No vaikka motonetista josta tosin saa rajallisesti tuotteita, mutta esim. tulpat (NGK CR9E) haen sieltä.
motonet 35,6€ vs. MP-liike 52,8€
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
EU-alueella myynnin ylittäessä tietyn rajan (aikaisemmin taisi olla 100k€) on myyjän tehtävä verotus kohdemaan mukaan. Eli ostaessasi Saksasta (jossa ALV taisi olla 19%) tuotteen Suomeen, pitäisi siitä mennä 24% ALV. Aika moni verkkokauppa Saksassa periikin suoraan kohdemaan mukaisen veroprosentin.
Mikäli yritys ei peri, ja raja on ylittynyt, toimii se EU säädösten vastaisesti. Pelkästään ALVilla ei tätä hintojen eroa voi perustella, sillä eron osuus 100€ tuotteessa on 5€.
Toki voi olla, ettei tuota rajaa enää edes ole vaan verotus menee kohdemaan mukaan alusta lähtien.
https://reissu.org
http://viewitem.eim.ebay.fi/Suzuki-H...343374230/item
Meiltä on motonettiinkin 140 km, postiin vain 2km. Kiinasta tilasin iphonen latausjohdon, maksoi saman minkä postikortin lähetäminen Kokkolaan.
ZZR1100:lla mennään
9 x ss1000, 1600k, BB2500K ja SS2000K
Kyllä sitä itsekin pyrkii tukemaan paikallisia yrityksiä, mutta kyllä se kipuraja aina jossain kohdin tulee vastaan.
Todella usein nimittäin törmää siihen, että tuotetta ei ole varastossa ja tavaraa tilataan todella harvaan tahtiin varastoon. Loppukaudesta eivät välttämättä edes enää tilaa! Aivan käsittämätöntä
Tällaiseen palvelutasoon jos vielä yhdistyy tuplasti kalliimpi hinta ja ynseä palvelukulttuuri, niin helposti se kallistuu nettikaupan puoleen, valitettavasti.
Eli liian usein törmää sellaiseen virkamiesmäiseen asenteeseen suomalaisissa kivijalkakaupoissa, kauppaa tehdään firman ehdoilla ja jos se ei asiakkaalle käy, niin kävelköön ulos ovesta. Poikkeuksiakin onneksi on, jotkut yrittäjät/myyjät tuntuvat tekevän mitä tahansa, että haluttu tuote saadaan asiakkaalle mahdollisimman pikaisesti. Nähdään vaivaa selvitellessä saatavuutta. Soitetaan vaikka suoraan valmistajalle. Tehdään ylimääräinen tilaus, vaikka se yritykselle muutaman euron maksaakin jne. Näihin kauppoihin sitä jättää rahansa mieluusti, vaikka olisikin vähän kalliimpaa kuin ulkomaan nettikaupoissa.
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
Eli myyjää ketuttaa kun joutuu toimittamaan Suomeen, koska bruttohintahan on siellä nettisivulla sama eli jää myyjälle vähemmän käteen? Tietysti toimituskuluihin voi uittaa kompensaatiota. EU:ssä taitaa vieläpä olla huomattavasti pienempiäkin alv-kantoja. Vilkaisin nyt myNetmotoa, josta kokeeksi eräs rengas, jonka alv:ksi tulee aivan sama riippumatta onko tilaaja FIN vai GER. Listahinta 145.91€, kassalla tuotteen hinta 122.61€+23.30€ alv. Suomeen näyttäisi toimituskulutkin olevan ihan kilpailukykyiset, kun klikkailee kokeeksi toimituksen muihin maihin.
Moni asiansa oikein hoitava ja yleensä isompi firma näyttää hinnat sen mukaan mihin maahan asiakas on tilaamassa. Joillain sivuilla pystyy kokeilemaan tilausta eri maan hinnoilla niin huomaa ne alvista johtuvat erot, eli pohjahinta on sama joka maahan, ja siihen sitten kohdemaan alv päälle.
Mutta ei tosiaankaan kaikki firmat huomioi tuota.
Tsekkasin pari suurta saksalaista nettikauppaa. 19% alv tuli hintaan toimitusosoitteesta riippumatta.
Tuostahan sitä "ammennettavaa" kotoiselle yrittäjälle löytyy.
Helppoa ei ole, sitä ei varmaan kukaan kiistä, eikä kaikkeen niitä autuaaksi tekeviä
ratkaisuja vaan taida edes olla.
Turhan usein tilanne on kuitenkin ihan lähtökohtaisesti se, että "ratkaisu löytyy peilin edestä".......
mutta sekin nähdään muiden syynä.
Aika monta ihan kohtalaista "lasipalatsia" norsunluutorneineen ja marmoritiskeineen on
on täällä "uuden ajan" myötä sortunut..... ihan siksi, että se tsaarinaikainen meno jossa
kauppias on kuningas ei enää uppoa.
Ai kui? Ihan vaan siksi, että ennen tyydyit asiakkaana nöyrästi melkein mihin tahansa ja voitto sisänsä
oli jo se, että jotain edes sai.
Moni kauppias, monella alalla sai huomata turhankin karvaasti "ajan muuttuneen"......
mutta miten ihmeessä niin moni ei ole sitä oikein vieläkään ottanut uskoakseen.
Onneksi kuitenkin eri puitteissa on niitäkin, jotka "bonjaavat fillarin päälle",
heitä avittaakin sitten parhaansa mukaan.... ja ihan mielellään.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Tuossa jossain edellä oli puhetta 500 €:n kypärän alvista. Se on 96,77 €, eikä jotain muuta.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Kyllä se on vaan kylmä fakta, että sieltä ostetaan mistä halvemmalla saadaan.
Esimerkkejä:
Nahkapuku suomesta hintaan 899e vrt. Saksasta hintaan 620e sis pk. Tietty saksasta.
Öljyt en edes uskalla arvata mitä Motulin 300v 10w40 4l maksaa suomessa kun 1l maksaa motonetissa 25e. Saksasta 4l hintaan 50e sis pk.
Kypärä joka suomessa 300e saksasta 249e.
Takarengas suomesta alta-alle 200e. Sama rengas saksasta 120e ja 20e alta-alle.
Se on voi voi..
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Mikäs voi-voi se on, se on sitä, että saman vaivan touhussa joutuu käytännössä näkemään......
ellei Gummiveijari hae kotiovelta avaimia, hoida hommia ja palauta mopoa avaimineen
kotiovelle.....
Mutta yli 40 % se on kyllä kalliimpaa kun luovutat rahasi Gummiveijarille samalla vaivannäöllä
samasta asiasta.
Vähän aikanaan koitin toppuutella niitä, jotka "aikanaan" pitivät euroopasta ominpäin
saapuvia turisteja täysinä pösilöinä...... kun kuskasivat safkat ja juomiset tullessaan......
Onhan se tosi pösilö sellainen joka ei maksa +40 - 50% perustarpeista ylimääräistä.
Joutaahan sellaiselle jo toivomaan ties minkälaisia vastoinkäymisiä ja huonoa onnea.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Taas kävi silmään aikaisempi kommentti, tällä kertaa yrittäjän kuluista ( 30 % ja sillälailla ). Pikku esimerkki omasta alasta:
Tel 23,6 %, siihen työttömyysvakuutus, tapaturmavakuutus,ryhmähenkivakuutus, lomaraha 18 % maksetuista palkoista, saikut, lekurit, muut pekkaset, vitutus siitä, ettei kaveri tulekaan maanantaiaamuna ( esimerkiksi )duuniin ja taitaa olla muitakin kuluja, mitkä eivät tule heti mieleen. Vissiin yli 30 % yhteensä, vai laskinko väärin ? Tehtaat määräävät liikkeen kalliin konseptin esim. autotaloille ( olen tavannut tehtaiden ukkoja myös suomalaisissa mopokaupoissa ylöspanoa ihmettelemässä ja määräilemässä ), kalliit vuokrat, seisovat varastot jne....... Kyllä ne pian tajuavat lopettaa, sillä yrittäminen on hullujen hommaa ja eipä yrittäjästatus ole kovin korkealla opintojaan päättävien keskuudessa, eli kyllä se siitä.Toisaalta ei tarvitse ihmetellä miksi täällä ei ole duunia eikä kypärän- ja ajopuvunsovitusfirmaa, koska niitä vaan ei ole. Sitten kaikkien onkin onni päästä tai joutua netin ihmeelliseen onnelaan. Mitähä se kansanosa mahtaa tehdä, jolla ei syystä tai toisesta ole korttia, tai kielitaidossa on vajetta.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Otetaan esimerkkinä verkkokauppa.com joka oli ihan narikka aluperin mutta tänä päivänä kilpailee ulkomaisten verkkokauppojen kanssa. Toki kasvu varmasti johtui tuotteiden jatkuvasti lisääntyvästä tarpeesta joka edesauttoi hommaa, mutta onhan siellä tehty hirveä duuni jotta kilpailukyky säilyy.
Ei mp-alaa tietty voi verrata, mutta silti tuntuu että yrittäjät aina vaan valittavat menoista ja veroista tms. Tosiasia kuitenkin on että hinnat ovat sikamaiset verratuna ulkomaanpuljuihin, olisiko paikka tarkistaa kulurakenne/hinnoittelu ja lopettaa se ainainen valitus, voisi tulla enemmän asiakkaita ?
Niin ja itse ostan tuotteet pääsääntöisesti ihan kotomaan liikkeistä ellei ihan hulluja pyydetä.
- slipping and sliding since 1982 -
Näin juuri, mutta peritty ALV menee kohdemaan mukaan ei sen maan mukaan missä liike sijaitsee. Eli Suomeen tilattavasta tavarasta maksat sen 24% ALVia, joka jää Saksaan. Tosin sitä en tiedä onko näissä ALVeissa jokin tasekäytäntö.
Jos Saksalainen tilaa Suomalaisesta verkkokaupasta tavaraa, maksaa hän ALVia 19% ei 24%.
Tähän ALViin on mielestäni turha käyttää yhtään enempää paukkuja, se kun ei selitä esim. kypärien useiden satasien hinnan eroja Suomen ja Euroopan välillä.
https://reissu.org
Mä en tiedä sitten onko tilanne vaan se, että täällä on liikaa noito mopo + varustekauppoja versus kulutus. Ehkä kilpailu tiputtaa osan pois ja jäljelle jääneet voi sitten laskea hintoja kun volyymit mahdollisesti kasvaa.
Musta on väärin ajatella että minun pitäisi tässä kuluttajana ajatella jotain yrittäjää ja sen katteita tai palkkakuluja ja ostaa suomesta. Kyllä se on valtion asia hoitaa olosuhteet sellaiseksi että yrittäminen ja romun myyminen kannattaa.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Kyllä, kotimaassa, mutta eipä taida näillä alveilla/tulleilla/työvoimakuluilla paljoa myydä edes Keski-Eurooppaan?
Suomen työvoimakulut Euroopan kärkikastia, mutta ostovoima siellä Kreikan alapuolella. "Sosiaaliturva" huipputasoa, ja kuitenkin eurooppalaisittain jälkijunassa.
Mihin ne rahat oikein menee?
Tuosta 122,61€ nettohintaisesta renkaasta suomalainen kauppias tilittää valtiolle ALVia 21,20% enemmän kuin saksalainen. Jos suomalainen kauppias myyn viiden kuukauden aikana 400kpl ko. renkaita, hän tilittää valtiolle n. 1976,-€ enemmän ALVia kuin saksalainen kauppias. Se on 395,-€/kk, ns. viiden kuukauden myyntiaikana.
Jos oletetaan että kauppias kummassakin maassa maksaa tukkurille renkaasta 100,-€/kpl ALV 0%, kauppiaan osuus siis 22,61€. Jos rengasmyynnillä pitäisi "elää" niin 2000 rengasta kun myy niin 22,61*2000=45.200,-€. Tuolla summalla saisi vuokraa, sähköä, vakuutuksia ja ennakkoveroja maksettua, itsellekin jäisi n. 20.000,-€
Mutta kun saksalainen tekee saman homman 19% ALVilla niin hän maksaa ALVia n.9.880,-€ VÄHEMMÄN KUIN SUOMALAINEN KAUPPIAS. Ei nuo ALVit niin kovin mitättömiä loppupeleissä ole, moni kuluttaja näkee renkaan hinnassa vain sen vitosen ALVi eron eikä täysin ymmärrä sen merkitystä yritystoiminnan kokonaisuudessa.
Ettei nyt se totuus unohtuisi niin esimerkiksi saksassa ne toimitilat on kalliimpia kuin suomessa, sekä myös ne kuuluisat työvoimakustannukset. Ja se saksalainen jälleenmyyjä maksaa kutakuinkin saman sisäänosto hinnan kuin suomalainenkin jälleenmyyjä. Rahti kustannuksetkin on just samat toimitetaanko se myytävä tuote kiinasta tai japanista, sinne saksaan tai suomeen, myytävän kappaleen yksikköhinnan, tai vaikka ihan koko kontin hintatasolla.
Voidaan tietenkin vedota siihen saksalaisten sisäänosto volyymiin, että saa sen muutaman prosentin halvemmalla?
Mutta eihän sitä kukaan estä suomalaistakaan jälleenmyyjää kilpailemaan ja levittämään myyntiään näille kansainvälisille nettimarkkinoilla että ne myyntivolyymit olisi sitten sitä samaa luokkaa?
Kyllä se sakemanni, ruotsalainen, puolalainen, belgialainen, jopa brittikin ostais ja tilais tavaransa täältä suomesta, jos se nyt sitten olis halvempi tai edes saman hintainen tilata täältä?
Mutta kun se saman tuotteen 50-150 % hintaero saattaa ehkä hieman vaikuttaa nettiostojen ja niiden tilauspäätöksiin.
Näiden saksassakin toimivien nettikauppojen, joissa on myös luonnollisesti "pieni" kivijalkamyymäläkin, menee kumminkin tosiasiassa suurin osa myynnistä juuri sen tilaustavaran toimittamiseen.
Että peiliin olis katsomista ostajalla että myyjällä.
Murjaanien kuningas!
Tämä harvinaisen totta! Jokainen nakkikauppa kasaa myyntisivustonsa jollain ilmaisella kotisivukoneella, sähköpostiosoite ongelmatilanteisiin root@mydomain.com ja selityksenä se, että puhelimella tai paikanpäällä käymällä saa vastauksen nopeammin. Ei näin![]()
Ja taas tullaan yhteen verkkokaupan olennaisimpiin asioihin: jos oston helppous ja hinta ovat kohdallaan, tarvitaan vielä se tärkein eli nopea logistiikka jotta pärjää. On jotenkin nurinkurista että tavara tulee nopeammin keskieuroopasta kuin kotimaasta, ne on ne varastot...
- slipping and sliding since 1982 -
Varastot, ja tieto siitä mitä varastossa on.
Esimerkkinä MP-purkaamot. Euroopassa (varsinkin Saksassa) noi pyörät tosiaan puretaan ja myydään osina, jos ei muualla, niin EvilBayssä. Täällä taas lista joskus purkuun tulleista pyöristä, pari kähystä kuvaa, eikä mitään tietoa, mitä osia on myynnissä. Parhaimmillaan tiskillä toteamus, että raato on siellä kolmannessa takarivissä vasemmalla, käy purkamassa irti ja kysy sitten tiskillä mitä maksaa.
Se on MP-liikkeestä ostettuna MP-tulppa.Motonet myy vain tavallisia sytystulppia ja nehän ei MP:ssä voi toimia kunnolla. Vrt. MP-öljy vs. Delvac
Jos EU-maahan sijoittuneen myyjän kaukomyynti Suomeen ylittää 35.000 euroa tulee myyjän rekisteröityä arvonlisäverovelvolliseksi ja tilittää ALV Suomeen ja Suomen prosenttien mukaan.
Ellei rekisteröitymistä tarvita niin sitten ALV menee myyjämaan mukaan.
Honda VFR 750F -93
EX: Suzuki GS500M Katana -81
EX: Yamaha XS400 -82
Ei eksyvä tietä kysy
Hyvä W-P. Kaikessa kansainvälistyminen on ns. A ja O. Tuota minä olen "toitottanut" aina, ja sen mukaan myös koettanut toimia.
<p>.</p>