Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 97:een 97:sta
  1. #91
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Nykyaikainen moottoripyörä on niin paljon monimutkainen laite, että harva sen kanssa omaehtoisesti pärjää, vaikka kuinka kyselisi ohjeita vaikka tältä tasavallan ykkösfoorumilta, mukaan lukien mm.varusteiden sopivuus, niin ei se voita henkilökohtaisesti neuvottelemalla saatua palvelua.
    Suomessa tämä vaan ei osu niin yleisesti kuin muualla. Merkkihuoltoon erikoistuneita liikkeitä on vain isoimmissa kaupungeissa. Jos lähinpään merkkihuoltoon on matkaa se 100 km, on vain kaksi vaihtoehtoa: joko opetellaan itse tekemään perushuollot tai sitten otetaan se vapaapäivä huoltoa varten. Yllättäen viikonloppuisin, jolloin olisi aikaa ajella, huoltojen palvelutaso on pyöreä nolla.

    Moni liike kompensoi ajo- ja myyntikauden lyhyttä pitämällä ajokauden ulkopuolella myymälänsä lauantaisin kiinni ja arkisin lyhyemmillä aukioloajoilla.

    Netissä kaupat ovat auki 24h, vertailua tuotteiden välillä on helppo tehdä omalla soffalla istuen. Isompaa hankintaa voi pohtia vaikka viisi päivää putkeen, eikä kauppias heitä sinua ulos.
    https://reissu.org
  2. #92
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Ameriikassa tuotteiden hinta ilmoitetaan ilman paikallista alvia, eli VAT:ia, koska se kai vaihtele osavaltioittain tai jotain sellaista. Vertailuhinta siis Suomessa ilman alvia 51,61€
    Ei VAT, vaan sales tax tai use tax, ja sitäkään vielä harvoin peritään nettikaupassa:
    Until now, online shoppers have enjoyed buying items from e-commerce sites mostly sales-tax free. That's because older laws require stores to collect sales tax only on goods shipped to states where they have a physical presence, such as a distribution center or a physical store.
    Eli jos myyjäliikkeellä ei ole myymälää, varastoa tms. "fyysistä läsnäoloa" asiakkaan osavaltiossa, veroa ei peritä. Kuten lainauksesta voi päätellä, on lakimuutos kuitenkin valmisteilla.

    Sales tax peritään jo nyt, jos menet hakemaan kirveen lähimmästä Lowe'sista, mutta vero on osavaltiokohtainen ja sen lisäksi esim. kaupunki voi periä oman verosiivunsa.
    Prosentit kuitenkin liikkuvat hyvin kaukana Suomen 24:stä.

    Pari esimerkkiä:
    Osavaltio Osavaltion vero% Suurin osavaltio + paikallinen vero yhteensä
    Delaware 0% 0%
    New Hampshire 0% 0%
    New York 4% 8,875%
    Colorado 2,9% 10%
    Kalifornia 7,5% 10%
    Arizona 6,6% 11,725%
    Illinois 6,25% 15,5%









    Pahimmillaankin siis tuo kirves maksaisi $39,97 + $6,20 veroa = $46,17 ≈ 33,90 €. Suomihinta on edelleen lähes kaksinkertainen.

    Nuo paikallisesti vaihtelevat verot kyllä tekevät sen, että kalliimpien hankintojen kanssa voi olla joskus järkevää karauttaa naapuriosavaltion puolelle tai usein lyhyemmän siivun kalliista kaupungista viereiseen piirikuntaan ostoksille. Inkkarialueet ovat vielä täysin oma lukunsa ja ainakin omien kokemusten mukaan niillä verot ovat olemattomat tai hyvin pienet.
    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
  3. #93
    Lainaa Wolff kirjoitti Katso viesti
    Jos lähinpään merkkihuoltoon on matkaa se 100 km, on vain kaksi vaihtoehtoa: joko opetellaan itse tekemään perushuollot tai sitten otetaan se vapaapäivä huoltoa varten. Yllättäen viikonloppuisin, jolloin olisi aikaa ajella, huoltojen palvelutaso on pyöreä nolla.
    Totta turiset ja monihan tässä threadissa toteaa olosuhteidenkin pakosta käyttävänsä verkko-ostoksia ja hyvä että sellainen on sitten olemassa.
    Tässä aloittaja moitiskeli tuota, mennään sovittamaan liikkeeseen ja sitten kipin kapin verkkokauppaan tilaamaan


    Joo, ja bensaa ei ainakaan verkkokaupasta osteta. Topicin sisältöä ajatellen.
    Viimeksi muokannut: pupu; 04.10.2013 klo 20:43. Syy: poistettu moderoitu lainaus sekä sihen liittyvää off topicia
    <p>.</p>
  4. #94
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Joo, ja bensaa ei ainakaan verkkokaupasta osteta. Topicin sisältöä ajatellen.
    Bensan hinta on tehokkaasti kilpailtua.

    Voimmeko päätellä mp-alasta sen, että vaikka kilpailua on, ei kilpailua todellisuudessa ole. Onko siis mp-alla kilpailu samaa kuin katsastusbisneksessä? Hinnat korkealla "kartellipäätöksellä" ja lähtökohtana maksimituotot mielessä?
    https://reissu.org
  5. #95
    Lainaa Wolff kirjoitti Katso viesti
    Yllättäen viikonloppuisin, jolloin olisi aikaa ajella, huoltojen palvelutaso on pyöreä nolla.
    Samoin MERKKIvaraosien, tarvikkeita nyt saattaa saada. Montako remppaa on keskeytynyt viikoksi siihen, että havaitset jonkin oleellisen nippelin olevan rikki?
    Itse olen parhaimmillaan maksanut Skodan painelaakerin kiinnitysjousesta (ovh oli joku 1,50) hinnan ja satasen "lauantaipäivystyksen", kun paikallinen vahtimestari kävi sen hyllystä hakemassa. Kysyi kyllä, että oletko halukas sen maksamaan
  6. #96
    Lainaa Wolff kirjoitti Katso viesti
    Bensan hinta on tehokkaasti kilpailtua.

    Voimmeko päätellä mp-alasta sen, että vaikka kilpailua on, ei kilpailua todellisuudessa ole. Onko siis mp-alalla kilpailu samaa kuin katsastusbisneksessä? Hinnat korkealla "kartellipäätöksellä" ja lähtökohtana maksimituotot mielessä?
    Olen törmännyt tuohon kartelliajatukseen kymmenisen vuotta sitten kun halusin aloittaa Metzelerin renkaiden myynnin Ulvilassa. Ensin sovittiin, että "kaupparatsu" tulee sopimaan asiat. Päivää ennen sovittua tapaamispäivää homma kuitenkin peruttiin, maahantuoja ei halunnut kilpailua paikkakunnalle, Porin alueelle.

    Tänä keväänä kun Eidem Oy muutti Kaarinaan niin taas ko. rengasmerkin edustaja halusi, ja tuli katsomaan "nurkat", lupasi tehdä tarjouksen Metzelerin ja Pirellin renkaista. Tarjousta en ole vieläkään saanut, mutta väliäkö sillä, koska jo kuusi vuotta sitten olen tehnyt sopimuksen eurooppalaisen tukkurin kanssa ja homma toimii. Tiedän, että myös moni muu suomalainen yritys hankkii mp-renkaat ohi virallisten maahantuojien ja pyristelevät eurooppalaisten nettikauppojen kanssa. Tämän ajokauden kokemusten perusteella voin sanoa, että Turun/Kaarinan talousalueella monet kuluttajat ovat tämä jutun huomanneet ja osaavat vertailla ja arvostaa kokonaispalvelun hintoja, siis alta/alle hintoja, myös iltapalveluna. Kiitos Teille.
  7.  
  8. #97
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti

    Sitten on syytä palauttaa mieleen oleellinen kokonaiskustannukseen vaikuttava asia, eli elinkaari. Jos ajatellaan prätkän ja prätkäilyn kullekin henkilökohtaista elinkaarta, niin voi hyvinkin olla, että vaikka jonkun yksittäisen kaupan (taistelun) häviääkin, niin kokonaisessa prätkäilynsä elinkaaressa tutussa paikassa, tuttujen ja luotettavien kanssapelaajien kanssa asioidessa kokonaisuus on lopulta edullisempi.
    No on kyllä melko hämärä teoria... Et pystyisi avaamaan tarkemmin typerälle?
    Supermoto
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234