Kertokaahan mielipiteitä kyseisistä akuista, tulin hakeneeksi omaan cebariin ytz10s-bs akun eikä ollut hinnalla pilattu 45€.
Z 750-06
CBR1000RR- 05
Ittellä pelannu Euroglobe viime kesän. Syksyllä mittailin volttejakin siitä, mutta kukas semmosia nyt enää muistaaJostain tulee mieleen 12,3 volttia, mutta en muista testasinko kuormitettuna valot päällä vai ilman. Oli kuitenkin abaut odotuksenmukainen.. Noihan myydään kuivina, ja hapot sitte valutetaan itte niihin itte, niin periaatteessa ne ei ole kai voinut vielä vanhetakaan. Uutena siinä oli hapotuksen jälkeen heti voltteja jotain 13 ja ei ottanut CTEK:n laturillakaan virtaa lisää.
2v ollut Busassa. Mitään en ole mittaillut painanut vain start nappulaa ja hyvin on aina lähtenyt.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Ihan ok. Ostin viime talvena motonetista ton eurogloben mönkijään ja näyttää edelleen toimivan, myös pakkasessa. Hyvin on jaksanut startata pihasta jopa muutaman viikon seisonnan jälkeenkin.
Hinta-laatusuhde hyvä.
Murjaanien kuningas!
sain eurogloben takuuna viime keväänä exiden tilalle. exide oli ostettu ihan kauden lopussa eikä enää talvella halunnut ottaa virtaa latauksessa vastaan ja todettiin akkuliikkeessä vainaaksi.
viime viikolla fz1 starttasi moitteetta euroglobella 3 kk seisonnan jälkeen, en ollut edes piuhoja irroittanut.
tämän kokemuksen perusteella sijoittaisin pätäkät huoletta euroglobeen.
FZ1-N
Hondan Tupla-X:ssä on toiminut Eurogloben YTX-14BS moitteetta jo neljä ajokautta. Tuo mahtuu mainioisti alkuperäisen YTZ-12S:n tilalle, kun poisti akkukotelon pohjalla olevat kumipehmusteet.
Hinta oli puolet edullisempi, kuin alkuperäisellä akulla.
Suzuki Hayabusa K9
Se on aina mielessä, ilman sitä ei kai elää vois.
Kuin tatuointi kielessä, ei edes kulumalla lähde pois.
-Leevi And The Leavings
Hyvää palautetta korvillenikattelin tosiaan yuasan akkua ja totesin 195€ hinnalla saavani 4 euroglobea eli apilla kestänyt jo 4 kautta on yhtäkuin 1akku x 4 ajokautta x 4 akkua= 16 ajokautta
![]()
Z 750-06
CBR1000RR- 05
No niin tänään hapotin eurogloben akun ja mittasin voltsat heti hapotuksen jälkeen ja olivat 12.8V sit vaan ooteltiin 4h ja pyörään akku kiinni, trrrrbrrrrrrr rum ja käynnissä oltiin hienosti pyöritti. Kyllä alkoi jo kesän odotus, kun taas kuuli kultaisen pyörän äänentulisipa aikainen kevät. Pakkohan sitä pyörää on kerran pari talvisäilytykses käynnistää ni pyörähtää öljyt ja kondesiokosteus jos sattuu olemaan saadaan pois
![]()
Z 750-06
CBR1000RR- 05
Triumph ei halunnut aamulla lähteä käyntiin, kävin hakemassa Euroglobe-patterin Motonetista, hapottelin ja odottelin 30min ennen asennusta, ja laakista soimaan![]()
Kohdalleni tulleissa Euroglobe akuissa akun navat ovat olleet surkeat. Sellaiset pellistä taitellut joihin ei saa kunnolla kiristettyä johtoja, koska pelti alkaa taittumaan. En aio enää ostaa noita akkuja, kun laittaa vähän enemmän euroja pöytään, saa sumuiselta saarelta Yuasan akun.
Honda Varadero 1000 2007
ex.Yamaha FZ-6 2004
Sumuinen saari taitaa olla niitä nykyisen halpatuotannon paikkoja, ei ole Yasakaan niinkuin ennen.Kennojen levymäärät pudonneet eikä kestä niinkuin joskus.
Itse kipasin Zetaan tommosen Eurogloben akun. Ihan hyvin on toiminu viikonToivottavasti kestää pidempäänkin.
2004 Kawasaki Z750
ex. 1997 Suzuki 600S Bandit
Kävin just hakemassa uuden akun ja lueskelin ohjeita, jotka oli laatikon sisällä. Toisessa oli suomenkieliset tekstit ja englanniksi olevat kuvat käyttöönotosta, ja toinen oli "paremmalla" paperilla olevat kokonaan englanniksi olevat ohjeet.
Toinen sanoo, että nesteet sisään (kesto 20min) ja sitten kiinni mopoon ja käyntiin.
Toinen paperi näyttää, että pitäisi odottaa 5 tuntia ennen kuin laittaa akkuun tulpat paikoilleen...![]()
Edellä oli käytetty molempia tapoja, mutta miten noi akut on kestänyt? Mietin vaan, että pitäiskö laittaa nesteet sisään nyt ja antaa seistä iltaan ja sit kiinni, vai voiko laittaa heti, kun kupliminen loppuu????
Eikä valmistajan nettisivuilla tietenkään ollut ohjeita...
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Sen kerran kun itse ostin mötönetin akun niin laitoin nesteet sisään ja lataukseen. En muista mitään odottelua... (Mutta tästä on monta vuotta, ei kannata luottaa mun muistiin!)
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Itse olen noi kuivavaratut hapottanut ja ladannut täyteen, vasta sitten pyörään kiinni. Koskaan ei ole niin kiire ollut tienpäälle, etteikö olisi ehtinyt.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Kannattaa sitten varautua melkoiseen tahtojen taistoon, mikäli tulee jotain takuu ongelmia Euroglobe akun kanssa. Ostin Euroglobe akun talvimopoon marraskuussa ja helmikuussa se oli moro. Motonetin takuuvastaava kertoi kirkkain silmin, että akuissa on kausitakuu ja syyskaudella hankittu akku ei omaa minkäänlaista takuuta kevätkauden koittaessa. Ostokuitin mukaan, takuu oli kuitenkin voimassa ja parin Motonetissa käynnin "piti keskustella aina eri henkilön kanssa ja kuinka ollakkaan, oikea henkilö ei tietenkään juuri sinä päivänä ollut töissä" jälkeen sain takuuseen uuden akun.
Oli ensimmäinen ja viimeinen akku, minkä Motonetista ostin.![]()
Eipä se näin toiminut. Laitoin paikoilleen, mutta virtaa ei ollut tarpeeksi starttaamiseen...Nyt pitää lainata jostain laturi ja koittaa myöhemmin uudelleen.
Toivotaan että se oli toi akku, kun oli mennyt. Vanhalla starttas mopon, mutta heti kohta ilmoitti heikosta latauksesta ja valot sammui, jolloin sammutin.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Kaksin kappalein näitä euroglobe akkuja. Omassa ja rouvan pelissä. Lähti napista käyntiin kunhan laittoi tuoreet bensat ja putsasin tulpat.
Koko talvena en lataillu enkä irrotellu piuhoja. Asennusvaiheessa läitoin vaseliinit akun napoihin estämään hapettumista. Nyt alkaa 4. vuosi näillä akuilla. 👍
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Mulla meni 26kk aikana 2 euroglobe akkua hajalle. Vaikka talvella latasin ylläpitolaturilla jne. En voi suositella.
Yamaha YZF-R6 -13
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R 600 -99
No nyt on laturissa kiinni. Ei vaan syttynyt sellaiset valot, mitä tuossa pitäsi kun alkaa lataamaan. Näytti vain että MAX (= täysi, jos yhtään olen asiaa ymmärtänyt). Annan olla tuossa nyt tunnin, koska 6A laturi, ja akussa sanottiin, että pitkässä latauksessa 1,5 A ja 10 tuntia tai 5A ja tunti...
Onhan tässä vielä iltaa ja valoisaa jäljellä. Jos ei tunnin päästä ole virtaa tarpeeksi, niin laitetaan lisää ja toivotaan, että toimii. Jos ei tälläkään lähde, niin avaan oluen ja koitan nauttia MotoGP:stä, minkä pystyy.
Edit. Tunti laturissa, ja lähti nätisti käyntiin. Pieni lenkki heitetty, jotta lataa tuossa startissa kuluneen virtamäärän. Toivottavasti nyt kaikki on kuten kuuluu. Jos ei niin PJ osion kiukkuthreadissa saa lukea lisää
Ps. Ja avasin sit kuitenkin sen oluenNyt MotoGP !
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
^ Juu, ja huomenna on taas €-biker auki, sieltä sitten exiden agm:ää pesään...![]()
MAD (mean absolute deviation)
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Ostin Duceen syksyllä syyskuussa Yuasa "laatu akun" Motonetistä joka oli talvella ylläpitolatauksessa laturissa ja välillä käyttelinkin pyörää talvella. No sitten pääsiäisloman jälkeen pyörää starttaillessa akku oli finaalissa ja kiva juttu kun Motonetin mp akku takuu on 6 kk eli sinne meni 100e kuin kankkulan kaivoon. Selvä tuotevika, jossa Yuasa maahantuoja pesee kätensä ei vastaa palaute mailiin kuin ei myös Motonetinkaan asiakaspalaute.![]()
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)