Yhden renkaan kohdalla sen vaikutus on olematon, eikä selitä miksi rengas maksaa Suomessa 160€ Saksan 85€ sijaan. Monenko renkaan ALVit siitä yhdestä renkaasta pitäisi maksaa?
Yrityshän ei tietenkään halua maksaa asiakkaaltaan perimää ALVia verottajalle, siksi on vähennykset. Kun yritys ostaa sen HD:n renkaan irroittamiseen tarkoitetun voimavääntimen, voi yritys vähentää sen hankinnan. Yrityksen kannalta on tietenkin huonoa verosuunnittelua, ellei ole mitään vähennettävää.
https://reissu.org
Markkinataloudessa asiakas on henkilö jolla on tilapäisesti mun firman rahat hallussaan, se että verottaja vie osansa ei ole asiakkaan pääsärky. Ja pitää muistaa että aina joku yrittäjä löytää sen viisastenkiven, ALVista riippumatta![]()
- slipping and sliding since 1982 -
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Yrityksen kannalta on tietenkin huonoa verosuunnittelua, ellei ole mitään vähennettävää.[/QUOTE]
Niin tai jos ei ole mistä vähentää![]()
Mietitääs...
Miks mää tilaan kamat ja rojut ulkomailta..?
-> perse auki, kroonisesti. Jos haluaa harrastaa mopoilua, on pakko olla tarkka rahoistaan.
Jos kuussa jää touhutonni käytettäväks laskujen jälkeen, ei sillä kovin juhlita.
Vai meinaattako että mää iha omasta tahdosta ja huvista ajan 16 vuotta vanhalla prätkällä, ja harsin sitä kasaan parhaani mukaan?
Joka hiton kolikko on tärkeä.
Kyllähä seki tilanne mulle kelpais, et mää kaarran alan puljuun, kerron mitä haluan ja vetasen platinareunasella Amexilla sen ikävän maksuvelvoitteen...
Eiku...
Öö...
Just tätä ei oo hyllyssä... Eikä varastossa... Eikä oikeastaan ees ny jakseta tilata... Ja tää kauppa on menossa kohta kii, voisitsää tulla joskus toiste... Tai oikeestaan, älä tuu kyseleen hankalia, varastotiedot näät netissä...
Vai onko helpompaa tunkata ehtoolla perse koneen ääreen ja selata vähä intternettiä. Ja tehä hintavertailuja.
Ja tilata sitä kautta.
Kypärän ostin kotosuolesta, kun oli viiminen kappale ja riittävät alennukset.
On eri asia maksaako ruukku 399e vai "anna satku, niin se on sun".
Sillä 299e:llä saiki sitte uudet gummit, ketjut ja rattaat, huolto-osat ja rikkoutuneen katteepalasen (purkuosa). Jäiki muute muutama kolikko.
Joo. En ostanu hiluja kotimaasta...
Se oli jo rikki...
Käytän nettiä, kivijalkoja, romuttamoita, frendejä jne.
Summa summarum: Money talks and bullshit walks
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Eiköhän se homma ole niin että kuluttaja maksaa tasan tarkkaan kaikki ne keskivertoyrityksen maksamat 19 veroa ja veronkaltaista maksua. Ongelma tietysti on se ettei se kuluttaja enään halua maksaa niitä veroja ja se näkyy huonona yritysten kilpailukykynä ja YT-neuvotteluina.
Huvittavinta oli se kun eräs paperitehtaan sisäänostaja tuumaili että Kiinasta saa saman pumpun 30 % halvemmalla. No, tilataanhan meille lavallinen paperia Kiinasta kerran vuodessa ja se tulee 50 % halvemmaksi kuin kotimaiselta tukkurilta. No, nyt paperi tehdasta ei ole mutta me myydään laatupumppuja Kiinaan!
Eli yritän vain sanoa että tämä koko ketjun voisi ohjata Jutta Urpilaiselle. Ja niille, joiden mielestä kannattaa tilata sieltä mistä halvimmalla kannattaa miettiä että miksi heillä ei ole varaa ostaa kotimaasta? Työtön? YT? Korkea verotus? Olisiko niillä jotain yhteistä...
Tää on kyllä niin totta. Luulen että monesti etsimäni kama olisi Suomesta jostain ostettavissa mutta kun ei sitä nää missään eikä todellakaan jaksa alkaa soittelemaan purkaamoita tai muita kauppoja läpi (jossa joku väsyny äijä vastaa ja toteaa että en oo just nyt mestoilla ja ehkä on ehkä ei.) Sivuilta voi löytyä just joku kuppanen räppäsy että pyörä on tullu purkuun mutta sitten valikoimaa selatessa joutuu toteamaan että osat on ilmeisesti haihtunut savuna ilmaan tai purku on suoritettu niin kovakouraisesti että ehjää kamaa ei vaan jää... Helpompi naputtaa selaimeen joku .de päätteinen sivu ja poimia tavara sieltä.
Toinen asia on tietenkin aukioloajat. Kaikki ei voi käydä kesken työpäivän ostoksilla. Tossa nettipuolessa olisi kyllä paljon petraamista noilla myyjillä.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Mitä mitä... ennen devalvoitiin, mutta tänään... eh... ei onnistu. Vaaditte siis sisäistä kulujen karsintaa... eli toisin sanoen kaikkien palkkojen alennusta ja sisäistä devalvaatiota. Siitä sitten ehdokkaaksi, kun on teemakin valmiina.
Mä ajattelin pyrkiä vaatimalla rahaa...ööö... lapsille... niin ja teidän rahaa nimenomaan.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Yllättävän paljon (vaikka ei yllätys olekaan) on kommentointia "yrittäjän asenteesta ja käyttäytymisestä"
hänen hoitaessaan businestaan.
Monet kommentit ovat myös ihan perusteltuja.... kaikessa karmeudessaankin.
"Konsevatiivisuus" on hyvä mutta vaarallinen arvo/asia, joka saa helposti suorastaan naurettavia
ilmentymiä.... tavalla jota voisi jo kohtuudella tulkita suoranaiseksi tyhmyydeksikin.
Yrittäminen on asia joka kuuluu liiketoimintaan,mutta perinteisistä sananparsista
huolimatta yrittäjää "laitetaan" monelta suunnalta "juuri sinne" siinä suhteessa kun
noiden kahden asian painopiste liukuu liiketoiminnasta siihen yrittämisen puolelle.
Fifty-sixty ja elämä on ihmisen parasta aikaa, joo mutta.....
"Liiketoiminta", innovatiivisuus, joustavuus ja muuttuviin tilanteisiin reagointi (sopeutumiskyky)......
plus muutama muu asia...... sitten vasta alkaa olla sijaa (edellytyksiä)sille "yrittämiselle".
Laajemmin tarkastellen suomessa lähtökohtina "yrittämiselle" on enemmänkin kova työnteko,
innostus johonkin asiaan ja peräänantamattomuus...... vielä lankulla seisoessakin.
Erittäin hyviä arvoja, sitä ei kenenkään pidä kieltää, mutta ne eivät sellaisenaan ole
sama kuin kannattava liiketoiminta..... vaikka näin sen unen moni näkee.
Asia kun oikeasti konkretisoituu ryminällä..... aina, joka paikassa ja tavalla....
siinä vaiheessa kun markkinoilla "joudutaan" todelliseen kilpailutilanteeseen.
PK-yrittäjällä tilanne on siinä mielessä vielä kusisempi kuin "vanhan tai ison rahan" busineksillä,
koska "tien tasoittaminen" esim. öööö... "yhteiskunnallisen vaikuttamisen" keinoin ei ole juurikaan mahdollista.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Juuri näin. Jos ei täällä sääntelyn ja holhouksen luvatussa paskamaassa saa muutenkaan itse päättä kuin korkeintaan joka kolmannesta eurosta, että mihin sen käyttää, niin kyllä todellakin käytän sen harkiten. En todellakaan koe että olisi minun vastuulla maksaa vasemmistopuolueiden ja ay-liikkeiden tekemistä virheistä.
Virkamieskoneiston ja byrokratian pyörittämiseen, sekä sossuloisten luksuksen ylläpitämiseen. Sillä pitäähän esim rikollisilla olla puitteet samalla tasolla, ellei paremmalla, kuin keskivertokansalaisella...
ZX-10R '06
Exät: YZF-R1 '08, ZX-6R '03, Z1000 '03 Husqvarna TC 450 '04
Varmaan näistä pikkuliikkeistäkin saisi hintaa edes hiukan siedettävämmälle tasolle, jos jaksaisi notkua siellä marmoritiskin ääressä kauppiaan kyllästymiseen asti. Nurkkaliikkeet ovat jääneet tästä maailman kehityksestä auttamattomasti jälkeen. Se asiakaskunta, joka ei selaa webbia eikä vertaile tuotteita ja hintoja, on hupenemassa hyvin pieneksi.
Verkkokauppa.comin menestyksen salaisuus osittain on se, että varastosaldot ovat heti kaikkien nähtävillä, tuotteet tilattavissa ja toimitukset nopeat. (Näin jos tuotetta on hyllyssä) Webbisivut olivat jo alusta lähtien selkeät ja helpot käyttää. Tilausprosessi on hyvin pitkälti automatisoitu, eikä itse myynti syö resursseja.
Mopomaailmaan tarvittaisiin siis Motonet-tyylinen kauppa, jossa hinnat saldot näkee suoraan netistä. (Motonet sinällään on jo pyrkimässä tehokkaalla konseptillaan pikkukauppojen alueelle) Kaikkea ei Motonetinkään varastossa ole, mutta tilauksille saa heti tiskiltä tarkan toimituspäivän.
https://reissu.org
Jos kommentois jotain omia huomioita aiheesta yleisesti.
En ainakaan itse näe kotimaisella mp-kaupalla järin ruusuista tulevaisuutta. Syynä Suomen kallis kustannusrakenne (verotus)
Meillä vain on yksinkertaisesti niin järjettömän monta elätettävää per yksityisen alan veronmaksaja ettei täällä kannata mikään laillinen liiketoiminta kohta.
Lisäksi alan kannattavuutta syö lyhyt sesonki/kallis polttoaine (kalliisti verotettu)
Itse tilaan lähestulkoon kaikki osat ulkomaisilta toimittajilta, öljynsuodattimista lähtien.
Oma ostokäyttäytyminen on suurelta osin seurausta poliitikkojen huonosta talouspolitiikasta. Viimeisenä naulana arkkuun oli tuo alvin nosto 24% Laskeskelin että pelkästään tuolla alvin erotuksella olen säästänyt yhden takarenkaan hinnan tämän kesän rengaskaupoissa.
Aihetta sivuten. vertailin hintaa hyvin suomalaiselle tuotteelle, joka on varmasti tehty suomessa. Fiskarssin kirves X25 Hinta Suomesta ostettuna kotiin toimitettuna Suomeen 64 euroa. (http://hintaseuranta.fi/tuote/fiskar...FYSV3godo0sAmg)
Sama jenkeissä toimitettuna kotiin jenkkeihin, hinta muunnettuna euroihin 29,57 Tuokin kirves on sinne rahdattu suomesta, ja rahti on pois myyjän katteesta. Eikä tuota vieläkään ilmaiseksi myydä. (http://www.amazon.com/Fiskars-7854-X.../dp/B00004SD7B)
Saas nähdä kuinka surkeaan jamaan tämä Suomi ajetaan huonolla politiikalla ennen kuin jotain on pakko tehdä![]()
ZX10R -08
S1000RR -11
Tässä keskustelussa on pari seikkaa mitkä eivät ole tulleet esiin.
A) MP-alan myyntisesonki Saksassa on 6kk, Suomessa kolme. Lähtekääpä kaikki kiertämään MP-liikkeitä tähän aikaan vuodesta niin huomaatte että aika hiljaista siellä on.
B) Verrataan keskenään kaikkein halvinpia Saksalaisia verkkokauppoja ja Suomalaisia kivijalka liikeitä. Ompa yllätys että hinnat ovat erilaiset kun kustannus rakennekin on aika eri. Sitä paitsi Saksassakin kivijalka liikkeet ovat helisemässä samojen verkkokauppojen paineessa.
Kyllä ALV, palkan sivukulut ja työn verotus ovat melkoinen murhe joka alalla. Pitäisi pikkuhiljaa ymmärtää, ettei meillä ole varaa pitää yllä tätä kaikkea, vaan jostain pitäisi hyvinvointivaltiossa leikata. Ei tämä maa pyöri pelkillä hoitoalan ihmisillä. Toisaalta kohta on eduskuntavaalit taas, niin järkevämpi ottaa lisää velkaa kuin leikata, jotta puoluekannatus ei romahda ensi vaaleissa.
Eiköhän se alempi palkka ole jo saavutettu etu ?
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Takuun alainen Honda vaihtui kahteen 90-luvun Hondaan huonojen huoltokokemusten ja korkeiden hintojen sekä huonohkojen palveluiden vuoksi .
Kotikorjaamossa pidetään kalusto kunnossa ja kulutusosat taas löytyy mm. Motonetisa ,Louisilta ja loput romppeet pitkin maailmaa ,kiitos Paypallin ja Ebayn
Paitsi että merkkiliikekkin sai muutaman roposen vaikka osat olivatkin Belgiassa ja kahden viikon toimitusaika.
Triumph Tiger 800 XRX
Ryhdikästä ja omanarvontuntoista asennetta yrittämisessä edustaa parhaimmillaan
perisuomalainen yrittäjän ajattelutapa:
Parempi olla myymättä yhtään mitään kalliilla kun painaa tavaraa maailmalle
hieman halvemmalla.
Tiedä sitten missä se persnettoraja aina milläkin kohtaa oikeasti kulkee, mutta
niin tiukasti on moni yrittäjä vuosien kuluessa pitänyt kiinni em. periaattesta
että taitaa osaltaan olla oikeasti vaikea päästä eroon vanhoista.... nykyaikana aivan fataaleista tavoista.
Aikanaan.... kun oli enemmänkin kyse siitä, että jotain jostain sai, niin tulihan se poka
sitten uudestaan käymään..... hattu toisessa ja raha toisessa kädessä.
Sitten tuli uusi aika, uudet kujeet.... ja homma toimii:
"Pidä saatana tunkkis", sitten mennään himaan ja tilataan puoleen hintaan kotiovelle.
Tästäpä tuleekin mieleen, miten nämä "kotimaiset" tukkurit istuvat ja vaikuttavat yksittäisten
kauppiaiden "kurjuuteen" ?
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Minun kohdallani homma menee suunnilleen niin että jos paikallinen kauppias kertoo että tuote on tilattava niin kauppa on menetetty. Jos tilata tarvitsee niin sen voin tehdä itsekin ja tavara tulee kotiovelle mistäpäin maailmaa milloinkin. Ja useinmiten nopeammin kuin paikalinen kauppias sen pystyisi toimittamaan. Tämä on johtantut siihen että mp-kamasta 90% tulee maailmalta. Ja vähintäänkin kolmasosaa halvemmalla kuin täältä.
Ikävä kyllä raha on se joka ratkaisee. Olemme osa eu-sisämarkkinoita ja en näe mitään syytä tukea sen enempää suomalaista kuin saksalaistakaan kauppiasta, se voittaa joka myy haluamani tuotteen kokonaiskustannuksiltaan halvimmalla.
Kansantalouden näkökulmasta tämä ei ole oikein mutta nykyisessä maailmanjärjestykessä se vaan menee näin.
Asun paikkakunnalla, jossa ei ole minkäänlaista mopokauppaa. Lähimmät sijaitsevat 50km päässä. Netistä on helppo etsiä tarvittavia tuotteita ja verrata hintoja. Toimituksetkin tulevat kotiovelle muutamassa päivässä. Jos menen pyörähtämään fyysisesti jossakin liikkeessä ostattelemassa vaikka kypärää tai ajokenkiä, sopivaa mallia / kokoa ei löydy. Eli tilaan jostakin sopivasta nettikaupasta.
Renkaita tai iridium-tulppiakin saa niistä huomattavasti halvemmalla. Renkaita menee helposti pari sarjaa kesässä ja säästö on sen mukaista.
Viimeksi muokannut: Henry67; 04.10.2013 klo 07:57.
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Palauteenpa mieleen strategia ja sen oleellinen tärkeys. Mm. niin isoa asiaa, kuin sotaa ei voi voittaa ilman strategiaa, sen on historia osoittanut. Esim. sodankäynnin strategiaan kuuluu, että sota voidaan voittaa, vaikka yksittäisiä taisteluja hävittäisiinkin.
Sitten on syytä palauttaa mieleen oleellinen kokonaiskustannukseen vaikuttava asia, eli elinkaari. Jos ajatellaan prätkän ja prätkäilyn kullekin henkilökohtaista elinkaarta, niin voi hyvinkin olla, että vaikka jonkun yksittäisen kaupan (taistelun) häviääkin, niin kokonaisessa prätkäilynsä elinkaaressa tutussa paikassa, tuttujen ja luotettavien kanssapelaajien kanssa asioidessa kokonaisuus on lopulta edullisempi.
Nykyaikainen moottoripyörä on niin paljon monimutkainen laite, että harva sen kanssa omaehtoisesti pärjää, vaikka kuinka kyselisi ohjeita vaikka tältä tasavallan ykkösfoorumilta, mukaan lukien mm.varusteiden sopivuus, niin ei se voita henkilökohtaisesti neuvottelemalla saatua palvelua.
Tietysti, artistin maksaessa, palvelua on osattava vaatia.
<p>.</p>
Ajatuksen tuossa ylläolevassa kyllä ymmärtää, mutta mitä ja kuinka paljon sitten todellisuudessa
jää laarin "ei pärjää omaehtoisesti" pohjalle...... etenkin kun huomioi sen tosiseikan, ettei
naamavipilläkään taida ihan kevyesti irrota merkittävästi "merkkikorjaamotarpeen" työtunteja
pidemmässäkään juoksussa.
Eli miten ihan tarkkaanottaen konkretisoit ne "rahanarvoiset asiat"...... jotka ehkä..... parhaimmillaankin
saat vain osittain jeesinä....... kun maksat kaikesta muusta "tuplahintaa" ja pitkässä juoksussa.
Kaikkihan on aina valintakysymyksiä ja niitäkin tarkastelee aika eri tavalla riippuen siitä,
"millainen pinkka on pöydällä".
Saattaisiko sittenkin olla jopa halvempaa ja hauskempaa...... ostaa halvalla..... ja käydä vaikka
välillä sopivin järjestelyin "juottamassa, syöttämässä ja naitattamassa" se "kiva tuttu kauppias".
Kuten totesin alkuun.... ajatuksen kyllä ymmärtää, mutta onko aika lähellä se tilanne,
että "oikeasti"....... kun ei sotke puuroja ja vellejä (Mooses ja busines) keskenään......
kaikilla on hauskempaa.... jokainen saa ansionsa mukaan.... ja loppurivin summa on pienempi.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY