Eipä kannata korjailla... Sain pyörästä saman mitä itse maksoin yli vuosi sitten. Ja blackkäri ei enää houkuta.
Reilu tonni on bläkkärillä takana ja hyvin kulkee. Tuossa laskeskelin, että kulutus on luokkaa 10l/100km. Ensin arvelin sen johtuvan tuosta kaupungissa vedättelystä, mutta kun sama tuli selkeällä maantielenkilläkin, niin ei enää kuullostanut kivalle.
No, eilen vedätin kaverin edellä risteyksestä vähän reippaammin, niin molemmista putkista tulee reippaasti savua kovilla kierroksilla. Kone saanee siis liikaa soppaa. Mikäli oikein ymmärsin myyjän puheet, on pyörässä ollut joskus sliparit, jotka on vaihdettu takaisin vakioihin. Voisikohan olla niin, että siellä on paikoillaan jotkut virisuuttimet, jotka ei pelaa oikein noiden vakioputkien kanssa? Minkähänlainen homma nuo olis vaihtaa vakioihin, mistä niitä saa ja mitä maksanee?
Pyörähän on siis vm -97 eli kaasaripeli.
Vai voisiko ongelma olla jossain muualla?
Voi olla virisuutinsarja, monesti pelkkien slipareiden vaihtaja ei koske suuttimiin mutta kaikki on mahdollista varsinkin jos tarkempaa tietoa edellisestä "virittäjästä" ei ole.
Mahdollista on myös että ainoastaan neuloja on nostettu pykälällä, tämä ei vaan ole se paras keino.
Suuttimia saa alkuperäisenä ihan varmasti, en ole varma löytyisikö esim. dynojetin suutinsarjasta liki vakioita olevat. Mahdollista kyllä.
Jos sinne on vaihdettu dynojetin suutinsarjasta (yleisin sarja) viri suuttimet niin tod näk myös luistien jouset on vaihdettu.
Likainen ilmansuodatin aiheuttaa myös rikkaalle menoa mutta sen täytyy olla todella tukkoinen.
Korjausoperaatio vaatii kaasuttimien irroituksen ja purkamisen ja siten myös tarpeen synkkaukselle kokoamisen jälkeen.
Älä korjaa ehjää....
OK, kiitos infosta. Taitaa saada mennä tämän kesän rikkaalla, kun kesken ajokauden ei kiinnosta ruveta purkamaan ja kasaamaan. Menee hyviä ajopäiviä liikaa hukkaan. Syksyn hommia siis, samalla kun tekee muutkin huollot. Täytyy vaihdella siinä sitten ilmansuodatinkin, kun kerran huoltamaan rupeaa. Ja ehkäpä öljyt etutolpista jne...
Ongelmat joita kuukausi sitten uuden pyörän kanssa olivat kuivat ketjut, huono akku ja jännitteensäädin. Nyt pyörä toiminut ja ladannut moitteetta, paitsi tänään, pyörän sammuessa huonon liikkeellelähdön seurauksena, pyörä ei startannut. Moottorissa lämpöjä n. 110c, startti ei pyörinyt, penkin alta kuului surinaa, HISS valo paloi jatkuvasti. Työntämällä lähti käyntiin ja kotipihassa starttasi jälleen normaalisti.
Onko vika liian kuumassa moottorissa vai missä?
Onko se akku edelleen huono? Ei kai joku Euroglobe tai KingKong?
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Nyt viikon ollut alla -01 tupla XX ja mukavax todettuostohan tapahtui et lauantai iltana sovittiin että pyörän saa su aamuna kun piti lähteä reissun
Eli koe ajo kylmiltään oli 845km joka suoriutui melkein eleettömästi
ainut et ekalla tankkauksella Marjahaassa "löystynyt" miinus kenkä aiheutti pientä harmia...
Mutta mutta eilen tekikin sitten hieman erikoisemman liikkeen..... Liikenne valoihin tultaessa kytkin pohjassa se vain sammuija startti ei puhunut mitään.... Hetken ihmeteltyä vikakin löytyi startin sulake palanut
Nyt kysymys kuuluukin että mikähän sen aiheutti onko muilla ollut koskaan vastaavaa tilannetta ??? Huomenna Meinaan pittäis ajella takas Kuusamoon ja jos on joku tyyppi vika niin vielä ehtis korjata...
Luisto oikaistaan KAASULLA.......
[QUOTE=Maintenanceman;6197309]Korjausopas sanoo:
-Lataus käämien vastus 0.22-0.26 ohmia,
(mittaa keltainen - keltainen johdin)
mulla vain 0.09 kaikki ja runkoon ei.
Uusi akku ja uusi jännitteensäädin.
lataa ihan vähän ja jännitteensäädin kuumenee.
liitokset käyty läpi.
Voisko olla virtalukko.
1998 malli
Jos jollain vinkkiä niin kiitos.
Jussi
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Täältäkin ääni staattorille. Mutta on teillä pojat varsin tarkat mittarit jos tuollaisia ohmilukuja mittaatte. Taitaa pyörä olla tallin halvin kapistus. Eli jos staattorin kunnon haluat tietää, niin staattorin liitin irti, kone käyntiin ja jännite keltaisten piuhojen välillä mittari AC-asennossa.
Moro,
olisiko jollain mahdollista antaa XX koeajoon... semmoinen tunnin tai parin tunnin lenkin haluaisin heittää selvitääkseni, kestääkö minun leikatut kyynärpäät tuollaista pyörää.... Mielellään kymenlaakson alueelta.... Lähemmäs 100tkm on ajokokemusta custom-taustaa...
Honda CBR1100 XX Super Blackbird -06 (2/2016..............)
ex. Honda VF750C Magna -95 (8/2010....8/2015)
ex. Honda VF750 SuperMagna -87 (2/2009....8/2010)
Onkohan mullakin ollut huonoja akkuja. Jo viime kesänä oli akun kanssa ongelmia ja nyt purki uuden akun melkein tyhjäksi kun pyörä oli käyttämättä pari viikkoa. Vai onkohan tässä nyt joku ominaisuus joka purkaa akun.
XX
Moro käyköhän kendalin 4t elite racing 5w50 vakio bläkkäriin
Sais vaan aika soppelisti..
Morot tännekin. Tuli keväällä pitkästä aikaa pyöräkuume takas ja näppiin tarttui 03:nen Blackbirdi
Muuten tuntuu oikein sopevalta peliltä ajella, mut tuo paikollaan oleva tuplakuplapleksi ravistaa just mun kypärään huolella. Mistä mahtais löytyy huokeimmalla vakiopleksiä? Jos jollain on nurkissa ylimääränen, nii saa kans tarjotella. Tämä viestiketju tuli tuossa jossain välissä luettua. Palijo hyvää asiaa![]()
Pistin laukut erikseen myyntiin tonne jos joku tarvii / haluaa matkalle lähteä![]()
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Ens viikolla tulis korttiki taas takasi, vähän hotsittais ottaa pyörä pois seisonnasta![]()
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
moikka
onko kellään ollut tämmöistä vilkku ongelmaa, kun pistää vilkkua jompaan suuntaan niin rele räpättää muutaman kerran, aloitin korjauksen vaihtamalla uuden releen, ei apua, nyt sitten purin tangosta tämän osasen missä on kaikki pitkien vilutus töötti sekä vilkut, kaikki muut toimii muttei vilkut. purin sen jo niin atomeiksi kun vaan uskalsin ja vaikka ruuvimeisselin kärjellä kääntää vilkkua päälle niin ei toimi.
just kun tuli kesä niin ei pääse ajelee![]()
Hondax-11
Honda CB750K vm-80/83.museo mp
Tuttu oire CB750 F2:sta ja X11:sta. Tosin ilmeni vain kylmillä keleillä eikä releen vaihtaminen tosiaan auttanut. Itse asiassa molemmissa vika jäi selvittämättä, mutta hiukan oireita helpotti purku / putsaus / CRC.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
joo selvisi irrotin mittaristonkin ja katsoin liittimet läpi kun nyt vajaaseen 100tkm on alkanut olla noita liitin ongelmia mutta syy löytyi likaisesta vilkku kytkimestä crc tosiaan auttoi. mutta jos joku purkaa tämän vasemman kahvan hallinta laitteet niin pankaa muistiin missä järjestyksessä irrotti niin menee helpommin paikoilleenkin. on siinä pieneen tilaan ahdettu paljon liikkuvia osia
mutta loppu hyvin. nyt olisi x-11/xx vilkkurele edullisesti myynnissä ja löytyy vielä oranssit etuvilkut ja takavalo bläkkäriin.
Hondax-11
Honda CB750K vm-80/83.museo mp
moikka osaakohan maintenanceman sanoa kun mulla jäi siitä vilkku äänimerkki poksin sisältä 1 ylimääräinen osakaikki kyllä toimii mutta lieköhän tärkeäkin semmoinen musta metalli osa jossa 1 ruuvireikä kaikki muut osat onkin messinkiä en saa tätä käymään mitenkään päin niihin kahteen mahdollisen ruuvin alle johon se voisi tulla.
![]()
Hondax-11
Honda CB750K vm-80/83.museo mp
^ jotenkin tuttu tunne. en käsitä miksi turhia pikkuosia pitää aina tunkea joka paikkaan. jos ne ei olis turhia, niin kai ne löytäis paikkansa aina kasatessa..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)