Vajaa viiskymppinen pojankoltiainen ilmottautuu remmiin. Pyöräilytausta melko vankka nuoruudessa crossi ja miksei katupuolellakin. Autot vei jossain vaiheessa mielenkiinnon, kunnes jokunen vuosi sitten sattui harrastusleluksi jäämään VRF 800.
Ajattelin kerrankin kokeilla harrastusta ihan ajamalla enkä pelkästään jotain rakentamalla/ jatkuvasti ropaamalla. Taisi kolme kautta mennä tuolla kunnes keväällä alle vaihtui R1100S. Sillä olen tässä Saksassa työkeikalla ollessani ajellut jo ihan kohtuullisesti ja touring- tavaraa tullut kanssa haalittua kasaan. Saa nähdä minne suuntaan se innostus tästä sitten siirtyy.
Foorumit on sinällään tuttu juttu ja täältäkin on useasti tietoa haettu, mutta se rekisteröiminen aina vain jäi, kun mun "normi-nick" oli jo varattu.
No voe v.... nyt mäkin oon täällä! Eli 36v tuore mopoilija Espoosta. Kyytinä toimii CBR 600 F Sport ja neljällä pyörällä 944. Morjestellaan kun nähään. RokRok!
![]()
Pitääpi rekisteröityä ja rustata pieni teksti kun tässä aktiivisesti päivittäin tulee lueskeltua foorumia.
27-vuotias Uusikaupunkilainen entinen JDM-autoharrastaja, kuudennen auton jälkeen vain innostus lopahti kun eihän ne koskaan kulje tarpeeksi iloisesti (tai lompakko on liian laiha)... Viimeisestä luopuessa tuli vaihdossa mukana 2004 ZX10R joka piti muuttaa rahaksi mutta koeajon jälkeen alkoi kortin hankkiminen ja varusteiden ostelu. "Helpompi" pyörä olis ollu parempi alkuun mutta hengissä edelleen ensimmäisten +1000km jälkeen kaikesta varoittelusta huolimatta. Maltilla mennään edelleen
Eiköhän tämä kesä mene opetellessa, pitäisi vaan ehtiä käymään Ajotaito II jossain välissä. Toivottavasti tätä kautta löytyy myös ajoseuraa, lajin harrastajia ei pahemmin kuitenkaan lähipiiristä löydy![]()
Tervetuloa, ja kyllähän täälläkin ukilaisia pyörii, itse käyn välillä tuol turku miitessä ajelemassa kun nämä lähitienoon tiet on jo niin koluttuja.
Ps. Tule tuonne UKMP kerholle pyörii, ja liity kerhoon, niin eiköhän ajoseuraa ala löytymään.
Husqvarna Norden 901 -22
ex. Ducati 749 -06
ex. CBR 900RR -01
ex. CBR 900RR -96
ex. GSX750F -02
Morjens!
Foorumille rekisteröidytty kun tuli tänään tuo A-korttikin plakkariin![]()
Morjes ! Täälläkin uusi orggilainen, 16-vuotias kevarikuski pohojosesta
Oon jo vähän aikaa tiiraillut näitä keskusteluja, ja vaikka nyt ei näy näille piikeille omia (keskusteluja) alueita olevan (tai en ainakaan ole löytänyt), niin toivon että voisin kuitenkin joihinkin asioihin ja keskusteluihin täälläkin kantaa ottaa, ja toivottavasti myös saisin vinkkejä kokeneilta motukkakuskeilta
Loistavaa kesää ja ennenkaikkea ajoja kaikille
EDIT: Tosiaan, onko tänne etes "sallittua" kevarikuskien rekisteröityä ? Vai mitenkä ootte hommia hoitanu ?![]()
"Useimmat moottoripyörien ongelmat johtuvat liittimestä, joka liittää ohjaustangon ja satulan yhteen"
Niin, saa kai sitä ajaa vaikka potkulaudalla vaikka tänne rekisteröityisikin, tai sitten vaan kävellä.
Itse VP taitaa vieläkin ajella skootterilla![]()
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Hienoa, voinkin siis hyvällä omallatunnolla julistaa itseni org.laiseksi !![]()
"Useimmat moottoripyörien ongelmat johtuvat liittimestä, joka liittää ohjaustangon ja satulan yhteen"
Laitetaan nyt oma soppa lusikkaan sitten. Aikanaan >20 vuotta sitten ekan pyörän hommasin ja se oli Suzuki. Vaihdoin toiseen ja yllättäen sekin oli Suitsa. Nyt "aikuisena" ostin parinkymmenen vuoden tauon jälkeen pyörän ...ja mikäs se nettimotosta mukaan tarttui kuin Suzuki
Kiitokset kaikille jo ennen rekisteröitymistä saaduista vinkeistä palstalta. Nyt sitten ihan virallisestikin mukana.
Nuista kerhoista... meinasin että jos liittyis HMPK:n remmiin, siinä kun tuli jäsenenä oltua kultaisella 90 luvulla. Sais joskus seuraa ja vinkkejä mopon korjaamiseen/huoltoon ihan livenä varmaan... Onkohan täällä porukkaa siitä kerhosta mukana?
Mutkat suoriksi - tai muttereiksi. Parempaan pyritään, mutta ei vaan tule...
(Suzuki GS500 -83, Suzuki GSX750 -80, Suzuki GSF600 -02)
[QUOTE=Pikku-Jarno;6314426]Laitetaan nyt oma soppa lusikkaan sitten.
Mitä useampi lusikka sopassa, sen makoisampi keittoTervetuloa ja Suiza täälläkin
![]()
Mitä yhteistä on sairaalla ja M.A Nummisen äänellä?
Kummallekin toivotaan pikaista paranemista.
Moro kaikille!
12.7 Perjantaina se pirulainen sitten puraisi.
Pyörän kyydissä ei tarttenu istua kovin montaa minuuttia kun ajatus oli kirkas ja selkeä. Säästötili sileäksi ja ajamaan isoa A:ta.
Ensiviikolla sitten kortti toivottavasti taskussa ja moottoripyörää ostamaan.
Kysytääs tässä samalla, että mikä täällä on ollut tapana kun uusi kirjoittaja saapuu mutkasta matkaan mukaan ja ensimmäinen kyselyn aihe on se varmasti monelle veteraanille liiankin tuttu aihe, eli kysymys siitä "minkä pyörän ostan?".
Avaanko uuden ketjun vai löytyykö syövereistä joku ketju minne olisi parempi kirjoitella ?
Usko pois, et ole eka, joka tätä kysyy.
Hae noita vanhempia vastaavia ketjuja ja katso, jeesaamaan ne yhtään.
Aloita sen jälkeen oma tai jatka ko. Ketjua.
aika moni kuitenkin päätyy ehdottamaan turbobusaa..
Valkkaa muutama mieleinen potentiaalinen malli ja käy koeistumassa/-ajamassa pyöriä.
Kyykkyä, enskaa tai customia mielit? Onhan sitten vielä nuo matka- ja retropyörät, jos jätetään sivuvaunulliset ja muut erikoisemmat pois.
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Mukava ku pukama...eiku mukana
Mei tö iiköls SKRIIM!
The Mocamaster
Koska kortti ja leipä
Täällä olisi myös uusi orgislainenIkää on vaatimattomat 24-v, mutta aika pitkä eri kaksi pyöräisistä. Tänä kesänä ostin uuden lelun itselleni parinvuoden tauon jälkeen ja nytten en enää luopuisi pyörästä mistään hinnasta. Asun Kanta-Hämeen alueella, että jos löytyy muitakin tällä seudulla, niin huikatkaa pois ja sovitaan treffit
![]()
tervetuloa mukaan menoon. Näitä ehdottamiasi ketjuja on valmiina vaikka ja kuinka. Yhteistä niille on se ettei asiaa kukaan pysty puolestasi päättämään ja jokaikinen ehdottaa joko omaa nykyistä tai sitä millä ajeli ennen tätä nykyistä. Mieti millaista ajoa eniten ajat ja valitse sieltä skaalasta se mikä parhaiten kouraan istuu, piste.
huonoja mopoja ei olekkaan (paitsi kawasaki ja ducati ja suzuki ja yamaha ja honda ja bemari ja ja ja...)
![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Ja aikuisten oikeesti en suosittele Turbo Busaa kenellekään pyöräksi missään vaiheessa! Tai ehkä sitten kun on kaikki muut pyörät kokeillu ja haluaa silti tehdä pitkiä matkoja melko vauhdikkaasti niin ehkä...
Ensimmäistä pyörää hankkiessa aloitetaan yleensä siitä että minkälainen/ tyyppinen se pyörä pitää olla?
(Karkea jako: Kyykkypyörä (täyskatettu tai sportti), Pystypyörä (naku tai endurotyyppinen) tai custom (HD ja muut räpättimet)
(Karkea jako naisilla: punaiset pyörät, siniset pyörät, keltaiset pyörät, muun väriset pyörät... no ei kai oikeesti??!!)
Siitä sitten lähdetään kattomaan paljonko taaloja löytyy lompakon pohjalta jne jne.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Olisi varmaan ihan kohteliasta tehdä itsentä tiettäväksi kun on täällä tullut ilta jos toinenkin roikuttua muiden postauksia lukemassa...
Täällä siis suurimman osan vuodesta tamperelainen, kesänsä Helsingissä viettävä motoristin alku. Piikkikortin ajoin 16-vuotiaana, ja vaikka kortti päivittyi niin pyörä ei. Pari vuotta olin ilman, mutta nyt keväällä ostin 535 Viragon. Pyörä on vuosimallia -92, kuski kaksi vuotta vanhempi. Tähän mennessä siinä on ollut koko ajan jotain vikaa, mistä olen perverssillä tavalla iloinen, oppiipahan ruuvaamaan. Suurella mielenkiinnolla olen lueskellut etenkin tuota MP-talli-osiota.
Niin, ja oon sitten tyttökuski.
Vetomies sieltä nopeimmasta päästä ilmoittautuu mukaan keskusteluun.
Varttimaili 6.9s