En nyt hausta huolimatta löydä juttua, että miten vaihdan apen kiristimen rallattavan nokkaketjun vuoksi.
cbr 600f vm.2005
saanko sivusta käsin vaihdettua vai pitääko ottaa tankki pois?
Ja voinko möhliä tuota mitenkään kun on vähän peukalo keskellä kämmentä...
Honda cbr 600f -05
ex-->Suzuki Gsx-r 750 -99
http://www.youtube.com/watch?v=bZlDm-qhubo
ei voi möhliä.
GSX-R
tulipahan kiristeltyä 2006 mallisen seepran ohjauslaakeria eilen. Yritin etsiä netistä sellaista lukkomutterin avainta tai hylsyä mutta ei löytyny stormilta eikä mätänetistä. Avasin laakerin yläpään sillä pyörän työkaluissa olevalla c avaimella, laakeissa oli vähän rasvaa vielä jäljellä ja pakkasin sen täyteen uutta tavaraa ennen sulkemista. Ihan auneesta vaan kiristellä sillä c avaimella kun ei tiukkutta pysty kuin yritys/erehdys periaatteella testata. Noh, monen kokeilun kautta sain sen kuitenkin varmaankin sopivaksi eli ohjaus liikkuu herkästä eikä välystä ole etuputkista nykiessä. Laakeri itsessään oli siistin näköinen eikä pesässä ollut juurikaan kulumajälkiä. Mistäs noita hylsyjä nyt sitten voisi hankkia, mittasin tönärillä että se musu on 40-41mm halkaisjaltaan. Ebaystä ja maailmalta noita tietty voisi tilailla mutta hintaa tulee kertakäyttöiselle hylsylle aika paljon ja en aio alkaa rälläköimään itse sellaista tavallisesta hylsystä. Kiva olisi kuitekin saada se tehtaan antamaan momenttiin ja ehkä ensi talvena vaihtaa pallolaakerit niihin toisenmallisiin. Vaihto-operaatio vaatisi sitten sen puristintyökalun ja sillekin tulee hintaa kun varmaan tarvii 2 kertaa eläessään. Onko raadilla ideoita mistä noita työkaluja voisi lainata Espoon lähistöllä kohtuu korvausta vastaa vaikka talvella ?
Vähän tarttis nyt fiksummilta jeesiä...
Huomasin lauantaina, että mun cebarissa (2005) ei etuvalot pala.
Valot toimii passingillä kyllä, sekä ajo- että pitkät, mutta eivät muuten.
Sulakkeet ja polttimot ehjät.
Mikä neuvoksi? Valokytkin kosahtanut?
En löytänyt vastaavaa ongelmaa, mitä nyt ketjua jonkin verran selailin.
Auttakee.![]()
Piti käydä omasta kokeilemassa ja lyhyet ei pitäisi syttyä kun passing- ta pitkiä valoja käyttää. En tiedä onko lyhkäsille valoille oma sulake, oletettavasti ei ole.
Nuo oireet viittais kyllä isompaan sähköongelmaan jos oikeasti lyhyet valot pysyy pimeenä vaikka valokytkin on oikeassa asennossa mutta syttyvät pitkien valojen kera passing napista.
Sähkökaaviolla ja yleismittarilla voi todentaa valokytkimen oikean toiminnan.
-tuomas
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
Saattaa vika piillä juu vasemman puolen valokytkimessäkin. Jos yhtään ei ymmärrä sähköjen päälle voi olla itse hankala selvittää mikä valoissa on vikana.tsemppiä yritykseen!
Honda TransAlp XL 600 V -96
ex.CBR 600F -96, Suzuki Bandit GSF 1200S K6
Kiitos vastauksista!
Sen verran vielä tarkentaisin, että myöskään pitkät eivät pala, paitsi passingilla. Kun valokytkin on normi-ajovaloasennossa, syttyy passingillä vasen valo. Syttyykö siis tällöin passingillä ajovalo, vai vasen pitkä?
Vähän nyt kuulosta siltä, että joutuu peukalo keskellä kämmentä viedä huoltosedälle näytille...![]()
Pitkävalo lävähtää päälle kun passingista täppää.
Honda TransAlp XL 600 V -96
ex.CBR 600F -96, Suzuki Bandit GSF 1200S K6
Minulla katosi pikkufasusta ajovalot aikoinaan,vilkut kyllä toimi ja jarruvalot ja siinä riitti liittimien putsaukset(oikein tankin alta olevassa liitinboxista).
Valoja sai sitä ennen hiukan päälle hetkellisesti kun johtoja heiluttelin koneen puolelta, ei välttämättä sama homma mutta kannattaa sekin homma tehdä kun alkaa olemaan 10 vuotta pian ikääkin.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Okei pitääpä kokeilla. Kiitos vinkistä!
Pitää tänään koittaa rukkailla. Ostin uudet polttimot ja kokeilen nyt niiden vaihtamista, kun on yksi edullisimmista vaihtoehdoista.
Semmoinen kysymys vielä kaikille, että tietäisikö joku, mistä löytyisi sähkökaavio tuohon 2005-malliin? Löydettiin vaan 2003:seen, mutta se on erilainen, kun siinä on vielä se valokytkin kaasukädelläkin.
"Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
-lentäjä-
4PU3-010 A
Valojen sahko kulkee starttinapin kautta jos ei ole erillista Off-Parkit-On kytkinta oikealla puolella.
Eli siis, kun laitaa virrat paalle niin valot syttyy, ja kun starttaa niin starttinappi katkaisee valoille menevan virran starttauksen ajaksi, tuo kytkin kun vioittuu niin valot eivat enaan toimi (kaukovalovilautukselle on oma piiri).
Ko tapauksessa starttinapille menee nelja piuhaa, tod nak yhdesta on kytkimen persuksessa oleva tinaus luovuttanut, joudut purkamaan stongassa olevan kytkin limpun jotta paaset kasiksi tuohon.
Pariin Blakkariin olen tuon vaihtanut ja BB osiossa on jopa kuva tuosta kytkimesta ja sulaneesta tinauksesta.
Terveisia Baltiasta, siksi puuttuu pilkkuja kirjainten paalta...
Älä korjaa ehjää....
Tuossa vielä joku linkki 600RR mallin korjaukseen. Luultavasti aika samanlainen starttinappi 600F mallissa.
Ikävästi vain jotkut kuvat eivät toimi, mutta saa tuosta jonkunlaisen käsityksen mitä pitää tehdä. Ei vaikuta olevan kauhean vaikea homma:
http://www.600rr.net/vb/showthread.php?t=138034
-tuomas-
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
Kiitos kovasti kaikille! Näillä neuvoilla varmasti saan jo jotain aikaiseksi!![]()
Eilen tutkittiin kaikki mahdolliset vaihtoehdot ja jostain syystä tämä ehdotuksesi viimeisenä. Ja sieltähän se vika löytyi, aivan niin kuin sanoit! Valoille menevän virtajohdon tinaus oli pettänyt ja johto oli irti. Vähän uutta tinaa ja avot, pyörä on kuin uusi taas! Joten iso kiitos neuvosta!![]()
noo hyvä että vika selvisi niin ei ilman valoja tartte painaa menemään!![]()
Honda TransAlp XL 600 V -96
ex.CBR 600F -96, Suzuki Bandit GSF 1200S K6
Moi. Olis pyörän hankinta eessä ja tarjolla ois 1999vm 600cbr.Kilsoja on takana 60 tonnia ja nokkaketjun kiristin vaihettu vasta. Mitä tommosesta kannattaa muuten tarkistaa?Ja onko mitä isoja huoltoja eessä lähiaikoina?Nokkaketjun vaihto?Onko kalliit osat ja millainen homma vaihtaa?
Jännä sähkövika piinannu pari kuukautta. Nyt kuitenki semmonen jo tuo vika ettei pyörä jaksa startata. Tänään vaihoin jännitteensäätimen ku foorumia lueskelin ja tuntui että siinä vois olla vikaa. Tosiaan heitin tuossa muutama päivä sitten 80km lenkin (isompia lenkkejä ei oo uskaltanu ajella) ja sammutin pyörän tankkauksen ajaksi... eipä ollu virtaa enää startata ja pukkaamalla käyntiin. Virtaa katoaa sekä pyörän seistessä että ajaessa. Lisämaadotuksellaki kokeillu eikä auta. Kerran olin jo paikalliseen varaosaliikkeeseen mennyt uutta akkua hankkimaan mutta myyjä kehotti laittamaan vanhan akun takasin paikalleen, koska kaks eri akkutesteriä näytti että akku on kuin uusi. Melkein parempikin koska antaa isompia arvoja kuin lupaa. Tänään kuitenkin yritin startata uudelleen eikä lähtenyt käyntiin. Pyörä oli ollu latauksessa koko päivän ja akku täys. Silti starttasi jo eka yrittämällä laiskanlaisesti. Huomenna menen ainaki ostamaan uuden akun. Onpahan yks vaihtoehto taas vähempänä. Niin joo!! Startatessa tulee kanamunapierun kaltainen haju akun suunnalta...![]()
pyöränä CBR600F PC31 -96
Kawasaki z750 -09
Honda cbr 600f -07
Honda cb 600 hornet -00
Honda cbr 600f -96
Honda cbr 600f -03
Honda cbr 1000f -01
enkä yleensä vaihakkaan, mutta iäkäs pyörä, huoltohistoria ei tiedossa. Moneisti tulee vaihettua kulutusosia ihan vaan senki takia että pääsee itse kartalle mitkä on jo vaihdettu. Täytyypä mitata huomenna. Tänään ei ollut yleismittaria saatavilla ja pyörän käydessä nyt hankala mitata kun ei saa käyntiin.
Kawasaki z750 -09
Honda cbr 600f -07
Honda cb 600 hornet -00
Honda cbr 600f -96
Honda cbr 600f -03
Honda cbr 1000f -01
Alun kunnon näkee kun mittaa sen akun jännitteen virrat ja valot päällä ilman että mopo käy. Pitää olla yli 12 volttia.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Nyt alkaa usko loppua cebariin. Ja vuosmallihan on -89, pc23.
Mikähän mahtaa olla, kun mitään ongelmia ei ole aijemmin ollut. Töihin ajoin ja hyvin toimi mutta töistä lähtiessä ei lähtenytkään käyntiin enää. Tulpat kastui samantien eikä edes luvannut yhtään, bensa vaan haisi. Seuraavana päivänä hörähti loistavasti käyntiin napin hipaisulla.
Pari päivää taas tuli ajeltua ongelmitta, kunnes piti töistä lähteä ja teki saman homman kuin ekalla kerralla. Tulpat vaihdoin tämän jälkeen mutta ei auttanut mitään, enää ei edes lähtenyt seisomisen jälkeen käyntiin. Kunnes kokeilin akun jännitteen laskettua apuvirralla autosta, silloin jopa ihan lupasi jo. Monen minuutin sahaamisen ja lupailujen jälkeen lupasi jo niin hyvin että kierrokset sai n 10000rpm paikkeille väännettyä, mutta sitten taas hyytyi kuin seinään. Tuon jälkeen ei edes luvannut enää..
Tänään kaikki liittimet putsasin kontaktisprayllä ja kävin piuhat läpi, ettei ole särki.
Asiaa tutkittuani huomasin ettei anna kipinää ollenkaan, ainakaan 1. eikä 4. pytyille. Pitää vielä katsoa antaako 2. ja 3. pytyille. Virta kulkee hyvin puolille asti, muttei siitä eteenpäin..? Vastuksen mittasin puolalle tulevien johtojen paikoista. näytti muistaakseni 3.5(pitäisi ilmeisesti olla 2.5 - 3.1 ? ), kummankin puolan lukema oli siis tuo sama.
Tulpanhatuista mittasin niin taisi olla 22 ohm.
Ja nuo alakerrasta tulevat 4 sähköjohtoa, (keltaiset ja siniset jne.), niiden väliset vastukset oli tuon 450-550 ohm välillä.
Voiko olla että kumpikin puola yhtäkkiä kyrvähtää yhtäaikaa, miten todennäköistä on?
Bensapumppukaan ei tunnu saavan virtaa, mutta eipä tuon pitäisi kovin paljoa liittyä kipinän saantiin? Ja ei ole tainnut pumppu pyöriä hirveästi omistuksen aikana.. En kyllä tiedä voisiko tuo apuvirtakokeilun lupailu ja sammuminen johtua bensansaannista sitten..? Kun jos tuo pumppu ei pyöri, ja tankkikin on aika vajaana jo, niin saattoi olla kyllä osasyyllinen.. Mikä taas tuon kipinän hävittää?
Nyt kaivattais asiantuntevaa tietoa ja arvailua.. Alkaa hermot menemään jo
Jos nuo puolat vaihtolistalle tulee niin mistähän kannattaisi halvalla hankkia, ja minkä hintaisia nuo on?
Itsellä samanmoisessa aikoinaan samantyylistä ajoittaista kipinän hukkumista aiheutti kosketushäiriö CDI-boksilta puolaan menevän johdon liittimissä. Eli ne mittaisin ihan vain yleismittarilla, ettei vain joku niistä johdoista ole poikki tai liitin jossain pelittää huonosti, eli puolan päästä ja sitten sieltä boksin päästä kattois vastukset. Boksi myös kärähti siitä myöhemmin, mutta silloin ei kyllä enää ikinä luvannut kertaakaan, ennen uuden boksin ostoa.
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
No täytyypä kattoo ne piuhat.
Mutta kun kokoajan virta tulee puolille, mutta kipinää ei.. Eli en tiiä sitten onko niissä piuhoissa..
Mites tuo cdi-boksi oireilee?