Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Nyt on ekat kokemukset hankittu uudella pyörällä. Plussia tuli melko paljon, kaasu on toista maata verrattuna vanhaan, nyt ei ole meno nykivää mutta kuitenkin tehot löytyy nopeasti kun vähän kääntää kahvaa. Alusta on parempi, pumput toimii edessä herkemmin. Vaihteet menee päälle kevyesti ja kytkin on keventynyt ainakin mun 27000 ajettuun verraten. Värinät on kaikenkaikkiaan vähentyneet. Ohjauksen tahmeus yllätti hiukan, vähän kuin vanhassa ennen ohjauslaakerin vaihtoa. Liekö vedetty turhan kireällä. Suorituskyvystä en osaa sanoa paljon, mutta herkältä kiihtymään tuntuu, vaikka välit on pitkät enkä kierrättänyt juuri yli viittätonnia kun kyseessä oli pyörän ekat 100 km mitä tuli eilen ajeltua. Kaikenkaikkiaan hyvältä päivityksestä tuntuu! Niin ja kyseessä vakioputkella oleva mopotin, Acran kiinnikkeitä odotellaan vielä toukokuulle.
KTM 690 SMC 09--->SMC-R 2014
Terve!
Olisi tarkotus hommata tollanen 690 smc -10 tai -11 niin mitäs kaikkea kannattais ottaa erityisesti huomioon ostovaihteessa, tyyppiviat? Mites huollot Öljynvaihto välit, venttiilien säädöt yms. Vakuutukset? Kaikki tieto tulee tarpeeseenTätä topicia tuli jonkun verran luettua.
Mikäs ois porukan suositus "jokapaikan"-kompromissirenkaaksi SMC:lle? Jotkut rinkulat joilla kurvailis sekä asfaltilla että soralla.
Lisäksi minkälaisia vaihdenäyttösysteemejä noihin on värkkäilty? Katsoin että Giprolta ei ainakaan suoraan löydy piuhasarjoihin ('08) sopivaa näyttöä - vaan menisi kolvaushommiksi.
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
ContiAttack SM, vaikka on sileät niin oikeilla paineilla ne on melkoisen mainiot soratiellä ja vielä paremmat asfaltilla.
Kylätason kurapyöräilijä.
No jotain jos auttaa, en luultavasti tiedä sen enempään kuin sinäkään tästä mallista, kunhan jotain kommenttia voisi laittaa. Kannattaa kattoa että huollot on tehty, ettei kuulu mitään ihmeelisiä sivu ääniä, siis kovaa kilkastusta tai tikitystä. Jotain pientä tikitystä kyllä saattaa kuulua, en tiedä mitä vakuutuksissa tuossa kohtaa pitää ottaa huomioon, että renkaat on hyvät, kulutus osat ok, koska siihen menee nopeasti euroja.....
Eikö tässä topic ole jo kerrottu näistä, no kait joku kertoo tarkemmin ja jos ei niin googgeli kyllä jeesaa myös![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
2012-> moottorissa on yllättävän sivistynyt ääni mutta ei se mikään japsi ole![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
Komppaan Koheltajaa eli minulla on huonoja muistoja semikumeista. Heidenau k73, Pirelli MT60RS, Avon Distanzia... Taidan toistaa itseäni, mutta sanotaan nyt kuitenkin.
No viimeinen ei ole huono katurengas, mutta ei sekään kunnon pitoa tarjoa maastossa. Heidenau ja Pirelli olivat lisäksi kurjia myös maantiepelleilyssä. En siis koe että pienestä mutanttikumien kuviosta olisi oikein mitään iloa missään maastossa. Jos ajatellaan vaikka, että sliksin pito jossain soralla on referenssi 0 ja markkinoiden paras ja rouhein nappulakumi 100, niin minä miellän nuo mutanttikumit jonnekin 10-20 tasolle. Sitten taas asfaltilla jos Conti SM on 100 ja markkinoiden rouhein ja pehmein nappula 0, niin mutanttikumit on 50-70. Mielestäni siis mutanttikumeilla ajaa kaikkialla kompromissikumeilla.
Siis. Osta vaikka Conti SM:t tai halvemmat raiskattavat Pilot Powerit alle ja vältä savea, suota ja märkää sammalta. Kaikilla muilla pinnoilla voit ajaa ja kun alla on pitävää materiaalia niin et ole tehnyt mitään kompromissia. Jos taas aiot ajaa suolla, savessa ja märässä metässä niin sinulla on väärä pyörä alkujaan
Tai ainahan siihen voi toiset vanteet ostaa ;)
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Morjesta.
Hommasin tämmösen 690 smc:n vm08 tuossa talvella.
Nyt kun on sitä tullut enemmän käynnisteltyä nii olen huomannut että koneesta kuuluu "kilikatusta" aina kun pyörän käynnistää.
Ääntä ei siis kuulu jos vaikka pyörä sammuu vahingossa ja käynnistää heti uudelleen, mutta jos se on seissyt vähä aikaa nii ääni kuuluu taas.
Tässä vielä video kun käynnistän kotarin nii kuulette äänen. (Ollut käynnistämättä 2 viikkoa)
https://www.youtube.com/watch?v=wHcv...ature=youtu.be
Ihankun öljy ei kiertäs heti kunnolla? Öljyt vaihettu 100km sitten ja sitä on tarkistussilmän puoliväliin asti.
Mistä mahtaa ääni kuulua?![]()
Ei aivan priimalta kuulosta. En nyt tiedä kyllä miltä omani kuulostaa noin läheltä konetta äänitettynä, mutta mielestäni tuollaista säännöllistä nakutusta ei ole. Tyhjäkäynnillä suurin kolkutus on epäsäännöllinen ja tiettävästi nokkaketju. Tuo sinun kuulostaa enemmän venttiilikoneistolta ja veikkaan toisen keinun olevan väljä paininlaakerin osalta. Kuivana välys kuuluu selvemmin ja öljy peittää pahimman hetken vatkattuaan. Mun veikkaus siis tämä- ei fakta. Käyttäisin venakoppaa auki ja tutkisin keinut tarkoin. Eli ettei rullissa ole päittäisklappia.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Keinuvipuihin on päivitetty paremmat laakerit, eli vaihtoon vaan ennenkuin hajoavat niinkuin mulla kävi. Uusien osanumero löytyy jostain tästä ketjusta tai sitten se on kurapyöräilijöiden ketjussa.
KTM 690 SMC 09--->SMC-R 2014
Muistaakseni jotakuinkin 15 000 oli mittarissa kun laakeri hajosi. Kuutisensataa maksoi remppa, nokka meni uusiksi ja toinen keinuvipu. En silloin ymmärtänyt vaihdattaa toista keinuvipua samalla, no hyvin se toimi niin kauan kun pyörä mulla oli. Osat tuli takuuseen mutta työn maksoin itse.
KTM 690 SMC 09--->SMC-R 2014
Nokkahan ei välttämättä ole vielä mitenkään pahana, mutta se selvinnee tutkimalla. Vikaantuva osa on yleensä juuri keinun laakeri. Ymmärtääkseni nimenomaan keinun vaihto-operaatio ei ole älyttömän haastava - venatarkastuksen tein itse pihalla katoksessa eikä vaikuttanut mahdottomalta, että siitä olisi jatkanut pidemmälle. En kyllä ymmärrä miten 600e on voinut mennä työhön, jos osat tulivat takuuseen.
22610km/
galleriamuodossa sama
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Ok, kiitokset vinkeistä. Noita Avon Distanzeja oli suositeltu mutta pitääpä ottaa uudestaan harkintaan.
Contin SM:t näyttävät kuvioltaan sellaisilta, että hieman mietityttää syöttää noilla hiekkateitä pitkin, mutta kaipa noillakin jotain pitoa siellä on - huono puoli noilla näyttäis olevan ettei niitä ole saatavissa Rodamotolta josta olen tilailemassa ratarinkuloita just![]()
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18
Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
Conti SM:llä pystyy sen verran hyvin pitämään kyytiä päällä hiekalla että välillä joutuu hillitsemään vauhtia ettei rupulirenkaiset jää kovin kauas letkastaMettäpoluilla se myös toimii jos on kuivaa, märät polut ja savi on renkaalle myrkkyä.
Goldspeedin leikattu katurengas on myös saanut paljon kehuja, ilmeisesti aika vastaava kun Conti SM.
Kylätason kurapyöräilijä.
Mä oon sitte kehissä. KTM 690 enduro r 2014 on mökin pihassa. N. 800km takana. Tuli piirrettyä naviin vähän tavallisesta poikkeava reitti, 330km josta reilu 100 hiekkateitä. Kivaltahan toi tuntuu!
"Olemattoman suorituskyvyn" lisäksi pari asiaa ihmetyttää, ei ajonestoa, ei lukittavaa penkkiä. Tuohon ensimmäiseen on tietty lääke, pienemmät tiet...
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Se on jännä, että ovat suunnittelussa päätyneet siihen imukoteloratkaisuun mihin ovat. Siis ilmeisen hyvähän se vakiona on, mutta olisiko tuosta nyt aivan kauheasti pitänyt antaa tehokäyrästä anteeksi vähän maltillisemmalla muodolla. Aivan varmasti joka mutkan jälkeisellä pöntön/putken koolla on merkityksensä, mutta vaikea kuvitella, ettei sinne olisi saatu esim puolen litran limpparipullon muotoista koloa pitkittäin johonkin kohti imukoteloa ilman kauheaa turpiinsaamista tehokäyrässä.
Noh. Nyt on RU-0830 hakemassa muotoaan pääsiäsen yli penkin alla. Ahdasta oli tunkea se sinne, mutta jos tuo hyväksi osoittautuu, niin on lääniä koneen päällä monen litran säilytyslaatikolle.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
mullakin alkaa olla saman verran mittarissa. Vanhaan 09 malliin verrattuna monessa asiassa on menty eteenpäin. Kaasunvaste on nyt kohdallaan, samoin joustot, enää ei lyö käsille. Suorituskyky riittää, ja moottori käy pehmeämmin ja tuntuu van paranevan koko ajan. onko markkinoilla muuten näin kevyttä ja tehokkaampaa pyörää?
KTM 690 SMC 09--->SMC-R 2014
Tiedän kyllä monta kevyempää, mutta osa jää tehoissa paperilla...
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Onkos SMC-R:n istuinkorkeus korkeampi kuin vanhemmassa SMC:ssä?Kiinnostaisi vaihtaa uudempaan ja koubalinkin linkkukin on mutta sopiiko tuohon uudempaan?
Sain Akran pyörään kiinni, ja kyllä nyt hymyilyttääalavääntöä parani, ja pyörästä tuli todella miellyttävä ajaa myös hitaasti. Äkkinäisyys on tipotiessään, ja ylhäältä potkii kivasti. Tällainen tämän pitäisi olla jo tehtaalta tullessaan!
KTM 690 SMC 09--->SMC-R 2014
Itsellä on tuo Enduro versio ja koeistuin Enduro R 2013-mallia koublinkillä varustettuna ja tuntu pirun korkeelta verrattuna omaan. Molemmissa oli motot alla, niin eiköhän tuo päde tuohon SMC-R malliinkin. Voi myös johtua tuo korkeuden tuntu, että penkki oli hieman eritavalla muotoiltu R:ssä![]()
Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18
Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06