Sivu: 36 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26343536373846 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1051:stä 1080:een 2013:sta
  1. #1051
    Mitenkäs porukalla nousee lämmöt kylmällä kelillä?

    Mietin että sulkeutuukohan tuo termari kunnolla, kun ei nouse viisari normaalissa motari ajossa siihen puoleenväliin?

    Kuumemmalla kelillä kyllä nousee.

    Mopo vm. -99.
    CBR 600F -99
  2. #1052
    Lainaa Ade kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäs porukalla nousee lämmöt kylmällä kelillä?

    Mietin että sulkeutuukohan tuo termari kunnolla, kun ei nouse viisari normaalissa motari ajossa siihen puoleenväliin?

    Kuumemmalla kelillä kyllä nousee.

    Mopo vm. -99.
    Mikäli oikein muistan noita parin viikon takaisia ajeluita iltaisin "kylmällä" kelillä, tais siinä 100-120km/h matkavauhdissa olla lämmöt vähän alle puolenvälin. Kaupungissa sitten flektin rullaamiseen asti, eli vähän yli puolenvälin.
    Signature
  3. #1053
    Itellä ainakin vähän viileemmillä ilmoilla ei nosta kovenkaan helposti lämpöjä, eli pyörii alle puolessa välissä (vm. 2000)
  4. #1054
    Paljon on äärimmäinen kipuraja pc25 koneen kestävyydelle kilsoina ? Riippuu tietysti huolloista, mutta onko todellakaan järkeä ostaa ~2ke hintaan karvan alta 100tuhatta ajettu vehje koneen puolesta ?
  5. #1055
    Lainaa Caarlos88 kirjoitti Katso viesti
    Paljon on äärimmäinen kipuraja pc25 koneen kestävyydelle kilsoina ? Riippuu tietysti huolloista, mutta onko todellakaan järkeä ostaa ~2ke hintaan karvan alta 100tuhatta ajettu vehje koneen puolesta ?
    Metrejä alkaa jo olemaan sen verran että riippuu hyvinkin paljon pidosta tuon kamppeen kunto. Kyllähän noilla on sanottu sen 100 000km ajettavan ilman ongelmia.
    Toisaalta äkkivilkaisulla 2000-3000€ pyynnillä löytyy nettimotosta useampikin reilusti vähemmän ajettu yksilö, ja ainahan voi paikanpäällä vielä koittaa tingata käteisalennuksen. Itse koittaisin kyllä etsiää vähemmän ajetun yksilön kun kerran niitä samaan rahaan on saatavana.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  6. #1056
    Nyt ollut kaksi viikkoa ensimmäinen pyörä (otsikonmukainen cebari, luonnollisesti) alla ja on ilmennyt pieni ongelma. Eli etu- ja keskisormien keskimmäiset nivelet ovat alkaneet kipeytyä oikein huolella ja ajonautinto sitä kautta vähentynyt. Joka pvä on tullut pyörällä oltua liikkeellä. On varmasti osittain tottumiskysymys kun tulee uudenlaista rasitusta sormille. Voimatasoista ei pitäisi olla kiinni...

    Meikäläisellä on kuitenkin erittäin lyhyet nakkisormet ja nuo orkkis kytkin- ja jarrukahvat tuntuvat olevan pirun "kaukana". Mitenköhän tästä ongelmasta pääsisi eroon, onko orkkiskahvoja mahdollista säätää lähemmäs stongaa? Vai onko alettava katsomaan uusia kahvoja, esim pazzoja jotta pääsisi noista nivelkivuista eroon?
  7. #1057
    Jos uusia kahvoja tarvitset niin tilaat ebay.uk:n kautta hongkong:sta. Sieltä saa koneistetut, värilliset ja säädettävät kahvat noin 28€ pari... to2wheels... ja tässä hakusana: honda cbr 600f brake levers

    -Make
  8. #1058
    Kävin eilen koe-ajolla 1993vm kusias sepolla. Mistähän mahdollisesti johtui että kaasukahva oli aika jäykkä käyttää. Sai jäämään haluttuun kohtaan jos jätti eikä palauttanut itsestään. Ei sinällään haittaa ajoa, mutta ei ollut kovin mukavakaan. Joku sepon "ominaisuus" vaan ?
  9. #1059
    Olisikohan ollut vain voitelun puutetta. Toinen mahdollisuus voi olla, että tankopaino ottaa kiinni siihen kahvaan. Nämä nyt ainakin kannattaa katsoa ennen suurempaa ihmettelyä.
  10. #1060
    Nyt on honda alla. Ostin 96vm reilu 80tuhatta ajetun. Oli aika edukas niin tartuin tarjoukseen. Normaaleja käytön jälkiä on mm. Etu loksussa pieni lohkeama ja katteissa pieniä jälkiä ei kuitenkaa mitään maata kaatavaa. Kone toimii kuin ajatus. Ainut mikä vähän häiritsee on kylmä käynnistys ryypyllä. Jos laittaa pelkän ryypyn eikä laita kaasua niin ei meinaa käynnistyä, kun taas avaa vähän kaasua ilman ryyppyä niin lähtee käymään tosi hyvin ja tasaisesti. Mistähän voisi johtua ?

    Toinen mikä vähän ihmetyttää on levoton ajettavuus hitaissa vauhdeissa ?
    Pistän nyt ennen renkaitten vaihtoa renkaitten piikkiin. Toivottavasti johtuu siitä. Taka rengas aika palikka keskeltä niin vaikuttas että voi siitä olla kiinni ?? Osaako viisaammat kertoa mitä muuta kannattaisi huomioida ? Pumput kuulemma huollettu viime vuonna ei pitäisi siitäkään olla kiinni. Eivät vuoda jne. Hyviä edullisia rengas suosituksia ? Hyvät öljyt hintalaatusuhteeltaan koneeseen ?
  11. #1061
    Nyt kun kelit on lämpenemään päin, niin suosittelen tarkistamaan että se flekti todellakin pyörii siellä ja lämmöt pysyy hallinnassa... Meinas eilen tulla hätä iltapäivän ruuhkassa kun flektin sulake oli mennyt
    929 blade, cr 125 -98
  12. #1062
    Joo se kyllä hurisee nätisti kun tarve on ollut. Yhden kerran eilen sammutin pyörän abc:lle niin vähän aikaa pyöri ja sammui kun jäähdytys tarve meni ohi.
  13. #1063
    Lainaa Caarlos88 kirjoitti Katso viesti
    Kävin eilen koe-ajolla 1993vm kusias sepolla. Mistähän mahdollisesti johtui että kaasukahva oli aika jäykkä käyttää. Sai jäämään haluttuun kohtaan jos jätti eikä palauttanut itsestään. Ei sinällään haittaa ajoa, mutta ei ollut kovin mukavakaan. Joku sepon "ominaisuus" vaan ?

    Kaasuvaijeri rispaantunut ja vaihdon tarpeessa.. niitä vaijereitakin voi voidella välistä
    Kawasaki ER5->Kawasaki ZZR600->Kawasaki ZX-9R->Suzuki SV1000s(z)->Honda CB1300F->BMW K1200R Sport->BMW K1300S->BMW S1000XR
    https://kokkonen.zone
  14. #1064
    Lainaa Tero-75 kirjoitti Katso viesti
    Metrejä alkaa jo olemaan sen verran että riippuu hyvinkin paljon pidosta tuon kamppeen kunto. Kyllähän noilla on sanottu sen 100 000km ajettavan ilman ongelmia.
    Toisaalta äkkivilkaisulla 2000-3000€ pyynnillä löytyy nettimotosta useampikin reilusti vähemmän ajettu yksilö, ja ainahan voi paikanpäällä vielä koittaa tingata käteisalennuksen. Itse koittaisin kyllä etsiää vähemmän ajetun yksilön kun kerran niitä samaan rahaan on saatavana.
    joo.
    oletteko muuten huomanneet että pc25 ikäluokan ceebrat ovat aina vuodesta toiseen mukamas alle 100tkm ajettuja.
    mittarin km määrän vaihtamiseen menee alle 10min.
    oletettuna että oman pyörän lukemaa ei oltu koskaan muutettu niin 120tkm paikkeilla myin pyörän,kävi ja kukkui.
    Horo Elää !
  15. #1065
    Lainaa Caarlos88 kirjoitti Katso viesti
    Toinen mikä vähän ihmetyttää on levoton ajettavuus hitaissa vauhdeissa ?
    Pistän nyt ennen renkaitten vaihtoa renkaitten piikkiin. Toivottavasti johtuu siitä. Taka rengas aika palikka keskeltä niin vaikuttas että voi siitä olla kiinni ?? Osaako viisaammat kertoa mitä muuta kannattaisi huomioida ? Pumput kuulemma huollettu viime vuonna ei pitäisi siitäkään olla kiinni. Eivät vuoda jne. Hyviä edullisia rengas suosituksia ? Hyvät öljyt hintalaatusuhteeltaan koneeseen ?
    Samalla kun vaihdat renkaat, vaihda myös pyörän laakerit. Ne eivät maksa paljon, vaihto on yksinkertaista ja voivat aiheuttaa levottomuutta. Kannattaa muutenkin katsella, ettei ylimääräisiä välyksiä ole missään.

    Omassa olen käyttänyt Motulin 5000:sta. Koska tämä on toiminut mielestäni hyvin ja on hinnaltaan kohtuullinen, en ole paljon muita testaillut.
  16. #1066
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    joo.
    oletteko muuten huomanneet että pc25 ikäluokan ceebrat ovat aina vuodesta toiseen mukamas alle 100tkm ajettuja.
    mittarin km määrän vaihtamiseen menee alle 10min.
    oletettuna että oman pyörän lukemaa ei oltu koskaan muutettu niin 120tkm paikkeilla myin pyörän,kävi ja kukkui.
    Toisaalta noita kilometrejä ei kyseisen koneen kohdalla kannata hirveästi tuijotella. Kone on vähintäänkin pitkäikäinen. Kaveri avasi oman PC25:sen ennen avaamattoman moottorin noin 180tkm kohdalla. Lopputulos oli melkeimpä se, että tuli tehtyä turhaa työtä. Edes nokkaketju ei ollut venynyt rajojen yli. Toki venttiilin välyksiä yms. normaaleja juttuja oli tehty matkan varrella.
  17. #1067
    Pitänee nuo laakerit vaihdattaa piakkoin . Onko siis kellään suositella Hki,Vantaa, Espoo ja lähialuuet edullista ja luotettavaa pajaa jossa homma kävisi kohtuu ajassa ? Kattelin että eihän nuo osat maksa käytännössä mitään, mut tietty työlle tulee hieman hintaa..
  18. #1068
    Lainaa l150040 kirjoitti Katso viesti
    Samalla kun vaihdat renkaat, vaihda myös pyörän laakerit. Ne eivät maksa paljon, vaihto on yksinkertaista ja voivat aiheuttaa levottomuutta. Kannattaa muutenkin katsella, ettei ylimääräisiä välyksiä ole missään.
    .
    Takarenkaan kohdalla kannattaa varautua samalla uusimaan myös vetopakan kumit. Maksavat vajaan 50€ Stormilla.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  19. #1069
    Sain tuommosen tarjouksen. Onko hinnat kohdillaan ?

    omien renkaiden vaihto maksaa 50 e / rengas.

    etupyörän laakerit + pölysuojat = 72 e + työ 50 e

    takapyörän laakerit + pölysuojat = 150 e + työ 50 e

    ohjauslaakerisarja = 62 e + Työ n. 165 e
  20. #1070
    On siinä kyllä hintaa laskettu osille. Esim. Stormilla pääsee osien osalta kolmasosaan hinnasta ja Motonetistä saa laakerit vielä reilusti halvemmalla. Työhinnatkaan ei ole todellakaan halvimmasta päästä. Lisäksi on hyvä huomata se, että jos vanne on jo valmiiksi irti pyörästä renkaanvaihdon takia, ei laakereiden vaihtoon mene juurikaan lisää aikaa.
    Viimeksi muokannut: l150040; 25.05.2012 klo 14:24.
  21. #1071
    Lainaa Caarlos88 kirjoitti Katso viesti
    Sain tuommosen tarjouksen. Onko hinnat kohdillaan ?

    omien renkaiden vaihto maksaa 50 e / rengas.

    etupyörän laakerit + pölysuojat = 72 e + työ 50 e

    takapyörän laakerit + pölysuojat = 150 e + työ 50 e

    ohjauslaakerisarja = 62 e + Työ n. 165 e
    Motonetistä etupään laakerit 5e ja takapään 6e. Takapää ei sisällä vetopakan laakeria tosin, joka muistaakseni parikymppiä maksaa, tais tulla pölysuojatkin noissa, jos oikein muistan.

    50e per rengaskin on kyllä semmonen hinta, että oksat poies..... 100e allelaitosta yht
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  22. #1072
    Joo arvelinkin että on noissa hintaa. Edelleen vinkkiä edullisesta asentajasta pk-seudulla voi olla ns. "kyläseppä"
  23. #1073
    Tohon levottomuuteen muuten ei ainakaan se vetopakan laakeri varmaan oo vaikuttamassa, eli niiden suhteen sulle riittäis noi motonetin laakerisarjat todennäköisesti. Ootko kattonut, että takarengas on suorassa, ja rengaspaineet oot varmaan kattonut

    Edit - niin katopas tämä niistä liikkeistä puheen ollen:

    http://www.moottoripyora.org/keskust...ityksist%C3%A4
    Viimeksi muokannut: Taffu; 25.05.2012 klo 15:29.
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  24. #1074
    Jos haet vaikka Motonetista tai vastaavasta laakerit valmiiksi, niin uskoisin Kumiveikon vaihtavan laakerit samaan syssyyn, kun laitatat uudet renkaat alle. Hyvä ja edullinen toimija. Sijaitsee Veikkolassa, eli n. 30 kilsaa Turuntietä Helsingistä.

    www.kumiveikko.fi
    EX: Cbr600f -95
    Nyk: FZ6N -06
  25. #1075
    On tää hondan omistaminen hienoa. Nyt ei lähe käyntiin kylmänä. Piti eilen ehtoolla kaveri pyytää tuuppaamaan käyntiin. Kun kone lämpeni niin lähti taas omillaan käyntiin. Pitää akku ladata täyteen ja vielä yrittää. Jos ei akun vaihdon jälkeen tule apuja mistä lähteä etenemään ? Bensa hana ?
  26. #1076
    Lainaa Caarlos88 kirjoitti Katso viesti
    On tää hondan omistaminen hienoa. Nyt ei lähe käyntiin kylmänä. Piti eilen ehtoolla kaveri pyytää tuuppaamaan käyntiin. Kun kone lämpeni niin lähti taas omillaan käyntiin. Pitää akku ladata täyteen ja vielä yrittää. Jos ei akun vaihdon jälkeen tule apuja mistä lähteä etenemään ? Bensa hana ?
    Toimiiko ryyppy?
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  27. #1077
    Kyllä siellä tankin pohjassa hana on, johon pääsee käsiksi vaikkei mitään osia irroitakaan. Jollei asia näin ole niin
    silloin ei todellakaan täsmää mulla tai sulla

    Lainaa kiivi3 kirjoitti Katso viesti
    Joo, bensapumppu ei nakuttele kokoaikaa vana silloin kun on tarvis..
    Mut joku ei tunnu nyt täsmäävän, eli -00 CBR ja bensahana.. itsellä samanlainen, ja ei kyl oo bensahanaa viel tähänpäivään mennessä tullu vastaan..

    Itsellä meni just bensapumppu uusiks, vanha vika, joka temppuili säännöölisen epäsäännöllisesti, ajattelin päivittää vanhaan aiheeseen asiasta tarkemmin, sano sopparin viimein irti. Eli ei pumpannut vaikka "nakuttelikin"..
  28. #1078
    Lainaa Caarlos88 kirjoitti Katso viesti
    Sain tuommosen tarjouksen. Onko hinnat kohdillaan ?

    omien renkaiden vaihto maksaa 50 e / rengas.

    etupyörän laakerit + pölysuojat = 72 e + työ 50 e

    takapyörän laakerit + pölysuojat = 150 e + työ 50 e

    ohjauslaakerisarja = 62 e + Työ n. 165 e

    Onko tuo renkaan vaihtohinta alta-alle hinta??

    Mulla maksoi liikkeessä irrallaan oleville vanteille omien kumien laitto ja konepainotus tasan 30€/ 2 vannetta
    Honda Fireblade HRC 2012
  29. #1079
    Lainaa THuhtamäki kirjoitti Katso viesti
    Onko tuo renkaan vaihtohinta alta-alle hinta??

    Mulla maksoi liikkeessä irrallaan oleville vanteille omien kumien laitto ja konepainotus tasan 30€/ 2 vannetta
    En tuosta ihan varma ole onko alta-alle. Ilmeisesti.
  30.  
  31. #1080
    Mites tollanen 600 f4i -02 jaksaa kulkea kaks päällä kun kuskilla painoa 90kg ja kyytiläisellä 65kg, kiinnostus olisi kova ruiskun sekä mielyttävän ulkonäön vuoksi. Kuitenkin tuolla tulee ajettua ajoista noin puolet kyytiläisen kanssa.

    Aikaisempi pyörä 1000f ja kuljetti todella hyvin myös kyytiläistä.
Sivu: 36 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26343536373846 ... ViimeinenViimeinen