Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 56:sta
    Moro, nyt on iskenyt ensi kesäksi vielä sellainen turvallisuuden tarve, että suojapaitaa/vartalon selkä+rintasuojaa pitää hommata. Vedin söörtsillä läpi 2009-vuodesta alkaen nämä ketjut. Kysymys kuuluu onko näistä n.150€ suojapaidoista oikeasti mihinkään? Miten joku Thor impact Rig motonetista? Tai joku Fox titan Sport(139) MX:lta? Tappavatko nämä kerralla, vai jättävätkö kitumaan? Entäs joku FOXin tai Dainesen kopio Ebaysta, uskaltaako ja osuuko koko millään..? Biltema tarjoaisi 69€ hintaan jonkun suojapaidan, mutta miten lie todellisen suojauksen laita?

Suositelkaa jotain Järkevahintaista. Tixit on ajoasuna, ja koko on 186/99kg, rintakehä 122cm ja vyötärö 94cm. Ebayn kiinalaisissa tulee näköjään koko-ongelmia jo jonkin verran.. Alkuperäinen Dainese Wave olisi 299€ ja kopio 80€..
    Alpinestars track vest listalle myös.
    On ehkä vähän kallis mutta suojavarusteissa ei omasta mielestä kannata hintalappua vahdata.
    Viime kesä oli tommonen päällä eikä enää muutaman ajokerran jälkeen huomannut koko "liiviä."
    Istuu hyvin ja on mukava pitää. Kait se jotain suojaakin.
    Joskus aikoinaan otin tavakseni pukea ylleni tuollaisen suojapaidan kun lahdettiin monkkarireissuille, enimmakseen ajettiin metsa autoteita ja pikku spooreja kauheissa sladeissa talviliukkailla.
    Noh, kerran kippasin Polariksen sp kasisatasen paalleni, kylkiluu kait murtui mutta ei sen enempaa, olisi voinut sattua oikeasti ilman tuota suojapaitaa... Roikkuu vielakin varastossa henkarissa odottaen kayttoa, suosittelen kovasti, ainahan ne kalliimmat ovat kait parempia mutta kylla se halpakin on parempi kuin ei mitaan.
    Sorry noi puuttuvat pisteet aiden ja oiden paalta, olen Baltian reissussa nyt ja tassa vi.....tsin nappiksessa ei ole Suomi kirjaimia.
    Älä korjaa ehjää....
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Itsellä käytössä Forcefield Extreme Flite. Ei suojapaita vaan "haarniska", mutta ajatus sama. Suojaa hyvin (pikkuisen kokeiltu nutullaan) eikä turhan paljoa hiosta. Ilman ei osaa lähteä ajamaan. Hinta menee tuonne 200+ € mutta selvästi alle 250€. Netistä löytyy hyvin myyjiä.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

FF extreme Flite näyttäisi aika proluokan kamalta. Ei ole huono tuokaan Alpinestarsin Vest. Hintaeroa näyttäisi olevan 70€.. Level 2 suojaus näyttää toteutuvan molemmissa..
    Lainaa pikkuerkki kirjoitti Katso viesti
    Alkuperäinen Dainese Wave olisi 299€ ja kopio 80€..
    Multa löytyy molemmat, alkuperäinen ja kopio joka on ilmeisen hyvä kopio tai samalta linjalta tuleva ilman merkkejä. On kuin kaksi marjaa eikä vielä kukaan ole kyennyt sanomaan onko kyse kopiosta vai ei, toki merkittömyys paljastaa kumpi on kumpi.

Samoilla mennään jatkossakin.
    Kylätason kurapyöräilijä.
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on A* Track Vest ja suoraan sanoen olen hiukan epäileväinen että onko liiviosan toppauksilla tuon taivaallistakaan merkitystä muuta kuin lämmöneristys. Joissain kohdissa varmaan onkin, esim. rinnassakin kun on oikeasti paksua ja jäykähköä materiaalia, mutta jossain vatsassa 5 mm pehmeää vaahtokumia, niin…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Multa löytyy molemmat, alkuperäinen ja kopio joka on ilmeisen hyvä kopio tai samalta linjalta tuleva ilman merkkejä. On kuin kaksi marjaa eikä vielä kukaan ole kyennyt sanomaan onko kyse kopiosta vai ei, toki merkittömyys paljastaa kumpi on kumpi.

Samoilla mennään jatkossakin.
    Oletko minkä kokoinen äijä? Jos tuon kopion tilaisi, niin varmaan pitäisi tuota isointa lähteä tilaamaan minun mitoilla(ekasta viestistä mitat)?
    186/92 ja alkuperäisen Dainesen koko on XXL ja on sopivan napakka, pitäisi sopia mainiosti sun päälle. Kiinan versio ei ole mun käytössä ja on pari numeroa pienempi.
    Forcefieldin Pro Sub 4 selässä ja etupuolella Forcefieldin Race Lite, sellaisilla mä olen nyt 10.000+ km ajellut ja ilman ei enää osaisi olla. Tuolla Level 2:nkin sisällä on paljon vaihtelua iskunvaimennuksessa, ja tuo Pro Sub 4 taitaa edelleen olla paras ainakin laboratorio-olosuhteissa.

Toisaalta jos Alpinen Track Vest viehättää, mutta haluaa muovia myös tissien päälle, kannattaa tsekata Flak Vest-versio, joka on muuten sama, mutta jämäkämmillä bionic-rintapaloilla.
    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
    Mulla on Stormilta ostettu Spidi Back & Chest rinta/selkäpanssari, josta on näköjään tullut uusi versio jossain vaiheessa. Selkäpanssari level2 ja rintapanssari level1. Kunnollinen suojapaita voisi olla mukava hupparin alla, jos ensi kesäksi siunaantuisi useampi hellepäivä. Tähän asti menty sweepin nahoilla ja tixtexillä.

Kyllä noi eri valmistajat on tehneet jotain oikein, kun lähes kaikki sanoo, ettei ilman lisäpanssarointia osaa olla. Sama fiilis on itelläkin.
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
    Mulla on ollut suojapaita merkkiä ?, A* Flak Vest ja FF:n ProSub4 (vanhempi malli)... Näistä suosikiksi muodostui flak vest, se on vaan niin pirun helppo pukea päälle ja lisäksi häiritsee ajossa vähemmän kuin nuo muut kokeilemani. Verrattuna Flak Vestiin ProSub4 on mielestäni liian kankea sekä hiostava, suojapaita taas toimiakseen vaatii liian ison päällyvaatteen (katukäyttöön ja nopeaan ajoon).
    Kaveri pisti linkin tälläiseen: http://www.ebay.com/itm/New-Type-Mot...cd9d20&vxp=mtr

Kertoi, että ei erota kyllä onko kyseessä aito vai kopio. Mitä mieltä raati on, uskaltaako tuollaista harkita, vai kannattaako oikeasti tilata joku "merkkisuoja"?

Edit: kun ebayta katselee näin töissä(tauolla tietysti), niin onhan siellä näitä Bilteman suojapaitakopiotakin:http://www.ebay.com/itm/Motocross-Bo...950759&vxp=mtr
    Halvemmalla vaan..
    Tuommonen ollut jo monta vuotta ja vieläkin mukava kesällä.
    Eikä ole pahan hintainen.
    Pitemmälle reissulle joku kuoritakki mukaan, niin pärjää sateen sattuessakin.

https://www.enduro-store.de/driver-p...stone-red-.php
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
    Kaveri pisti linkin tälläiseen: http://www.ebay.com/itm/New-Type-Mot...cd9d20&vxp=mtr

Kertoi, että ei erota kyllä onko kyseessä aito vai kopio. Mitä mieltä raati on, uskaltaako tuollaista harkita, vai kannattaako oikeasti tilata joku "merkkisuoja"?
    Yksiosaisella rintasuojalla paita on hieman "tekninen" pukea päälle. Jos kaksiosainen rintapanssari kelpaa niin se on yhtä helppo vetästä päälle kuin takki, molempia löytyy iipeistä. Yksiosainen antaa paljon paremman suojan rintakehälle ja kaksiosainen on helpompi pukea, terveys vai helppous, siinäpä kysymys?

Meillä on kaksiosaisella rintasuojalla mutta seuraavassa päivityksessä siirrytään yksiosaiseen rintasuojaan. Kun katsoo onnettomuustilastoja niin aika iso osa vakavista ja kuolemaan johtaneista vammoista johtuu rintekehän alueelle aiheutuneista iskuista. Porukoilla on hassu tapa suojata selkä mutta jättää rintakehä ilman kunnollista suojaa, se on kuitenkin vähintään yhtä tärkeä kun selän suojaaminen.

Aidosta/kopiosta viittaan aiempaan kommenttiin
    Juu, totta. En ollut ajatellut tuota yksiosainen/kaksiosainen rintapanssarihommaa. Turvallisuus menee tottakai ykköseksi.
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mulla on A* Track Vest ja suoraan sanoen olen hiukan epäileväinen että onko liiviosan toppauksilla tuon taivaallistakaan merkitystä muuta kuin lämmöneristys. Joissain kohdissa varmaan onkin, esim. rinnassakin kun on oikeasti paksua ja jäykähköä materiaalia, mutta jossain vatsassa 5 mm pehmeää vaahtokumia, niin…
    Pisteet tälle mukavuudesta. Selkäpanssari on jykevä ja edessä iskuja hieman torppaavat toppaukset. Täytyy muistaa, että vitaalit sisäelimet ovat rintaontelossa, joten siellä sitä toppausta tarvitaan. Ei sinne vatsan seudulle voi mitään peltiä laittaa, kun ei sitten taitu mopon päälle.

Forcefieldillä ja Dainesella kanssa hyvän näköisiä haarniskoja.

Semmoinen vinkki aloittajalle, että satsaa ensiksi istuvuuteen. Paras suoja on puettu suoja.

Anatomiaa:
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Juu, totta.
    Turvallisuus menee tottakai ykköseksi.
    Ostaisitko vaimosi mopottiin Brembon ABSit vai kiinalaiset kopiot?
    Istutako lapsesi Recaron turvaistuimeen vai kiinalaiseen kopioon?

Kyllähän ne safety jakettien kiinalaiset kopiot on varmaan vidun hyvän näköisiä, mutta tosipaikan tullen pettää remelien soljet ekan pyörähdyksen jälkeen eikä suojat olekkaan enää paikallaan kun lopullinen törmäys tulee.

Mutta halvalla lähti, siis se ainokainen.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
    Tässä taidettiin hakea ilmeisesti enemmän koko suojapaitaa kun pelkkää rinta/selkä-panssaria? Niin tai näin hommasin itse nyt tuon Dainesen Norsorex liivin. Liivi suojaa tosiaan vain edestä ja taitaa olla Level 1 tasoinen Pro Shape suojaus. Plussana hyvä istuvuus, tiukka mutta liikkuvuus kuivaharjoitteluna ollut ok (ei vielä pyörän päällä testattu). Iso etu mielestäni on myös se, että suoja ulottuu alavatsaan/kylkiin myös eikä pelkkään rintaan. Miinuksena on sitten päälle puettavuus/riisuminen kun tuossa ei ole mitään vetoketjua mikä on kieltämättä vähän hölmö ratkaisu (talviurheilu-versiossa on)
    Dainese-Norsorex-Vest.jpg

Selässä olen pyöritellyt sitten tuota Forcefieldin L2 selkäsuojusta.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti

Kyllähän ne safety jakettien kiinalaiset kopiot on varmaan vidun hyvän näköisiä, mutta tosipaikan tullen pettää remelien soljet ekan pyörähdyksen jälkeen eikä suojat olekkaan enää paikallaan kun lopullinen törmäys tulee.

No vastaus kysymykseen on, että mitäpä luulet? Linkkasin nuo 20€ suojat lähinnä siitä ilosta, kun noitakin näköjään on kaljakorin hinnalla jopa.. Teen tässä päätöksen kuukauden aikana minkä ostan..
    Ostin viime kesänä kahvillakäyntisuojaksi kiinafoxin ja vaikka se paketista avattaessa näyttikin lähes aidolta, osoitti tarkempi perehtyminen, ettei näin ole. Mitoitus oli niin aasialainen, että kynäniskan piti vähän ommella. Senkin jälkeen pari tarraa ovat ehkä valmistusvaiheessa vaihtaneet paikkaa, joten istuvuus voisi olla parempikin. Itse verkkopaita, johon suojat on ommeltu, on heppoista "sukkahousua" eikä varmasti pidä käsivarren suojia paikallaan. rullatessa. Noh - parempi tämä on kuin kevlarhuppari ja hintansa haukkuu, mutta en vertaisi hyvin istuvaan lujaan tuotteeseen. Suojavarusteet on minusta paras ostaa sovituksen kautta - jos vain lompakko kestää.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti

On kopioita ja on "kopioita", voin tuoda sulle pari Dainesea niin kerro kumpi on kopio kummasta. Useampi on tätä tutkinut eikä kukaan ole vielä osannut sanoa kumpi on maksanut satasen ja kumpi kolmehunttia
    On kopioita ja on "kopioita", voin tuoda sulle pari Dainesea niin kerro kumpi on kopio kummasta. Useampi on tätä tutkinut eikä kukaan ole vielä osannut sanoa kumpi on maksanut satasen ja kumpi kolmehunttia
    Joo, mielellään tutustun tähän sinun "superkopioon".

Mutta pääsääntöisesti olen sitä mieltä, että on helvetin riskaabelia mennä mainostamaan jonkun turvavarusteen kopiota yhtä turvalliseksi kuin kolme kertaa kalliimpi originaali.

Tuolla on markkinoilla kaiken maailman sukkahousuja joihin on kiinnitetty pari muovilätkää ja parit EC tarrat.
    Jos katsoit pikkuerkin linkkaamia kopiokuvia, niin huomasit varmaan mallityttösten päällä olevien safetyjackettien kyynärsuojien sijainnin? Jos ne on jo tehtaalla ommeltu väärään kohtaan, niin eipä niistä onnettomuustilanteessakaan ole paljon iloa.

Sitten on vielä toinen pointti jota voisin kutsua nimellä aktiivinen ja passiivinen turvallisuus.

Aktiivista turvallisuutta on se kuin ajaa Intiassa tai Thaimaassa pelkissä shortseissa ja T-paidassa. Sitä on vähän niin ku hereillä ettei mitään tapahdu.

Passiivista turvallisuutta on se, että on päästä varpaisiin pukeutunut hyviin ajovarusteisiin ja kuvittelee että nyt minulle ei voi mitään sattua. Todellisuudessa riski on helvetillinen, koska kypärä päässä on ajettava paljon kovempaa ennen kuin vauhti alkaa tuntua edes vähän kutkuttavalta.

Voidaan kuvitella, että jälki on aika rumaa jos päässä ei ole yli 300 maksava merkkikypärä, vaan siitä tehty huntin kopio. Siinä käy äkkiä "Schumachherit". Enpä usko että Shumikaan olisi pipo päässä oikaissut sen kivikon läpi. Mutta valheellinen turvallisuuden tunne ja kalleimmat varusteet loivat väärän illuusion.
    Viimeksi muokannut: wanico; 03.01.2014 klo 01:36.
    "Maastokokeellahan" tuo selviää. Pidemmän ajokauden saat todennäköisesti jos ensin lippaat orginaalilla.
    Lycka till!
    pengis
    Tätä väittelyä lienee turha jatkaa, jokaisella tuntuu olevan omat näkemykset asiasta. Mä lienen ainoa joka on päässyt vertaamaan molempia versioita ja tehnyt niistä omat päätelmät, kuten muutama muukin jotka ovat kamppeita käpistelleet. Jos olen niin puusilmä ja pöljä että olen näillä havainnoilla vaarantanut jonkun (mielen)terveyden niin pahoittelut siitä, jatkossa pyrin olla parantamatta tapojani

Yksi pieni kysymys, missä Dainesen kamppeet valmistetaan, ei sitten mitään mutua vaan faktaa.
    Yksi pieni kysymys, missä Dainesen kamppeet valmistetaan, ei sitten mitään mutua vaan faktaa.
    Kiinahan niissä on tainnut kaikissa lukea, pitäisi tarkistaa onko lukenut joku Puola tai vastaava jossain kamoissa mutta todennäköisesti Kiina. Ainoa minkä tiedän valmistettavan Italiassa on tuo kenkä Axial Pro In: http://www.dainese.com/eu_en/motorbi...nder=2&cat=125. Oho tuli sinne mutuakin sekaan

Juu ei tästä asiasta kannata enempää vääntää kun jokainen toimii oman lompakon ja mielen mukaan. Itse haluan silti uskoa, että vaikka lähes kaikki nykyään tehdäänkin Kiinassa niin on niissä silti eroja vrt. laadunvalvonta. Monesti toki brändittömät tuotteet tulevat ihan samalta tehtaalta ja joku vaan lätkii lopussa niihin eri tarroja.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
    Ostin tuon Thor Impact Rigin aikanaan KX-Centeristä. Motonetistäkö niitä nykyään löytyy? Oho!

Silloin se oli hyvin istuva ja liikkuvan oloinen paita kokeilemiini kilpailijoihin verrattuna. Kannattaa ehdottomasti kokeilla oman ajotakin kanssa.
    4 käyttövuoden jälkeen suojien ja verkkokankaan ompeleeseen on tullut pari repeämää.
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Ostin tuon Thor Impact Rigin aikanaan KX-Centeristä. Motonetistäkö niitä nykyään löytyy? Oho!

Silloin se oli hyvin istuva ja liikkuvan oloinen paita kokeilemiini kilpailijoihin verrattuna. Kannattaa ehdottomasti kokeilla oman ajotakin kanssa.
    4 käyttövuoden jälkeen suojien ja verkkokankaan ompeleeseen on tullut pari repeämää.
    Juu, motonetista saa. Oli tänään tarkoitus käydä sovittamassa sitä, mutta koko puuttui. Jäipä sitten ensi viikkoon..
    ^x6 Kyllä taas kerran voi kuvitella kuinka vaahto lentää suusta

Jokainen edelleenkin saa suojata itsensä sopivimmaksi katsomallaan rahasummalla ja kertoa siitä muille jos haluaa. Vastuu on edelleenkin näiden nettiselostusten lukijalla eikä sillä joka niitä kirjoittaa. Eiks je?
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.

30.  
    Lainaa -Jukkis- kirjoitti Katso viesti
    ^x6 Kyllä taas kerran voi kuvitella kuinka vaahto lentää suusta

Vastuu on edelleenkin näiden nettiselostusten lukijalla eikä sillä joka niitä kirjoittaa. Eiks je?
    Kyllä minä olen sitä mieltä, että jos mp.org haluaa olla maan johtava special intrest sivusto, niin kyllä sillä on silloin myös jonkinasteinen vastuu sisällöstä.

Tuskin olisi kovin järkevää linkata tänne massiivisesti piraattikaman ostoväyliä, koska pitkässä juoksussa se on meille kaikille turvallisempaa mitä vähemmän on kotimaisilla kauppiailla tuoteväärennöksiä myynnissä.

Minun omaan mopottiini takajousituksen korkeudensäätöruuvi maksaa 250 € ja Kiinasta saisi kopioita viidelläkympillä.
    Taidan kuitenkin jättää kopion ostamatta...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen