri tavalla luistatettua, eikä pyöränhakureissun takaisintulo matkalla tullut muuta kuin matka-ajoa, niin nyt vasta alkoi vaivata kun kylille pääsin pyörimään. Tuohon on laitettu slipari ja suutinsarja, mutta pitäis olla säädetty sen jälkeen. Siitäkin tosin on jo kuulemma aikaa.
  10. #2260
    No on täällä näköjään toinenkin joka kärsii samoista ongelmista. Itsellä kanssa toimii paremmin kuin hyvin matka-ajossa, mutta liikkeellelähdöt on työläitä, kun ei meinaa millään ottaa kierroksia. Syitä voi olla monia, EXUP-järjestelmä kannattaa varmaan tarkistaa aukeneeko ja sulkeeko kunnolla vai onko vaijerit ruosteessa. Toinen syy, mikä luultavimmin omassa pyörässä on vikana on kaasuttimien tulviminen. Tutkiskelin vanhoja viestejä foorumilla ja mitä ilmeisimmin kohon jumittuminen kaasuttimessa saattaa aiheuttaa vastaavanlaista ongelmaa. Ainakin itsellä huomaa kyllä käyntiäänestä selvästi että käy liian rikkaalla. Hyvällä lykyllähän siitä voi selvitä jos vähän koputtelee kohokammioon kun ovat täynnä, mutta ellei sitten sillä niin taitaa mulla ainakin mennä kohon o-renkaat vaihtoon.
  11. #2261
    Jeps. On tosiaan vähän hankala juttu. Ajattelin juurikin noita kaasareita, että siellä lienee vika lienee. Pakokaasua kun haistelee niin tuntuu aika bensaiselle haisevan Kysäisen asentajalta ongelmasta samalla kun vien keulastefojen vaihtoon pyörän niin jospa se jaksaisi perehtyä Huippupyörä se kyllä muuten on. Mie oon ihan in lööv tuohon vääntöön
  12. #2262
    Jaaha,näitä viestejä kun lukee,niin mulla on varmaan koko pyörä umpiruosteessa.Mittarissa on alle 11K ja pyörä on vm 2004.Ostin uutena ee-speedistä elokuussa 2004.Viime vuonna kilsoja 150km,edellisvuonna 350km,tänä vuonna ei varmaan tule sataa kilsaakaan.Vakuutusmaksu vuodessa alle 270€ osakaskolla(75 bonusta).Alkuperäinen akku(kertooko vuosikymmen sitten akkujen laadusta vai huolenpidosta).Kannattaa katsoa nuo etupyörän levyjen niitit,ne näyttää jumittavan tälläisillä mikroperseajoilla.
  13. #2263
    Neulojen pudottaminen saattaa auttaa tohon alakierroksien röpöttämiseen. Yleensä mitä kuumempi keli sitä enemmän vaivaa. Jos on paskainen ilmaputsari niin voi olla ettei saa happea tarpeeks. Varmaan sulla on vapaavirtaussuodatin joka on pestävä malli.
    rakentaja Rane
  14. #2264
    Torstaina eräs asentaja laittaa keulaan stefat ja öljyt niin se katsoo samalla että vaatisiko kaasarit synkkausta. Ilmanputsarista ei vielä ole tietoa kun en ole joutanu purkamaan ja katsomaan. Tulpatkin varmaan pitäis vaihdella. Pikkuhiljaa hyvä tulee tuo tulppien vaihtokin näyttäisi jonkinlainen homma olevan
  15. #2265
    Tulppien vaihto onnistuu kyllä mitään purkamatta kunhan omaa riittävän pienet kätöset ja käyttää mopon oman työkalusatsin tulppa-avainta.
    - Sitä saa mitä ei tilaa -
    BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
  16. #2266
    No tuo oli lohduttava tieto :-) pitää tässä joku päivä ruveta sitäki kokeilemaan. Nyt vaan nuo työt häiritsee taas harratuksia
  17. #2267
    Mitäs öljyjä olette muuten kilosuklaaseen laitellu? Olihan tuolla jossain aiemmin ollu siitä jo puhetta, mutta nyt ovat ajat muuttuneet jo Pitääkö ihan castrolin power 1 10w-40 ostaa? Vai onko halvempia "hyviä"?
  18. #2268
    Lainaa Nhtmf kirjoitti Katso viesti
    No tuo oli lohduttava tieto :-) pitää tässä joku päivä ruveta sitäki kokeilemaan. Nyt vaan nuo työt häiritsee taas harratuksia
    Patin sivuilta löytyy ohjeet tulppienkin vaihtoon + paljon muuta.
    - Sitä saa mitä ei tilaa -
    BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
  19. #2269
    Joo tuo sivu on jo muistissa Oon kovasti tuotakin selaillu
  20. #2270
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    AIS:n ja kaasarien vesikierron kun poistaa kaikkine letkuineen ja muine härpättimineen käytöstä niin kummasti tulee tilaa lisää

    Noihin vanhoihin kaasarijammuihin oon jonkun verran vaihdellut kohokammion uimurin neuloja ja usein se on käyntihäiriöihin auttanut. Eli kaasarit ei varsinaisesti tulvi hulluna, mutta bensanpinnat seilaa. Ei ole kovin paha vaihtaa kunhan saa kaasarit pois sieltä välistä, eikä maksa montaa kymppiä..


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  21. #2271
    Okei. Pidetään mielessä :-) kiitti vinkistä
  22. #2272
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nhtmf kirjoitti Katso viesti
    Mitäs öljyjä olette muuten kilosuklaaseen laitellu? Olihan tuolla jossain aiemmin ollu siitä jo puhetta, mutta nyt ovat ajat muuttuneet jo Pitääkö ihan castrolin power 1 10w-40 ostaa? Vai onko halvempia "hyviä"?
    Motorex semisynteettinen 10w40 toimi mulla hyvin, tai ainakin 180 000km
    Elämä on onneksi mutkikasta
  23. #2273
    Jees. Pitää ostaa varmaan motorex tai castrollit.. tokmannilta näkyis saavan eurolia tuskin kannattaa ostaa..
  24. #2274
    Lainaa Nhtmf kirjoitti Katso viesti
    Mitäs öljyjä olette muuten kilosuklaaseen laitellu? Olihan tuolla jossain aiemmin ollu siitä jo puhetta, mutta nyt ovat ajat muuttuneet jo Pitääkö ihan castrolin power 1 10w-40 ostaa? Vai onko halvempia "hyviä"?
    BelRayn 10w-40 EXP:lle ääni täältä. Aski tuntui tällä toimivan parhaiten kokeilluista.
    Yamaha XSR 900 60th Anni -17, Honda CB 450N -85
    past:
    Yamaha R1 WGP -12
    Yamaha FZS 1000 -06
    Kawasaki GPZ 600 R -85
    Yamaha RD 350 LC -84
    Honda CB 125 T -81
  25. #2275
    Motonetissäkin näkyy belrayta olevan. Kokeiliskohan sitten sitä. Saas nähdä
  26. #2276
    Moro,

    hakusessa laukut ja telineet fazuun. Jos jollain lojuu ylimääräisi nurkissa niin olisin kovin kiinnostunut.

    Laitoin yv:n sulle marko.fzs
    Yamaha FZS 1000
    Suzuki GSX600f
  27. #2277
    Onko muilla takalinkissä välystä? Keskituelta kun painaa rengasta maahan niin välyksen huomaa. Myös terävissä kuopissa. Purin tuon systeemin ja kaikissa muissa on välystä mutta mihin iskari tulee siinä vähiten. Laakerit näyttää hyviltä mutta onko nuo puslat kuluneet? Ajettu 63tkm.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  28. #2278
    Lainaa fazu kirjoitti Katso viesti
    Onko muilla takalinkissä välystä? Keskituelta kun painaa rengasta maahan niin välyksen huomaa. Myös terävissä kuopissa. Purin tuon systeemin ja kaikissa muissa on välystä mutta mihin iskari tulee siinä vähiten. Laakerit näyttää hyviltä mutta onko nuo puslat kuluneet? Ajettu 63tkm.
    Mietinköhän mä nyt asiaa jotenkin nurinpäin? Kun mun mielestä tuossa linkustossa oleva välys pitäisi tuntua rengasta ylöspäin nostaessa eikä alaspäin painaessa, johon renkaan, vanteen ja haarukan paino kohdistaa jo valmiiksi vetoa. Itse tutkisin haarukan ja rungon välisen laakeroinnin tuolla oireella.

    Mitä linkuston välykseen tulee, niin jos holkit eivät ole silminnähden kuluneita, niin laakerissa se kuluma todennäköisesti on vaikka hyvältä näyttäisivätkin.
  29. #2279
    En nyt halua takertua mutta molemmissa tapauksissa rengas "nousee", nosti sitä renkaasta tai painaa perästä rengasta maahan päin. Eli välys löytyy molemmilla tavoilla samalla lailla jos sitä on.
    Tai voihan sitä sanoa että takajousitus pyrkisi puristumaan kasaan.
    rakentaja Rane
  30.  
  31. #2280
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa fazu kirjoitti Katso viesti
    Onko muilla takalinkissä välystä? Keskituelta kun painaa rengasta maahan niin välyksen huomaa. Myös terävissä kuopissa. Purin tuon systeemin ja kaikissa muissa on välystä mutta mihin iskari tulee siinä vähiten. Laakerit näyttää hyviltä mutta onko nuo puslat kuluneet? Ajettu 63tkm.
    Toi linkuston laakerit vaatii joka talvisen purkaa putsaa rasvaa käsittelyn. Kun oot saanut uudet rasvat pyörittele sormissa ne mitkä takertelee vaihda uusiin. Ja kuten jo mainittu, niin välys on varmaan haarukan ja rungon välissä myös.
    Elämä on onneksi mutkikasta
Sivu: 76 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2666747576777886 ... ViimeinenViimeinen