Mitenkäs porukalla nousee lämmöt kylmällä kelillä?
Mietin että sulkeutuukohan tuo termari kunnolla, kun ei nouse viisari normaalissa motari ajossa siihen puoleenväliin?
Kuumemmalla kelillä kyllä nousee.
Mopo vm. -99.
CBR 600F -99
Itellä ainakin vähän viileemmillä ilmoilla ei nosta kovenkaan helposti lämpöjä, eli pyörii alle puolessa välissä (vm. 2000)
Paljon on äärimmäinen kipuraja pc25 koneen kestävyydelle kilsoina ? Riippuu tietysti huolloista, mutta onko todellakaan järkeä ostaa ~2ke hintaan karvan alta 100tuhatta ajettu vehje koneen puolesta ?
Metrejä alkaa jo olemaan sen verran että riippuu hyvinkin paljon pidosta tuon kamppeen kunto. Kyllähän noilla on sanottu sen 100 000km ajettavan ilman ongelmia.
Toisaalta äkkivilkaisulla 2000-3000€ pyynnillä löytyy nettimotosta useampikin reilusti vähemmän ajettu yksilö, ja ainahan voi paikanpäällä vielä koittaa tingata käteisalennuksen. Itse koittaisin kyllä etsiää vähemmän ajetun yksilön kun kerran niitä samaan rahaan on saatavana.
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76
Nyt ollut kaksi viikkoa ensimmäinen pyörä (otsikonmukainen cebari, luonnollisesti) alla ja on ilmennyt pieni ongelma. Eli etu- ja keskisormien keskimmäiset nivelet ovat alkaneet kipeytyä oikein huolella ja ajonautinto sitä kautta vähentynyt. Joka pvä on tullut pyörällä oltua liikkeellä. On varmasti osittain tottumiskysymys kun tulee uudenlaista rasitusta sormille. Voimatasoista ei pitäisi olla kiinni...
Meikäläisellä on kuitenkin erittäin lyhyet nakkisormet ja nuo orkkis kytkin- ja jarrukahvat tuntuvat olevan pirun "kaukana". Mitenköhän tästä ongelmasta pääsisi eroon, onko orkkiskahvoja mahdollista säätää lähemmäs stongaa? Vai onko alettava katsomaan uusia kahvoja, esim pazzoja jotta pääsisi noista nivelkivuista eroon?
Jos uusia kahvoja tarvitset niin tilaat ebay.uk:n kautta hongkong:sta. Sieltä saa koneistetut, värilliset ja säädettävät kahvat noin 28€ pari... to2wheels... ja tässä hakusana: honda cbr 600f brake levers
-Make
Kävin eilen koe-ajolla 1993vm kusias sepolla. Mistähän mahdollisesti johtui että kaasukahva oli aika jäykkä käyttää. Sai jäämään haluttuun kohtaan jos jätti eikä palauttanut itsestään. Ei sinällään haittaa ajoa, mutta ei ollut kovin mukavakaan. Joku sepon "ominaisuus" vaan ?
Olisikohan ollut vain voitelun puutetta. Toinen mahdollisuus voi olla, että tankopaino ottaa kiinni siihen kahvaan. Nämä nyt ainakin kannattaa katsoa ennen suurempaa ihmettelyä.
Nyt on honda alla. Ostin 96vm reilu 80tuhatta ajetun. Oli aika edukas niin tartuin tarjoukseen. Normaaleja käytön jälkiä on mm. Etu loksussa pieni lohkeama ja katteissa pieniä jälkiä ei kuitenkaa mitään maata kaatavaa. Kone toimii kuin ajatus. Ainut mikä vähän häiritsee on kylmä käynnistys ryypyllä. Jos laittaa pelkän ryypyn eikä laita kaasua niin ei meinaa käynnistyä, kun taas avaa vähän kaasua ilman ryyppyä niin lähtee käymään tosi hyvin ja tasaisesti. Mistähän voisi johtua ?
Toinen mikä vähän ihmetyttää on levoton ajettavuus hitaissa vauhdeissa ?
Pistän nyt ennen renkaitten vaihtoa renkaitten piikkiin. Toivottavasti johtuu siitä. Taka rengas aika palikka keskeltä niin vaikuttas että voi siitä olla kiinni ?? Osaako viisaammat kertoa mitä muuta kannattaisi huomioida ? Pumput kuulemma huollettu viime vuonna ei pitäisi siitäkään olla kiinni. Eivät vuoda jne. Hyviä edullisia rengas suosituksia ? Hyvät öljyt hintalaatusuhteeltaan koneeseen ?
Nyt kun kelit on lämpenemään päin, niin suosittelen tarkistamaan että se flekti todellakin pyörii siellä ja lämmöt pysyy hallinnassa... Meinas eilen tulla hätä iltapäivän ruuhkassa kun flektin sulake oli mennyt![]()
929 blade, cr 125 -98
Joo se kyllä hurisee nätisti kun tarve on ollut. Yhden kerran eilen sammutin pyörän abc:lle niin vähän aikaa pyöri ja sammui kun jäähdytys tarve meni ohi.
Horo Elää !
Samalla kun vaihdat renkaat, vaihda myös pyörän laakerit. Ne eivät maksa paljon, vaihto on yksinkertaista ja voivat aiheuttaa levottomuutta. Kannattaa muutenkin katsella, ettei ylimääräisiä välyksiä ole missään.
Omassa olen käyttänyt Motulin 5000:sta. Koska tämä on toiminut mielestäni hyvin ja on hinnaltaan kohtuullinen, en ole paljon muita testaillut.
Toisaalta noita kilometrejä ei kyseisen koneen kohdalla kannata hirveästi tuijotella. Kone on vähintäänkin pitkäikäinen. Kaveri avasi oman PC25:sen ennen avaamattoman moottorin noin 180tkm kohdalla. Lopputulos oli melkeimpä se, että tuli tehtyä turhaa työtä. Edes nokkaketju ei ollut venynyt rajojen yli. Toki venttiilin välyksiä yms. normaaleja juttuja oli tehty matkan varrella.
Pitänee nuo laakerit vaihdattaa piakkoin . Onko siis kellään suositella Hki,Vantaa, Espoo ja lähialuuet edullista ja luotettavaa pajaa jossa homma kävisi kohtuu ajassa ? Kattelin että eihän nuo osat maksa käytännössä mitään, mut tietty työlle tulee hieman hintaa..
Sain tuommosen tarjouksen. Onko hinnat kohdillaan ?
omien renkaiden vaihto maksaa 50 e / rengas.
etupyörän laakerit + pölysuojat = 72 e + työ 50 e
takapyörän laakerit + pölysuojat = 150 e + työ 50 e
ohjauslaakerisarja = 62 e + Työ n. 165 e
On siinä kyllä hintaa laskettu osille. Esim. Stormilla pääsee osien osalta kolmasosaan hinnasta ja Motonetistä saa laakerit vielä reilusti halvemmalla. Työhinnatkaan ei ole todellakaan halvimmasta päästä. Lisäksi on hyvä huomata se, että jos vanne on jo valmiiksi irti pyörästä renkaanvaihdon takia, ei laakereiden vaihtoon mene juurikaan lisää aikaa.
Viimeksi muokannut: l150040; 25.05.2012 klo 14:24.
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Joo arvelinkin että on noissa hintaa. Edelleen vinkkiä edullisesta asentajasta pk-seudulla voi olla ns. "kyläseppä"
Tohon levottomuuteen muuten ei ainakaan se vetopakan laakeri varmaan oo vaikuttamassa, eli niiden suhteen sulle riittäis noi motonetin laakerisarjat todennäköisesti. Ootko kattonut, että takarengas on suorassa, ja rengaspaineet oot varmaan kattonut
Edit - niin katopas tämä niistä liikkeistä puheen ollen:
http://www.moottoripyora.org/keskust...ityksist%C3%A4
Viimeksi muokannut: Taffu; 25.05.2012 klo 15:29.
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Jos haet vaikka Motonetista tai vastaavasta laakerit valmiiksi, niin uskoisin Kumiveikon vaihtavan laakerit samaan syssyyn, kun laitatat uudet renkaat alle. Hyvä ja edullinen toimija. Sijaitsee Veikkolassa, eli n. 30 kilsaa Turuntietä Helsingistä.
www.kumiveikko.fi
EX: Cbr600f -95
Nyk: FZ6N -06
On tää hondan omistaminen hienoa. Nyt ei lähe käyntiin kylmänä. Piti eilen ehtoolla kaveri pyytää tuuppaamaan käyntiin. Kun kone lämpeni niin lähti taas omillaan käyntiin. Pitää akku ladata täyteen ja vielä yrittää. Jos ei akun vaihdon jälkeen tule apuja mistä lähteä etenemään ? Bensa hana ?
Mites tollanen 600 f4i -02 jaksaa kulkea kaks päällä kun kuskilla painoa 90kg ja kyytiläisellä 65kg, kiinnostus olisi kova ruiskun sekä mielyttävän ulkonäön vuoksi. Kuitenkin tuolla tulee ajettua ajoista noin puolet kyytiläisen kanssa.
Aikaisempi pyörä 1000f ja kuljetti todella hyvin myös kyytiläistä.