Moro.
Uusi Duke kuski ilmoittautuu.
Tässä samalla nyt ajattelin kysäistä tuosta Duken ilmanputsarin kotelosta.
Onko suurempaa hyötyä laitella vapaavirtaus suodatinta?
Ja kun siinä kotelon kyljessä on ne kolmion malliset läpät niin onko kukaan rakennellut niihin jonkun näköisiä ilmanotto putkia ja onkohan niistä suurempaa hyötyä vai haittaa?
Nyt olis uusi pyörä hakusessa ja duken osto ajankohtaista paria tuossa katellut mutta hinnassa jonkin verran eroa
http://www.nettimoto.com/ktm/990/1734512
http://www.nettimoto.com/ktm/990/1650880
onkos kellään mitään mielipidettä noista, ennen viikonloppua ite en pääse kattelemaan pyöriä...
tietenkin voi ehdotella muitakin mutta tarkotus olisi tuota uudempaa versiota katella.
m*0*m
Uudempi ja vähemmän ajettu tietenkin, jos vain nuo tehdyt muutostyöt miellyttävät silmää. Noita dukejahan on nyt myynnissä pilvin pimein.Vuosimallien eroja en tarkasti muista, mututuntumalla olisiko uudemmissa isompi tankki ja loivempi ohjauskulma ja/tai akselivälissä jotain eroa.
Jotakin käytetyistä pyöristä oppineena, ottaisin sen mikä on lähimpänä vakiokuntoista. Ei omia"virityksiä" ja tuunailuja. Toki tämäkin sillä oletuksella, että molemmissa yleiskunto yhtä hyvä, huollot, ketjut/rattaat renkaat jne. Jos tarvii jotain korjata tai haluaa ite fiksailla ulkonäköä, saa ainakin tehdä millasen ite haluaa ja korjaus-ja muutostyöt on helpompi tehdä alkuperäiseen, kuin mitä ruveta selvittämään toisten tekemisiä perästä. Aina ei kannata keskittyä kilometrimäärään!
p.s http://www.nettimoto.com/ktm/990/1650880, tuossa on mun mielestä kyllä leovince änkkärit eikä acrapovic.
Se maksaa kuka nauttii!
Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
No niin kysellään täällä kun ei itellä näin uutta tekniikkaa ollu... eli kun virrat laittaa päälle ja kone vetää diagnostiikan läpi niin ennen käynnistystä tulee mittariin 17vs tai jotain sinnepäin eli onko tuo error17 mikä viittaa lambdaan pitäiskö tuolle jotain tehä tai siis mitä.
Pyörä hieman rykii tuossa keskialueella tai siis tuntuu vähän pätkivältä meno koko ajan, jos nyt osaan selittää oikein. Voipi osin johtua kun laitoin tankin venäjän bensaa täyteen joka ei nyt näyttänyt jokseenkan sitten sopivan.
Sitten vielä tilasin uudet katjut ja rattaan kun tuntu ketjut olevan hieman huonossa hapessa, välitykset otin 16/41
huutakohan kauheasti enemmän korkeimmilla vauhdeilla? Meinasin että nyt tuntu hieman pitkältä nuo 16/38 välitykset.
m*0*m
Se 17ws meinaa asetettua vannekokoa.
B-King K8, The Black One.
ah kiitoksia tuosta..=) olishan tuonkin voinnu ite selvittää
laitetaas sitten tähän lisäks että olisko näistä mitään hyötyä:
http://www.ebay.com/itm/Oxygen-lambd...item3cdcc9a5c2
m*0*m
Ennemmin TuneEculla ottaa lambda-ohjauksen pois päältä...
Tuohon hintaan saat tilattua sen kaapelin ja ohjelmahan on ilmainen.
B-King K8, The Black One.
Itselläni on 16/40 ja eipä tuota vielä huutamiseksi voi sanoa. Alkuperäiset 17/38 ja 16/38 on aivan aavikkovälitykset. Itseasiassa vaihdon tänä kesänä omaankin pyörään ketjut ja rattaat ja ostin ensin epähuomiossa taakse 41 piikkisen, mutta vaihdoin sen sitten vielä 40 piikkiseen. Netissä on sivuja mistä voi katsella, että miten nuo välitykset vaikuttaa kierroksiin ja vauhtiin esim. http://www.gearingcommander.com/
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
onkos kellään mitään käryä kun vaihtelin nuo nuo ketjut ja rattaat niin huomasin että olis ollu myös nuo vaimennuskumit tuonne taakse tullut mukaan edelliseltä omistajalta, että onko siinä jotain kikkaa saada ne vanhat pois ja uudet tilalle? Tuntu ainakin olevan aika tiukassa ja ei viittiny vielä enempää tutkia kun ajamaankin piti takas päästä...Ja sitten vielä noista ratastuksista, voisin sanoo että itelle tuntu olevan todella hyvät nuo 16/41välit
![]()
m*0*m
Onkos kukaan löytäny Dukeen 15-piikkistä eturissaa? Itelläki tällä hetkellä 16/41, mut vielä sais pykälän lyhyemmät olla. Meneekö ketjulinja jo perseelleen 15-piikkisellä eturattaalla ja laitan suosiolla 45 taakse?
<p>-08 Superduke R</p>
Onko kokemuksia/vinkkejä kaasuvaijerin vaihtoon? Porsi komeesti kun olin avaamassa Lahdenväylälle, hieno fiilisSain nytkyteltyä talliin ykkösellä ja kakkosella tyhjäkäynnillä tuon muutaman kilometrin matkan, loppumetrit lykkäämällä kuten KTM:n imagoon kuuluu
E: Kaasukahvan päässä kaikki vaikutti normaalilta. Ilmeisesti sitten toisessa päässä jotakin vikaavikaa. Kahvan vääntäminen ei vaikuta mihinkään ja kahva on ihan hervoton eli ei palauta.
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Olen kuolannut Dukea nyt jo vähän aikaan, tänään sitten kävin katsomassa liikkeessä ja ottamassa kylmät tyypit.
Nyt niitä juomarahoja Duken ostoon, mitä pitää tarkistaa ja mitkä on tyyppivikoja? Aikaisempaa kokemusta KTM vehkeistä ei ole.
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
tuntuu hyvältä ja on oikeen värinen.
Siinäpä tärkeimmät.![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Vesipumpun stefan ja akselin vaihto kandee tehä jos kilsoja yli 25tkm mittarissa. Joissain yksilöissä jumi takaiskarin paluuvaimennuksen säätö. Rata-ajossa voi viedä öljyä vähän reilummin kovien moottorijarrujen takia. Etujarrut on syytä pitää puhtaana, muuten varsinkin kuluneilla paloilla voi jarrupala jumiutua ja jäädä laahaamaan levyä vasten. Muuta ei tule mieleen. Joku 40tkm tuli -07 mallilla pöristeltyä.
Superbike #7
Tässä langassahan sulle on 30 sivua triviaalia tietoa...Omaa Dukea ei ole ollut, mutta kannatta tarkastella onko k.o. yksilöä marinoitu hangessa talvisin: sähköt, lähinnä kait liittimet taitaa olla herkkiä kosteudelle mutta asennekysymyshän toi, ne liittimet on vähän niin kuin kulutusosia... Muuten pätee samat tsekkaukset kuin mille tahansa sporttiselle nakulle
Ja ihan kohta yx hiljainen hukkapätkä antaa sulle absoluuttisen totuuden Duken erinomaisuudesta (sitä odotellessa)...![]()
MAD (mean absolute deviation)
Juu kyllä perusasiat totta kai tiedän (autonasentajan koulutus taustalla), mutta onko jotakin speciaalia kyseisessä pyörässä. Jotakin ns tikittävää aikapommia mikä pitäis laittaa kuntoon tms? Sitä lähinnä kyselisin.
Mutta joo pitää toi vesipumppu laittaa korvantaakse (ei kirjaimellisesti)![]()
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
http://www.superduke.net/forum/index.php Tuolta löytyy vaikka mitä haulla ja liittymällä palstalle voi kysellä viisaita ja ei niin viisaita![]()
Itselläni oli -09 vuoden duksu noin puoltoista vuotta ja ajoin lähes uudesta mittariin 34000. Ainoot "viat" tosiaan oli jo Nitrouksen mainitsema takaiskarin paluuvaimennuksen säädön jumitus (iskarihuolto maksoi noin 80€ yhteensä Karkkilassa ja sai odottaessa kun tunnin kesti). Vesipumppuhuoltoa tosiaan myös suositellaan siinä 30 tkm kohdalla tehtäväksi 30 tkm huollon yhteydessä. Tuskin vielä noilla kilsoilla hajoaa, mutta joillain on siinä kolmekympin jälkeen mennyt noita rikki ja sitten pääsee vettä öljyn sekaan. Vesipumppuremppa maksoi itselleni 30 tkm huollon yhteydessä muistaakseni noin +150€. n. 80€ osat ja n. 80€/1h huoltotyö.
Hiton hauska ja hyvä pyörä kyllä on, voisin ehdottomasti suositella, etenkin kun aikaisempi pyöräsikin oli supermoto. Ja joo, etenkin rata-ajossa, mutta myös kadulla syö sitten todella paljon öljyä. Itselläni meni katukäytössä öljysäiliö ihan täydestä ihan kuivaksi lähes 4000km aikana. Radalla se hupenee muutaman päivän aikana ihan silmissä. Bensaa kului myös omassa käytössä 8,5-9L/100km. Halvat ja hyvät modaukset mitä dukeen kannattaa ehdottomasti tehdä on:
- pienentää välitykset (esim +3 piikkiä takarattaalle niin vastaa KTM 990 SMT:n välityksiä) itselläni oli tämä
- vaihtaa orkkisputket toisiin ja vaihtaa ecuun kartta (akran kartat käy kaikille aftermarket putkille)
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Tuo öljynsyöminen on muuten aika yksilökohtasta. Mulla ei kadulla vieny juurikaan, mutta radalla jonkin verran. Veikkaan, että sisäänajo vaikuttaa tuohon. Jos on saanu happee uudesta asti, ei vie niin paljon ölppää kuin sukkasillaan sisäänajettu.
Superbike #7
Kokemusta on akkukotelon liittimien vedenpitämättömyydestä -> eli jos tulee ongelmia jossa mittari boottailee ajon aikana tai merkkivalot syttyy kaikki kerralla samaan tapaan odottamatta, alaspoileri irti ja suihkimaan liittimiä... Akku saisi mieluusti olla hyväkuntoinen, että starttaa vaivattomasti viileämpinäkin aamuina!
Muita ongelmia ei ole tullut lukuisten LC8:n omistushistoriassa itselleni![]()
FXSB & ZX10R