Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 51:sta
  1. #1
    Olisin todella kiinnostunut koittamaa radalle (alastarolle) ajoa ku en ole ikinä ollut, mutta kertokaapas kokokeneemmat et miten sinne pääsee? Täytyykö mun olla tosa mp.org jäsen maksuinee päivinee ja sit porukalla alastarolle? Mitä siellä ajo maksaa, kuinka kauan, millaisia vakuutuksia kannattaa ottaa radalle???

    Mitä vähän olen nopeasti selaillu näitä muita keskustelupalstoja ni porukat puhuu jostain ajoratakoulutuksesta vai mikä lie onkaa, et onks se joku pakolline juttu ettei sinne radal pääsekkää muute vaa omaa tahtii perseilemää?

    Pyörä on iha kaikin puolin vakio Honda CBR 600RR (2009 vm.) jos se vaikuttaa jotenki näihin ``bisneksii``(?)

    Kiitokset avusta ja vastauksista!
    -Rookie
  2. #2
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa xxxCBR600RRxxx kirjoitti Katso viesti
    Olisin todella kiinnostunut koittamaa radalle (alastarolle) ajoa ku en ole ikinä ollut, mutta kertokaapas kokokeneemmat et miten sinne pääsee? Täytyykö mun olla tosa mp.org jäsen maksuinee päivinee ja sit porukalla alastarolle? Mitä siellä ajo maksaa, kuinka kauan, millaisia vakuutuksia kannattaa ottaa radalle???

    Mitä vähän olen nopeasti selaillu näitä muita keskustelupalstoja ni porukat puhuu jostain ajoratakoulutuksesta vai mikä lie onkaa, et onks se joku pakolline juttu ettei sinne radal pääsekkää muute vaa omaa tahtii perseilemää?

    Pyörä on iha kaikin puolin vakio Honda CBR 600RR (2009 vm.) jos se vaikuttaa jotenki näihin ``bisneksii``(?)

    Kiitokset avusta ja vastauksista!
    -Rookie
    Tästä alkuun lukemista:

    ORG ratapäiväinfo

    Alastaron päivät on tosin tältä vuodelta vissiin ohitse Orgin osalta. MP-Tuella on ens viikonloppu varattuna, jotta sinne varmaan pääsee.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ostat enskesänä tosta KAUPPA-linkistä MotOrg:n ratapäivän hitaaseen ryhmään ja lisäks ilmainen Ajotaito II -koulutus haluamallesi radalle. Yhdistyksen jäsenbenä on halvempi kuin ilman yhdistyksen jäsenyyttä. Lue tää alue läpi: http://www.moottoripyora.org/keskust...ajokoulutukset
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  4. #4
    Helpoin tapa on toki vain tulla esim Alastarolle kalenterin mukaisena päivänä ja ottaa riski että tilaa on. Ostaa paikanpäältä lippu ja alkaa "perseillä".

    Riskit ja haitat: hidas ja keskiryhmä on suurella todennäköisyydellä täynnä, lippu maksaa liki tuplasti enemmän paikalta ostettuna, pidät itseäsi kovempana vetomiehenä kuin oletkaan ja ostat lipun väärään ryhmään jolloin ajosi saattavat päättyä ulosliputukseen (kepillä kokeilijoiden parissa yleisempää kuin uskotkaan). Kämmäät aikataulut ja et ehdi pakolliseen ajajakokoukseen, kiroilet paikanpäällä ahdasmielistä turvallisuussäännöstöä ja ajat kiukkupäissäsi kotiin vannoen ettet koskaan enää anna järjestäjän pilata hyvin suunniteltua ratapäivääsi.

    Hyödyt: säästät yllämainitut asiat väistäessäsi näennäisesti 25€ vuodessa jäsenmaksua, vältät possujonossa ajelun ja ostat näin itsellesi vuoden lisää aikaa opetella kaiken kantapään kautta, pysyt hyvällä tuurilla pystyssä ja voit kutsua itseäsi ratamoottoripyörä-harrastajaksi.

    Tästä pikku ironiasta on siis helppo lukea rivien välistä kumpi tapa kannattaa. Valitsitpa niin tai näin, tervetuloa radalle mukaan peuhaamaan. Homma on hauskaa ja edessäsi on loputon loistava mutkapätkä ilman ruuhkia, tutkia, routapatteja ja vastaantulijoita.
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 01.09.2013 klo 12:26.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  5. #5
    Ahvenistolla on keskiviikoisin ns. Vapaa päiviä jolloin kassan ja melu mittauksen kautta kokeileen. Hyvä ensi kosketus ratailuun ja näkemykseen miten ne vetomiehet oikein painaa
    zzr 1400
  6. #6
    En todellakaan suosittele Ahveniston vapaita harjoituksia ensikertalaiselle. Kannattaa osallistua .orgin koulutusryhmään.
    Yamaha R1 -08 ratakilpuri
  7. #7
    Sitä paitsi todellisia vetomiehiä et kyllä usein ahvenistolta löydä... Paikoin kokonaiset 15 senttiä turva-aluetta ei juurikaan ime paikalle montaakaan ihan oikeaa puikottajaa. Profiililtaan vallan hauska ja vaativa rata tosin.

    ps. Eikä naurettavan ahtaat melurajoitukset nekään salli ajamista ihan kaikilla peleillä, ei edes tehtaan vakioputkistolla varustettuna. Olen ihan omakätisesti joutunut hyllyttämään Apriliaa, Yamahaa ja ducatia jotka olivat kaupan hyllykamaa

    Tässä Ahveniston terveiset kesältä 2013
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 01.09.2013 klo 13:23.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  8. #8
    Ikinä käyny Ahvenistolla mutta ei missään nimessä vapaisiin harjoitteluihin ekakertalaisena eikä tokakaan. Sulla pitää olla selkeet, ennakoitavat ajolinjat missä ajat koska muuten voipi tulla ruumiita joko radalla tai selkäsauna varikolla jos joku ratakettu vetää lepikkoon kun sä poukkoilet miten sattuu radalla.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  9. #9
    Kiitos kaikille suuresta avusta ja infosta! Nyt ollaan taas hippasen viisaampia!
  10. #10
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Sulla pitää olla selkeet, ennakoitavat ajolinjat missä ajat koska muuten voipi tulla ruumiita joko radalla tai selkäsauna varikolla jos joku ratakettu vetää lepikkoon kun sä poukkoilet miten sattuu radalla.
    Tämähän kuulostaa reilulta meiningiltä. Voisiko samaa soveltaa laskettelussa, golffissa ja purjehduksessa?
    Sielläkin vetomiehillä verenpaine nousee, kun rookie tulee näköpiiriin.
    Entä jos kierroksen pilaaja on lapsi tai nainen? Saako silloinkin vetää luufemmalla vai pitääkö käyttää avokasta?

    Minulta ne teippasivat peilit umpeen siellä. Näin varmaan haluttiin maksimoida mahdollinen todennäköisyys päästä antamaan varikolla tukiopetusta ajolinjoihin.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  11. #11
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Tämähän kuulostaa reilulta meiningiltä. Voisiko samaa soveltaa laskettelussa, golffissa ja purjehduksessa?
    Sielläkin vetomiehillä verenpaine nousee, kun rookie tulee näköpiiriin.
    Entä jos kierroksen pilaaja on lapsi tai nainen? Saako silloinkin vetää luufemmalla vai pitääkö käyttää avokasta?

    Minulta ne teippasivat peilit umpeen siellä. Näin varmaan haluttiin maksimoida mahdollinen todennäköisyys päästä antamaan varikolla tukiopetusta ajolinjoihin.
    Tää haiskahtaa huonolta trollilta.

    No asiallisesti vastaten, peilit teipataan juurikin siksi että keskitytään siihen omaan ajoon eikä tehdä mitää sellaista mitä ei ole tehnyt muillakaan kierroksilla.
    Radalla ei anneta tilaa nopeemmalle, vaan nopeempi ottaa vastuun ohituksesta ja löytää turvallisen kohdan.
    Turvallisin tapa on olla suorilla avaamatta 110% jos ei vielä osaa mutkiin ajaa, tai jos ei tiedä ajolinjaa.

    Joskus on käynyt niin että kesken ohituksen "annetaan" tilaa ja kiilataan toisen ajolinja, jolloin tulee joko kaatuminen tai ainakin vaaratilanne.

    Radalla ei väkivaltaisesti kellekkään mitään neuvota mutta jos oma hengenlähtö tai vammautuminen on ollut lähellä ja voi olla että adrenaliini hieman kuohahtaa ja selkeät ohjeet tulee suurella volyymilla kohden kuulokojeita.

    ei laskettelussakaan viedä aloittelijaa suoraan mustaanrinteeseen vaan aloitetaan sellaisella tavalla että varmasti henkisäilyy ja kun taidot karttuu niin vaatimukset lisääntyy ja nälkä kasvaa.

    Radalla ajo on turvallista ja ajotaito kehittyy kohisten, tule mukaan kerron miten kasvatat mutkanopeuttasi turvallisesti

    -Mikko
    Hallitusaktiivi,EVP
    Honda CBR1000F 1991
    Toyota Celica 1990


  12. #12
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Tämähän kuulostaa reilulta meiningiltä. Voisiko samaa soveltaa laskettelussa, golffissa ja purjehduksessa?
    Sielläkin vetomiehillä verenpaine nousee, kun rookie tulee näköpiiriin.
    Entä jos kierroksen pilaaja on lapsi tai nainen? Saako silloinkin vetää luufemmalla vai pitääkö käyttää avokasta?

    Minulta ne teippasivat peilit umpeen siellä. Näin varmaan haluttiin maksimoida mahdollinen todennäköisyys päästä antamaan varikolla tukiopetusta ajolinjoihin.
    Kysy ei ole mistään kierroksen pilaamisesta vaan ylipäätään turvallisuudesta. Tänäkin kesänä vapailla on näkynyt porukkaa, jotka eivät kunnolla osaa moottoripyörällä ajaa. Vauhtieroa on paikkapaikoin yli 100km/h, siinä kun alkaa toinen kiemurtelemaan edessä, meinaa molemmille tulla housun täydeltä tavaraa.

    Ahvenisto on ratana kuitenkin sen verran vaarallinen, että turhia riskejä ei mielellään ota. Hitaus ei ole ongelma, puutteet ratakäyttäytymisessä on.
    Yamaha R1 -08 ratakilpuri
  13. #13
    Korostettakoot vielä että nuo suorasanaiset mielipiteenvaihdotkin ovat enemmän kuin harvinaisia. ORGin ratapäivillä vallitsee loistava yhteishenki ja auttaminen yli varikkopilttuiden on huomattavan suurta. Terve maalaisjärki ja tieto siitä että oma poukkoilu sattuu ihan yhtä paljon itseä kuin sitä jonka eteen on tupeksittu, toimii kyllä ihan itsestään apuvälineenä linjoja haettaessa.

    Kaikissa ryhmissä on hitaimman ja nopeimman välillä ihan roima kasa sekunteja ja riskit kasvavat pikkuisen vasta muutettaessa seuraavaan nopeusryhmään. Joskin samalla kokemus ja osaaminen kanssakuskien joukossa kasvaa joten riskin osalta muutos on enintään suuremmissa keskinopeuksissa mahdollisen kolarin sattuessa.

    Omasta mielestäni suurin riskiryhmä on keskiryhmä, jossa uskalletaan jo ajaa lujempaa, vaikkei osaaminen olekkaan välttämäti ihan samalla tasolla.

    Summa summarum, pirun hauskaa hommaa, pirun hauskassa porukassa.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  14. #14
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Omasta mielestäni suurin riskiryhmä on keskiryhmä, jossa uskalletaan jo ajaa lujempaa, vaikkei osaaminen olekkaan välttämäti ihan samalla tasolla.
    Viitttuuu, äijä lepattaa palsa auki, kun pomppasit nopeaan

    Noista vapaista päivistä. Hyvin rajoittuneen kokemukseni perusteella niissä ei rataetiketti ole ihan niin hyvin hallussa kuin Tuen, Orgin tai Muoviluodin päivillä. Ei välttis paras paikka aloittaa IMO.

    Keskiryhmä RULES!
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #15
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Viitttuuu, äijä lepattaa palsa auki, kun pomppasit nopeaan

    Noista vapaista päivistä. Hyvin rajoittuneen kokemukseni perusteella niissä ei rataetiketti ole ihan niin hyvin hallussa kuin Tuen, Orgin tai Muoviluodin päivillä. Ei välttis paras paikka aloittaa IMO.

    Keskiryhmä RULES!
    Höpö höpö aurajuusto, mun paikka on radasta riippuen ihan yhtälailla keskiryhmässäkin. Miksi, juurikin siksi etten halua mennä pilaamaan nopean ryhmän kuskien ajonautintoa jos en ole varma että pysyn edes jollain tasolla poissa jaloista. Sen verran jo luotan itseeni että ajolinjasekoilujen vuoksi en enää aiheuta siellä muille riskiä, vaikka ne kellon mukaan onkin vielä hakusessa.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  16. #16
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Höpö höpö aurajuusto, mun paikka on radasta riippuen ihan yhtälailla keskiryhmässäkin. Miksi, juurikin siksi etten halua mennä pilaamaan nopean ryhmän kuskien ajonautintoa jos en ole varma että pysyn edes jollain tasolla poissa jaloista. Sen verran jo luotan itseeni että ajolinjasekoilujen vuoksi en enää aiheuta siellä muille riskiä, vaikka ne kellon mukaan onkin vielä hakusessa.
    Tän takia teille töhöille kaavaillaankin ihan omaa ryhmää ensi kaudeksi.
    Superbike #7
  17. #17
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tän takia teille töhöille kaavaillaankin ihan omaa ryhmää ensi kaudeksi.
    Omana päivänä? (voi moderoida pois, juu)
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  18. #18
    Lainaa xxxCBR600RRxxx kirjoitti Katso viesti
    Olisin todella kiinnostunut koittamaa radalle (alastarolle) ajoa ku en ole ikinä ollut, mutta kertokaapas kokokeneemmat et miten sinne pääsee? Täytyykö mun olla tosa mp.org jäsen maksuinee päivinee ja sit porukalla alastarolle? Mitä siellä ajo maksaa, kuinka kauan, millaisia vakuutuksia kannattaa ottaa radalle???

    Mitä vähän olen nopeasti selaillu näitä muita keskustelupalstoja ni porukat puhuu jostain ajoratakoulutuksesta vai mikä lie onkaa, et onks se joku pakolline juttu ettei sinne radal pääsekkää muute vaa omaa tahtii perseilemää?

    Pyörä on iha kaikin puolin vakio Honda CBR 600RR (2009 vm.) jos se vaikuttaa jotenki näihin ``bisneksii``(?)

    Kiitokset avusta ja vastauksista!
    -Rookie
    Ite alotin ratailun 3 vuotta sitten ihan ominpäin perseillen Kemoralla, seuraavana vuonna vasta menin järjestetyille päiville. Olisihan se tietty parempi ja turvallisempaa käydä opastetusti tosiaan toi ajotaito-hommeli, mutta saa sen pyörän sielläkin kaadettua. Koulutuksessa tosin on kasko voimassa normaalisti, niin se auttaa asiaa. Mutta ominpäinkin oppii, jos joku edes joskus jotain palautetta antaa ja pitää järjen päässä
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  19. #19
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Sulla pitää olla selkeet, ennakoitavat ajolinjat missä ajat koska muuten voipi tulla ruumiita joko radalla tai selkäsauna varikolla jos joku ratakettu vetää lepikkoon kun sä poukkoilet miten sattuu radalla.
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Tämähän kuulostaa reilulta meiningiltä.
    On se mielestäni ihan kohtuullista saada vain turpakeikka siitä hyvästä että joltain lähtee ainoa jos törttöilet radalla
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  20. #20
    jaa, minä olen käynyt vain vapailla päivillä. Kun menee viikolla niin siellä on todella hyvin tilaa.. Monta kertaa olin yksin radalla. Ja maksimissaan 5-10 pyörää kerralla radalla. En kokenut että olisin ollut vaaraksi muille tai että siellä olisi muut olleet vaaraksi minulle vaikka hitaampiakin kuskeja radalla oli.
    Ja se on myös hyvä juttu vapaissa päivissä että voit aamulla katsoa sääennusteen ja lähteä radalle ja maksaa sitten, ettet maksa sadepäivistä.

    Mutta toki on parempi jos siellä on joku näyttämässä ajolinjoja heti aluksi, ja järjestetyillä päivillä taitaa olla aina lanssi ja liputtajat..
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  21. #21
    Lainaa BANDIT-R kirjoitti Katso viesti
    Tää haiskahtaa huonolta trollilta.


    Radalla ajo on turvallista ja ajotaito kehittyy kohisten, tule mukaan kerron miten kasvatat mutkanopeuttasi turvallisesti

    -Mikko
    Ok, olen aina pelkkänä korvana kun joku tarjoaa ilmaisia ajo-ohjeita. Ens kesän kalenterissa olisi Botnia Juhannuksena, Ahvenistolla Orgin ajotaito 2 ja 3, Alastarossa tarkoitus osallistua ainakin Hundaimiesten ja kumiluodin ratapäivään. Mikä sopii sinulle parhaiten?
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  22. #22
    jos moposta lähtee alle 95 db niin ahvenistolle pääsee ajelmaan millon vaan kun kalenterissa on tyhjää 35€ 2 tuntii ja 45€ koko tyhjä aika. yleensä noilla tyhjillä ajoilla siellä ei ole juuri ketään tänä kesänä kaks kertaa ite käynä ja yhteensä 7 muuta olla radalla. sinne vaan kokeilemaan miltä radalla ajo tuntuu. rauhalisesti vaan ilman äkki liikkeita ajelemaan niin ne muutamt muut ketä siellä sattuu olemaan pääsee kyllä turvallisesti ohi. renkaista päästät vähän ilmaa pihalle semmonen pikkusen reilu 2 baaria muutaman ekan kieroksen pyörä on ihan kauhee ajaa venkului minne sattuu mutta kun saat renkaat lämpimiksi niin rupee homma toimimaan. mitkään vakuutukset ei taida olla voimassa jos lipaat niin ite maksat.
    zzr1400
  23. #23
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hulkster kirjoitti Katso viesti
    jos moposta lähtee alle 95 db niin ahvenistolle pääsee ajelmaan millon vaan kun kalenterissa on tyhjää 35€ 2 tuntii ja 45€ koko tyhjä aika. yleensä noilla tyhjillä ajoilla siellä ei ole juuri ketään tänä kesänä kaks kertaa ite käynä ja yhteensä 7 muuta olla radalla.
    MIten tollasilla päivillä turvahommat toimii, eli jos lippaat ja menee jalkapoikki niin tuleeko kukaan auttaan, eli taisiis että toinoi… ööö…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  24. #24
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Ok, olen aina pelkkänä korvana kun joku tarjoaa ilmaisia ajo-ohjeita. Ens kesän kalenterissa olisi Botnia Juhannuksena, Ahvenistolla Orgin ajotaito 2 ja 3, Alastarossa tarkoitus osallistua ainakin Hundaimiesten ja kumiluodin ratapäivään. Mikä sopii sinulle parhaiten?
    Jos Banditti ei satu noihin Ajotaito -koulutuksiin vetäjäksi juuri sillä kertaa kun olet paikalla, on siellä joku muu tästä meidän orgin kouluttajaporukasta. Elikkäs hyvää oppia on tarjolla ihan varmasti.
    Superbike #7
  25. #25
    Lainaa hulkster kirjoitti Katso viesti
    mitkään vakuutukset ei taida olla voimassa jos lipaat niin ite maksat.
    Liikennevakuutus on aina voimassa, kasko kannattaa tarkistaa yhtiöstä. Monilla kaskoissa 50% - 100% omavastuut ratahommissa.
  26. #26
    Kait sielä jotku kamerat on mistä näkee? Tai dit on ootettava et joku ohi ajaa ja ilmottaa kahvioon.
    zzr1400
  27. #27
    Hyvin tullu palautetta ahveniston kommentistani ja hyvä niin että jokainen saa muodostaa mielipiteensä ja suunitelmansa omasta rata harrastuksestaan/aloituksesta. Itse siis aina ollut ominpäin n. 40krt radalla ja kivaa aina ollut ja kertaakaan ei ole tullut "varikko painia" vauhdista taikka linjoista. Rohkeasti vaan kokeilemaan yksin tai porukassa
    zzr 1400
  28. #28
    Oletteko menneet ratapäiville ihan vaan pyörällä vai esim. Pyörä peräkärryyn ja vasta perillä pyörä ajoon? Ja miten bensa riittää radalla? Mistä lisää esim. Motoparkissa.

    Honda cbr 600f -05
    ex-->Suzuki Gsx-r 750 -99
  29. #29
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Mikkok84 kirjoitti Katso viesti
    Oletteko menneet ratapäiville ihan vaan pyörällä vai esim. Pyörä peräkärryyn ja vasta perillä pyörä ajoon? Ja miten bensa riittää radalla? Mistä lisää esim. Motoparkissa.
    Eka vuosi tuli käytyä ajamalla, sitten alkoi romujen määrä kasvaa, mukavuudenhalu voittaa ja epäilys mahdollisesta kaatumisesta hiipimään lähemmäksi.

    Kyllä joka paikasta joku mesta löytyy josta bensaa saa ostettua. Monessa paikassa matkaa on parikymmentä kilometriä lähimmälle huoltoasemalle, eli ihan kuivaksi ei kannata tankkia radalla ajaa.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  30.  
  31. #30
    Lainaa Mikkok84 kirjoitti Katso viesti
    Oletteko menneet ratapäiville ihan vaan pyörällä vai esim. Pyörä peräkärryyn ja vasta perillä pyörä ajoon? Ja miten bensa riittää radalla? Mistä lisää esim. Motoparkissa.
    Molemmat tavat ovat lähes yhtä suosittuja.
    Motoparkissa taitaa olla lähin huoltoasema n.10km päässä.
    Tai jotku sopii etukäteen että toisen kärryyn saa laittaa vaikka kanisterin ja muuta tavaraa ja ajaa sit itse pyörällä paikalle.

    Useimmiten ensimmäisillä kerroilla piisaa et tankkaa tankin täyteen ennen kuin tulee radalle, lähes aina se piisaa ajotaito II kurssilaisillakin. Rata-ajoon tutustuminen kannattaa, ei se pyörä siellä kaadu jos järjen pitää mukana.
    (eka kerroilla ei ajanottoa, vasta sitten kun ajotaito ja ajonlinjat tulee tutuksi(oma mielipiteeni))
    Hallitusaktiivi,EVP
    Honda CBR1000F 1991
    Toyota Celica 1990


Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen