rc8r moottori sietää mielestäni pieniä kierroksia paremmin kuin 990 moottori. Varmaan twinspark osaltaan vaikuttaa, mikä lienee myös 1290:ssa. 1190:llä, piikkiä pienemmällä eturattaalla voi keulan nostaa kakkosella kaasulla 2500rpm tuntumasta ja rajoitin pudottaa hieman yli 150 vauhdissa. Vaikea kuvitella fighteriä moottorilla missä ei ole ruttua alakierroksilla, ainakaan omassa ajossa.
RC8R 2012
EnduroR 2013
Olen nyt ladannut kolme testiä tästä, viimeisin oli PS. Kaikissa on kehuttu tämän olevan sivistynein Kotarin moottori alhaalta ikinä ja vetää puhtaasti heti. Yhdessä testissä kehuttiin, että kaksi vaihdetta riittäisi. Nokat taisi olla samat kuin RC8, mutta kansien kanavat pienehköt esim. suhteessa Panigaleen eli menty eri filosofialla.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Puoliofftopic. Aika samantyylisellä koneella tuli Buellilta uutta kamaa http://www.erikbuellracing.com/motorcycles/ebr1190rx/
Triumph Street Triple
Menee pahasti offtopicin puolelle, mutta jos tuo Buelli ois tehty v. 2000-2004, niin ois voinut myydäkin ulkonäöllisesti.
Mutta tämä uusi suurherttua on kyllä himoittava laite. Tuohon kun lataa tiukemmat välitykset, niin aika hassu peli. Sen kun ei kuitenkaan tarvitse kulkea paljon yli 200.
?
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Kaikki ovat ilman vertailua tyyliin first ride report, mutta PS kuski oli ajanut 1000 km maantietä ja 500 km radalla. Siinä saa jo aika hyvän käsityksen pyörästä.
En laita kovin paljon painoa testeille, mutta kyllä niistä ilmenee esim. nykiminen tai alustan toimimattomuus. Kaikki testaajat ovat olleet yllättyneitä pyörän hyvästä käytöksestä.
Uskalsin tilata pyörän jo tietämättä siitä mitään muuta kuin, että se on Duke ja V2 1300cc. Siis ulkonäkökään ei olisi ollut este. Sen verran vahva on luotto KTM:ään ja Ducatilta ei ole tulossa vastaavaa. BMW:n uusi R Nine T on kyllä hieno pyörä, mutta eri käyttötarkoitukseen. KTM 1190 Adventure oli jo aika mahtava kone ja sekin pyörä aiheutti melkoisen kuumeen.
Nyt on kyse siitä paljonko raskii ostaa varusteita siihen. Jos se ei olekaan niin mieleinen, että jäisi pitkäksi aikaa vaan lähtee vaihtoon niin palikoista ei kuitenkaan saa myydessä mitään. Toisaalta jos olisi järkevä odottaisi koeajoa tai jopa ensimmäisen vuoden lastentautien korjaamista.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sori, ei ollut tarkoitus.
Onhan tuon mallin tuono kyllä muuten aika maukas ajettava. Itse ajaisin melkein ennemmin sillä kuin vanhalla SD:llä. Ja on minun makuun kyllä tuo 990-kotarin pannukin erittäin vajavainen. Ei ymmärrä sen ylistystä.
Tämä uusi motti sen sijaan vaikuttaa aika kiehtovaltatapaukselta nakupyörään...![]()
Supermoto
Ja siinttä hintatietoa: http://www.visordown.com/motorcycle-...ced/23771.html
Suzuki B-King 2016-
Kawasaki Z750 2004-2016
Uudessa pannussa on aivan varmasti voimaa riittävästi. Sitä, jonka sen hankkii, tulee kiinnostamaan kuinka lineaarista ja ennustettavaa voiman tuotto on, ja lisäksi kuinka herkäksi ja säädettäväksi kaasuvaste saadaan jo tehtaalta. Uutisten perusteella on onnistuttu.
Säätämällä/ palikoiden vaihdolla tuosta saa aivan varmasti just sellaisen kuin haluaa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Huipputeho on hyvällä tasolla tehtaan vakionakuksi...
Eniten kuitenkin kiehtoo tuossa motissa se, että nyt pitäisi olla jo kohtuullisesti vääntö/tehoa riittävän leveällä kierrosalueella, eikä niin kuin vanhemissa vajaamukisissa joissa käyttökelpoinen kierrosalue jää turhan kapeaksi ja huipputeho laimeaksi.
Supermoto
Tuono on ainut pastamankeli mitä voisin edes ujosti ajatella mutta missä lie vika kun ainakin mä olen saanut niitä "vanhan 990:sen" kanssa odotella aina, radalla ja mutkilla...
BACK TO BUSINESS !
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Takaisin businekseen... Jos nyt miettii sekalaista katuajoa ja radalla piipahtelua, niin syy hankkia kilokyykky pienenee koko ajan. Tuli eilen yhdessä keskustelussa esille. Näissä nykypeleissä on motit, alustat, jarrut ja muut vermeet sen verta vimpan päälle, että ihan hirvittää. Nyt on tarjolla:
1290 Duke
990 Duke
Speed Triple R
Street Triple R
Brutale eri kokoisina
Streetfighter eri kokoisina
V4 Tauno
Z1000/ 750
CB 1000R
(Yamahalta FZ1 & FZ8 plus tämä uusi tulokas MT)
Tulossa on:
uus Z1000
Puimurin S1000 RR:stä nakuversio
Unohtuiko jotain?
Asiat eivät olleet ihan näin hyvin viistoista vuotta sitten. Noista yllä mainituista sitten kunnon shoot out testi, jossa on mutkat, radat, stuntit, mitä vain testaajan mielikuvitus keksii, ja MP-pornoa syntyy sivukaupalla. On kuluttajalla varaa, mistä valita.
Edit: Se miten tämä liittyy aiheeseen on, että uusi Duke näyttäisi avaavan uuden sivun jatkumolle tehdasfaittereita, samoin kuin S1000 RR teki kyykyille.
Edit edit. Tietty painavin syy hankkia kilokyykky tai minkä muun tyyppinen mopo tahansa säilyy edelleen: jos haluaa sellaisen![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Lehdistö on Malagassa testaamassa.
0-200 kmh vetoja videolla;
http://youtu.be/rVurRswwWxc
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
^Onko tossa joku sisäänajomoodi päällä vai mikä kun rajotin ottaa jo kymmpitonnissa? Eikös sen pitäny kiertää 12000? Mut keula vaikuttaa aika pirun kevyeltä.![]()
Superbike #7
Aika harvassa taitaa olla ne kuskit, jotka uudella mopolla ekalla kokeilulla pääsee lähellekään optimia. Jos tuo on yhtään samanlainen kuin vanha duke lähtöjen osalta niin parhaan lähdön saa kun kierrokset on suht matalalla (3000-4000rpm) kun kytkin ottaa kiinni. Tällöin kärsii antaa huomattavasti enemmän kaasua ilman, että keulii liian hätäisesti, eikä kytkintä tarvitse luistattaa kuin hetken. Nyt tuossa videolla antaa lähtöjengaa kuin rivikoneelle.
Superbike #7
Adventure 1190 nollasta sataseen 3.8 . Ihan ammattilainen ollut asialla ja suomalainenkin . Eli kyl tuo Beast vielä paremmin lähtenee.
Ultrafast KTM machine .
tohon toimiva shifteri ja elektroniikat pois päältä niin eipä ole kummoinen temppu kipata selän kautta ympäri isommissakaan vauhdeissa![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??