Nyt olisi tarjolla perus SD malli. Ei ohjausiskaria, mutta saa ilmeisesti kohtuu hintaan ja suht pienellä työllä lisättyä jälkeenpäinkin?
Eipä ainakaan nuo luettelemasi viat kovinkaan ihmeellisiltä/pahoilta kuulosta![]()
Juu sliparit on ihan must
Onko vakuutukset ollut missä hinnoissa? Teholukemat eivät varsinaisesti päätä huimaa, ainakaan 1000 kuutioisen gixxerin jälkeen. Joten ehkä vakuutuksien hintakin kohtuullisempi...
Vakuutuksen saa parhaiten katsottua kun otat sen katsomasi mopon rekkarin (tai joku vastaava nettimotosta) ja käyt vakuutusyhtiöiden nettilaskureilla laskemassa. Tuo hintakin kun vaihtelee niin kovasti riippuen jokaisen omasta bonus% jne. mutta oli se silti vähän halvempi kuin esim vaikkapa joku Kawasaki Z1000 itselläni silloin.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Jos et oo ihan varma, niin kannattaa muuten tarkistaa vuosimalli esim. VIN-koodista, itse ostin vuosimallin 2011 ja todellisuudessa olikin 2009.
Luotettavuus, kuten Karkov ilmaisi, ihan okAjoin reilu 5 vuotta ja 30 000km, tuona aikana porsi sähköt sieltä akkukotelon vierestä (meni takuuseen), kaasuvaijeri katkesi / ruostui poikki (hyvin oli huollossa rasvailtu
) ja kytkimen työsylinteri antautui. Vikana kesänä törivät huollossa vielä kierteet öljysäiliöstä ja tuonkin joutui sitten itse parsimaan kasaan.
Luonteikas pyörä, itselleni persjalkaisena ehkä vähän korkea. V2:sta olen aina ajoittain muistellut haikeudella.
Risuja lyhkäsestä huoltovälistä ja melko kalliista huollosta (jos haluaa leimat vihkoon). Syö takarenkaita huolella. Kaasu on aika on-off ja ei ole mieluisin ajettava kaupungissa.
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Moi. Super Duke ilman R:ää "tyrkyllä" ja laiskuuttani kun en jaksa kahlata koko viestiketjua läpi kyselen vuosimallieroista. 2007 (?) päivityksessä eroja tuli ilmeisesti ainakin ohjauskulmaan, jousitukseen ja ohjelmaan mutta onko noissa ulkoisia eroja joista erottaa mallit ennen ja jälkeen faceliftin? Kiitti jo etukäteen.
Pelkkä ulkonäköjuttu vai onko mittarin toiminnoissa eroja? Valomaski taitaa tosiaan olla uudemmassa vähän "kulmikkaampi" ja ihan kuin siinä olis haettu muotoilulla pientä tuulensuojaakin/ohjausta.. tosin nimenomaan "pientä", liekö käytännössä mitään merkitystä?
Joku väitti että näistä olisi tyyppivikana mennyt kannen tiivisteitä.. onko tosiaan ihan yleistä vai vaan yksittäistapaus? Olen ollut siinä uskossa että itse kone on aika pomminvarma, vesipumppuongelmat sun muut on juttu erikseen.
En ole ikinä kuullut että LC8:sta oli kansipahvia mennyt. Ennen -05 Adveissa saattoi joissain olla joku pulttifeelu.
Alatiivisteitä on muutamasta kai alkanut tihkumaan öljyä maailmalla, mutta harvinaista sekin.
Kone on aikalailla pomminvarma.
Mulla on reilu 50tkm matkaa tehnyt yksilö, vesipumppuremppa tehty ennen minua joskus 25t kohdalla. Yläkertaa käytin huvikseen auki kun otin talviteloille. Nokissa, kiristimissä ym ei mitään sanomista ja välykset muutaman satkun toleranssissa. Kone ei äännä eikä vuoda mistään. Suurin ongelma minulla on ollut paskasti hitsattu pakoputkisto mikä tuppaa halkeilemaan saumoista. Nyt on sekin hitsattu ja kiillotettu. Väittäisin 4v kokemuksella luotettavaksi padaksi eikä isoja ongelmia ole ollut missään muuallakaan paitsi tietty kytkimen työsylkkä![]()
Kiitti kommenteista. Arvelinkin että yksittäistapaus.
Onko tyyris tuo työsylinteriremppa? Tai helppo tehdä itse? Onko ylipäätään helppohoitoinen peli? Jossain pisti silmään että ylläpito/huoltokustannukset olisivat kovat? Mihin tuo väite perustuu vai pelkkään polttoaineen kulutukseen? Sen suhteen ei ilmeisesti ole piheimmästä päästä?
Dukellahan en ole edes ajanut, mutta LC8:illa jonkun reilu 80 tonnia. Nykyisen mittarissa 76tonnia. Huolettomia vehkeitä olleet.
Yhden vesipumpun olen vaihtanut, venoja olen tainnut kerran joutua säätämään, olisiko ollut jossain 50tkm paikkeilla. Pariin kytkimen työsylkkään olen uuden männän sorvannut. Työsylkkiä saa tarvikkeena parempia, nykyisessä taitaa olla Oberon tai joku muu aftermarket. Vaihto on 5 min homma, ilmaaminen toinen 5 min, jos oivaltaa painattaa työsylkän mäntää sisään. Jos ei, menee kauan.
Kuulostaa hyvinkin kohtuulliselta. Japseja kehutaan helppohoitoisiksi mutta ei tätäkään nyt noiden kommenttien valossa ainakaan kovin vikaherkäksi voi sanoa.. Ja olisihan tässä ihan eri tavalla särmää kuin jossain rivikoneessaVoi olla vaan tuskaa odottaa kevättä jos nyt hankkii
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jossain tuolla ktm990/950 tms- ketjun syövereissä on kuva vanhasta 950SM:stäni piikkigummeilla. Ja siinähän on siis samat vanteet kuin SDukessa.....
Tämä hivenen konstikkaaseen kaupunkiajettavuuteen saa onneksi apua helposti kun lataaa uuden kartan ECUun. Omaan vastahankittuun SD:hen laitoin syksyllä smooth kartan ja jo vain muuttui helpommaksi valoissa hissuttelu. Ihmetyttää vain pyörän taipumus stumpata helposti. Johtuukohan tämä kevyestä vauhtipyörästä kuten olen antanut itseni ymmärtää? Aiemmilla pyörilläni ei tuota ole tarvinut varoa, SD:n kanssa kytkintyöskentely ja kaasun annostelu vaatii paljon enemmän keskittymistä. Etenkin jos on tuo vakio on/off kaasuvaste vielä.
Muuten kiva pyörä, ajoasento on itselleni aika sopivan rento eikä tuulikaan tunnu vaivaavan nakupetteriä pahasti.
Heihoi, piti muuttaa perän konsepti konservatiivisemmaksi, kun tavoitteena alkukesän reissu keskieurooppaan ja tuohon tötteröön pitäisi laukut istuttaa jotenkin. Joten kilpi ja vilkut löysi takaisin posliinien hyväksymälle osoitteelle rst- telineen myötä ja nyt pitäisi pehmeät sivulaukut mahtua ottamatta vilkkuihin kiinni. Edelleen kaipailen tuota varaosanumeroa sille RC8 imukurkulle, mikä käy suoraan vanhan duksun imulaippaan?? Jos tai kun joku tietää niin kertokaa pliis.
Ps. Piikkipyörää todnäk tulossa talveksi![]()
Tänään kävin vielä tankilla ja täytyy sanoa imu ja pakopuolen muokkauksen ja uuden kartan myötä pyörä vääntää äärimmäisen hyvin läpi kierrosalueen. Satasen vauhdista lyö tyhjää vielä 4sella toki märkä ja kylmä tie. 3-4k kohdalla oleva nypytys loistaa poissaolollaan ja muutenkin tuntuu pelaavan erittäin hyvin. Laajakaista O2 anturi softineen paikallaan, kunhan kelit lämpeää niin pääsee testimään AFR arvoja kohdalleen mutta uskoisin ettei olla enää etäällä.
Mikä voisi olla dukessa vikana, kun vaihteet menee vaikeasti päälle? Eli joutuu aika voimalla vaihtamaan kiihdyttäessä ja jarruttaessa. Levyt loppu?
SD990 -06
Itsellänikin oli aikanaan jossain vaiheessa ongelma, että piti oikeen "Reippain ottein" painaa sitä poljinta, välivapaita tuli myös paljon. Syy olikin lopulta niinkin yksinkertaista, kuin öljyt. Duke suorastaan vihasi Castrolia, ja oli muutenkin aika tarkka siitä mitä ja minkämerkkistä öljyä sinne pisti. En muista viskositeetteja, mutta esim Motorexillä pelitti hyvin. Ei toki välttämättä ole selitys ongelmallesi, mutta tulipahan mieleen mainita asiasta.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Onko vaihdekiksin nivelet rasvattu hyvin?
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Siitäkin huolimatta, että teoreetikot vaativat tutkittua ja tieteellistä faktaa tuohon öljymerkkiasiaan,
jatketaan samaan konkurssiin.....
Toisilla "Racing" öljyillä, eritoten ainakin Castrolilla, tuntuu olevan sellainen "ominaisuus", että
muutoin sillä toimiva loota(pyörä) alkaa hieman ajoista riippuen takkuamaan jo
4000 km:n huivakkeilla riippumatta paljonko pyörän suositeltava öljynvaihtoväli on.
Ei ole ihan pelkästään oma kokemus/havainto, joten saattaa tuossa jokin perä olla.
Hieman henkimaailman asioitahan nuo kyllä ovat.
Kahden samanlaisenkaan pyörän laatikot eivät välttämättä pelitä yhtä hyvin samalla rasvalla,
mutta kun molempiin löytyy "oikea", niin johan sujuu![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Mä kanssa kerran laitoin Castrolin öljyä kun sitä olin tottunut käyttämään edellisessä pyörässä ja tosi takero vaihteistosta tuli jossain 3 tonnin nurkilla, sit taas motorexia ja hienosti toimi koko öljynvaihtovälin.
2017 R1200GS Rallye
Voipihan tuo olla öljy tai olla olematta. Ensimmäisenä kahtosin työsylkän jos ei ole rempattu. Varsinkin jos kahvassa tuntuu yhtään väljää. Ilmaaminen auttaa ensihätään mutta sylkkä kannattaa vaihtaa jos vuotaa. Helppo tutkia kun irrotat sylkän ja siirtäjätangon niin sillä moottorin puolella ei pitäis olla öljyä. Mulla ainakin kun tuo kytkin alko vittuilee niin pykälät männöö aika huonosti silmään.
Kompataan myös tuota ölppä hommaa, on hieman ranttu tuo kottarainen siitä. Itsellä toimi hienosti kun pesin "racing litkut" pois delvacilla about 1tkm ajan ja sitten teboilin superbiket torveen.
Ajoin noilla mobileilla 3-5tkm vaihtovälillä ja aski toimi aina hienosti, eikä tuo mottikaan huonon voitelun puutteen takia korkannut.
Supermoto
Osaako joku sanoa mistä tai miten tämä öljynirsoilu johtuu? Ite olen yrittänyt aina työntää vähintään W50 ölppää koneeseen ja se on totta että motorexilla toimii ku junan vessa. Myös teboilin litkussa ei ollut moitteen sijaa. Harmi kun puuilo lopetti ko tuotteen myynnin, sai järkevään hintaan vs. mikä tahansa motorexin litku.