Sivu: 25 / 38:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15232425262735 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 721:stä 750:een 1117:sta
  1. #721
    Tuli torstaina haettua 690 SMC:n seuraksi 950 SM. Nyt on 950:llä reilussa viikonlopussa takana yli 1000km, soraa, metsäautotietä, mutkaa ja suoraa asfalttia, sekä Jyväskylärallin ruuhkia, hellettä ja sadetta. On tullut oikestaan vaan ejettua, joten tämän ketjunluku pitää suorittaa alusta loppuun joku synkkä sadepäivä. Muutama miete ja vertailu kuitenkin tuohon 690:iin.

    950:n plussat
    -vakaa ajella isompia teitä
    -ohituksissa voimaa tuosta >120:stä eteenpäin
    -kaupunkikruisailussa sivistynyt käytös ja ääni
    -tällä voi oikeasti ajella hiljaa ja kruisailla, 690:llä ei
    -perseystävällinen istuin, varsinkin mukana tulleella KTM:n geelipenkillä
    -ei herkkä tuulelle
    -pienemmät tärinät/tutinat, joita nyt ei oikein edes ole
    -koneäänet hiljaiset
    -muut motoristit uskoo jo ulkoisesti moottoripyöräksi
    -sadekelillä ei kuski niin hirveesti rapaannu

    950:n miinukset
    -raskas käännellä tuolla metsäautotiellä
    -vähän möhkö soralle, varsinkin alla on katukumet ja niihin itsellä vähän luottoa
    -690 on helpompi tune-eculla säädellä, kuin räpeltää 950:n kaasareita. toki ei tuo 950 tarvi säätöä
    -kiekkamittarin puutos, toki perstuntumalla/korvakuulolla pärjää
    -lyhyt tankkausväli
    -vaihteen näyttö ois myös kiva

    Nyt kun pitää lähteä ajelemaan, niin yleensä 690 jää talliin, jos ei nyt sitten lähde soralle enempi riuhtomaan. Jarrut ja alusta on molemmissa hyvät ja ne saa haluamakseen. Erot tulee koneesta ja painosta, mutta muuten molemmat omaan ympäristöönsä mukavia pelejä.

    Ensimmäisenä pitää kuitenkin vaidella tuo vetoakselin stefa, joka joskus tipauttaa seisontajalan viereen pienen tipan.
    KTM 950 SM
  2. #722
    Tervehdys... Mullakin eka vuosi 950sm:llä. Ihan huippu peli...Mutta mitenkä teillä muilla on takarenkaat kestäneet??? Mulla meni noin 4500km kankaille Michelin Pilot Road... Onko hyviä ehdotuksia tulevalle takarenkaalle??? Sais olla hiukan kestävämpi.
    Henri Karhunen
  3. #723
    Mistä olette tuota Oberonia tilailleet, suoraan Oberonilta vai Adventure Speciltä?
    http://www.oberon-performance.com/ac...ders_KCSC.html
    http://www.adventure-spec.com/defaul...enture-se.html

    Molemmissa sama hinta, mutta millaisia toimitusaikoja noissa on yleensä ollut?

    Siksi ole itse kallistunut tuohon Oberoniin, että muissa työsylintereissä tuo tulee alkuperäiseen muoviseen jalkaan. Itsellä tuo alkuperäinen jalka on lämmön vaikutuksesta menettänyt muotonsa niin keskireiän osalta ja ulkoreunoista, jolloin se ns. kiikkuu eikä tue työsylinterin männän suoraa liikettä. Eli tuommoista muovista jalkaa en enää paikalleen laita. Alkuperäiseen työsylinteriinkin on tullut päivitys, mutta jalkaan ei joka itsellä on huonoimmassa kunnossa ja syynä sylinterin/männän kulumiseen.
    KTM 950 SM
  4. #724
    Lainaa Tctic kirjoitti Katso viesti
    Tsekkaa, että startti on vaihdettu (takuuseen), vesipumpun akseli on vaihdettu ja venat säädetty/tarkastettu.
    Löysin tämän viestiketjun, ja sain jo todella tärkeää tietoa 950/990 liittyen, kiitokset. Käsittämätön prätkäkuume itsellä päällä ja lähes samassa tilanteessa ollaan (950 SM), mutta kilometrejä jo lähemmäs 40k. Omistajalla nippu kuitteja huollosta yms. Olisi hyvä tietää, että mihin kiinnittää huomiota koeajossa, ja mitä kysymyksiä tulisi esittää?

    Kiitokset etukäteen.
  5. #725
    Lainaa Lev3led kirjoitti Katso viesti
    Löysin tämän viestiketjun, ja sain jo todella tärkeää tietoa 950/990 liittyen, kiitokset. Käsittämätön prätkäkuume itsellä päällä ja lähes samassa tilanteessa ollaan (950 SM), mutta kilometrejä jo lähemmäs 40k. Omistajalla nippu kuitteja huollosta yms. Olisi hyvä tietää, että mihin kiinnittää huomiota koeajossa, ja mitä kysymyksiä tulisi esittää?

    Kiitokset etukäteen.
    Tuosta lisää lukemista. Ehkä kattavin pläjäys lc8 alusta loppuun. Kaikki viat on märehditty alusta loppuun tuolla saitilla. ja paras on tehnyt 950 Adventuresta mekaanisen 2 wd version. http://advrider.com/forums/showthread.php?t=137838

    Koneesta kertoo eniten kun aukaisee ulomman kytkimen kannen tai öljynsuotimen. Niistä voi päätellä mikä sen vesipumpun kohtalo on ollut. Ja sen kun vaihtaa vaikkapa kättelyssä niin tartte enää miettiä hetkeen. Purkaminen on lähinnä pulttaamista ja kansissa tiivisteenä oorenkat niin niidenkään kanssa tarvi painia. vesipumppukuitti noin paljon ajetusta pitäis löytyä. Ja vaikka se olis hetken vuotanukki, ei se koneelle mikään katastrofi ole kunhan niitä öljyjä on vaan riittävän useasti vaihdettu.

    Mutta. Pahan kuumeen oot saanu ja siihen ei oikeastaan ole kuin yksi lääke.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  6. #726
    Te ketkä olette vaihdelleet 950:een suuttimia tai availleet muutoin kaasuttimia, niin oletteko uusineet kohokammion tiivisteitä, jos ne on olleet ehyet? Korjausoppaan mukaan tiivisteet tulisi uusia avatessa, mutta kun kaasarin tiivistesarja (60031099000) maksaa 158€
    KTM 950SM -07
  7. #727
    Lainaa Dealhill kirjoitti Katso viesti
    Te ketkä olette vaihdelleet 950:een suuttimia tai availleet muutoin kaasuttimia, niin oletteko uusineet kohokammion tiivisteitä, jos ne on olleet ehyet? Korjausoppaan mukaan tiivisteet tulisi uusia avatessa, mutta kun kaasarin tiivistesarja (60031099000) maksaa 158€
    En vaihtanut tiivisteitä eikä ainakaan mulla esiintynyt mitään vuotoja operaation jälkeen.
  8. #728
    Kysytääs nyt täältäkin...

    Onkos kukaan törmännyt Ktm 990 semmoiseen hienoon "ominaisuuteen" että kun vedättää hetken aikaa täys kaasulla, päästää kaasun kiinni ja vetää kytkimen pohjaan niin moottorin kierrokset tippuvat liian alas ja moottori sammuu täysin lennosta..? Sammunut myös pari kertaa aivan kuin napista painamalla. Nyt saa sammumaan joka kerta kun käy kiihdyttämässä ja vetää kytkimen pohjaan.

    Normiajossa toimii hienosti ja jos päästää kaasun kiinni hitaasti. Sammuu vain jos tekee reilumman kiihdytyksen.

    Pyöränä Ktm 990 Adventure -08, täysin vakio laite.

    Olisi hienoa tietää onko laitteessa vikaavikaa vai vain joku Ktm vakio ruiskusoftan pkleen hieno "ominaisuus".
    Suzuki Sv1000n -04 (Ex)
    Ktm 990 Adventure -08 (Ex)
    Ktm 690 Enduro R -16 (Ex)
    Ktm 1090 Adventure R -17
  9. #729
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Scratti kirjoitti Katso viesti
    Kysytääs nyt täältäkin...

    Onkos kukaan törmännyt Ktm 990 semmoiseen hienoon "ominaisuuteen" että kun vedättää hetken aikaa täys kaasulla, päästää kaasun kiinni ja vetää kytkimen pohjaan niin moottorin kierrokset tippuvat liian alas ja moottori sammuu täysin lennosta..? Sammunut myös pari kertaa aivan kuin napista painamalla. Nyt saa sammumaan joka kerta kun käy kiihdyttämässä ja vetää kytkimen pohjaan.

    Normiajossa toimii hienosti ja jos päästää kaasun kiinni hitaasti. Sammuu vain jos tekee reilumman kiihdytyksen.

    Pyöränä Ktm 990 Adventure -08, täysin vakio laite.

    Olisi hienoa tietää onko laitteessa vikaavikaa vai vain joku Ktm vakio ruiskusoftan pkleen hieno "ominaisuus".
    Kokeile nollata trimmikartat noin alkuun. Eli vartti tyhjäkäynnillä papatusta pitäs nollata ne. Myös TPS-anturin kalibrointi voi olla pielessä jos sammuilee. Tyhjähköllä tankilla endoillessa 990 Duke halus sitten taas sammua, koska tankissa oleva bensa meni tankin etulaitaan ja pumppu hori tyhjää.
    Superbike #7
  10. #730
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kokeile nollata trimmikartat noin alkuun. Eli vartti tyhjäkäynnillä papatusta pitäs nollata ne. Myös TPS-anturin kalibrointi voi olla pielessä jos sammuilee. Tyhjähköllä tankilla endoillessa 990 Duke halus sitten taas sammua, koska tankissa oleva bensa meni tankin etulaitaan ja pumppu hori tyhjää.
    Trimmikartat nollattu pariinkin otteeseen, ei vaikutusta. Tuosta TPS-anturista olen netistä lukenu kyllä että on oltava tarkasti 0,6V(kö?).

    No huomenna mennään huoltoon ihmettelemään, täytyy mainita ainakin tuosta TPS anturista.
    Suzuki Sv1000n -04 (Ex)
    Ktm 990 Adventure -08 (Ex)
    Ktm 690 Enduro R -16 (Ex)
    Ktm 1090 Adventure R -17
  11. #731
    Lainaa Scratti kirjoitti Katso viesti
    Trimmikartat nollattu pariinkin otteeseen, ei vaikutusta. Tuosta TPS-anturista olen netistä lukenu kyllä että on oltava tarkasti 0,6V(kö?).

    No huomenna mennään huoltoon ihmettelemään, täytyy mainita ainakin tuosta TPS anturista.
    oikaistaanpa mutuja vähän kokemus- ja tietopohjalta, 80000km ja asian kanssa painittu ja selätetty, itse - ei "huolto":

    voi olla että huolto tulee olemaan valohoitoa...

    990 adven ketju tuolla kannattaa lukea, 211 sivua asiaa:

    http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...526&start=3150

    tuneeculla nollataan (reset adaptation), tai ladataan kartta ecuun (ja adaptaatio resetoituu samalla), ja vasta sitten se 15 min tyhjäkäynti, muuten turhaa bensanpolttoa.

    TB:t synkkaan ja TPS käyntilämpösenä 0,56-0,64V, kylmänä säädetty arvo laskee anturin lämmetessä (typerä KTM-ominaisuus).

    lue myös tämä ketju, "must":
    http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...4639&start=135

    tuo sammuminen on tyypillinen ominaisuus, koska 990 on tosi tarkka TB ja TPS säädöistä, ja perusversion ilmansuodatinkotelossa ne on hankalat ja työläät säätää (päästä käsiksi), ja siksi ne myös valohoidetaan helposti eli ...; näin ainakin mulla kävi, kaksi "merkkiliikettä" ei hommaa saanut hoidetuksi, itse piti perehtyä ja tehdä.

    yv:llä voit kysellä lisää, jos noista ketjuista vielä jää kaihertaan.

    2008 990 ADVE, ei enää niin originaali, mutta sitäkin armaampi ja parempi.
    Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
  12. #732
    Huoltossa käyty, ladattu uusi softa ja tarkastettu tb ja tps ja ei vaikutusta. Huoltomies sai koeajolla sammumaan.

    Jätettiin homma kesken kun olisi jäänyt pyörä sinne koko viikonlopuksi ja homma jatkunut mahdollisesti eilen maanantaina.

    Bensanpaineiden mittausta meinasivat tehdä mutta itse olen sitä mieltä että aivan turhaa touhua. Mutta kaikki menee liikkeen piikkiin kun kohtuu tuore ostos. Ainakin tämä edellinen kerta meni.

    Olen lukenut noita kyseisiä topikkeja ja niistä olen maininnut huollossa.

    Edelleen pyörä ei kuole moottorijarruissa tai tyhjäkäynnillä paikallaan ollessa. Millikin kaasua auki vaihteen vaihdon yhteydessä niin ei sammu tai jos ajelee tasakaasulla. Heti kun vedättää pikkuisenkin, kaasu kiinni ja tempaisee kytkimen pohjaan niin sammuu jos kierrokset kerkeävät tippumaan tyhjäkäynnin tuntumaan.

    Onko tässä alettava etsimään piuhaa tune-eculle ja ohjelmaa..? Vit...ttaa jos merkkihuolto ei mukamas saa laitetta kuntoon.

    Oransseista kalsareista olen jo luopunut.
    Suzuki Sv1000n -04 (Ex)
    Ktm 990 Adventure -08 (Ex)
    Ktm 690 Enduro R -16 (Ex)
    Ktm 1090 Adventure R -17
  13. #733
    no, mulla oli juuri toi homma kun ostin omani 3v sitten, sammui jo koeajossa tuolla lailla.
    vedättämällä isolla vaihteella ja vaihtamalla isommalle sammui, jopa kerran rekkaa ohittaissa - en sitten enää vaihdellu vierellä...

    siinä myyjä sitten myyntitakuuseensa sitä "tutki", olipa pari muutakin "vikaa", joita eivät kuntoon saaneet.

    itte lopulta noi mainitut säädöt tein, eikä enää oo sammuillu.

    ktm:n "edustajan" aatos oli että ne on semmosia....

    ei oo iso homma tarkistaa, kaapeli ja apua on tarjolla, jos innostut...
    harmi jos ei tulis kuntoon koska pyörä on loistava.
    Viimeksi muokannut: Ludwig; 16.09.2014 klo 19:13.
    Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
  14. #734
    Noniin, nyt tuntuu pelaavan...

    Todella ISO kiitos Ludwigille avusta ja neuvoista. Tuntuu oudolta ajaa pyörällä kun kierrokset eivät humahda alas tyhjäkäynnille ja siitä sammuksiin...
    Suzuki Sv1000n -04 (Ex)
    Ktm 990 Adventure -08 (Ex)
    Ktm 690 Enduro R -16 (Ex)
    Ktm 1090 Adventure R -17
  15. #735
    Lainaa Scratti kirjoitti Katso viesti
    Noniin, nyt tuntuu pelaavan...

    Todella ISO kiitos Ludwigille avusta ja neuvoista. Tuntuu oudolta ajaa pyörällä kun kierrokset eivät humahda alas tyhjäkäynnille ja siitä sammuksiin...
    No mikäs sammahteluun auttoi? Oma SDuke tekee samaa aika harvakseltaan samalla kun yskäisee putsariin...
    Vstrom 1000 '15
  16. #736
    Lainaa HornetCyclist kirjoitti Katso viesti
    No mikäs sammahteluun auttoi? Oma SDuke tekee samaa aika harvakseltaan samalla kun yskäisee putsariin...
    no kun laitettiin nuo edellisissä posteissa mainitut TB- ja TPS-asetukset kohdalleen.

    ne ei tarvi olla kuin vähän pielessä, ja näin se menee.

    eli kun TPS on vaikka 0,65V ja toisen TB:n alipaine roikkuu 30 hPa, niin jo tyssää.
    korjaus: säädetään oikeisiin arvoihin - oikeasti, eikä vain sanota että "joo-o, säädettiin...."

    yskästä en tiedä.
    Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
  17. #737
    Lainaa apktm kirjoitti Katso viesti
    Tai se ei tykänny kun tuli loikittua kaikki renkaat ilmassa, talvella on kyllä kiva ajelle. Suosittelen kaikille SM:n omistajille piikkejä alle talveksi. Miks ei muillekkin...
    Tulipa vaihdettua itelle 950 SMR ja talviajoa vähän suunnitellu.
    Minkä kokoiset piikkikumit istuu vakiovanteille? Kisarenkaasta löytyy rallinastoja edullisesti...
  18. #738
    150 leveä menee sisukan kanssa taakse. Ilman en saanut vanteelle. Eteen saakin vakionlevyistä kun ostaa 120/17 takasen. Sen pikkulokkarin joudut heivaamaan.
  19. #739
    mistä oot renkaat hankkinu?
  20. #740
    Myin ko pyörän 2008, joten en varmaksi muista, mutta taisi takanen olla Motorenkaalta. Mez Karoo rallinastoilla. Edessä oli jostain aiemmasta pyörästä nurkkiin jäänyt 120/17 takanen enskanastoilla. Pirun hauska yhdistelmä, sillä pystyi vetämään leveässä sladissa mutkasta toiseen. 170km/h paikkeilla alkoi kuulua satunnaisia napsahduksia lokarista, paljastuivat myöhemmässä tarkasteluissa nastoiksi.
  21. #741
    myyty
    Viimeksi muokannut: jalu78; 03.01.2015 klo 13:58.
  22. #742
    Lainaa Lev3led kirjoitti Katso viesti
    Löysin tämän viestiketjun, ja sain jo todella tärkeää tietoa 950/990 liittyen, kiitokset. Käsittämätön prätkäkuume itsellä päällä ja lähes samassa tilanteessa ollaan (950 SM), mutta kilometrejä jo lähemmäs 40k. Omistajalla nippu kuitteja huollosta yms. Olisi hyvä tietää, että mihin kiinnittää huomiota koeajossa, ja mitä kysymyksiä tulisi esittää?

    Kiitokset etukäteen.
    Moi, joko lienet ostanut? Minulla olisi -06 950 SM n. 25t kilsoilla. Menee huomenna vaihdossa ellei joku ehdi väliin...

    Saa soittaa! 0452695459
    750SS,900SS,749,998,S4
  23. #743
    Lainaa 361181 kirjoitti Katso viesti
    Moi, joko lienet ostanut? Minulla olisi -06 950 SM n. 25t kilsoilla. Menee huomenna vaihdossa ellei joku ehdi väliin...

    Saa soittaa! 0452695459
    No eipä noita kauppoja tullut, joten pyörä olisi kaupan jos kiinnostaa.
    750SS,900SS,749,998,S4
  24. #744
    Huomenta,

    Nyt tyhmä kysymys 990 adventuresta...

    Pitäisikö polttoaineen varoitusvalon syttyä virtoja päälle laitettaessa? Kun ei tahdo millään muistaa talven jäljiltä.

    Omassa pyörässä syttyy kaikki muut asiaan kuuluvat mutta ei polttoaineen... ei oikein kiehdo ajatus jäädä tien päälle sen takia kun vain odottelee valon syttymistä...
    Suzuki Sv1000n -04 (Ex)
    Ktm 990 Adventure -08 (Ex)
    Ktm 690 Enduro R -16 (Ex)
    Ktm 1090 Adventure R -17
  25. #745
    Lainaa Scratti kirjoitti Katso viesti
    Huomenta,

    Nyt tyhmä kysymys 990 adventuresta...

    Pitäisikö polttoaineen varoitusvalon syttyä virtoja päälle laitettaessa? Kun ei tahdo millään muistaa talven jäljiltä.

    Omassa pyörässä syttyy kaikki muut asiaan kuuluvat mutta ei polttoaineen... ei oikein kiehdo ajatus jäädä tien päälle sen takia kun vain odottelee valon syttymistä...
    valo palaa vain kun bensan pinta on alle anturin, ei muuten.

    hae kannulla pari litraa asemalta, ja kaada tankkiin tuoretta tavaraa, helpottaa usein käynnistystä...
    varsinkin 95 väljähtyy muutamassa kuukaudessa.
    Viimeksi muokannut: Ludwig; 15.04.2015 klo 15:14. Syy: typos
    Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
  26. #746
    Heipä hei,

    Mitäs sanotte, kannattaako mielummin katsoa R-mallia vai riittääkö perus SM mikäli ei mitään säätöjä jaksa räpeltää? Täällä olisi lähistöllä perus SM akran mökäpöntöillä ja sitten on yksi vakio SMR:ä. Hinta suht sama mutta R:llä ajettu 10k enemmän, eli 28tkm vs 18tkm. Osaako joku heittää ulkomuistista milloin ne isoimmat huollot kuuluu tehdä?
  27. #747
    Pikku huolto 7,5 ja iso 15 tkm välein. Onko 950 vai 990 kyseessä? 950 ainoa oikea ero on pienempi tankki R:ssä. 990 lyhyemmät joustot ja pienempi tankki. Saattoi olla jotain pinnoitejuttuja keulassa. Samat säädöt iskareissa. 990 SMR on niin porno että saattaisin ulkonäön vuoksi mieluummin ottaa kuin tavallosen, mutta ei siihen järkisyytä ole. Tuo 10tkm ero ei kerro mitään odotettavissa olevasta eliniästä, käytön ja ylläpidon perusteella valitsisin.
  28. #748
    990 siis kumpikin. Asia onkin niin hassusti että toinen myyjistä on työkaveri ja toinen on työkaverin kaveri. Kumpikaan ei missään huligaanikäytössä ole ilmeisesti ollut vaikka R:ä on radalla käynytkin..
  29. #749
    Pieni koeajo sovittu huomiseksi säävarauksella, kysellääs nyt vielä onko mitään erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon (tyyppivikoja ym)? Pyörällä ajettu 28tkm.
  30.  
  31. #750
    Melkosta rynkytystä oli aiempiin vehkeisiin verrattuna Se nyt oli ehkä odotettavissa mitä olen lukenut SD:stä ja SM/R:stä, lienee tottumiskysymys. Kytkin yhdistettynä herkkään kaasuun oli aika haastavaa varsinkin risteyksissä, mutta ilmeisesti aika paljon pitää "pelata" kytkimellä ettei ryskytä ja ketju hakkaa ympäriinsä. Muuten kyllä melkoisen
Sivu: 25 / 38:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15232425262735 ... ViimeinenViimeinen