Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 93:sta
    Lainaa Rum kirjoitti Katso viesti
    Ite oon jättäny pinlockin pois, kun jos on semmoinen keli, niin lasithan huurtuu joka tapauksessa. Pakko pitää visiiri raollaan, jos on viileetä ja kosteaa.

Radalla mulla on auringossa tummuva visiiri ja toimii ihan hyvin. Kadulla aurinkovisiiri, joka on kyllä loistava vekotin.

Edit: Eli siis eri kypärät kadulla ja radalla. Jos pitäis vain yksi olla, niin sitten tuo aurinkovisiirillinen avattava potta.
    Tuo aurinkovisiiri kannattaa kokeilla tarkkaan sovitettaessa et miten osuu ajoasennosa näkökenttään.
    Omassa se on liki hyödytön ku ei tuu ihan riittävän alas ja kun on sen verran kaukana naamasta joten nenän kolosta killottaa valo millon mistäkin suunnasta ja se koko kolo näkyy näkökentässä.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Lainaa Rum kirjoitti Katso viesti
    Ite oon jättäny pinlockin pois, kun jos on semmoinen keli, niin lasithan huurtuu joka tapauksessa. Pakko pitää visiiri raollaan, jos on viileetä ja kosteaa.
    Nyt en oikein saa ajatuksesta kiinni.. Onko se sitten parempi, että huurtuu molemmat ja mitä haittaa pinlocista on?
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Nyt en oikein saa ajatuksesta kiinni.. Onko se sitten parempi, että huurtuu molemmat ja mitä haittaa pinlocista on?
    Siis jos pitää visiiriä raollaan, niin viima pitää molemmat huurtumattomina, eli ei ole eroa onko pinlock vai ei.

Mulla pinlock on tehny itteensä ja visiiriin siihen pinlockin yläreunan kohdalle naarmuja, mitkä häiritsee hieman. Voi olla löysä kiinnitys tms, mutta alkoivat näkyä, ennen kun itse tuota ekan kerran irrottelin.
    RC8R
    Super Duke (Se vanha)
    No mutku, ei ole siis tarkoitus alkaa mitään vääntöä Ainakin minulla tulee sateella vesi sisään, jos visiiri on yhtään raollaan. Minun ei tosin tarvitse käyttää ajaessa laseja, enkä siksi täysin sisäistä ongelmaakaan.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    No mutku, ei ole siis tarkoitus alkaa mitään vääntöä Ainakin minulla tulee sateella vesi sisään, jos visiiri on yhtään raollaan. Minun ei tosin tarvitse käyttää ajaessa laseja, enkä siksi täysin sisäistä ongelmaakaan.
    Eihä tää vielä vääntöä..

Joo kaupungissa lähinnä huurtuu, maantienopeuksissa kypärän tuuletusaukot riittää yleensä. Vettä toki saattaa vähän tulla sisään visiiriä raottaessa mut elämä on.
    RC8R
    Super Duke (Se vanha)
    Lainaa Lowkku kirjoitti Katso viesti
    Shoein tumma ei ole niin kovin tumma. Jos ei keskellä yötä ajoa harrasta niin pärjää hyvin.
    Sillä tummuudella ei ole niin väliä kuin värillä ja laadulla. Tuo savun väri huonontaa kontrastia, oli se tummuusaste mikä tahansa. Toki ne suojaa kirkkaalta auringolta, mutta eivät paranna näkyvyyttä. Ajoon suositellut lasit ovat tavallisesti punasävyisiä. Eri olosuhteisiin ja käyttötarkoituksiin on olemassa eri tavoin sävytettyjä laseja.
    BMW K1200rs
    Itsestään tummuvaa Pinlockia tuli testattua ja se kuuluu sinne saatanan ja perkeleen välimaastoon. Se tummuu pelkästään siltä kohtaa mihin aurinko paistaa. Lipallinen kypärä niin visiirin yläosa jää tummenematta, samoin jos ajat pitkään niin että aurinko paisaa oikealta, vasen puoli visiiristä on kirkas ja oikea tumma.
    Kylätason kurapyöräilijä.
    +1 kypärässä olevalle alaslaskettavalle aurinkovisiirille. Ja tietenkin pinlock-kalvolle. Tuo aurinkovisiiri on ehdoton kun ajellaan vaikkapa Norjassa missä tulee tunneleihin ajoa. Kirkkaasta auringonpaisteesta kun tempaisee sinne lähes pimeään, niin tuon aurinkovisiirin saa sekunnin kymmenyksissä ylös ja näkyvyys on taas hyvä. Tunnelin valot auttavat, mutta olenpa ajanut sellaisestakin missä ei ollut valoja.

Ja sitten pinlockilla kypärän saa meluttomaksi koska kaikissa tilanteissa sen visiirin voi pitää kiinni. Veto, viima, vesi ja muut pysyvät kypärän ulkopuolella niin kuin pitääkin. Kesähelteellä toki voi pitää visiiriä auki normaalisti, mutta silloinkin voi tuota aurinkovisiiriä pitää alhaalla, niin eivät öttiäiset vaaranna silmämunaa.

Käytän kyllä tuota visiirin kaupunkiasetusta (=auki ensimmäiseen pykälään) koska omassa pyörässäni on iso pleksi joka ei päästä ilmavirtaa ihan suoraan kypärään. Hyvä puoli tuossa on se, että normaalireissuilla ei tarvitse visiiriä pyyhkiä ötököistä ollenkaan, pidemmilläkin vasta kun visiiristä löytyy pölyä tai muuta likaa. Edellisen sporttipyörän kanssa se itikoiden liottaminen oli jokaisella tankkauksella vakiotoimenpide, josta en siis liiemmin pitänyt.
    -juha-
    Neljä kesää ajellut Qwestilla ja CW-1 Spectra Gold & Blue visiirit on tullut tuona aikana testattua. Molemmat toimivat oikein hyvin vähänkin päiväsaikaan ja varauksella aamuisin, Gold ehkä pykälän tummempi sateella (taitaa peilata enemmän kun ei kasvot muutenkaan näy) mutta voi mennä olosuhteiden erojen piikkiin. Syksyllä vaihtelin kirkkaan käyttöön kun aamuisin tuli mentyä töihin ja päivällä sitten vaihdoin peilin takas jos paistoi. Iltaisin myös tuli vaihdettua kirkas tilalle mutta esim. lyhyet tunnelit ei ole koskaan ollut ongelmana noilla visiireillä.

Itsellä suht valoherkät silmät niin olen digannut noista kovasti. Tälle kaudelle kypärä vaihtui GT-Airiin jossa tuo sisäänrakennettu aurinkovisiiri, innolla ootan sen räppäämistä edes takaisin

Aurinkolaseja en ole koittanut kun pari kertaa ajellessa kirkkaalla visiirilä, ei ollut mun juttu jostain syystä.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
    Lainaa camshaft6 kirjoitti Katso viesti
    Mulla schubertin s2 potta ja siinäkin on aurinkovisiiri sisäänrakennettuna,itse olen tähän ratkaisuun silmälasieni kanssa enemmän kuin tyytyväinen.
    Koskaan en ole alkanut ylianalisoimaan olisiko joku muu ratkaisu vieläkin parempi,koska tuokin ratkaisu toimii ainakin riittävästi.
    Ja enää en kypärää osta ilman erillistä aurinkoviisiiriä.
    Sama homma + kirkas pinlock, mutta ilman rillejä - ja hyvin toimii. Eritoten mainittava Keski- ja Etelä-Euroopalle ja Alppimaille tyypilliset monilukuiset tunnelit. Se on aika-ajoin yhtenäistä hämärästä tunnelista ulos kirkkaaseen auringonpaisteeseen ja taas takaisin tunneliin.
    Erotuksella härmäläiseen liikenteeseen, että sitä liikennettä on paljon enemmän.
    <p>.</p>
    Shoei raid 2 ollut monta vuotta käytössä. Aurinkolasit ja kirkas visiiri + pinlock. Niillä on pärjätty aina, ja jatkossakin kun tulevassakaan ei aurinkovisiiriä ole.
    Ajelen lähes kaikki kuivat kelit visiiri vähän raollaan, jossain +10 asteen tietämillä alkaa pysymään mökki ummessa
    Rillejä ei toistaiseksi tarvitse ajettaessa käyttää.
    Viimeksi muokannut: nurmak; 09.02.2015 klo 09:55. Syy: rillit
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
    Pinlocki tosiaan vastavalossa jkv häiritsee ja mullakin naarmuttanut visiirin yläreunaa kohtalaisesti. Jos silmälasit siis ovat huurussa, ei näe yhtään mitään, joten visiiri on avattava ja samalla myös visiirin huurteet lähtevät pois, joten pinlock on ns. turha. Itse olen kuitenkin sen pitänyt paikallaan, koska olen havainnut, että visiiri huurtuu jonkin verran ennen silmälaseja, joten pieni hyöty siitä on
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Yks mikä toimii on tuo Sunax-aurinkovisiiri. Vähän erilainen, mutta toimii kyllä. Radalla tuo on pakko ottaa pois kun sen raja keikkuu just huonossa kohtaa, mutta touringissa auttaa satunnaisissa vasta-aurinkoon ajeluissa. Jos hankkii, niin saa hankkia tummimman mitä on, minun mielestä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Kuten mielipiteiden hajonnasta näkyy, kyse on aika pitkälle makuasiasta, johon vaikuttaa myös kypärän malli ja ajoasento "ohivuotojen" muodossa. Itse silmälasien käyttäjänä vannon tumman visiirin nimeen. Voi olla, että vahvuuksilla olevat oikein sporttiset ihonmyötäiset aurinkolasit voisivat toimia, mutta yleensä aina jostain löytyy kolo, josta aurinko pääsee paistamaan lasien ohi suoraan silmään, ja se on todella inhottavaa.

Arain valikoimassa ruskeaan muoviin tehdyt peilit (hopea ja sininen ainakin) ovat mielestäni onnistuneimpia. Mutta koska niitä ei saa tuohon nyt käytössä olevaan tour-x4:ään, melko hyvä yhdistelmä on myös vaalea savu ja tummuva pinlock. Kirkkaan visiirin kanssa sillä on sama ongelma kuin aurinkolaseilla, eli aurinko löytää sen paljaan kolosen, mutta tuon vaalean savun kanssa se ei haittaa niin paljoa. Toki kirkkaimpina kesäpäivinä tumma savu on toimiva, mutta iltahämärä yllättää nopeasti.
    Mä olen käyttänyt jo vuosia brirriläisen Bob Heathin visiireitä TX2-TX4 kypärissä, löytyy ikkunoita myös muihinkin kypäriin. Laatu on ollut hyvää ja sopii paikalleen, vaaleampi tummennus on aika sopivan haalea ja visiireissä on UV-suojaus. Pinlockin reiät joutuu ite poraamaan, niitä ei ole valmiina. http://www.bobheathvisors.co.uk/
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Miten tuollainen gradientti mahtaa toimia ja mitä noi visiirit maksaa?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Mä olen visiirit tilannut eBayn kautta, Tour-X visiiri taisi vuosi sitten maksaa posteineen noin 46€.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_od...visor&_sacat=0
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Miten tuollainen gradientti mahtaa toimia ja mitä noi visiirit maksaa?
    Samaan tyyliin kuin autojen tuulilasit? Mulla on Bobin tumma flat race visiiri Araihin ja laatu on hyvä. Hinta taisi olla 30 punnan pintaan.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
    Täällä RX-7 GP, peilivisiiri ja silmälasit. Pitkään käytin aurinkolaseja ajaessa, mutta tumma visiiri ei päästä mistään pikkurakosesta kirkasta valoa läpi. Onpa tuolla ajettu auringonlaskun jälkeenkin motaria kohti kotia. Ei se kovin mukavaa ollut, muttei myöskään mahdotonta.

Suosittelen lämpimästi peiliä tai tummaa. Kirkas pitää tosin ottaa pidemmille reissulle mukaan, sateella ei mitään haittaa. Sumuinen aamu- tai iltahämärä on tosin aika paha.
    Ex: Kawasaki ER5 -99
    Ex: Honda 954RR -03
    Ex: Kawasaki Z900 -20
    KTM 890 Adventure R -21
    Tumman visiirin tärkein käyttösyy lienee se että se näyttää niin "siistille" =P
    Tyyliseikat kun on niin tärkeitä mopopiireissä

Mutta onko oikeasti parempaa kun kypärän oma aurinkovisiiri?
    http://www.motorcycledaily.com/wp-co...2112middle.jpg
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Ei ole, pois lukien se, että pottana on avattava malli tuosta suupertista.
    -juha-
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mietin että eikös tummassa visiirissä näy ötökänraadot huonommin kuin kirkkaassa? Raadostahan ei näy läpijoten raadon ja kirkkaan visiirin kanssa on suurempi kontrasti kuin tummennetun visiirin jä läpinäkymättömän ötökänraadon…

…et juuh… t'mmöst, tuli mieleen vaa…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti

Mutta onko oikeasti parempaa kun kypärän oma aurinkovisiiri?
    http://www.motorcycledaily.com/wp-co...2112middle.jpg

Olen aivan samaa mieltä, että 9 kymmenestä käyttää sävytettyä visiiriä saavuttaakseen coolimman ulkonäön.
    Ja monella siitä on myös apua, mitä enemmän peittää sen paremmalta näyttää.

Kuitenkin maissa joissa aurinko oikeasti paistaa yli 300 päivää vuodessa vetää 90% väestöstä kirkkaalla visiirillä niin ku formula ja rallimiehetkin.

Appropoo rallimiehet, itsellä on sama tyyli kuin heillä. Tuossa cabergin kypärässä kun saa aurinkovisiirin tulemaan ulos portaattomasti. Ni yleensä silloin erittäin harvoin kun joutuu ajamaan suoraan kohti laskevaa aurinkoa on mulla se värjätty visiiri sen 1-2 senttiä ulkona.

Olen myös pannut merkille, että noissa alle 500 € buttohintaisissa kypärissä se kypärän sisältä tuleva läpyskä on optisilta ominaisuuksiltaan aika heikko. Vasta kalliimmissa kypärissä sen läpi rupeaa oikeasti kunnolla näkemään.
    Varmaan ihan vastaava tilanne kuin kalliit kontra halvat aurinkolasit. Vasta rahalla saa hyvät linssit.

No pakko myöntää, että kaivarissa ajan aina kirkas visiiri ylhäällä ja aurinkolippa alhaalla, että kaikki näkisi miten hieno uus kypärä mulla on.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Tosiaan teini-ikäisillä tuo ulkoinen habitus lienee aika tärkeä, mutta jos aikuisena pitää valita ajokamat sen mukaan mitä mieltä muut niistä on, kannattaa tehdä pieni itsetuntotarkistus.
    Superbike #7
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Kuitenkin maissa joissa aurinko oikeasti paistaa yli 300 päivää vuodessa vetää 90% väestöstä kirkkaalla visiirillä niin ku formula ja rallimiehetkin.
    On ne turhamaista sakkia nää motogp-kuskit: http://cdn2.hubspot.net/hub/257339/f...=1423252752821
    Superbike #7
    Sieltä se totuus tuli. Tyyli ennen terveyttä
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kuitenkin maissa joissa aurinko oikeasti paistaa yli 300 päivää vuodessa vetää 90% väestöstä kirkkaalla visiirillä
    Ilmeisesti tarkoitat eteläisempiä maita, siellähän tulee myös pimeä joka päivä erilailla kuin vaikka Suomessa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Olen aivan samaa mieltä, että 9 kymmenestä käyttää sävytettyä visiiriä saavuttaakseen coolimman ulkonäön.
    Ja monella siitä on myös apua, mitä enemmän peittää sen paremmalta näyttää.

Mistä nämä tilastot? Paljon Suomessa käytetään kirkkaita visiirejä?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Sieltä se totuus tuli. Tyyli ennen terveyttä
    Joo tyyli on aivan helekutin tärkeä. Voiko joku valaista, että mitä hyötyä ulkonäköseikkojen lisäksi on ns iridium-visiireistä? Ei nyt lähdetä kuitenkaan näihin täysin visiirittömiin vipeltäjiin...

Itsellä on Neotec, jossa aurinkovisiiri. Vahvojen silmälasien vuoksi mainio tuollainen alaslaskettava kaihdin. Ja peittää lärvinkin aika hienosti. Tuon kypärän pinlock on lisäksi poikkeuksellisen laaja, ettei tule näkökentän reunoille 'karmit'. Pinlockin ongelmana on, että se naarmuuntuu herkästi ja kokonaisnäkymä on suttaisempi kuin ilman. Ja tosiaan silmälasit huurtuvat helposti ongelmakelillä vaikka kuinka visiiri pysyisi kirkkaana. Aurinkovisiiri on ylivertainen tunneleita sisältävällä reitillä, esim Norjassa on joitakin niin mustia, pitkiä ja mutkittelevia reikiä kalliossa, että mitään tummennuksia ei kestä olla näkökentässä. Joskus jopa pitää nostaa kirkaskin visiiri ylös kun sellaiseen sukeltaa kirkaasta paisteesta...
  30.  
    Ihan samalla tavalla voi sanoa aurinkolasien käytöstä, monet käyttää niitä tyylisyistä...

Mä taas käytän aurinkolaseja tai tummaa visiiriä valoherkkien silmien takia, lumisokeus on mulle tuttu asia ja sitä pyritään välttämään tummennuksilla.

Erillinen ja säädettävä aurinkovisiiri olisi kova sana mutta kaikkea ei voi saada samaan kypärään. Toimiva lippa kypärässä on mulle tärkeä asia, se plokkaa tehokkaasti ylhäältä ja lähes vaakatasosta tulevan valon ja toimii "roiskeläppänä" jos edellä oleva roiskii rapaa/kiveä.
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen