Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Öhlinsien hinta on juurikin jousiparille
Itsellä oli kylläkin Wilbers jouset (niiden kotimainen hankintapaikka on Oitracon - Rauma),
mutta jos juuri nyt valitsisin ottaisin kyllä Öhlinsin jouset sillä hintakin lienee suunnilleen samoissa lukemissa.
Öhlinsejä saanee kotimaisiltakin toimittajilta "eri hintaisena"
niin kuin Ebaysta: http://www.ebay.com/itm/Linear-Fork-...item5d3ddf2ea0
Viimeksi muokannut: eeroolli; 28.08.2014 klo 15:30.
*******************
zx10r
*******************
Joo 155 eur tuli jo joltaki toimittajalta hinta, eli ihan hyvällä katteella myymässäTäytyy ehtiä talveksia jostakin nuo, mielummin tosiaan Öhlinsit ku random merkkiset...
![]()
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Tavarat löysivät uudet omistajat, hyvä että käyttöä löytyi!
Viimeksi muokannut: SkinTeck; 04.09.2014 klo 20:46.
Yamaha FZ6S -> Honda CBR 1100XX Super Blackbird -> Kawasaki ZZR 1400 '07
Nälkä kasvaa syödessä ;)
Laittelin mailia tuosta triboseatista
Suosittelen Triboseat'ia.
Semmoisen joskus näin ja kesti aikaa, ennenkuin sain selville nimen. Sitten netistä ostin.
Eipä enää frouva äkkijarrutuksessa luiskahda minun hanuriin. Pallit pysyy suht pyöreinä nykyään kun en jää tankkia vasten puristuksiin eika falsetti siis enää vaivaa......vaikka tulisi tiukka liinat-kiinni tilanne.
![]()
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Juurikin näin ! ;) Toimi mulla mainiosti ajossa, ostin kaksi kun tilailin mutta jäi toinen kokonaan yli! Ei hankala asentaa ja säästyi sukukalleudet jatkuvalta ruttaantumiselta, ei vain kanssamatkustajan mukavuutta ajatellen![]()
Yamaha FZ6S -> Honda CBR 1100XX Super Blackbird -> Kawasaki ZZR 1400 '07
Nälkä kasvaa syödessä ;)
Kiitokset SkinTeck:ille! Nyt pitää päästä kokeilemaan triboseattia vielä kun on säitä jäljellä![]()
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Kokeilkaahan joku heilutella sitä vasempaa etujarrusatulaa siitä alemman "saranapultin" kohdalta... Tuossa omassani siinä pieni välys, muttei tietoa kuuluuko asiaan? Sen puolen palat kuluneet nimittäin hiukan vinoon ja hiljaisessa nopeudessa laahaa ("hinks, hinks" ääni) ihan kuin levy olisi kiero...? Kunnon jarrutuksessa ei täristä pätkääkään..
Mikäs korjaukseksi...? Paitsi Delink-kit...
Niin, ja kiitokset minultakin SkinTeckille, sain puuttuvat kilkkeet takakahvaan ja katteisiin...![]()
Viimeksi muokannut: ropelius; 08.09.2014 klo 19:03.
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
hellou..
Millanen homma on vaihtaa nokkaketjun kiristin 2004 vm tälläseen peliin?
Spesiaali työkaluja? Mitään erikoista huomioitavaa? Jotain tiivisteitä mitä vaihtaa samalla?
ZX-6R on tullut kone laitettua atomeiksi ja kasaan, joten pieni käry on mistä puhutaan, mutta onko tässä jotain radikaalia eroa kiristimen vaihdossa?
Haynesia en ole ladannut, koska ajattelin josko täältä saisi saisi hyvät ja selkeä ohjeet, ja jos tosiaan jotain erityishuomioitavaa.
Ei ole oma pyörä, joten en tiedä yhtään, että missä se edes voisi olla. En ole edes nähnyt tällasta pyörää läheltä.
Kiitos.
En ole itse (vielä) tehnyt, mutta talvella voisi tehdä tuonkin. Käsittääkseni helppo homma ja uudella tiivisteellä vain kiinni.
Tässä kuvat:
http://ixxra.org/camchaintensioner/cctloc.jpg
http://s2.photobucket.com/user/delux...a/003.jpg.html
Viimeksi muokannut: ropelius; 17.09.2014 klo 23:14. Syy: Linkin lisäys
http://crash-learn.com/forum/index.php?topic=3.0
Itellä ei pyörän huollosta vielä oo suuremmin kokemusta, mutta tuon ohjeen kanssa uskaltauduin rueta roplaamaan ja onnistukin ihan näppärästi.
...Kesän ajan ärsyttänyt sirinä, kuten myös pieni värinä tangosta ja jalkatapeista hävisi siinä samalla![]()
Honda CBR1100XX Super Blackbird '05
http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6288800
Onnistuu tumpeloltakin alle 30min. Osaavalla menee pari minuuttia.![]()
XX -00
Exä: 600 CBR F3
Onnistuu tumpeloltakin alle 30min. Osaavalla menee pari minuuttia.[/QUOTE]
Vai menisikö osaavalla pari tuntiiItse tein säästin
Oikeesti on ihan helppo homma.
Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird-04
Iron Butt ss1000
netissä tuli tietoa vastaan, että jawsin john olis jäämässä eläkkeelle loppuvuodesta, saa nähdä kuinka sen jälkeen putiikki toimii ja miten, jos/kun omistajan vaihdosta tulee...
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Teille ketkä ootte sitä kiristintä vaihtamassa: Kannattanee hommaa se CCT malli sieltä Jawsilta. Ite vaihdoin kesällä alkuperäsen kiristimen ja tuntuu jo nyt (~6tkm) että ääni ois palaamassa. En mene varmaksi vielä sanomaan..
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
jarruja vähä putsailtu vihdoin ja viimein, hirvee läjä skeidaa irtos kyl
![]()
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Miten tuo ilmansuodatin...?
Otin irti ja jonkin verran likainenhan se tietysti oli. Suodatin pinnaltaan punainen ja näyttää pestävältä, mutta onko se pestävä vai kertakäyttöinen? Mikään K&N se ei ole. Motonetin tarvike näyttää kuvan perusteella samanlaiselta.
Pesin tuon jo ja punainen öljy ja moska kyllä irtosi... Eli ostanko purkin ilmanpuhdistinöljyä ja laitan paikoilleen vai heitänkö kuikkaa ja haen uuden.
Nyt on tämä kausi paketissa ajoilta. Talvella huoltoa ja muutamia parannuksia pyörään jotta ensi kausi saadaan nauttia ajamisesta.![]()
PItäisikö siinä olla pestävä suodatin? Jos ei, niin tuskin on. Mulla on suitsassa kaikki tarvikesuodattimet ollut punaista paksuhkoa paperimaista ainetta.
Löytyykö suodattimesta mitään koodia, googlaa se.
Jos en tietäis varmaksi, niin heittäisin sen jorpakkoon ja ostaisin varmasti toimivan kertakäyttösuodattimen.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Moi T!
Olen kerran vaihtanut orkkis kiristimen. Samalla tutkin sen kiristimen liikkeestä muiden osien kulumista.
Elikkä siten, että paljonko kiristysvarasta on käytössä? Jos ketju on venynyt ja laahaimet kuluneet, pitäisi kaiken järjen mukaan olla kiristysvara kutakuinkin finaalissa. Mutta kiristysvarasta oli käytössä n viidennes. Eli käytännössä mulla on ketju ja laahaimet 'kuin uusia', tai ainakin hyväkuntoisia.
Se, miksi sieltä koneesta tietyillä kierroksilla alkaa kuulua sirinää kiristimestä, aiheutuu mielestäni siitä, että kun orkkis kiristin hieman joustaa eli myötää koneen lämpötilojen vaihtelun mukaan, eikä kiristy liian aikaisin 'seuraavaan naksuun'. Ja näin kiristin pysyy todella kauan kulloisessa kireydessä ja 'elää' lämmön vaihteluissa niin se nyt sitten hiukan sirisee. Ketju on silti tarpeeksi kireällä vaan ei liian kireällä.
Luulen, että jos vaihtaa 'kovan' eli manuaalisen kiristimen, niin ketju/laahain on helposti lämmönvaihteluissa liian kireellä. Eikä taatusti silloin sirise, mutta ehkä kuluttaa laahaimia ja venyttää ketjua. Ellei ole just oikeassa kireydessä. Tästä hyvä kysymys tietäjille: antaako kovan kiristimen valmistaja ohjeen oikean kireyden säätämiselle? Miten & mihin kireyteen ja kuinka usein?
Oman XX on ajettu +110tkm ja ollut aina Hondan orkkisöljyillä ja -suodattimella. Vaihdettu liiankin tiuhaan. Yhden kerran vaihdoin kiristimen. Sitä vanhaa tutkiessa huomasin kiristysvaran olevan alkutaipaleella vasta. Uudella sirinä kyllä väheni. Ja sehän on siis automaattinen kiristin.
Jos ääni ahdistaa, niin itse vaihtaisin vain orkkis kiristimiä silloin kun siltä tuntuu. Itse en aio siirtyä 'kovaan' manuaaliseen kiristimeen. Kun en näe hyötyjä mahdollisia haittoja suurempana.
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
APE antaa muistaakseni ohjeen näin: Kierrä kiristin sormin kiinni ns. sormikireyteen. Kun pultissa tuntuu kunnon "paine" eli ottaa kiinni laahaimeen niin puoli kierrosta takas ja lukituspultti kiinni. Ite tein taas ton niin, kun tuntu, että ei tolla ohjeella tullut kunnollista niin laitoin tuohon sormikireyteen ja muutaman kierroksen takas, käynnistin koneen ja kuuntelin kilkatusta ja samalla kiristin pulttia niin kauan kuin se loppu ja kiristin siihen. Hyvin toimi.
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Hmm.. Hyvinkin mahdollista. Eipä ole nyt enää häirinnyt, kun käyttää tulppia (= kovemmat kierrokset).
Mutta uusi kysymys tähän liittyen: Kylmäkäynnistys (= alle 10C), niin rohahteleeko teillä ketju? Eli aivan liian löysällä kirsitin alkuun(?). Ei kaunista kuunneltavaa, hirvittää käynnistellä kylmien öiden jälkeen.
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Tuo rohahteleva ääni ei tule jakopäästä,vaan kytkinpakasta kylmänä.Hyvin huomaa kun,hiukan antaa rundia ensin ilman kytkinta,niin rohahtelee ja kun kytkin pohjassa,niin ei mitään ääntä.Ja oikeen kylmällä,saattaa ihan tyhjäkäynnilläkin kuulua melkoista ääntä,ennen kuin paikat lämpenee.
Viimeksi muokannut: JanneK; 29.09.2014 klo 16:55.
Honda CBR-1100XX Super Blackbird -06
Juu, pitää hankkia orkkis varmuuden vuoksi - sittenhän sen näkee mikä tuo paikallaan ollut on. Pyörä vasta kesän ollut, joten vähän epätietoisuutta ilmassa...
EDIT: Itse itselleni vastaten... Löytyihän sieltä K&N -teksti kun tarkasti tutki ja näyttäsi olevan vapaavirtaussuodatin... Pitää vissiin alkaa öljyn kanssa sotkemaan...![]()
Viimeksi muokannut: ropelius; 30.09.2014 klo 17:11.