Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Onhan ne hienommat ja ehkä muutaman sata grammaa kevyemmät. Mutta onko oikeasti käytössä mitään eroa, jossain oli mainintaa pienemmästä kitkasta putkissa koska puristus tasaisempi/tarkempi? Husabergissä mulla näyttää olevan saman näköiset koneistetut ilman eloksointia mutta en tiedä onko ne billetistä vai valetusta aihiosta koneistettu, ei kai noista oransseistakaan tiedä?
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Vakiotkin voi varmaan muuttaa uudelleen anodisoimalla oranssiks mutta niistä ei tule yhtä näyttäviä. Billeteistä saa aina loistavat ku ovat parempaa (anodisoitavampaa) alumiinia. Epäilempä että noihin muihin ominaisuuksiin merkitys on vähäinen. Kestävämpi kylläkin eli jos ajaa auton perään niin ainakin oranssit billet T-kappaleet voi säilyä kunnossa.
Ultrafast KTM machine .
Billet nimitys tulee valetusta aihiosta, joka on yleensä neliön mallinen. Voi olla pyöreäkin. Bloom on toinen käytetty käsite sama kuin billet, mutta esim. leveämpi kuin korkea eli kuitenkin suorakulmainen. Jos billet on pursotettu esim pyöreä niin silloin se saattaa olla lujempaa alumiinia kuin valettu, koska materiaali muokkautuu pursottaessa. Muuten valettu osa on ihan samaa periaatteessa kuin billet. Mutta voihan se billet olla seostetumpaa tai muuten erilaista alumiinia, joita muistaakseni on kahdeksaa sarjaa. Sen valetun osan voi lämpökäsitellä ja koneistaa aivan yhtä hyvin kuin billetistä tehdyn, samoin anodisoida. Aluksi ajattelin, että olisi hienot nuo oranssit t-kappaleet, mutta jos niissä ei ole mitään suurta eroa tavallisiin niin 500+ Eur on aivan liikaa. Samalla rupesin miettimään, etten edes tykkää noista nestekuppien oransseista bling-bling kansista, turhaa krääsää mitä tulee myös Kiinasta.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Kuulostaa vähän hassulta, että ympärikoneistetulla ja tarpeellisesta paikasta koneistetulla kappaleella olisi suurta toiminnalista eroa. Samalla tavalla ne iskarin kiinnitykset on koneistettu oli aihiona sitten umpimöykky tahi lähes valmiiseen muotoon valettu aihio. Koneistamalla tietty saadaan kiva pinnanlaatu ja pystytään tekemään terävämpiä muotoja sekä voidaan kevennellä kappaletta ylimääräisillä reijillä. Tuo keveys on varmasti se mikä noissa kolmioissa maksaa. Pitäisi kyllä ihan piruuttaan kysäistä, että paljonko tollasten koneistuttaminen kotomaassa maksaisi. Alu on kuitenkin aika helppo materiaali tuota ajatellen.
Superbike #7
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Bomber lehden koeajossa mainittiin että ajomoodit+asetukset saa naputella vehkeeseen joka jumalan käynnistys. Vaikuttaa tuskaselta systeemiltä jos ei pysy muistissa. Aivan turhaa kikkailua. Taustalla tietty se jos kaikki hallinnat pois ja seuraavana hyppää toinen kuski puikkoihin, niin vaarallistahan se olis. Ärsyttäis kyllä suunnattomasti käydä jossain kahvilla ja sitten räplätä taas asetukset uusiksi. Ei kai se sellanen voi olla. Jää multa ainakin kauppaan jos on moinen...
Triumph Speed Triple 1050, 2008
Ex.Triumph Street Triple 675, sen varasti joku piripää ja ajoi shikaanissa lunnaiksi. Ja lopulta jäi kaveri kiinni muissa rötöksissä.
Modernin turvallisuustekniikan, johon keulimisen-, sutimisen ja jarrujen lukkiintumisenestot kuuluvat, peruajatuksena on se että ns. "factory setting" takaa niiden päällä olon aina kun laite startataan ja lähdetään liikkeelle. Minunkin mielestäni se saattaa ajoittain olla turhauttavaa mutta turvallisuuden nimissä ainut oikea ratkaisu. Mikään näistä asetuksistahan ei varsinaisesti vaikuta siihen että pakeneeko peli vai ei mutta oletusarvona yksikin unohdus niiden poiskytkennästä voi olla kohtalokas näillä teho/painoyhdistelmillä.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
voi olla melko kypsä jossain ratapäivällä jos asetukset nollautuu joka kerta. Mutta kuten b magazinen artikkelissa mainittiin, sinne tulee joku plugi, joka pitää asetukset.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Osaisko joku arvioida että paljonko ylivuotinen malli maksaa vuonna 2015? Olettaen että niitä jää yli![]()
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Esimerkiksi Aprilia RSV4 muistaa aina viimeisimmät asetukset, eikä joka kerta tarvitse näpytellä mieleisiä säätöjä. Sitten jos luistonesto on kytketty pois, näkyy se mittaristossa (varoitusvalo vilkkuu koko ajan). Ihan toimiva systeemi minusta. Toisaalta taas keulimisen eston poiskytkeytyminen näkyy vähän monimutkaisemmin...
Näin juuri. Käyttäjän näkökulmasta paljon parempi vaihtoehto on, että järjestelmä säilöö ne omat asetukset talteen eikä aina tarvitse räpälätä omia asetuksia uusiksi. Toisaalta turvallisuus seikat ajavat käytettävyyden ohitse mutta taas toisaalta kuinka todennäköinen skenaario on se, että kokoajan pyörää lainataan aina jollekkin muulle kun omistajalle itselleen.
Työssä näitä käytettävyys ja turvallisuus seikkoja (ohjelmisto) vähän pitää pohtia joten siksi tälläisiä ajatuksia.
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Ajo moodeista ainoastaan tuo kaikki säädöt pois lakkaa toimimasta kun pyörä sammutetaan. Muut säädöt kyllä pysyy säädöissään vaikka virran katkaisee . Näin ainakin adventuressa säädöt toimii.
Tuo T-kappale taitaa olla nykyään painevalettu muotoonsa ja viimeistellään muotoonsa valun jälkeen. Billet osa koneistetaan möykystä T-kappaleeksi ja kummatkin on anodisoitaviksi kelpaavia mutta Billetistä tulee paremman näköinen .
Ultrafast KTM machine .
Kokonaan koneistetuilla kolmioilla voidaan vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin ja ylipäätään pyörän käyttäytymiseen. Kun kolmiot sopivasti joustaa vähenee etuputkien taipuminen ja jousitus toimii herkemmin. Etenkin crossipuolella käytössä.
RC8R 2012
EnduroR 2013
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Tuli sitten tilattua tuo oranssi 1290 Superduke. Saas nähdä sitten ensikesän puolella minkälainen Beast se on oikein käytännössä on. Hyvältä tuo ainakin näytti kun sitä tuolla Bike Worldin tilaisuudessa tutkaili.
Ultrafast KTM machine .
Siis pysyikö näpeissä vai lähtikö heti käsistä .![]()
Ultrafast KTM machine .
Yamaha FZ1-S -09 / 2013 ->
ex. Kawasaki ER-5 -04 / (2011-2012)
ex. Cagiva Freccia 125 C12R Lucky Explorer -90 (1997-1998)
ex. Suzuki PV50 -94 (1995-1997)
Lueskelin Performance Bikesin testin. Yllättävän paljon nostivat esiin huonoja seikkoja kun yleensä aina hehkutetaan kaikkea. Mutta onko siis todellakin näin, että etujousien esijännitystä ei voi säätää?
Toinen mikä osui silmään oli elektroniikan taipumattomuus muille kuin OEM renkaille. Eli pyörälle ei voi "opettaa" tai kalibroida muita rengaskokoja. Tietysti marginaalinen juttu, kun useimmat renkaat on samanlaisia pyöreitä ja mustia, mutta jos haluaa kokeilla eri profiilikokoja niin luistonesto saa väärää tietoa koska rengaskoko on muuttunut. Samoin jo rengasmerkin vaihto voi tehdä saman tilanteen kun on eroja niidenkin välillä. Mutta eikös tällä ajeta ilman elektronisia apulaitteita
Mutta vähän jäi sellainen kuva pb:n testin perusteella, että on taas tehty hieno laite, jossa sitten kustaan muutamat (simppelit) yksityiskohdat, jotka ainakin omalla kohdalla latistaisi tunnelmaa. Etenkin kun hintalappu on tuolla tasolla...
Viimeksi muokannut: Turder; 25.11.2013 klo 15:52.
Varmaan tarkoitit jousen esijännitystä? WP tuskin edes tekee keulaa jossa vaimennukset eivät olisi säädettävissä. Ymmärrän oikein hyvin esijännityksen pois jättämisen. Eihän esim missään crosseissa ole säädettävää esijännitystä. Vieterit eivät paljoa maksa ja eri kokoisille kuskeille se on paljon parempi tapa saada alusta toimimaan, kuin esijännityksellä fuulaus.
Tuota rengasasiaa en oikein miellä. Renkaan kulutuspinnan muutos elinkaaren aikana on halkaisijassa varmaan 12mm, eli orkkiskumillakin kehäpituus muuttuu vajaa 40mm. Luulenpa että tässäkin kompuutteri kalibroi itsensä aina kun liikkeelle lähdetään. Eikä kehämuutoksilla ole käytännön merkitys eri kumimerkkien välillä. Pito, mjoo. Kyllähän esim aiemman bemarini boksiin olisi saanut eri kumeille ohjelmia. Hyvin silläorkkisboksillakin pääsi B superbiken kärkipään vauhtia. Tätä vasten en jaksa uskoa että tässäkään mikään pakko on eri seokselle aivolaatikkoa kalibroida.
En epäile etteikö PB:ssä noin lue, eli en kiistä sinua vaan PB:n kirjoituksia.