Sivu: 41 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31394041424351 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1201:stä 1230:een 2013:sta
  1. #1201
    Lainaa Neverheard kirjoitti Katso viesti
    Kuinka paljon tällainen CBR (600F 1999) oikein kestää? Mun oli ajettu 92tkm ja penkkitulos Korpiaholla 97,97. Dynojetin suutinsarja ja Devilin slipari. Nyt mittarissa 95 ja öljyä ei kulu ja pyörä toimii kuin unelma. Jakoketjun kiristäjä piti hieman ääntä mutta MC Scatterilta sai alkuperäisen halvalla ja nyt sekin murhe on poissa.
    Kait ne sen 200tkm menee helposti. Mulla -00 600f, laserin oval slipari, ajettu 68tkm kävi penkissä vasta. 100,18hp ja 59,05nm. seokset mitattiin samalla, ja oli kaasarivehkeeksi hyvin kohdallaan.
    edit: Niin, ja paikoillaan oli 13tkm ajettu ilmansuodatin.

    [IMG][/IMG]
    Viimeksi muokannut: HePeTzU; 02.07.2013 klo 09:14.
    GSX-R
  2. #1202
    Hei kaikille. Uusi Hondisti toisella pyörällään esittäytyy ja kysyy samalla muutaman varmistelevan kysymyksen.

    Kilkatus tyhjäkäynnillä, tosi pieni, tulee varmaankin nokkaketjusta? ja kyseessä on enemmänkin kartoittamaton ominaisuus, kuin vika? Pyörä on 600F vm. 2000 ja lasissa 35000km. Ei tietoa onko ketjua koskaan vaihdettu. Mikähän mahtaa olla vaihtoväli?

    Kiitos.
  3. #1203
    nokkaketjun ensimmäinen tarkistus tais olla 36000km huollossa...
    Honda Fireblade HRC 2012
  4. #1204
    Lainaa insta-biili kirjoitti Katso viesti
    Hei kaikille. Uusi Hondisti toisella pyörällään esittäytyy ja kysyy samalla muutaman varmistelevan kysymyksen.

    Kilkatus tyhjäkäynnillä, tosi pieni, tulee varmaankin nokkaketjusta? ja kyseessä on enemmänkin kartoittamaton ominaisuus, kuin vika? Pyörä on 600F vm. 2000 ja lasissa 35000km. Ei tietoa onko ketjua koskaan vaihdettu. Mikähän mahtaa olla vaihtoväli?

    Kiitos.
    Nokkaketju ei kilkata, se rallattaa.
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  5. #1205
    Tarkemmin asiaa tutkittuani ei se varmaankaan ole se nokkaketju mikä rallattaa. Ääni kyllä kuuluu oikealta puolelta kun kuuntelee kuskin paikalta. Mutta se on hyvin pieni, mutta epätasainen. Tulpat päässä ei tahdo kuulla ollenkaan. Mikähän mahtaa olla? Luin jostain että laturin ketju saattaa pitää samantyylistä ääntä.

    Ääni tosiaan kuulluu vain silloin kun on tyhjäkäynnillä esim. valoissa. Se kuuluu aina jonnekkin kolmeen tonniin asti, sitten katoaa muun melun taakse.
  6. #1206
    Pitäisi vaihtaa Cebariin jarrupalat. Onko porukka tilannut/ostanut mistä palat? Mitä merkkiä kannattaa ostaa, tai esim. uskoltaako Motonetin marmoritiskiltä ostaa (ettei tule mitään kiinan ihmeitä)?
  7. #1207
    Lainaa Zonez kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi vaihtaa Cebariin jarrupalat. Onko porukka tilannut/ostanut mistä palat? Mitä merkkiä kannattaa ostaa, tai esim. uskoltaako Motonetin marmoritiskiltä ostaa (ettei tule mitään kiinan ihmeitä)?
    Ainakin malleissa f4 ja f4i Mätänetin TRW-Lucas sintteripalat toimivat hyvin. EBC:n tavalliset sintterit ovat myös mainiot. Tosin Storm ei näin harvinaiseen mopoon oikein pysty niitä toimittamaan. Ovat viimeisen kolmen viikon aikana myyneet minulle kaksi kertaa eioota... Kävin siis hakemassa TRW-Lucasit Mätänetistä.
    Älä ainakaan Ferodoja laita, muuten saat vaihtaa myös jarrulevyt seuraavan palavaihdon yhteydessä.

    Alkuperäiset maksavat noin 15€ pari enemmän, ja toimivat erinomaisesti.
  8. #1208
    Terve tännekkin!

    Ostin tuossa PC25:sen, todella hyväkuntoinen yksilö ja nätisti pidetty. Vikana on vain, että n. 9k kohdalla pätkäisee ja kaasua härnäämällä vetää kyllä tuosta rajoittimelle saakka. Vähän röpeltää putkeen kovalla moottorijarrullakin.

    Lähdenkö putsaamaan kaasareita, aika projekti tuntuu olevan mitä kuvallisia ohjeita katsoin, mutta osaan kyllä tehdä. Synkkahan taitaa vaikuttaa vain tyhjäkäyntiin/alakierroksiin? Muuten vetää hyvin mutta tuossa kohtaa sanoo sopimuksen irti. Mites, voiko olla sähköpuolen juttuja?

    Pyörä seisonut jotain kuukauden ja suht vähän ajettukkin viimeaikoina.
    Pearl White F4i
  9. #1209
    Onko tulpilla minkä verran ajettu? Jos ei ole tietoa, niin kannattanee ensin vaihtaa ne.
    GSX-R
  10. #1210
    Lainaa HePeTzU kirjoitti Katso viesti
    Onko tulpilla minkä verran ajettu? Jos ei ole tietoa, niin kannattanee ensin vaihtaa ne.
    Kiitoksia, pitääkin kokeilla. Kuulemma vaihdettu lähiaikoina, ehkä jotain tonni sitten, mutta pyörällä ajettu viimeaikoina todella vähän, viimeeksi varmaan vajaa 2kk sitten ja viime kesänäkään ei paljon yhtään. Bensat kyllä pitäis olla uudet.

    Käykö tuohon joku halvempi tulppa kuin tuo vakio, 4* 9,90e on kummiskin köyhälle sähkömiehelle iso raha
    Pearl White F4i
  11. #1211
    Jos niillä ei tosiaan ole ajettu kuin tonni, niin ei niitä vielä kannata vaihtaa. Entä bensansuodatin, seki kannattaa tarkastaa. Ebaystä saa iridium tulppia halvalla, jos päätät ne kuitenki vaihtaa. www.ebay.co.uk, ja hakuun ngk iridium spark plugs
    GSX-R
  12. #1212
    Tota nyt tulee kaukaa hakua mutta mun mielestä jostain luin että oli ollut samantapaista ongelmaa joka oli johtunut seisontatuen anturista? Huono kontakti ja tietyillä kierroksilla resonoi sopivasti tms. niin meinas vähän pätkiä. Toinen mikä omassa sepossa oli huonoon kuntoon päässyt oli pääsulakkeen kontaktit. Niin hapettuneet että loppujen lopuksi pyörä ei suostunut edes starttaamaan.
  13. #1213
    Ensimmäisiä kertoja alan itse pyörää (Honda CBR 600 1994) huoltamaan, ja muutama tyhmähkö kysymys tulee mieleen:

    Öljyjen vaihto:

    Kun öljyt vaihtaa niin pitääkö öljyproppu vaihtaa uuteen vai voiko laittaa saman propun takaisin?
    Öljynsuodattimen kireys; voiko käsikiristää vai pitääkö momenttiavaimella kiristää?

    Jarrupalojen vaihto:

    Varmaan aika helppo tehdä, mutta jos joku voisi vielä selittää mitä siinä pitäisi huomioida.
    Onnistuuko mäntien työntäminen takaisin esim. ruuvimeisselillä ym. muulla keinolla?
    Kun vaihdan etu- ja takapalat avaanko sitä ennen jarrunestesäiliöiden kannet?

    Pitääkö Cebarissa tankki irroittaa kokonaan, kun vaihtaa ilmansuodatinta?

    Onko siitä haittaa, jos putkeen röpeltää moottorijarruttaessa?

    - Kiitos
    Viimeksi muokannut: Zonez; 11.07.2013 klo 01:06.
  14. #1214
    Lainaa Zonez kirjoitti Katso viesti
    Ensimmäisiä kertoja alan itse pyörää (Honda CBR 600 1994) huoltamaan, ja muutama tyhmähkö kysymys tulee mieleen:

    Öljyjen vaihto:

    Kun öljyt vaihtaa niin pitääkö öljyproppu vaihtaa uuteen vai voiko laittaa saman propun takaisin?
    Öljynsuodattimen kireys; voiko käsikiristää vai pitääkö momenttiavaimella kiristää?

    Jarrupalojen vaihto:

    Varmaan aika helppo tehdä, mutta jos joku voisi vielä selittää mitä siinä pitäisi huomioida.
    Onnistuuko mäntien työntäminen takaisin esim. ruuvimeisselillä ym. muulla keinolla?
    Kun vaihdan etu- ja takapalat avaanko sitä ennen jarrunestesäiliöiden kannet?

    Pitääkö Cebarissa tankki irroittaa kokonaan, kun vaihtaa ilmansuodatinta?

    Onko siitä haittaa, jos putkeen röpeltää moottorijarruttaessa?

    - Kiitos
    Öljyproppua ei tarvitse vaihtaa uuteen, mutta se kuparitiiviste joka tulee proppuun kannattaa uusia, momenttiavain olisi suositeltava, ei korkkaa jengat, vaan menee tuo käsipelilläkin kun ei kovin isoa räikkää käytä.

    Jarrupalat on helppo vaihtaa, irroittaa puristimet pumpuista, ruuvaa tapit pois ja pudottaa vanhat palat veks, sitten vaan varovasti käsin tai hauenleukapihdeillä ja rätinpalalla painaa mäntiä sisään -> uudet palat paikalleen, tappi kiinni, puristimet takas pumppuihin ja pumppaa jarrua pari kertaa. Lopuksi tarkistaa nestetason. Kannet voi pitää myös auki läpi koko prosessin, vaan itse pitäisin ne kiinni muun hääräämisen ajan, maalipinnat ei tykkää hyvää jarrunesteestä.

    Tankki tai takakatteet, jompi kumpi. Tankki ei pääse nousemaan riittävästi jos se on penkin puolelta kiinni, ottaa kiinni takakatteeseen. Irroittaa myös taaemman pultin ja tukee tankin pystyyn.

    Kaasaripeli kun on, taitaa nuo kaikki röpeltää moottorijarrulla. Ei ole vaarallista.
  15. #1215
    Lainaa Hurubaw kirjoitti Katso viesti

    Jarrupalat on helppo vaihtaa, irroittaa puristimet pumpuista, ruuvaa tapit pois ja pudottaa vanhat palat veks, sitten vaan varovasti käsin tai hauenleukapihdeillä ja rätinpalalla painaa mäntiä sisään -> uudet palat paikalleen, tappi kiinni, puristimet takas pumppuihin ja pumppaa jarrua pari kertaa. Lopuksi tarkistaa nestetason. Kannet voi pitää myös auki läpi koko prosessin, vaan itse pitäisin ne kiinni muun hääräämisen ajan, maalipinnat ei tykkää hyvää jarrunesteestä.
    Kas tässäpä oivat neuvot tiivisteiden rikkomiseen ja jarrujen jumittamiseen. Painamalla likaiset männät pihdeillä sisään saa takuuvarmasti mäntien silikonitiivisteet paskaksi ja sitten ihmetellään jarrujen laahausta ja pahimmillaan etupyörän totaalijumittamista jarrujen ja jarrunesteen kuumenemisen takia.
    Ennen mäntien sisään painamista ne täytyy puhdistaa kunnolla.Itse käytän fairyvettä ja hammasharjaa. Brakecleaner on tarkoitettu pelkästään jarrujen rautaosille. Mäntiä jos tällä liuottimella putsaa on suuri todennäköisyys pilata silikonitiivisteet myös tällätavoin.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  16. #1216
    Okei, kiitoksia

    Voiko männät puhdistaa esim. CRC:llä vai mielummin fairyvettä? Mites mäntien "herkistely", pitäisikö se tehdä palojen vaihdon yhteydessä, eli putsaillaan männät -> painetaan alas -> jarrua painamalla varovasti männät taas esiin --> herkistelyä jne.

    Sitten tuli vielä mieleen; kun tarkistan öljyntasoa niin pitääkö se mittatikku pyörittää kokonaan kiinni vai pelkästään "dipata" ilman että kierittää sen kiinni?
  17. #1217
    Onko ominaisuus vai vika, että otsikon mukaisen pyörän pakoputki on ruosteessa? Eli siis pakoputkiston alkupää, jossa on ne neljä putkea. Kaikissa näissä on jonkin verran ruostetta, toisissa enemmän, toisissa vähemmän. Ja millähän sitä kannattaisi yrittää poistaa?

    edit: Löysin muualta sellaista infoa, että teräsharjalla voisi harjata ruosteen pois ja laittaa päälle vaikka Tikkurilan Thermal silikonialumiinimaalia: http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit...aali.363.shtml
    Mutta lähinnä se kiinnostaa onko tuo (ilmeisesti) pelkkä pintaruostuminen normaali juttu, jota väistämättä tulee vai onko se asia, joka pitää hoitaa pois ettei läpiruostu.
  18. #1218
    Mitäs mieltä olette tästä? Ei ainakaan ole hinnalla pilattu? Sopivasti kilometrejä ja huollettukin...

    http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1348168
  19. #1219
    Paljonko teidän cebarit kuluttaa sadalla? en ole vielä päässyt testaamaan koska pyörässäni on isompi ratas. kuluttanee siis enemmän kuin normaalisti.
    Honda CBR 600 F -05
  20. #1220
    Lainaa Maikku kirjoitti Katso viesti
    Paljonko teidän cebarit kuluttaa sadalla? en ole vielä päässyt testaamaan koska pyörässäni on isompi ratas. kuluttanee siis enemmän kuin normaalisti.
    Heh, etu- vai takaratas Eipä sillä taida kulutukselle juuri merkitystä olla. Oma vanha 600F vei jotain 6l/100km, nykyinen 1000RR hieman vähemmän.
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  21. #1221
    Lainaa Taffu kirjoitti Katso viesti
    Heh, etu- vai takaratas Eipä sillä taida kulutukselle juuri merkitystä olla. Oma vanha 600F vei jotain 6l/100km, nykyinen 1000RR hieman vähemmän.
    Takaratas 54", orig etu.
    Honda CBR 600 F -05
  22. #1222
    Lainaa Maikku kirjoitti Katso viesti
    Paljonko teidän cebarit kuluttaa sadalla? en ole vielä päässyt testaamaan koska pyörässäni on isompi ratas. kuluttanee siis enemmän kuin normaalisti.
    Tankkaan aina 200km kieppeillä ja joka kerta tankkiin lorahtanut n. 10L eli lähemmäs vitosta tämä ainaski kulkee. ´00 PC35 ja kaasarivehes tää on.

    Kyselin paikalliselta jehulta että mitä maksais työt nokkaketjun vaihtoon, se meinas että 250-300e + ketju. Ei varmaan paha? vai mitä ootte mieltä?
  23. #1223
    Onkos tuo nokkaketjun kiristäjä nyt finito, kun pyörä käy tyhjäkäyntiä ja kuuntelee oikealta puolelta, kuuluu tuon rohinan lisäksi sellaista vienoa metallista kliksahtelua? Ajossa täristää 5-6k kierroksilla ainakin aika reippasti, tuntuu reisissäkin. Ja lämpimillä öljyillä kun lyö käyntiin kuulostaa aivan hirveältä, ihan kuin startti pyörisi koneen mukana, aivan tajuton rallatus, joka kummiskin loppuu lyhyen ajan kuluttua.

    Ainiin, miten muuten saa testattua vuotavatko neulaventtiilit, ja mitä oireita löytyy, epäilen neloskaasarin neulaventtiilin pitävyyttä myös, kun vähän jumitti käyntivikaa tutkiessa kaasareita putsatessa.

    Nooh, homot ajaa hondalla, enkä vaihda kyllä firmaa pikujuttujen takia, paitsi jos halpa bussi tai SV sattuu kohdalle
    Pearl White F4i
  24. #1224
    Lainaa Maikku kirjoitti Katso viesti
    Paljonko teidän cebarit kuluttaa sadalla? en ole vielä päässyt testaamaan koska pyörässäni on isompi ratas. kuluttanee siis enemmän kuin normaalisti.
    Oma -07 vie normaaliajossa mutkateillä noin 4.5l/100km riippuen ajotyylistä. Oon saanu viemään enemmän ja joskus vähemmänki mutta toi on aika yleinen.
    Husaberg TE 250 -2012
    Honda CBR 600F -07
    näillä mennään toistaseks...
  25. #1225
    Lainaa Zonez kirjoitti Katso viesti

    Sitten tuli vielä mieleen; kun tarkistan öljyntasoa niin pitääkö se mittatikku pyörittää kokonaan kiinni vai pelkästään "dipata" ilman että kierittää sen kiinni?
    Pelkkä dippaus,ei kieritystä ja pyörä suorassa.
    CBR pc25 91/96
  26. #1226
    Mulla tuollainen -05 cbr 600f, hiukan kulkupuolta jos sais lisää...
    Mitä keinoja olette käyttäneet, muita kuin ratastusta?
    Olisiko PC:ssä mitään ideaa?
    Honda CBR 600 F4i -05
  27. #1227
    Itse kokeilin piikkiä pienempää eturatasta. En kokenut mitään hyötyä. Vaihteita saa vaihtaa useammin , mutta ei se sen kummemmin vie eteenpäin. Palasin alkuperäiseen ratastukseen.
    Drz
  28. #1228
    Lainaa Tuukka P. kirjoitti Katso viesti
    Mulla tuollainen -05 cbr 600f, hiukan kulkupuolta jos sais lisää...
    Mitä keinoja olette käyttäneet, muita kuin ratastusta?
    Olisiko PC:ssä mitään ideaa?
    400 kuutiota lisää?
  29. #1229
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    400 kuutiota lisää?
    sillähän sitä kulkua tulee + 150kmh nopeuksissa... tosin on ne monet isommat mopot tulleet perä edellä vastaan pikkuteillä vaikka nopeudet ei niin kovia ole ollutkaan...

    Tämä taas menee siihen 600 on turha mopo vs 1000 on miesten mopo kategoriaan...
    Drz
  30.  
  31. #1230
    Lainaa Deeptone kirjoitti Katso viesti
    sillähän sitä kulkua tulee + 150kmh nopeuksissa... tosin on ne monet isommat mopot tulleet perä edellä vastaan pikkuteillä vaikka nopeudet ei niin kovia ole ollutkaan...

    Tämä taas menee siihen 600 on turha mopo vs 1000 on miesten mopo kategoriaan...
    Joo, tää vaara näissä on olemassa.
    Entinen oli tonninen, pienempään mopoon vaihdoin kun istu paremmin käteen.
    Tosin ex ei ollut kilokyykky vaan Yamaha Thunderace. Jos jollain tosiaan tän vajaamoottorisen kulkupuoleen
    liittyvää vinkkiä niin ilolla otetaan kokemuksia vastaan.
    Honda CBR 600 F4i -05
Sivu: 41 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31394041424351 ... ViimeinenViimeinen