Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 45:een 45:sta
    Minulle autopuolen ammattilainen sanonut, että hapotettu akku pitäis ladata aina hitaasti ja kauan, ei nopealla pikateholatauksella. Akun elinkaari sillon pitenee kuulemma moninkertaisesti.
    Hemuli59
    Lainaa Hemuli59 kirjoitti Katso viesti
    Minulle autopuolen ammattilainen sanonut, että hapotettu akku pitäis ladata aina hitaasti ja kauan, ei nopealla pikateholatauksella. Akun elinkaari sillon pitenee kuulemma moninkertaisesti.
    edelliset pari akkua meni pilalle alle vuodessa, loiskeakkuja, liikkeessä hapot sisään ja suoraan penkin alle käyttöön. nyt tuli agm mikälie ja ohjeistettiin lataamaan ctekillä kunnolla täyteen ennen asennusta, olisi pitkäikäisempi. ollut laturissa nyt pari päivää, katsotaan oliiko vaikutusta.

autolaturia ei suositeltu, tuuppaa liian kovaa virtaa kuulemma, vissiin liian nopeasti tulee täyteen.

tosin edelliset akut olleet aika vähällä käytölä, saattaneet senkin takia mennä pilalle kun ei ole paljoa pyörällä ajettu ja latailtu, mitä nyt talvella parin vkon välein, jolloin se oli jo myöhäistä..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    saas nähä toissa päivänä tuli kytkettyä uus geeli akku rytköseen.. toivotaan et se on vähän laadukkaampi kuin noi hapolliset
    Toisen firman geeli ollu itellä.
    Eli bilteman geeliakku lähti nyt kolmatta kesää.
    paikallaan ollu kokoajan pyörässä eikä oo tarvinu edes keväisin ladata. kerrasta tärähti taas käyntiin.
    voi olla että tuo kymppi on hyvä käynnistymään tai sitte on sattunu hyvä kappale.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
    Täältä ääni myös bilteman geeliakulle. Patteri ollut vanhassa 70-luvun alun hondassa 4 kesää ja pelittää edelleen kuin uutena. Piuhat on ollut talven yli kiinni eikä mainittavaa jänitteen putoamista ole ollut kun olen talvella laturiin iskenyt niin aika nopeasti on ollut valmis.
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hemuli59 kirjoitti Katso viesti
    Yhden hapotettavan eurogloben olen ostanut ja se ei latautunut koskaan kun oli aina täynnä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry vanhentuva jäsenyys
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Yhden hapotettavan eurogloben olen ostanut ja se ei latautunut koskaan kun oli aina täynnä.
    Varmaan 10-15 noita Euroglobeja olen eri pyöriin ostellut. Toimii paremmin kun lataa ennen käyttöä täyteen, mutta useimmat pyörät lähtee käyntiin helposti pelkän hapottamisen jälkeen. Yhden akun olen joutunut takuuseen vaihtamaan kun ei halunnu antaa virtaa ulos.
    Superbike #7
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mä laitoin toin yhden heti hapotuiksen jälkeen Ceetekkiin ja vihreällä se oli heti ja pysyi kymmenisen tuntia ja muistaakseni voltitkin oli kohdallaan.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Miten te lataatte täyttä akkua? Itsekin kokeillut uutta akkua ladata ja aina ollut sama tulos, Ei se virtaa ota kun on jo täysi. Ctek ilmoittaa että täysi ja perus laturissa virta niin olematon että muuttuu akussa lämmöksi. Muutama sata milliamperia x 14V~ 2-5W Eikös sen akun varauksen voi mitata myös hapon ominaismassasta, joka on uudessa akussa täyttä vastaava. Eli jos akussa ei vettä sisällä ni ei kai se voi latautua.
    Yamaha YZF-R6 -13
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R 600 -99
    Kesti vuoden hyvin hoidettuna. Vartan akku tuli tilalla ja se kesti myyntiin asti ed pyörässä. Eikä ollut juurikaan eglobee kalliimpi.
    -- Julius K -- R1200R & XL700v --
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry vanhentuva jäsenyys
    Lainaa noppis32 kirjoitti Katso viesti
    Miten te lataatte täyttä akkua? Itsekin kokeillut uutta akkua ladata ja aina ollut sama tulos, Ei se virtaa ota kun on jo täysi. Ctek ilmoittaa että täysi ja perus laturissa virta niin olematon että muuttuu akussa lämmöksi. Muutama sata milliamperia x 14V~ 2-5W Eikös sen akun varauksen voi mitata myös hapon ominaismassasta, joka on uudessa akussa täyttä vastaava. Eli jos akussa ei vettä sisällä ni ei kai se voi latautua.
    Osa akuista ei syystä tai toisesta ole täysin varautuneita. Pari akkua on ollu semmosia, ettei oo jaksanu pyöräyttää mopoa käyntiin ilman laturissa pitoa. Osa on toiminu hapotuksen jälkeen niin kuin pitääkin ja osan olen lyönyt laturin jatkoksi ennen paikoilleen laittoa. Kaikki noista on kuitenkin virtaa vastaan ottanu, joten ei ne ihan täynnä ole ollu.
    Superbike #7
    Yhden olen edelliseen pyörääni ostanut ja hapottamisen jälkeen pyörään kiinni ja ei mitään starttiongelmia enää ollut. Enkä ladannu kyseistä akkua laturilla koskaan. Talveksi otin pyörästä sen irti tosin.

Nykyisen pyörän akku alkaa olla parhaat päivänsä nähnyt ja tarkoituksena on ostaa eurogloben akku tässä viikolla, jotta saa laitteen tulille ja ajoon kunhan se tulee huollosta loppuviikosta.

Omien kokemusten perusteella siis hinta/laatu-suhde on hyvä.
    Yamaha FZS600 -> Yamaha FZS1000 -02 -> Suzuki VS800GL -98
    Ei tulis mieleenkään ostaa happoakkua enää mihinkään pyörään. Kivan näköistä jälkeä tulee esim. CBR 1000F:n peltiseen takahäkkiin kun hapot pitkin ja poikin. Siksi toisekseen Biltemasta saa suljettuja (MF/FA) ja geeliakkuja samaan hintaan kun näitä. Eipä Exidetkään ihmeitä maksa.
    Kronoby Racing Team
    Tänä keväänä tuli vaihdettua Teneren org akku vuodelta 2011 pois. Motonetistä tarttui mukaan Eurogloben litium akku. Katsellaan miten sen kanssa pärjää.

Norm Ctek laturilla jossa on sulfaatin tms poisto ei saanut ainakaan ladata.

Pirun paljon kevyempi kuin vanha akku! Eikös tässä lajissa yritetä keventää sitä pyörän painoa, mutta kuskilla ei niin väliä
    [
  15.  
    Eurogloben geeliakku kesti 3kk. Toissa päivänä yritin töistä lähteä eikä jaksanut pyörittää starttia. Yöksi ctek-laturiin ja aamulla sama tulos. Eilen vein akun takaisin motonettiin, testasivat siellä ja sanoivat että sökö on. Sain kyllä uuden takuuseen mutta toivottavasti on pitkäikäisempi kuin tuo edellinen.
    Aprilia Tuono V4R aprc, ex. FZ2-N, FZ1-N
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12