Sivu: 24 / 89:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1422232425263474 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 691:stä 720:een 2647:sta
  1. #691
    Lainaa Slow kirjoitti Katso viesti
    Alkais nyt se talvi niin vois alkaa odottamaan kevättä...
    Veit jalat suustani Alko kyllä pännimään kun ekan kerran hiekotettiin teitä, tietää että sieltä ne keväällä lumen alta paljastuu harmillisesti. On se ajokausi ihan liian lyhyt! Mutta se on pian tämä vuosi lusittu ja reilu kk prätkämessuihin... sitä odotellessa
    CB K R
  2. #692
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    paperifaktaa vaan on "kivempi" verrata essonpöydässä, sitten kun alkaa oikeesti viivalla tapahtua tulee monelle kuskille vaan liikaa muuttujia ja voimasuhteet kääntyy helposti pyllylleen.

    vielä enempi kun tulee strippiin mutkia...

    perjantaina lupas kauppias soittaa tarjouksen...

    nyt vaan huomasin että ainoa asia mikä tossa maxissa oikeesti on painon lisäx ottanu pannuun on toi pieni toiminta säde ja se ei ainakaan SD;en vaihtamalla parane...
    Reality Sucks ! .

    Kun nyt on Joulu, rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto.......
    ja se "tulossa oleva mörkömoottorikin" jäi tulematta meitä pelottelemaan ,

    voitaneen tilannetta rauhoittaa hieman lisää seuraavilla "laittamattomuuksilla" .

    Suurimmalla osalla n. 120 bhp nykypyörillä joissa on jonkinlaiset kallistusvarat
    pääsee yleisillä laduilla ihan kaupankuntoisena sellaisia kyytejä, että siitä on
    kaikki järki varsin kaukana, puhumattakaan muista yleisillä laduilla edes
    hieman toivottavista asioista.

    Hyvät ajo-ominaisuudet käsittänevät (kun ei puhuta pelkästään rata-ajosta)
    tasapainoisen kokonaisuuden laadukkailla alustakomponenteilla..... ja
    yksi olennaisimpia asioita on mahdollisimman laaja-alaiset ja toimivat
    säätömahdollisuudet.

    Jos vehkeellä kuin vehkeellä meinaa ajella sekalaista ajoa..... kioskicruisailusta
    touringin ja puolivallattoman mutkavetelyn kautta ratahommiin, tarvitaan
    joka aiheeseen valan helvetin erilaiset säädöt.

    "Löysällä hetekalla" ei menesty radalla, hyvä jos pysyy edes terveenä,
    eikä hyvän pidon ja nopeuksien yhdistelmän vaatimalla "kivireellä"
    ajele (ihmisiksi) huvikseen kuin puupäinen ja perseinen paviaani.

    Tästähän me taas saadaan jalat sen verran maanpinnan tuntumaan,
    että kaikenlaisissa "katuhommissa", jos halutaan hyödyntää millä tahansa
    vehkeellä noita käytössä olevia yli 120 bhp tehoja ja huippulaadukasta alustaa,
    tulee pari realiteettia vastaan kuin tavarajuna......

    Loppuu kuskit (kyvyt) ja ajoalustan osalta alkaa heikon pidon lisäksi turhan monen muunkin
    muuttujan kautta tulla ylittämättömiä esteitä.

    Radalla taas ajoalustaan liittyvät asiat ovat ihan toisella tasolla, mutta käteen jää edelleen
    se (valitettava) tosiasia, että "kuskit loppuu".

    Sama se, onko alla oleva "tuotantokilpurimainen" peli katettu tai riisuttu, kulmilla sudittelu,
    sladittelu ja keuliminenkaan ei kovin kaksisia lahjoja vaadi.

    Jos taas noilla "huippulaitteilla" pitää kiertää rataa kelloa vastaan hyödyntämällä niiden
    kapasiteetin.... noh.... kaikki on suhteellista, mutta tuskin sen porukan kuskaamiseen
    jolla on Suomen passi taskussa ja ihan oikeasti ottaa kaikki mehut irti vehkeistä kellolla mitaten,
    paljon karaoketaxia suurempaa pirssiä tarvitaan.

    Ovat.... ja ovat jo kauan oleet nimittäin monta kertaluokkaa suolaisempi pelejä kuin
    "suuri yleisö" kykenee hahmottamaan.

    "Man Gotta Know His Limitations"...... Kilpavarustelu ja hienouksilla herkuttelu eivät ole
    mitenkään huonoimpia harrastuksia maailmassa.

    Siinä kohtaa kun noilla asioilla siirrytään paikkaamaan jotain jota ei ole, eikä sitä todennäköisesti
    edes tule, homma menee puhtaan viihteen puolelle..... aivan sama kuinka paljon pallit ovat
    päätä suuremmat.

    Ihan nyt vaan sitä.... että tarjolla on uusia ja hieman vanhempiakin laitteita runsain määrin,
    joiden "tekniikan rajoitteista" keskusteleminen täyttää mitä suurimmassa määrin kaikki
    "sekundäärisillä aspekteilla spekuloinnin" kriteerit...... olipa kuinka tahansa "kevättä rinnassa" .

    Hauskaa voi pitää monella eri tapaa, monenlaisella laitoksella, mutta jos lähtee ajatuksesta että esim.
    tuolla yleisillä laduilla päästään "parhaaseen suoritukseen" ja saadaan pelistä mahdollisimman
    paljon irti...... tuo peli lienee jo nähnyt päivänvalon 990:n muodossa.... hyvin prepattuna ja
    hyvin rengastettuna. Lentokenttäajot tai sen tyyliset ja ratahommat on sitten toinen juttu.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  3. #693
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti

    Teoreettinen kysymys: Jos ilmaiseksi tarjolle tulisi perus beast hipoalustalla, mutta vain 160 hepalla ja perus beast nykystandardeissa, ja valinta olisi tehtävä näiden kahden vaihtoehdon väliltä, niin mikä olisi valinta? (modata ei saisi jälkikäteen, muuten tulis lasku)

    Hyvää joulua!
    Ehdottomasti hipoalusta ja 160heppaa. Vitsi on nimittäin siinä, että sen 160 tai 180 hepan maahan saaminen ei ole ongelma, koska pyörä on silloin pystyssä. Ongelma on saada edes se 100heppaa asvalttiin silloin kun polvi on maassa ja tuon yrittämistä hipoalusta karvan helpottaa. ;)
    Superbike #7
  4. #694
    ja jokuhan sen täällä on kerran sanonutkin että, "kun laite on tarpeeksi hyvä se pitää viedä radalle kärryllä."
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  5. #695
    kannattaisi ostaa verovapaana, saksassa 15tonnia? jos kerran kärryllä vie.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #696
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa cb-61 kirjoitti Katso viesti
    ja jokuhan sen täällä on kerran sanonutkin että, "kun laite on tarpeeksi hyvä se pitää viedä radalle kärryllä."
    Tai sitten sen hyvän laitteen voi ajaa radalle, voittaa kisan ja ajaa kisan jälkeen kotiin, kuten Streethawk teki kaudella 2011.
    Superbike #7
  7. #697
    ....häh, onks tän topikin räyhänaku nyt sitten ratatykkikin!? Siis oikeesti... -no, lisää hyvää konjakkia niin sulaa lanttulaatikot ja kinkku, äijjän teho-/painosuhde nousee...
    Kyllä toi on mutkateille tehty! Ja tod.näk. rokkaa sooloajoilla & letkoilla
    MAD (mean absolute deviation)
  8. #698
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    ....häh, onks tän topikin räyhänaku nyt sitten ratatykkikin!? Siis oikeesti... -no, lisää hyvää konjakkia niin sulaa lanttulaatikot ja kinkku, äijjän teho-/painosuhde nousee...
    Kyllä toi on mutkateille tehty! Ja tod.näk. rokkaa sooloajoilla & letkoilla
    Kyllähän se melkosta väärinkäyttöä on jos tuota mopoa ei silloin tällöin ulkoiluta radalla. Eihän se sinne varsinaisesti ole tehty, mutta on silti ainut paikka missä mopon (koskee muuten isoa osaa pyörämalleista) ominaisuuksista edes puolia pystyy kokeilemaan. Mutta kuten aiemmin jo sanoin: Tehokas nakupyörä,ei,ole paras oikeastaan millään osa-alueella, mutta riittävän hyvä kaikilla ollakseen paras valinta melko monipuoliseen käyttöön.
    Superbike #7
  9. #699
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän se melkosta väärinkäyttöä on jos tuota mopoa ei silloin tällöin ulkoiluta radalla. Eihän se sinne varsinaisesti ole tehty, mutta on silti ainut paikka missä mopon (koskee muuten isoa osaa pyörämalleista) ominaisuuksista edes puolia pystyy kokeilemaan. Mutta kuten aiemmin jo sanoin: Tehokas nakupyörä,ei,ole paras oikeastaan millään osa-alueella, mutta riittävän hyvä kaikilla ollakseen paras valinta melko monipuoliseen käyttöön.
    Kyllä tätä ^ on helppo myötäillä. Mutta että talliin ja "vain peräkärryllä" radalle... Wtf, mun mielestä sellainenkin olis aikamoista "väärinkäyttöä": Kioskille ja essonbaariin kuolattavaksi, muitten ilo(ajo)jen lisäksi tuollaset tehdään ja hankitaan...
    MAD (mean absolute deviation)
  10. #700
    Lainaa Dege kirjoitti Katso viesti
    Tästä olen kyllä aivan samaa mieltä . Oikeesti onhan tuota mukava kaikenlaisella varustella mutta alustalle tuskin tarttee tavallisen kuskin tehdä oikeen mitään ehkä vain sovittaa sitä omalle painolle.
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän se melkosta väärinkäyttöä on jos tuota mopoa ei silloin tällöin ulkoiluta radalla. Eihän se sinne varsinaisesti ole tehty, mutta on silti ainut paikka missä mopon (koskee muuten isoa osaa pyörämalleista) ominaisuuksista edes puolia pystyy kokeilemaan. Mutta kuten aiemmin jo sanoin: Tehokas nakupyörä,ei,ole paras oikeastaan millään osa-alueella, mutta riittävän hyvä kaikilla ollakseen paras valinta melko monipuoliseen käyttöön.
    Samaa mieltä, kyllähän se on häpeä jos ei dukea radalle vie. Eihän sillä kilvettömille, alusta/ jarrut laitetulle kyykyille välttämättä pärjää, mutta helvetin hauskaa se silti on. Jos sitä oikeen innostuu tahkoamaan niin sittenhän se alustan päivitys, kokoränni softineen, tuplakiekot slicseillä, rengaslämppärit yms. Tosin samalla rahalla saa jo valmiita rataleluja ( kyykkyjä)
    HP4
  11. #701

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Jaahas, täällä on vissiin päästy yhteisymmärrykseen siitä että 1290 on paras motukka yhteisominaisuuksiltaan niin kadulle kuin radalle kun on niin hiljaista ja vaikeneminen on myöntymisen merkki vai ...
    Ultrafast KTM machine .
  12. #702
    Lainaa Dege kirjoitti Katso viesti
    Jaahas, täällä on vissiin päästy yhteisymmärrykseen siitä että 1290 on paras motukka yhteisominaisuuksiltaan niin kadulle kuin radalle kun on niin hiljaista ja vaikeneminen on myöntymisen merkki vai ...
    Mitä pidemmäksi ketju venyy.....

    Sen enemmänhän tuo muuttuu ihan uskomattoman konseksuksen
    kautta syntyneeksi kompromissien kompromissiksi .

    Eihän tässä voi perustellusti muuhun lopputulokseen päätyä .

    Alkaa jo muistuttaa ho... ho... hon......
    Ei vittu pysty sanomaan tuota
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  13. #703
    Jep, "kaikkien aikojen" sporttitoureri tulee mieleen tästä hypetyksestä. Ja mikä oli loputulos?

    No, vähän turnausväsymystä ilmeisesti, joten mulla ei juurikaan ole mitään lisäantia tähän otsikkoon: Toistan jo aikaisemmin sanomani, upea pyörä tulossa markkinoille - omaan genreensä... Mutta otetaan nyt Degen provosta senverran vielä kiinni: on myös toinen naku-"uutuus", se tulee italiasta, ja näyttää esteettisesti paljon mageemmalta (allekirjoittaneen silmiin ) = DUCATI Monster 1200S...
    sdr:ää designilla 100-0...
    Viimeksi muokannut: Motoristorante; 27.12.2013 klo 23:46. Syy: pari ässää lisätty...
    MAD (mean absolute deviation)
  14. #704
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Mitä pidemmäksi ketju venyy.....

    Sen enemmänhän tuo muuttuu ihan uskomattoman konseksuksen
    kautta syntyneeksi kompromissien kompromissiksi .

    Eihän tässä voi perustellusti muuhun lopputulokseen päätyä .

    Alkaa jo muistuttaa ho... ho... hon......
    Ei vittu pysty sanomaan tuota
    Olipa hyvä, että vastasit tähän niin muistin, että piti kommentoida sitä sun alustahöpötystä tuolla aiemmin kun oli ihan puuta heinää se.

    Väittäisin, että jos alusta säädetään hyväksi radalle pyörän omistajan painolle, on se hyvä kaikkialla, eikä säätöihin tarvitse koskea käytännössä ollenkaan. Kivireki ei ole hyvä alusta radalla. Mistähän tuollainen harhaluulo onkin tullut? Kivireki ei kyllä ole hyvä kadullakaan. Toisaalta myöskään löysä lulla ei ole hyvä radalla, eikä myöskään kadulla. Ainut tilanne milloin säätöihin tarvitsee koskea, on jos otetaan kyytiläinen pukille, muuten pärjätään niin radalla, mutkilla, touringissa kuin mukulakivillä kaivarissakin samoilla säädöillä. Noilla mukulakivillä se hipoalusta muuten saattaa olla jopa vakiota parempi kun on herkempi liikkeissään.

    Pidetään topicci hengissä.
    Superbike #7
  15. #705
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    sdr:ää designilla 100-0...
    Parkuvan riemukkaat joulunaurut. Perspanolla raskaaksi saatettu pikkumonsteri joka jatkaa Duactin viitoittamalla tiellä ympätä läjään puolet kesästä kasassa kiekuva avantcardistinen apurahataideteos. Painii sarjassa "HD vai joku hyvin etäisesti petojen sukua sisäkantasiitoksen johdosta oleva"

    Ps. Pannaan hiukan mausteita tähän yhden asiantuntijan, yhden besserwisserin, parin Kotarifetistin ja muutaman irtosäkeen laulajan sekaoopperaan. Btw, alkaa muutes käydä vapaat isolohkoDuket vähiin, sen verta on kysyntä ollut rajua...
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  16. #706
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Parkuvan riemukkaat joulunaurut. Perspanolla raskaaksi saatettu pikkumonsteri joka jatkaa Duactin viitoittamalla tiellä ympätä läjään puolet kesästä kasassa kiekuva avantcardistinen apurahataideteos. Painii sarjassa "HD vai joku hyvin etäisesti petojen sukua sisäkantasiitoksen johdosta oleva"

    Ps. Pannaan hiukan mausteita tähän yhden asiantuntijan, yhden besserwisserin, parin Kotarifetistin ja muutaman irtosäkeen laulajan sekaoopperaan. Btw, alkaa muutes käydä vapaat isolohkoDuket vähiin, sen verta on kysyntä ollut rajua...
    Iso käsi, tulihan sieltä edes hennonvienokaino vastareaktio...
    Saipahan joku extrovertti tämänkin kinkku- & punkkuähkyn väsyttämät vatsamassat hyllymään...
    MAD (mean absolute deviation)
  17. #707
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Iso käsi, tulihan sieltä edes hennonvienokaino vastareaktio...
    Saipahan joku extrovertti tämänkin kinkku- & punkkuähkyn väsyttämät vatsamassat hyllymään...
    Ihan tylsyyttäni loin tämän joulukuvaelman Jos sillä sais edes pari pastamankelifriikkiä provosoitua mukaan joukkoon. Kivempaa kun olis pari koulukiusattavaa mukana ketjussa. Leivänpaahtimen värisellä ja Fiat Ritmon mittaristolla varustettua Taunoa ajavaa TurkuJuhnua ei lasketa.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  18. #708

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Parkuvan riemukkaat joulunaurut. Perspanolla raskaaksi saatettu pikkumonsteri joka jatkaa Duactin viitoittamalla tiellä ympätä läjään puolet kesästä kasassa kiekuva avantcardistinen apurahataideteos. Painii sarjassa "HD vai joku hyvin etäisesti petojen sukua sisäkantasiitoksen johdosta oleva"

    Ps. Pannaan hiukan mausteita tähän yhden asiantuntijan, yhden besserwisserin, parin Kotarifetistin ja muutaman irtosäkeen laulajan sekaoopperaan. Btw, alkaa muutes käydä vapaat isolohkoDuket vähiin, sen verta on kysyntä ollut rajua...
    Juu kyllähän tuo ducati on senverran sekavan näköinen häkkyrä että vielä kun lisätään siihen vielä odotettavissa olevat sähkövaikeudet niin se on siinä sit. Se on muuten niin että pitää täysin paikkansa tuo isolohkoDuken saatavuus kun ilmenny että power parts osienkin saamisessa on jotain pientä hankaluutta kovan kysynnän takia .
    Ultrafast KTM machine .
  19. #709
    Lainaa Dege kirjoitti Katso viesti
    ...että vielä kun lisätään siihen vielä odotettavissa olevat sähkövaikeudet niin se on siinä sit.
    Ei mitään, aja sinä tyytyväisenä itävaltalaisella, me muut ostettiin väärin

    Ps.
    Pps. Syksyn paras thread
    -06 Ducati 999s
  20. #710
    Lainaa Dege kirjoitti Katso viesti
    Juu kyllähän tuo ducati on senverran sekavan näköinen häkkyrä että vielä kun lisätään siihen vielä odotettavissa olevat sähkövaikeudet niin se on siinä sit. Se on muuten niin että pitää täysin paikkansa tuo isolohkoDuken saatavuus kun ilmenny että power parts osienkin saamisessa on jotain pientä hankaluutta kovan kysynnän takia .
    Sähkövaikeudet? Omaa kokemusta on sekä kotareista (2kpl) että ducateista (2kpl) kummastakin merkistä noin 66tkm. Kotareissa on ollut sähkövikoja, ducateissa ei ole ollut minkäänlaisia vikoja. Tällä suppealla otannalla en kyllä laittaisi niitä luotettavuusjärjestykseen. Enivei, kumpaakin merkkiä löytynee ensi kesänä omasta tallista.

    Hyvä että on erilaisia pyöriä tarjolla niin saadaan tänne hyviä kommentteja. Ja kannattaa väittää vastaan vaikka olisi samaakin mieltä, tulee parempi vääntö.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 27.12.2013 klo 23:33.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  21. #711
    Lainaa Dege kirjoitti Katso viesti
    Juu kyllähän tuo ducati on senverran sekavan näköinen häkkyrä että vielä kun lisätään siihen vielä odotettavissa olevat sähkövaikeudet niin se on siinä sit. Se on muuten niin että pitää täysin paikkansa tuo isolohkoDuken saatavuus kun ilmenny että power parts osienkin saamisessa on jotain pientä hankaluutta kovan kysynnän takia .
    Höpöhöpö Dege, italojen sähköongelmat loppui -90 luvulla kun magneti-marelli meni nurin ja siitä tuli pelkkä marelli... No okeij, Gen2 Tuono/RSV:ssä on kyllä staattoriongelmaa, mutta se on japsien (oliko joku nippondenso tmv) valmistama - toki Biaggion "sähköinsinöörien" speksaama...
    Ja uskokoon ken tahtoo, että powerpartsit on myyty loppuun... -niitä vaan ei oo diilerit ja maahantuojaorganisaatiot osanneet (= uskaltaneet) ennakkotilata, kun eivät oo uskaltaneet (ennakko)tilata sdr:kään kuin pari näyttelymopoa - ettei jää käsiin...

    Vähän lisää bensaa liekkeihin - kyllä toi muotoilu sdr versus italot (tuonot, monsterit, sf:t, brutalet jne...jne....) on kuin vertais 80-luvun volvon ja saabin muotoilua keskenään....
    MAD (mean absolute deviation)
  22. #712
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Olipa hyvä, että vastasit tähän niin muistin, että piti kommentoida sitä sun alustahöpötystä tuolla aiemmin kun oli ihan puuta heinää se.

    Väittäisin, että jos alusta säädetään hyväksi radalle pyörän omistajan painolle, on se hyvä kaikkialla, eikä säätöihin tarvitse koskea käytännössä ollenkaan. Kivireki ei ole hyvä alusta radalla. Mistähän tuollainen harhaluulo onkin tullut? Kivireki ei kyllä ole hyvä kadullakaan. Toisaalta myöskään löysä lulla ei ole hyvä radalla, eikä myöskään kadulla. Ainut tilanne milloin säätöihin tarvitsee koskea, on jos otetaan kyytiläinen pukille, muuten pärjätään niin radalla, mutkilla, touringissa kuin mukulakivillä kaivarissakin samoilla säädöillä. Noilla mukulakivillä se hipoalusta muuten saattaa olla jopa vakiota parempi kun on herkempi liikkeissään.

    Pidetään topicci hengissä.
    Meinaat ihan sitte ihan tosissas, että kun on mukavan pehmeä cruisailualusta/säädöt yksin ajossa
    tossa kadulla sekalaisessa pyörimisessä, sillä vedetään hyvällä tuntumalla kelloa turpaan
    radalla.... tai toisinpäin.



    Nyt ihan aikuisten oikeesti

    Se, että "pärjätään" on ihan toinen juttu .

    Puhumattakaan siitä, että pärjätään huonosti .

    Toisaalta.... minkä sille tekee, jos joku tykkää että tuntuu mukavalta
    pitää vaikka kolmen kilon pakastettua haukea hanurissa..... ei mitään.

    Ei se silti tee siitä "oikeata olotilaa"..... jolla kyllä pärjää... talossa ja puutarhassa.

    Nyt Nitrous... ihan aikuisten oikeesti .

    Jos niitä säätöjä on, niitä kannattaa käyttää just niin kun hyväksi näkee.
    Ei se todellakaan mene niin, että jos jonkun mielestä joku on "hyvä", mutta
    sille ei löydy mitään muuta katetta kuin oma näkemys ja mieltymys, mikä vitun
    tsingiskaani se on päättämään että vain se hyvä on se oikea "hyvä".... HÄH?
    "Kilvanajo" on sitten taas ihan oma...... kapeampi taiteenlaji.

    Tosin sielläkin näyttää joku ukko voittaneen armottoman määrän mestaruuksia
    "vääränlaisella alustalla"..... ja vielä ajamallakin "ihan väärin"

    Kai sitä sitten riittää joka hommaan yhdet rengaspaineetkin tolla logiikalla..... kun ne on "oikeat" .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  23. #713
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Meinaat ihan sitte ihan tosissas, että kun on mukavan pehmeä cruisailualusta/säädöt yksin ajossa
    tossa kadulla sekalaisessa pyörimisessä, sillä vedetään hyvällä tuntumalla kelloa turpaan
    radalla.... tai toisinpäin.



    Nyt ihan aikuisten oikeesti

    Se, että "pärjätään" on ihan toinen juttu .

    Puhumattakaan siitä, että pärjätään huonosti .

    Toisaalta.... minkä sille tekee, jos joku tykkää että tuntuu mukavalta
    pitää vaikka kolmen kilon pakastettua haukea hanurissa..... ei mitään.

    Ei se silti tee siitä "oikeata olotilaa"..... jolla kyllä pärjää... talossa ja puutarhassa.

    Nyt Nitrous... ihan aikuisten oikeesti .

    Jos niitä säätöjä on, niitä kannattaa käyttää just niin kun hyväksi näkee.
    Ei se todellakaan mene niin, että jos jonkun mielestä joku on "hyvä", mutta
    sille ei löydy mitään muuta katetta kuin oma näkemys ja mieltymys, mikä vitun
    tsingiskaani se on päättämään että vain se hyvä on se oikea "hyvä".... HÄH?
    "Kilvanajo" on sitten taas ihan oma...... kapeampi taiteenlaji.

    Tosin sielläkin näyttää joku ukko voittaneen armottoman määrän mestaruuksia
    "vääränlaisella alustalla"..... ja vielä ajamallakin "ihan väärin"

    Kai sitä sitten riittää joka hommaan yhdet rengaspaineetkin tolla logiikalla..... kun ne on "oikeat" .
    Luulis sun tuohon ikään oppineen ilman sitä kolmen kilon haukeakin, että luulo ei aina ole tiedon väärti.
    Kyllähän niitä säätöjä saa ruuvata laidasta laitaan jos haluaa, mutta aika harvassa on tilanteet, että isompia muutoksia tarvitsisi perusasetuksiin tehdä. Voit toki sivistää minua ja muita tämän topicin lukijoita ja kertoa, että mitä muutosta alustalle kannattaisi tehdä ja miksi kun siirtyy kadulta radalle ja sieltä mukulakiville, niin minä voin sen jälkeen kertoa, että mitä muutoksia (jos ollenkaan) tekisin itse vastaavissa tilanteissa.

    Mut ei sotketa noita renkaita tähän nyt, alkaa olemaan niin erilaisia renkaita valmistajilla, että pelkät Dunlopin paineet ansaitsisi oman topicin.
    Superbike #7
  24. #714
    [QUOTE=Motoristorante;6253514]Höpöhöpö Dege, italojen sähköongelmat loppui -90 luvulla kun magneti-marelli meni nurin ja siitä tuli pelkkä marelli... No okeij, Gen2 Tuono/RSV:ssä on kyllä staattoriongelmaa, mutta se on japsien (oliko joku nippondenso tmv) valmistama - toki Biaggion "sähköinsinöörien" speksaama... ]

    Multistrada 1200S jätti mut kahdesti aamulla parkkiin reissun päällä 10 tkm aikana ja sai lähteä. Se keyless-go aiheutti vaan harmia.
    Desmosedicistä meni latauksen säädin viime kesänä ja sekin on tyyppivika, peräkärryhommiksi meni kun akku tyhjeni.
    Nykyään kun elektroniikka lisääntyy niin hirvittää miten pelaavat vanhempana. Esim. 2006 mallin Audiin on mennyt jo 3000 Eur sähkö- ym.korjauksiin (satkun ajettu) tänä vuonna, pyörät on vielä vähän enempi kelien armoilla.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  25. #715
    Lainaa Dege kirjoitti Katso viesti
    Juu kyllähän tuo ducati on senverran sekavan näköinen häkkyrä että vielä kun lisätään siihen vielä odotettavissa olevat sähkövaikeudet niin se on siinä sit. Se on muuten niin että pitää täysin paikkansa tuo isolohkoDuken saatavuus kun ilmenny että power parts osienkin saamisessa on jotain pientä hankaluutta kovan kysynnän takia .
    Kyllä nuissa kottaraisissakin sähköongelmia on.. harvemmin tosin katupyörissä, mutta mettä mopojen sähköissä ja liitoksiss ainakin on parannettavaa
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  26. #716

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Höpöhöpö Dege, italojen sähköongelmat loppui -90 luvulla kun magneti-marelli meni nurin ja siitä tuli pelkkä marelli... No okeij, Gen2 Tuono/RSV:ssä on kyllä staattoriongelmaa, mutta se on japsien (oliko joku nippondenso tmv) valmistama - toki Biaggion "sähköinsinöörien" speksaama...
    Ja uskokoon ken tahtoo, että powerpartsit on myyty loppuun... -niitä vaan ei oo diilerit ja maahantuojaorganisaatiot osanneet (= uskaltaneet) ennakkotilata, kun eivät oo uskaltaneet (ennakko)tilata sdr:kään kuin pari näyttelymopoa - ettei jää käsiin...
    No kaikkia (kalliita osia) ei koskaan pidetä valmiina hyllyssä kun ne yleensä saa noin viikossa tilauksesta. Nyt taitaa olla vaan niin että kun on uusi juttu niin on ollut yllätys tuo kova kysyntä.

    Lainaa mattipoeka kirjoitti Katso viesti
    Kyllä nuissa kottaraisissakin sähköongelmia on.. harvemmin tosin katupyörissä, mutta mettä mopojen sähköissä ja liitoksiss ainakin on parannettavaa
    Kurapyörissä nuo liittimet joutuu varmaan hieman kovempaan röykytykseen ja alttiiksi jatkuvalle kosteudelle. Noo on mun yhdessä kotarissa (690 sm)ollut kerran matkan pysäyttävä sähkövika nimittäin polttoaine pumppu kieltäytyi toimimasta ja syykin löytyi kun sen otti tankista pois. Siinä luki Made in ............Italy.


    Muotoiluhan on kotarissa mielestäni enemmän race kuin noissa ducatin monstereissa jotka muistuttavat jotain nykytaiteen putki ja johtohässäkkää kahdella pyörällä.

    Alustalle ei tossa uudessa tartte tehdä muuta kuin kiertää säätö nupeista sporttiin niin se on loistava jos se on tehty noin 75-80 kiloselle kaverille,mutta sehän selviää ens kesänä sitten kun on ajellu sillä muutaman tuhannen verran kilsoja alle.
    Ultrafast KTM machine .
  27. #717
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Höpöhöpö Dege, italojen sähköongelmat loppui -90 luvulla kun magneti-marelli meni nurin ja siitä tuli pelkkä marelli... No okeij, Gen2 Tuono/RSV:ssä on kyllä staattoriongelmaa, mutta se on japsien (oliko joku nippondenso tmv) valmistama - toki Biaggion "sähköinsinöörien" speksaama...
    Ja uskokoon ken tahtoo, että powerpartsit on myyty loppuun... -niitä vaan ei oo diilerit ja maahantuojaorganisaatiot osanneet (= uskaltaneet) ennakkotilata, kun eivät oo uskaltaneet (ennakko)tilata sdr:kään kuin pari näyttelymopoa - ettei jää käsiin...

    Vähän lisää bensaa liekkeihin - kyllä toi muotoilu sdr versus italot (tuonot, monsterit, sf:t, brutalet jne...jne....) on kuin vertais 80-luvun volvon ja saabin muotoilua keskenään....
    Harva yrittäjä alkaa pitämään varastossa yhtään mitään jos ei ole pakko.

    -Matti
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  28. #718
    Lainaa mattipoeka kirjoitti Katso viesti
    Harva yrittäjä alkaa pitämään varastossa yhtään mitään jos ei ole pakko.

    -Matti
    Toi on kyllä melkoisen totta, isossa varastossa on melkoisesti nappulaa kiinni.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  29. #719
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Toi on kyllä melkoisen totta, isossa varastossa on melkoisesti nappulaa kiinni.
    On. Eikä siinä ole mitään järkeä
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  30.  
  31. #720
    Kiitos foorumilaisille tämän threadin kirjavasta juupas eipäs väittelystä.
    Niille ketkä pyörän ovat jo oikeasti tilanneet, tässä olisi vaihtoehto orkkis putkistolle.


    http://www.austinracing.info/mall/pr...PERDUKE%201290

    P.S. Uusimmassa Superbike-lehdessä kehuttiin S1000R:ää melko vuolaasti. Enemmän tehoa alle 9000rpm kuin RR:ssä, ja mittaristossa rutkasti uusia ominaisuuksia. Elektroniikan toiminta oli viimeisen päälle..
Sivu: 24 / 89:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1422232425263474 ... ViimeinenViimeinen