Sivu: 30 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20282930
Tulokset 871:stä 873:een 873:sta
  1. #871
    Lainaa Karkov kirjoitti Katso viesti
    Katsotko 990 SD vai SDR (R mallia) ?
    Ajoasento on aika henkilökohtaista, luotettavuus noissa... ihan ok, ajettavuus ketterä, mutta ei-R malli kyllä kaipaisi ohjausiskaria kun on kova lennättää etufillaria. Pärjää ilmankin, mutta ravistelee herkästi, sekä jos käyt esim radalla ajamassa niin n. 170 kmh jälkeen alkaa jo tärräämään hieman stonga. Yleisimmät "viat" noissa lienee olleet joskus joiltain mennyt jännitteensäädin rikki, vanhemmissa kuin -09 oli mittareissa jotain vikaa, ja vesipumppu on "hyvä huollattaa" ajoissa, siis ennenkuin huolto-ohje suosittaa, niillä kun saa ongelmia jos on ennenaikojaan hajoillut. Ihan pirteä ajettava 180kg / 120hp mopoksi, ehdottoman suositeltavaa on vaihtaa siihen orkkis putken ja katin tilalle slipari + karttapäivitys. Toimii hieman paremmin ala ja keskialueen vääntö-tehokäyrä.
    Mulla oli yks tollanen 2009 mallinen perus SD sliparin ja kartanvaihdolla, 8000km ostaessa ja 34000km myydessä, hyvin pelitti ja mukava mopo oli.

    Edit: Tosiaan joo, se R malli on sitten noin +10hp tehoa, ohjausiskari valmiina ja jotain muuta pientä eroa siinä oli. Ykspaikkasia ovat R:t vakiona, mutta niihinkin saa vaihtamalla sen perusmallin kakspaikkasen penkin tilalle jos sellasta sattuisi kaipaamaan.
    Nyt olisi tarjolla perus SD malli. Ei ohjausiskaria, mutta saa ilmeisesti kohtuu hintaan ja suht pienellä työllä lisättyä jälkeenpäinkin?
    Eipä ainakaan nuo luettelemasi viat kovinkaan ihmeellisiltä/pahoilta kuulosta

    Juu sliparit on ihan must

    Onko vakuutukset ollut missä hinnoissa? Teholukemat eivät varsinaisesti päätä huimaa, ainakaan 1000 kuutioisen gixxerin jälkeen. Joten ehkä vakuutuksien hintakin kohtuullisempi...
  2. #872
    Motorg ry:n toimihenkilö, jäsentuotteet Karkov:n avatar
    Liittyi Jul 2012
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa exshark kirjoitti Katso viesti
    Nyt olisi tarjolla perus SD malli. Ei ohjausiskaria, mutta saa ilmeisesti kohtuu hintaan ja suht pienellä työllä lisättyä jälkeenpäinkin?
    Eipä ainakaan nuo luettelemasi viat kovinkaan ihmeellisiltä/pahoilta kuulosta

    Juu sliparit on ihan must

    Onko vakuutukset ollut missä hinnoissa? Teholukemat eivät varsinaisesti päätä huimaa, ainakaan 1000 kuutioisen gixxerin jälkeen. Joten ehkä vakuutuksien hintakin kohtuullisempi...
    Vakuutuksen saa parhaiten katsottua kun otat sen katsomasi mopon rekkarin (tai joku vastaava nettimotosta) ja käyt vakuutusyhtiöiden nettilaskureilla laskemassa. Tuo hintakin kun vaihtelee niin kovasti riippuen jokaisen omasta bonus% jne. mutta oli se silti vähän halvempi kuin esim vaikkapa joku Kawasaki Z1000 itselläni silloin.
    Aprilia RSV4 Tuono (-11) + KTM 350 EXC-F SD
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  3.  
  4. #873
    Jos et oo ihan varma, niin kannattaa muuten tarkistaa vuosimalli esim. VIN-koodista, itse ostin vuosimallin 2011 ja todellisuudessa olikin 2009.

    Luotettavuus, kuten Karkov ilmaisi, ihan ok Ajoin reilu 5 vuotta ja 30 000km, tuona aikana porsi sähköt sieltä akkukotelon vierestä (meni takuuseen), kaasuvaijeri katkesi / ruostui poikki (hyvin oli huollossa rasvailtu ) ja kytkimen työsylinteri antautui. Vikana kesänä törivät huollossa vielä kierteet öljysäiliöstä ja tuonkin joutui sitten itse parsimaan kasaan.

    Luonteikas pyörä, itselleni persjalkaisena ehkä vähän korkea. V2:sta olen aina ajoittain muistellut haikeudella.

    Risuja lyhkäsestä huoltovälistä ja melko kalliista huollosta (jos haluaa leimat vihkoon). Syö takarenkaita huolella. Kaasu on aika on-off ja ei ole mieluisin ajettava kaupungissa.
    "No se on semmonen että se tai ne kannattaa varmaan pakulla hakee"
Sivu: 30 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20282930