Sivu: 74 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2464727374757684 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2191:stä 2220:een 2696:sta
  1. #2191
    Lainaa vzv kirjoitti Katso viesti
    Otin ensin AIS:in veks kokonaan, sitten irrotin loput letkut ja venkutin kaasarit irti kumikauloista molemmin puolin. Sitten ne pystyy kääntämään pyörän vasemmalle puolelle vaijereita irrottamatta. Siitä sitten ensin yläpuolelta ja sitten alapuolelta uutta osaa sisälle. Silloin pystyy tsekkaamaan uimuritasotkin ja säätämään tarvittaessa. Muutosta niihin ei Holeshotin kitissä tarvita, mutta maailmalla on kuulemma ollut yksilöitä joissa bensapinta on ollut tehtaan jäljiltä pielessä. Ei onnistuisi ainakaan minulta tuolla tavalla Ivanin kitillä, koska siinä pitää porata jotain ilmareikää isommaksi enkä minä ainakaan uskaltaisi lähteä käsivaralta vetämään kaasarit toisessa kädessä ja pora toisessa. Saattaa mennä vinoon tai terä katketa ellet ole MikeGTX.
    Melkoista taiteilua.Itellä toi bensanpintojen kattelu kaasarit irrallaan melkoista tuskaa.Niitä tuskin mitataan samanlailla kuin tossa manuaalissa(kaasarit pohja kohti taivasta).Saas nähä millaselle korkeudelle tulivat teräsmitalla mitattaessa.
  2. #2192
    Onko kukaan keventänyt kaasua näistä?
  3. #2193
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa fayries kirjoitti Katso viesti
    Onko kukaan keventänyt kaasua näistä?
    ?? siis lyhentänyt kaasun täyden liikkeen pyörimismatkaa vai ihan kahvan vastusta?


    Ekaan on lääkkeenä pikakaasu, jos ei halua ranne mutkalla vääntää, jota suosittelen ihan kaikille.. Eli ihan merkkikohtainen pikakaasu jos ei halua askarrella.

    Toiseen sit vaijereiden linajaus, rasvaus ja herkistely, sekä kaasukahvan kitkojen minimointi (= rasvaus, kumien veistely, kahvapainon alle prikka yms.)



    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  4. #2194
    Kepeämmäksi pitäisi saada, auttaisi käden puutumiseen pitkillä matkoilla.

    Rasvaukset, linjaukset kaikki on kunnossa. Vastus tulee jousista, voiko niitä lyhentää, vaihtaa ohuempiin tai muuta ilman että "jää luistit kattoon"?
  5. #2195
    Höh...
    Männä viikolla pesin pyörän ja ajelin takas kotiin.
    Fasu seiso viitisen päivää käyttämättä ja eilen aamulla ei meinannu sitte millään käynnistyä. Joutu sahaamaan niin maan pirusti. Lähti sitte kyllä vähän yskien käyntiin.
    Ilmeisesti on jossain vettä vielä pesun jäljiltä. Tänään jo paremmin starttas vaikka vieläkin huonosti.
    Käynnissä pysyy kyllä ja vetää niinku pitää.
    Täytynee tänään käydä vähän pidempi ajelu vetaseen töiden jälkeen, josko se siitä sitte...
    Yamaha FZS600 -> Yamaha FZS1000 -02 -> Suzuki VS800GL -98
  6. #2196
    Nyt lähtee taas käyntiin ku palmun alta.
    Mutta mutta, näin ens kautta ajatelle, niin millasta öljyä tällä kyseisen pyörän omistajat omissa laitteissaan käyttää. Tohon on toukokuussa vaihdettu öljyt ihan huoltoliikkeen toimesta, mutta ku huoltokuitissa ei jostain syystä lue että mitä öljyä on koneeseen laitettu.
    Yamaha FZS600 -> Yamaha FZS1000 -02 -> Suzuki VS800GL -98
  7. #2197
    Lainaa Zuhis83 kirjoitti Katso viesti
    Nyt lähtee taas käyntiin ku palmun alta.
    Mutta mutta, näin ens kautta ajatelle, niin millasta öljyä tällä kyseisen pyörän omistajat omissa laitteissaan käyttää. Tohon on toukokuussa vaihdettu öljyt ihan huoltoliikkeen toimesta, mutta ku huoltokuitissa ei jostain syystä lue että mitä öljyä on koneeseen laitettu.
    No,kai sinne miklä tahansa prätkäöljy käy.Itte oon käyttänyt tota teboilin superbike öljyä(löytyy läheltä ja on halpaa 34€ 4l),joka on mun pyörässä toiminut ihan hyvin.
  8. #2198
    Lainaa fayries kirjoitti Katso viesti
    Kepeämmäksi pitäisi saada, auttaisi käden puutumiseen pitkillä matkoilla.

    Rasvaukset, linjaukset kaikki on kunnossa. Vastus tulee jousista, voiko niitä lyhentää, vaihtaa ohuempiin tai muuta ilman että "jää luistit kattoon"?
    Kaasarin luistien jousista?Niitä voi lyhentää,mut lähes saman vaikutuksen saat poraamalla niiden luistien reiät isommaksi.
  9. #2199
    Mitä reikiä pitää porata? Tarviiko muita muutoksia ettei mene seokset pieleen?
  10. #2200
    Lainaa fayries kirjoitti Katso viesti
    Mitä reikiä pitää porata? Tarviiko muita muutoksia ettei mene seokset pieleen?
    Niitä kumikurkkuhässäkässä siinä neulan molemmin puolin olevia reikiä 2,7mm terällä(2,5 mm riittää ainakin mun vapisella kädellä).Tuskin vaikuttaa seoksiin.Itse tein tämän samalla kun porttasin imukurkut,vaihdoin suuttimet ja tein ilmansuodatin boksin moaduksen ja bensanpinjojen noston 14mm:n.Suuttimet vaihdoin kaikki 127,5# ja neulat laitoin toiseksi alimpaan reikään.Seosruuvit kolme kierrosta auki.
  11. #2201
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tyhjäbussi kirjoitti Katso viesti
    Toi olis kyllä aika halpa.Täytyy vielä odotella ja kysellä sulta miten toi istuu tohon fazuun.Paljonko oli muuten postit tolle?

    333€ oli kaikkineen ton hinta.. Ei ehkä kaikkein kevein rosteriputkisto, mutta istuvuus lähes täydellinen ja soundi upea (tuli äkkiä tarve vaihtaa villat pönttöön). Pikkasen piti säätää sliparin asentoa, mutta muuten hinta-laatu on kyl kohdillaan.
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  12. #2202
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Kiitos hyvistä vinkeistä!

    Taidan poistaa tuon vedenkierron tulppaamalla ja ajattelin kokeilla vääntää AIS reikiin kanteen sopivat millikierteet ja laittaa sopivat rst-pultit.. Lisäksi poistan tuonne koneen taakse kotelloon tulevat polttoainehuohotusletkut, ovat ihan turhat. Tulee vähän selkeämpi systeemi ja tilaa huoltaa tulevaisuudessa..

    Tuskimpa noita juttuja ruvetaan katsastuksessa katselemaan.. Uskoisin tarkastuksen painottuvan enemmän turvalaitteiden ja valojen kuntoon ja melujen mittaukseen.

    Putket lähti tilaukseen ja muutakin romua ebaystä.. Koneessa oli muutama laakeri vaihtokunnossa, mutta myös yllättäen vaihdelaatikkoon joutuu pistämään kolme uutta ratasta. Pyörä on ollut aika huonolla pidolla, koneessa on ollut paskaiset öljyt talv(i)en yli, mutta yllättäen liukulaakerit eivät ole siitä juurikaan kärsineet. Julmettu putsaaminen on tiedossa ennen kun sen kehtaa kasata..

    Lisäksi tietty tulee uudet männärenkaat ja tarvii harkita myös vesiöljypumpun vesipuolen remonttia ja nokkaketjun vaihtoa.. Täytyy konsultoida omistajaa, miten paljon sinne romua vaihdetaan. Sit vaan osat tilaukseen!

    Sit tarvis alkaa kyseleen lohkojen hitsaajaa, niin saa ton joskus valmiiksikin


    - T -

    No ni, nyt on lohkot hitsattu, kone korjattu ja turhia vehkeitä purettu ja tulpattu. Viime viikonloppuna kasasin pyörän ja kaikki tuntuu toimivan. Hitsarille tarvii nostaa hattua, että sai lohkot hitsattua ilman muodonmuutoksia ja rasvatkin pysyy sisällä. Olihan se rojekti, nyt kohti uusia seikkailuja..


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  13. #2203
    Kummin päin takaratas tulee?

  14. #2204
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Yleensä tekstipuoli ulospäin..


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  15. #2205
    Tuossa kuvassa ylöspäin oleva puoli ulospäin.
    - Sitä saa mitä ei tilaa -
    BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
  16. #2206
  17. #2207
    Morot,tuli iso fasu sitten mullekkin,vanhempaa mallia kylläkin
    yes its harley
  18. #2208
    Lainaa tyhjäbussi kirjoitti Katso viesti
    Niitä kumikurkkuhässäkässä siinä neulan molemmin puolin olevia reikiä 2,7mm terällä(2,5 mm riittää ainakin mun vapisella kädellä).Tuskin vaikuttaa seoksiin.Itse tein tämän samalla kun porttasin imukurkut,vaihdoin suuttimet ja tein ilmansuodatin boksin moaduksen ja bensanpinjojen noston 14mm:n.Suuttimet vaihdoin kaikki 127,5# ja neulat laitoin toiseksi alimpaan reikään.Seosruuvit kolme kierrosta auki.
    Eikös Ivanisoinnissa (=Ivan's suutinkitin asennus kaasarisFasuun) tehdä jotain vastaavantyyppistä, eli lyhennetään jousia ja porataan reikiä?
  19. #2209
    Lainaa vzv kirjoitti Katso viesti
    Eikös Ivanisoinnissa (=Ivan's suutinkitin asennus kaasarisFasuun) tehdä jotain vastaavantyyppistä, eli lyhennetään jousia ja porataan reikiä?
    Joo,ainakin lyhennettiin jousia ja taidettiin porata kaasareistakin jotain muuta kuin noita luistien reikiä.
  20. #2210
    Lainaa tyhjäbussi kirjoitti Katso viesti
    Melkoista taiteilua.Itellä toi bensanpintojen kattelu kaasarit irrallaan melkoista tuskaa.Niitä tuskin mitataan samanlailla kuin tossa manuaalissa(kaasarit pohja kohti taivasta).Saas nähä millaselle korkeudelle tulivat teräsmitalla mitattaessa.
    Patin korvaamattomalla sivulla muuten on suutinsarjan asennusohjeiden yhteydessä hyvät ohjeet myös kohojen säätöön:
    http://www.cartestsoftware.com/fz1/j...tallation.html
  21. #2211
    Lainaa vzv kirjoitti Katso viesti
    Patin korvaamattomalla sivulla muuten on suutinsarjan asennusohjeiden yhteydessä hyvät ohjeet myös kohojen säätöön:
    http://www.cartestsoftware.com/fz1/j...tallation.html
    Käytin sittenkin renkaan kulutuspintamittaria tohon kohojen korkeussäätöön.Oli paljon helpompi lukea sitä kun tota teräsmittaa.
  22. #2212
    Pikainen kysymys kun en jaksa kahlata koko thriidiä läpi: Millä/miten olette tulpanneet saastepumppuhässäkän (AIS) poiston jälkeen ne spigotit? Patin raamattu ohjeistaa vääntämään kierteet (8x1.25 mm) mutta onko muita konsteja?

    Edit: Väänsin kierteet + M8x12 ruostumattomat kuusiokoloruuvit.
    Viimeksi muokannut: piston; 18.04.2014 klo 13:40.
    - Sitä saa mitä ei tilaa -
    BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
  23. #2213
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Moro,

    tietääkö joku mistä saisi kohtuullisen pikaisella aikataululla tonnifasuun ohjaustangon ja vaihdepolkimen?
    Yamahan osanumerot 5LV-26111-00-00 ja 5LV-18110-00-00.

    En ainakaan nopealla tsekkauksella löytänyt suomesta yhtään purkaamoa kellä olisi tonnifasu purettuna. Onko kellekään tullu vastaan? Onko jollain jäänyt päivityksen jälkeen orkkiksia nurkkiin lojumaan?

    Marmoritiskiltä maksaa ja ulkomailta kestää liian kauan. Nopeasti en löytänyt tarvikeosinakaan äkkiä mistään, vaihdepoljinta ei varmaankaan saa erikseen vaan pitäisi ostaa koko jalkatappisarja..



    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  24. #2214
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    tietääkö joku mistä saisi kohtuullisen pikaisella aikataululla tonnifasuun ohjaustangon ja vaihdepolkimen?
    Yamahan osanumerot 5LV-26111-00-00 ja 5LV-18110-00-00.

    En ainakaan nopealla tsekkauksella löytänyt suomesta yhtään purkaamoa kellä olisi tonnifasu purettuna. Onko kellekään tullu vastaan? Onko jollain jäänyt päivityksen jälkeen orkkiksia nurkkiin lojumaan?

    Marmoritiskiltä maksaa ja ulkomailta kestää liian kauan. Nopeasti en löytänyt tarvikeosinakaan äkkiä mistään, vaihdepoljinta ei varmaankaan saa erikseen vaan pitäisi ostaa koko jalkatappisarja..
    Kurkkaapa josko löytyisi täältä. Itse tilailin tuolta osat keularemonttiin ja taisivat tulla melko nopeasti.
    - Sitä saa mitä ei tilaa -
    BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
  25. #2215
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Moro,
    tietääkö joku mistä saisi kohtuullisen pikaisella aikataululla tonnifasuun ohjaustangon ja vaihdepolkimen?
    Yamahan osanumerot 5LV-26111-00-00 ja 5LV-18110-00-00.

    En ainakaan nopealla tsekkauksella löytänyt suomesta yhtään purkaamoa kellä olisi tonnifasu purettuna. Onko kellekään tullu vastaan? Onko jollain jäänyt päivityksen jälkeen orkkiksia nurkkiin lojumaan?

    Marmoritiskiltä maksaa ja ulkomailta kestää liian kauan. Nopeasti en löytänyt tarvikeosinakaan äkkiä mistään, vaihdepoljinta ei varmaankaan saa erikseen vaan pitäisi ostaa koko jalkatappisarja..
    - T -
    Joko löysit? Minulla löytyy ainakin FZS 1000:sen ohjaustanko, pistä yv jos edelleen tarvitset.
  26. #2216
    Laitoin Oxfordin lämpökahvat. On hyvät.
    - Sitä saa mitä ei tilaa -
    BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
  27. #2217
    Lainaa piston kirjoitti Katso viesti
    Laitoin Oxfordin lämpökahvat. On hyvät.
    Ite laitoin Koson lämpökahvat, ovat myös hyvät.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  28. #2218
    Moro. Täällä uusi 1000 FZS:n omistaja yrittää löytää pyörään laukkuja ja telineitä. Oisko mielipiteitä/kokemuksia tai vaikkapa tarpeettomia lojumassa nurkissa?
    Yamaha FZS 1000
    Suzuki GSX600f
  29. #2219
    Lainaa zuper kirjoitti Katso viesti
    Moro. Täällä uusi 1000 FZS:n omistaja yrittää löytää pyörään laukkuja ja telineitä. Oisko mielipiteitä/kokemuksia tai vaikkapa tarpeettomia lojumassa nurkissa?
    Mulla on ns. perussetti, eli Givin raudat taka- ja sivulaukuille. Rumat kuin hitto, mutta so what
    Esim. SW-Motech tekee tyylikkäämpiä (lue: kalliimpia) tellinkejä.
    - Sitä saa mitä ei tilaa -
    BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
  30.  
  31. #2220
    Mulla on shadin rauta ja takapömpeli. Hyvin tuntuu toimivan. Tosin oli jo edellisen omistajan asentamat.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
Sivu: 74 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2464727374757684 ... ViimeinenViimeinen