Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
  1. #1
    Kertokaahan mielipiteitä kyseisistä akuista, tulin hakeneeksi omaan cebariin ytz10s-bs akun eikä ollut hinnalla pilattu 45€.
    Z 750-06
    CBR1000RR- 05
  2. #2
    Joo varmaan ihan hyviä.

    Lähtikö pyörä sillä käyntiin.
    1300cc Suzuki
  3. #3
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ittellä pelannu Euroglobe viime kesän. Syksyllä mittailin volttejakin siitä, mutta kukas semmosia nyt enää muistaa Jostain tulee mieleen 12,3 volttia, mutta en muista testasinko kuormitettuna valot päällä vai ilman. Oli kuitenkin abaut odotuksenmukainen.. Noihan myydään kuivina, ja hapot sitte valutetaan itte niihin itte, niin periaatteessa ne ei ole kai voinut vielä vanhetakaan. Uutena siinä oli hapotuksen jälkeen heti voltteja jotain 13 ja ei ottanut CTEK:n laturillakaan virtaa lisää.
  4. #4
    2v ollut Busassa. Mitään en ole mittaillut painanut vain start nappulaa ja hyvin on aina lähtenyt.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  5. #5
    Lainaa Roadkill kirjoitti Katso viesti
    Joo varmaan ihan hyviä.

    Lähtikö pyörä sillä käyntiin.
    Itse ostin motonetistä kans, toimi kun junan vessa ainakin sen vuoden kunnes myin pyörän.
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  6. #6
    Ihan ok. Ostin viime talvena motonetista ton eurogloben mönkijään ja näyttää edelleen toimivan, myös pakkasessa. Hyvin on jaksanut startata pihasta jopa muutaman viikon seisonnan jälkeenkin.

    Hinta-laatusuhde hyvä.
    Murjaanien kuningas!
  7. #7
    Lainaa Roadkill kirjoitti Katso viesti
    Joo varmaan ihan hyviä.

    Lähtikö pyörä sillä käyntiin.

    En kehtaa ihan vielä hapottaa sitä, olkoon vielä laatikossa kevättä odottamassa
    Z 750-06
    CBR1000RR- 05
  8. #8
    sain eurogloben takuuna viime keväänä exiden tilalle. exide oli ostettu ihan kauden lopussa eikä enää talvella halunnut ottaa virtaa latauksessa vastaan ja todettiin akkuliikkeessä vainaaksi.

    viime viikolla fz1 starttasi moitteetta euroglobella 3 kk seisonnan jälkeen, en ollut edes piuhoja irroittanut.
    tämän kokemuksen perusteella sijoittaisin pätäkät huoletta euroglobeen.
    FZ1-N
  9. #9
    Hondan Tupla-X:ssä on toiminut Eurogloben YTX-14BS moitteetta jo neljä ajokautta. Tuo mahtuu mainioisti alkuperäisen YTZ-12S:n tilalle, kun poisti akkukotelon pohjalla olevat kumipehmusteet.

    Hinta oli puolet edullisempi, kuin alkuperäisellä akulla.
    Suzuki Hayabusa K9

    Se on aina mielessä, ilman sitä ei kai elää vois.
    Kuin tatuointi kielessä, ei edes kulumalla lähde pois.
    -Leevi And The Leavings
  10. #10
    Hyvää palautetta korvilleni kattelin tosiaan yuasan akkua ja totesin 195€ hinnalla saavani 4 euroglobea eli apilla kestänyt jo 4 kautta on yhtäkuin 1akku x 4 ajokautta x 4 akkua= 16 ajokautta
    Z 750-06
    CBR1000RR- 05
  11. #11
    No niin tänään hapotin eurogloben akun ja mittasin voltsat heti hapotuksen jälkeen ja olivat 12.8V sit vaan ooteltiin 4h ja pyörään akku kiinni, trrrrbrrrrrrr rum ja käynnissä oltiin hienosti pyöritti. Kyllä alkoi jo kesän odotus, kun taas kuuli kultaisen pyörän äänen tulisipa aikainen kevät. Pakkohan sitä pyörää on kerran pari talvisäilytykses käynnistää ni pyörähtää öljyt ja kondesiokosteus jos sattuu olemaan saadaan pois
    Z 750-06
    CBR1000RR- 05
  12. #12
    Triumph ei halunnut aamulla lähteä käyntiin, kävin hakemassa Euroglobe-patterin Motonetista, hapottelin ja odottelin 30min ennen asennusta, ja laakista soimaan
  13. #13
    Kohdalleni tulleissa Euroglobe akuissa akun navat ovat olleet surkeat. Sellaiset pellistä taitellut joihin ei saa kunnolla kiristettyä johtoja, koska pelti alkaa taittumaan. En aio enää ostaa noita akkuja, kun laittaa vähän enemmän euroja pöytään, saa sumuiselta saarelta Yuasan akun.
    Honda Varadero 1000 2007
    ex.Yamaha FZ-6 2004
  14. #14
    Sumuinen saari taitaa olla niitä nykyisen halpatuotannon paikkoja, ei ole Yasakaan niinkuin ennen.Kennojen levymäärät pudonneet eikä kestä niinkuin joskus.
  15. #15
    Itse kipasin Zetaan tommosen Eurogloben akun. Ihan hyvin on toiminu viikon Toivottavasti kestää pidempäänkin.
    2004 Kawasaki Z750
    ex. 1997 Suzuki 600S Bandit
  16. #16
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Kävin just hakemassa uuden akun ja lueskelin ohjeita, jotka oli laatikon sisällä. Toisessa oli suomenkieliset tekstit ja englanniksi olevat kuvat käyttöönotosta, ja toinen oli "paremmalla" paperilla olevat kokonaan englanniksi olevat ohjeet.

    Toinen sanoo, että nesteet sisään (kesto 20min) ja sitten kiinni mopoon ja käyntiin.

    Toinen paperi näyttää, että pitäisi odottaa 5 tuntia ennen kuin laittaa akkuun tulpat paikoilleen...

    Edellä oli käytetty molempia tapoja, mutta miten noi akut on kestänyt? Mietin vaan, että pitäiskö laittaa nesteet sisään nyt ja antaa seistä iltaan ja sit kiinni, vai voiko laittaa heti, kun kupliminen loppuu????

    Eikä valmistajan nettisivuilla tietenkään ollut ohjeita...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  17. #17
    Sen kerran kun itse ostin mötönetin akun niin laitoin nesteet sisään ja lataukseen. En muista mitään odottelua... (Mutta tästä on monta vuotta, ei kannata luottaa mun muistiin!)
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  18. #18
    Itse olen noi kuivavaratut hapottanut ja ladannut täyteen, vasta sitten pyörään kiinni. Koskaan ei ole niin kiire ollut tienpäälle, etteikö olisi ehtinyt.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  19. #19
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Kävin just hakemassa uuden akun ja lueskelin ohjeita, jotka oli laatikon sisällä. Toisessa oli suomenkieliset tekstit ja englanniksi olevat kuvat käyttöönotosta, ja toinen oli "paremmalla" paperilla olevat kokonaan englanniksi olevat ohjeet.

    Toinen sanoo, että nesteet sisään (kesto 20min) ja sitten kiinni mopoon ja käyntiin.

    Toinen paperi näyttää, että pitäisi odottaa 5 tuntia ennen kuin laittaa akkuun tulpat paikoilleen...

    Edellä oli käytetty molempia tapoja, mutta miten noi akut on kestänyt? Mietin vaan, että pitäiskö laittaa nesteet sisään nyt ja antaa seistä iltaan ja sit kiinni, vai voiko laittaa heti, kun kupliminen loppuu????

    Eikä valmistajan nettisivuilla tietenkään ollut ohjeita...
    Anna olla tuon 20min korkit auki ja mopoon kiinni. Itse tehnyt näin ja 2 vuotta jo akku pelannut mainiosti.
    1199S Panigale
  20. #20
    Kannattaa sitten varautua melkoiseen tahtojen taistoon, mikäli tulee jotain takuu ongelmia Euroglobe akun kanssa. Ostin Euroglobe akun talvimopoon marraskuussa ja helmikuussa se oli moro. Motonetin takuuvastaava kertoi kirkkain silmin, että akuissa on kausitakuu ja syyskaudella hankittu akku ei omaa minkäänlaista takuuta kevätkauden koittaessa. Ostokuitin mukaan, takuu oli kuitenkin voimassa ja parin Motonetissa käynnin "piti keskustella aina eri henkilön kanssa ja kuinka ollakkaan, oikea henkilö ei tietenkään juuri sinä päivänä ollut töissä" jälkeen sain takuuseen uuden akun.

    Oli ensimmäinen ja viimeinen akku, minkä Motonetista ostin.
  21. #21
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Peltsii kirjoitti Katso viesti
    Anna olla tuon 20min korkit auki ja mopoon kiinni. Itse tehnyt näin ja 2 vuotta jo akku pelannut mainiosti.
    Eipä se näin toiminut. Laitoin paikoilleen, mutta virtaa ei ollut tarpeeksi starttaamiseen... Nyt pitää lainata jostain laturi ja koittaa myöhemmin uudelleen.

    Toivotaan että se oli toi akku, kun oli mennyt. Vanhalla starttas mopon, mutta heti kohta ilmoitti heikosta latauksesta ja valot sammui, jolloin sammutin.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  22. #22
    Kaksin kappalein näitä euroglobe akkuja. Omassa ja rouvan pelissä. Lähti napista käyntiin kunhan laittoi tuoreet bensat ja putsasin tulpat.

    Koko talvena en lataillu enkä irrotellu piuhoja. Asennusvaiheessa läitoin vaseliinit akun napoihin estämään hapettumista. Nyt alkaa 4. vuosi näillä akuilla. 👍
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  23. #23
    Mulla meni 26kk aikana 2 euroglobe akkua hajalle. Vaikka talvella latasin ylläpitolaturilla jne. En voi suositella.
    Yamaha YZF-R6 -13
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R 600 -99
  24. #24
    Lainaa Kimixxx kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa sitten varautua melkoiseen tahtojen taistoon, mikäli tulee jotain takuu ongelmia Euroglobe akun kanssa. Ostin Euroglobe akun talvimopoon marraskuussa ja helmikuussa se oli moro. Motonetin takuuvastaava kertoi kirkkain silmin, että akuissa on kausitakuu ja syyskaudella hankittu akku ei omaa minkäänlaista takuuta kevätkauden koittaessa. Ostokuitin mukaan, takuu oli kuitenkin voimassa ja parin Motonetissa käynnin "piti keskustella aina eri henkilön kanssa ja kuinka ollakkaan, oikea henkilö ei tietenkään juuri sinä päivänä ollut töissä" jälkeen sain takuuseen uuden akun.

    Oli ensimmäinen ja viimeinen akku, minkä Motonetista ostin.
    Kyllä ne ainakin lokakuussa ostetun skootterin akun vaihtoi ihan mukisematta nyt viikko sitten
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  25. #25
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Eipä se näin toiminut. Laitoin paikoilleen, mutta virtaa ei ollut tarpeeksi starttaamiseen... Nyt pitää lainata jostain laturi ja koittaa myöhemmin uudelleen.

    Toivotaan että se oli toi akku, kun oli mennyt. Vanhalla starttas mopon, mutta heti kohta ilmoitti heikosta latauksesta ja valot sammui, jolloin sammutin.
    Itse vaihdoin akun edelliseen pyörään, ja siinä kesti ihan 3-4 tuntia ennenkuin oli tarpeeks virtaa starttaamiseen.

    Eli kahvit vaan tippumaan ja odottamaan.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  26. #26
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Itse vaihdoin akun edelliseen pyörään, ja siinä kesti ihan 3-4 tuntia ennenkuin oli tarpeeks virtaa starttaamiseen.

    Eli kahvit vaan tippumaan ja odottamaan.
    No nyt on laturissa kiinni. Ei vaan syttynyt sellaiset valot, mitä tuossa pitäsi kun alkaa lataamaan. Näytti vain että MAX (= täysi, jos yhtään olen asiaa ymmärtänyt). Annan olla tuossa nyt tunnin, koska 6A laturi, ja akussa sanottiin, että pitkässä latauksessa 1,5 A ja 10 tuntia tai 5A ja tunti...

    Onhan tässä vielä iltaa ja valoisaa jäljellä. Jos ei tunnin päästä ole virtaa tarpeeksi, niin laitetaan lisää ja toivotaan, että toimii. Jos ei tälläkään lähde, niin avaan oluen ja koitan nauttia MotoGP:stä, minkä pystyy.

    Edit. Tunti laturissa, ja lähti nätisti käyntiin. Pieni lenkki heitetty, jotta lataa tuossa startissa kuluneen virtamäärän. Toivottavasti nyt kaikki on kuten kuuluu. Jos ei niin PJ osion kiukkuthreadissa saa lukea lisää

    Ps. Ja avasin sit kuitenkin sen oluen Nyt MotoGP !
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  27. #27
    ^ Juu, ja huomenna on taas €-biker auki, sieltä sitten exiden agm:ää pesään...
    MAD (mean absolute deviation)
  28. #28
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    ^ Juu, ja huomenna on taas €-biker auki, sieltä sitten exiden agm:ää pesään...
    Toivottavasti ei tarvitse heti uutta ostaa. Nyt iski paniikki, kun huomenna kuitenkin aurinko paistaa eikä ilman akkua ois päässyt töihin EIKÄ käräjille !!!!

    Tiistaina lähtö Ruotsiin ja siellä 2 viikkoa, niin ois se ollut tympeetä tulla himaan ja aloittaa ropaamalla...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  29. #29
    Ostin Duceen syksyllä syyskuussa Yuasa "laatu akun" Motonetistä joka oli talvella ylläpitolatauksessa laturissa ja välillä käyttelinkin pyörää talvella. No sitten pääsiäisloman jälkeen pyörää starttaillessa akku oli finaalissa ja kiva juttu kun Motonetin mp akku takuu on 6 kk eli sinne meni 100e kuin kankkulan kaivoon. Selvä tuotevika, jossa Yuasa maahantuoja pesee kätensä ei vastaa palaute mailiin kuin ei myös Motonetinkaan asiakaspalaute.
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  30.  
  31. #30
    Lainaa Motohtori kirjoitti Katso viesti
    Ostin Duceen syksyllä syyskuussa Yuasa "laatu akun" Motonetistä joka oli talvella ylläpitolatauksessa laturissa ja välillä käyttelinkin pyörää talvella. No sitten pääsiäisloman jälkeen pyörää starttaillessa akku oli finaalissa ja kiva juttu kun Motonetin mp akku takuu on 6 kk eli sinne meni 100e kuin kankkulan kaivoon. Selvä tuotevika, jossa Yuasa maahantuoja pesee kätensä ei vastaa palaute mailiin kuin ei myös Motonetinkaan asiakaspalaute.
    oulun motonetissä sanottiin mulle, että takuu on se minkä tehdas lupaa, jos netissä on takuu vuosi, niin sitten se on vuosi. postissa tuli yuasa englannista ja siinä ainakin oli kuitti ja 12 kk kirjallinen takuu.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen